JimmyH: Jag har inte pekat ut Thord som "syndabock" bokstavligen. Men jag misstänker att någonting är fel. Och om inte detta är en prestigefråga så tar man in en ny kraft utifrån. Skulle det visa sig vara ett felaktigt beslut är Thord mer än välkommen tillbaka.
Ända sedan jag gick i gymnasiet har jag fått indikationer på att Thord är kompromisslös och lägger ribban väldigt högt oavsett nivå. Han har en "standardmall" han jobbar utifrån. Men alla människor är olika. Och jag tror inte att Thords syften är att sabotera Timrå. Tvärtom. Men likväl som inte en tränare skall vara för länge på en och samma post anser jag att man kan rotera posterna i den övriga organisationen likt mer frekvent också.
Jag ogillar "heliga kor". Varför skall inte en Johansson kunna bli "sparkad" när man kan byta ut folket i övrigt. Finns det någon dokumentation som säger att Thords upplägg är det enda rätta och inristat i väggarna för evigt?
Titta på Luleå vad som hände när "Modig-klanen" försvann. Man blev vinnare igen och toppar Elitserien. Peter Jidström och Lars "Osten" Bergström gör ett utomordentligt bra jobb i Luleå.
Varför skulle inte effekterna kunna bli positiva utav ett fystränarbyte?
JimmyH: Jag kan ha fel. Men jag vill ända ta debatten istället för att låta snacket fortgå på byn. Och det kan aldrig vara fel att vända på varenda sten. Har man bytt coacher, målvaktstränare, läkare, spelare och ledare i organisationen under resans gång så kan man väl byta fystränare också. Då undanröjer man alla former utav tvivel på seriositet. Det är dumt att chansa anser jag.
Vi har en situation som luktar jäv. Och skulle jag själv ha en nyckelroll kring laget och det fanns minsta tvivel kring min roll skulle jag tacka för mig och ställa min plats till förfogande. Att kunna gå med blottad hals och ryggen fri måste ligga i Thords intresse också. Föreningens bästa måste gå i första hand. Efternamnet eller vilka kanaler in i organisationen man har skall inte spela någon som helst roll. Det är min bestämda uppfattning.
JimmyH: Jag har pratat med flera personer oberoende av varandra som gett indikationer på upplägget han kör är felaktigt. Jag har naturligtvis inga bildbevis för min teori men jag har svårt att tro att samtliga jag har pratat med skulle blåljuga bara för sakens skull. Personer som själva styrketränar och har som har kommit i kontakt med träningsupplägget och Timrå IK.
En annan faktor som styrker min tes är ju att skadorna fortsätter komma alltför frekvent även efter Johnny Karlssons utträde ur laget. Och varför är inte Kent Lindgren kvar? Åren går men Thord Johansson består.
Jag har tidigare förbehållslöst hyllat honom. Men nu börjar tvivlen bli alltför påtaglig och efter 11år kan det vara dags att höra en ny röst i omklädningsrummet.
Det kan inte bara vara en slump att spelare som kommer hit underpresterar och blir sjuka alternativt skadade mest hela tiden när de inte varit det tidigare under karriären. Så naiv tänker jag inte vara.
Ja det är väl bara att inse att dom tycker att man är passé o bör tänka på vilken upphottad version av rullator man ska ha.