1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598404 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
mikenomad: :)
Ja det är väl bara att inse att dom tycker att man är passé o bör tänka på vilken upphottad version av rullator man ska ha.

Hahl Bundy: Farbror?? Till mig säger dom farfar...

mikenomad: Ja när ungarnas kompisar kallar en för farbror o gubbe då börjar det bli jobbigt.
Fattar ingenting :)

Hahl Bundy: Mossiga är förnamnet! Men jag är stolt ändå....fast varför minns jag inte längre....

mikenomad: Ha ha är du lika gammal som jag? Men det visste jag ju :)

Kerstin_k: O jag fattar ingenting. Därmed så vet ni hur gammal jag är.

Kerstin_k: Själv är jag så gammal att jag inte fattar nått......

LingaN: Farlig Rick roll'd att göra. Speciellt med tanke på att hälften av alla här inne inte kommer att fatta vad det handlar om och kommer att skrika efter en länk som bekräftar att han är klar.

Jag hade dock mina förhoppningar om att slippa sånt där här inne. Rick Roll'd är ganska uttjatat.

LingaN: Värdelös rickroll, jag ha sett den så många ggr så jag ser det på youtube koden. ^^

LingaN: är det sant ?

Janne Niinimaa klar för Timrå.

JimmyH: Sitter inte TJ med som högsta höns i hockeyligan? Då går det alltid att hänvisa till ekonomi =)

Nubben värvade finskt hos oss, nu verkar han gå västerut för värvningar istället. Martin Röymark och Mathis Olimb står på önskelistan.

Maggan: Det är väl klart att det inte går att köpa ekonomi som förklaring när föreningarna omsätter runt 100 miljoner i snitt per år.

Sedan så blir väl huvuddomarna bättre om de är två.

-Gurra-: Jag hade velat se fyra domare, men under hela säsongen.
Och redan ifjol var det väl sagt att 4-domars system skulle införas till slutspel och även där "ångrade" man sig. Ekonomi, ja visst det blir ju en högre kostnad, men jag köper det inte fullt ut.

För kan det vara så enkelt att Sverige har för dåliga domare att man inte skulle kunna fixa fram rätt antal till matcherna?

Ja det tror jag iaf.

-Gurra-: Et dumt, knäppt och oförsvarbart beslut.

JimmyH: Det har du alldeles rätt i. Jag var offensiv i eftermiddags och ville väl ha nåt att läsa ikväll.

Uno Gordon: Det som fick att gå in i den här diskussionen är att du skrev att "Det bästa Timrå kan göra är att pensionera Thord Johansson".

Det tyckte jag var lite väl hårda ord utan att ge någon faktabakgrund till det.

Det senaste inlägget du skrev här nu är däremot mer analytiskt och tänkvärt framfört. Det är skrivet med frågetecken istället för utropstecken.

Uno Gordon: Det jag menar är att anställda i Timrå IK inte ska prioritera åsikter som inte kommer ifrån insatta personer före vad som är föreningens bästa. Ditt andra stycke i ditt förra inlägg tyckte jag antydde tvärtom.

Åsikter och funderingar får man absolut ha. Likväl som man här också får ifrågasätta de åsikter som vädras.

JimmyH: Jag har inte pekat ut Thord som "syndabock" bokstavligen. Men jag misstänker att någonting är fel. Och om inte detta är en prestigefråga så tar man in en ny kraft utifrån. Skulle det visa sig vara ett felaktigt beslut är Thord mer än välkommen tillbaka.

Ända sedan jag gick i gymnasiet har jag fått indikationer på att  Thord är kompromisslös och lägger ribban väldigt högt oavsett nivå. Han har en "standardmall" han jobbar utifrån. Men alla människor är olika. Och jag tror inte att Thords syften är att sabotera Timrå. Tvärtom. Men likväl som inte en tränare skall vara för länge på en och samma post anser jag att man kan rotera posterna i den övriga organisationen likt mer frekvent också.

Jag ogillar "heliga kor". Varför skall inte en Johansson kunna bli "sparkad" när man kan byta ut folket i övrigt. Finns det någon dokumentation som säger att Thords upplägg är det enda rätta och inristat i väggarna för evigt?

Titta på Luleå vad som hände när "Modig-klanen" försvann. Man blev vinnare igen och toppar Elitserien. Peter Jidström och Lars "Osten" Bergström gör ett utomordentligt bra jobb i Luleå.

Varför skulle inte effekterna kunna bli positiva utav ett fystränarbyte?

JimmyH: Just det, åsikter kan man ha och också torgföra dem. Spekulera kan man också göra, men det skall framgå att det är spekultioner. Man skall aldrig låta påskina att något är fakta om man inte är insatt och har vederhäftig information.

JimmyH: Så du menar att man bara skall hålla käften och gilla läget då om man har funderingar kring föreningens skötsel då? Skall jag behöva kontakta Janne Josefsson tycker du för att få till en oberoende granskning utifrån med pekpinnar?

Uno Gordon: Föreningens bästa måste framförallt gå före icke insatta människors åsikter och skitsnack.

JimmyH: Jag kan ha fel. Men jag vill ända ta debatten istället  för att låta snacket fortgå på byn. Och det kan aldrig vara fel att vända på varenda sten. Har man bytt coacher, målvaktstränare, läkare, spelare och ledare i organisationen under resans gång så kan man väl byta fystränare också. Då undanröjer man alla former utav tvivel på seriositet. Det är dumt att chansa anser jag.

Vi har en situation som luktar jäv. Och skulle jag själv ha en nyckelroll kring laget och det fanns minsta tvivel kring min roll skulle jag tacka för mig och ställa min plats till förfogande. Att kunna gå med blottad hals och ryggen fri måste ligga i Thords intresse också. Föreningens bästa måste gå i första hand. Efternamnet eller vilka kanaler in i organisationen man har skall inte spela någon som helst roll. Det är min bestämda uppfattning.

Inga nya rykten?

El Maco: Tyvärr El Maco, Krizan kommer att ha annat för sig.

Enligt vanligtvis välunderrättad källa kan meddelas att Karol Krizan redan fått erbjudande om roller i filmbranchen.

TT säger att både Colin Nutley och Lasse Hallström vill ha den duktige skådisen i sina kommande filmer.
I Colin's fall handlar det om huvudrollen i kalkonfilmen "När jag föll på mållinjen".
Lasse Hallström vill ha Krizan i en biroll i den kommande dokumentärfilmen
som handlar om Modo i "bankpalatset". Filmen kommer att spegla dålig avkastning på insatt kapital och har fått arbetsnamnet "Platt Fall"

Päran Styf är kung

Om vi inte får tag på någon annan kanske man kan ta in Krizjan på backen? Han kan väl filma till sig lite utvisningar åt oss i alla fall?

Uno Gordon: Är inte så säker på om jag hade bytt ut en fystränare som kanske/kanske inte sköter sitt jobb på ett sånt sätt som skadar spelarna, med två bröder varav en fuskat sig till framgång i den aktiva karriären inom sin idrott under tiden som den andra "hjälpte" honom med just detta vid lägen då det behövdes.

Ska nog inte gå djupare in på det här inne, då det förmodligen finns en mängd människor på forumet som betraktar Graneheim som gud och allsmäktig.

T T: det är panik i leden, även bland de verksamheter som inte påverkas jättemycket.

dr-nix: jag håller nog med, skulle haft en till fystränare som lägger upp individuella planer noga.

dr-nix: Nästan alla verksamheter varslar men vi bör anställa fler. Dessutom vill vi gärna ha både mer bredd och spets i truppen.

Kämpa TJ.

Personligen har jag inget emot Thord men jag förespråkar att man anställer en individuell tränare som komplement till honom.

Uno Gordon: Håller med om det du skriver. Och varför inte Kent L är med ..ja det vet jag men går inte in på det här. Men han skulle verkligen behövas i laget. Han har ju hjälp många spelare bla. Zäta. Men ..men behövs förändringar först.

Uno Gordon: Jag har ingen anledningen att inte tro på att det finns personer som sagt så till dig. Däremot så finns fortfarande frågetecken kring deras validitet som källor i frågan.

Thord har för övrigt inte varit fystränare här i 11 år. Han kom in under säsongen 01/02 på uppdrag av Swedish Hockey Insititute. Sedan dess så är det bara Pär Styf kvar i truppen. Så rösten är ny för de flesta. Han har tidigare varit juniortränare i klubben och förbundskapten för juniorlandslag.

Vad är det som säger att Kent Lindgrens avsked inte hade med Jonny Karlsson att göra och att Kents kritik sedan ledde till Jonnys avsked? Jag har i alla fall hört att Karlssons samarbetsvilja varit tveksam från vissa håll.

Det har hur som helst väldigt lite Thord Johanssons kunnande att göra.

Sedan så tycker jag inte att spelare underpresterar i Timrå som regel. Jag tycker snarare att det har varit oftare åt det andra hållet. Skadorna har jag ingen övergripande förklaring till. Varken slumpen, läkaren eller fystränaren håller som förklaring. Jag vet inte, är också ett svar.

Sedan så behöver du inte svara när du är på jobbet. Jag kan vänta.

KniveN: Det låter som att man borde få mer schwung i crosscheckingen på så vis. Kan aldrig vara fel.

Uno Gordon: Jag tror faktiskt att du tar poäng där, Magnus. Men det är väl det enda kritiska man kan säga om ledningen. Åtminstone från de som är någorlunda insatt i problematiken. Å andra sidan har problemet varit känt bra
länge fast vi inte sett några åtgärder som direkt påverkar. Ja, det skall väl ara läkarbytet då.

htikare: Bara för att man är en "stor" byggare behöver man inte ha koll på hur en hockeyspelare ska träna. Kolla på en video när en byggare tränar, tror inte att du vill se spelarna träna så. Det är stor skillnad på att träna för hypertrofi och styrka.
En byggare kör ofta slut på sig i varje sett det är inget en hockeyspelare ska göra, en hockey spelare ska vara explosiv vilket man inte blir av att köra sega lyft.

Ta hjälp av en tyngdlyftare eller möjligtvis en styrkelyftare.

Apropå Tord så hörde jag av ovan nämnda byggare att han lät spelarna köra bänkpress men klubbfattning vilket aldrig kan vara bra.

El Maco: Jajjamen. Det är en utsatt roll att vara ledare. Ständigt i blickfånget och granskad under lupp. De kryper t.o.m. runt i omklädningsrummet och analyserar ;)

Pucken: Jag sitter på jobbet och det har varit en hektisk dag på Papperskungen.  Telefonen har gått röd, varuleveranser, butikskunder m.m.

Uno Gordon: Så det finns läktarcoacher till och med på barmarksträningen? Det är fan inte lätt att vara ishockeyledare.

JimmyH: Jag har pratat med flera personer oberoende av varandra som gett indikationer på upplägget han kör är felaktigt. Jag har naturligtvis inga bildbevis för min teori men jag har svårt att tro att samtliga jag har pratat med skulle blåljuga bara för sakens skull. Personer som själva styrketränar och har som har kommit i kontakt med träningsupplägget och Timrå IK.

En annan faktor som styrker min tes är ju att skadorna fortsätter komma alltför frekvent även efter Johnny Karlssons utträde ur laget. Och varför är inte Kent Lindgren kvar? Åren går men Thord Johansson består.

Jag har tidigare förbehållslöst hyllat honom. Men nu börjar tvivlen bli alltför påtaglig och efter 11år kan det vara dags att höra en ny röst i omklädningsrummet.

Det kan inte bara vara en slump att spelare som kommer hit underpresterar och blir sjuka alternativt skadade mest hela tiden när de inte varit det tidigare under karriären. Så naiv tänker jag inte vara.

JimmyH: det var då fan vilken lång tid det tar för Uno att svara.Han har knåpat på svaret en kvart nu.

Uno Gordon: Möjligen då en kombination vore kanske inte så dumt...leja in Graneheims för den allsidiga styrketräningen för den kan dom men nog är Thord också en kunnig konditions o fysiktränare i stort..mycket el. det mesta beror ju ändå till sist på truppen...

Hahl Bundy: Ja tror knappast du är så dum att du inte fattar vem ja menar.

Pestilence: Hahaha, det kan vara så sjukt roligt att vara trött och läsa hockeysnack. Jag orkar inte mer. Skrattar fan ihjäl mig och det är inte ens roligt. Päran Styf hahahaha....!

Hahl Bundy: Härligt att se Päran redo :)

Snoop: Päran?

Päran Styf i Timrå TV !

« · 1101913 · »