1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598410 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Så här stod det om Janne Niinimaa i ett inlägg nånstans:
"finland's worst defenseman after Berg :DD
should think about opponent's passing, not always hunt the guy with the puck, though sometimes he doesn't even hunt that... "

Aki-Petteri Berg? I såfall är jag nöjd :)

Uno Gordon: Kan du i detalj berätta varför Thord Johansson behöver pensioneras?

Jag har nämligen alltid känt att han kritiseras bara för att han är den enklaste syndabocken att hitta. Och utan syndabock så blir problematiken obegriplig, vilket är lite läskigt. Att han sedan är bror till klubbdirektören gör ju det hela lite extra smaskigt.

Jag har aldrig hört något konkret som skulle tyda på att Thord återkommande skulle arbeta fel på grund av inkompetens. Snarare så säger det jag har hört om honom tvärtom. Det vill säga att han är mycket lyhörd mot vetenskap.

Så därför så vill jag veta varför du så säkert kan skriva:

"Det bästa Timrå IK kan göra i nuläget inför kommande säsong är att pensionera Thord Johansson och anlita bröderna Graneheim på fysen."

Förklara nu för mig och andra ovetande. Tack.

Knylan: Klockrent!

Men visst, är ryktena sanna så förstår jag vad Uno är inne på. Klart spelarna behöver indiviualiserade progam.

Sen vet jag inte om ovan nämnda personer är bäst lämpade att ta fram muskler anpassade för hockey :)

Uno Gordon: Framförallt så kan dom lära spelarna vidden av alltid vara solbränd.

Mackelito: Det bästa Timrå IK kan göra i nuläget inför kommande säsong är att pensionera Thord Johansson och anlita bröderna Graneheim på fysen. Då får alla spelare ett korrekt och individuellt upplägg som förebygger skador och gör dem starkare.

Laken: Hel korrekt han är skadad .....

Niinima är ju som det flesta vet ett hett spår men som jag berättat tidigare skall det tydlien vara en annan back som är lika intressant , det kunde varit Doug Nolan som jag skrev om tidigare men han har skrivit på för Frankfurt...

Spännande att se men jag tror vikommer få se en stark defensiv back efter nyår nån gång ev. tidigare...

Alla som tvivlade på mig när det gällde att det inteskulle komma en centervärvning får ju nu se att det blev istället så att Wandell kommer tillbaks den 19e...

Intressant detta med Viuhkola och Saarenheimo båda är väldigt skickliga tvåvvägscentrar som har mycket meriter , själv hoppas jag på Jari som har lite mer rutin och det behövs...

T T: mm, ler nog med Jimmy där, även ett intressant sätt också att sätta press på Linkan - "offentligt" i stora ST!

Som Jimmy bloggar, här kan det vara läge för ett lån.

Mackelito: Jag gillar Dig Mackelito..Du bjuder på dig själv med det du hör i kulisserna o annat...det behöver vi här ..lite frisk östersundsluft...

El Maco: Bra, Avery tar vi :D

Annars är väl Avery fortfarande ledig?

Fint med Wandell! Hoppas nu att man byter spår och försöker få in en ytterforward med bra sikte och så klart även fortsätter att jakten på en back.

Mackelito: Jätteintressant information, fortsätt så! ;-)
Dock är, som jag förstått det, Andreas Johansson skadad resten av säsongen (länk)!

jens_88: Nu kommer lite smaskig Silly Season ingo från mig efter en tids frånvaro vet ej om alla uppskattar de jag skriver men , men...

Jonte är på väg tillbaks och Frölunda hv och Lhc har kontaktat han agent så låtoss hoppas fö både våran och Jontes skull att han börjar spruta in mål i Ryssland..

Förra veckan meddelade jag att en av backarna TIK kan var intresserad av är Peter Smrek och nu kan man läsa på allehanda desom aldrig tror pådet jag skriver joppas jag kan se en liten glimt av sanning i de jag skriver ,att det ändå borde finnas det... Tror han inte längre är aktuell för TIK
allehanda.se/sport/1.391236

Spelaren Machulda som vi hade i EN match för någo tår sedan är inte bättre än att han ärpå väg till finska SAPKO i andraligan , även Mikko Laine som vissa har rapporterat om är inte bättre än Division 1 ...

Modo bryter med Krizan ,kan vara bra för oss i kommande slutspel ifall vi tar oss dit , det tar alltid länge för en ny målvakt att komma till ett lag innan han rotat sig...

Just nuär det inte aktuellt med en ny center eftersom Sutherby värvades till Dallas och därför kommer man troligen släppa tillbaks Tom ifall han inte gör hattrick tre matcher i rad eller ngt sånt...

Alternativet ifall Wandell inte kommer hit är ANDREAS JOHANSSON som var aktuell förra året också , men han jagas av Malmö, Brynäs och Djurgården också så han är ganska kall nu...

Annars ärdet man letar efter en meriterad back i Tjeckiska ligan och AHL även finland, tyskland sweizch kan det finnas intressanta spelare...

Dock skall man tydligen ha ett hett spår på en Back 28-32 år som kan bli klar nu under uppehållet , vet ej mer än så-....

Jag hoppas att någon upskattar det ag skrivit , om man inte tycker om det kan man lika gärna låta bli att skriva någon negativ kommentar...

Tänkte om det är en finsk back så verkar ju denna storväxte herre vara på väg till Sverige.. Fast till Löven så det kanske ändå inte är något för Timrå?

Blizzard: hör vad han säger det var någon som var "rolig" hacka inte på honom för det!

Snoop: nä. bara stressad över att någon använder mitt namn till att sprida rykten . fattar förtfarande inte hur de gått till . och vet inte hur man byter lösenord . totalt inkompetent vad gäller datorer

Laken: Det är nog snarare Dallas hemsida man får hålla koll på och de lär nog vänta till den 19:e med besked.

superfalle: Va arg du blev :)

Nu till en annan sak.
Visst borde det väl komma ett klargörande ifrån klubben (på timraik.se) angående Tom Wandell idag? Eller det kanske kommer senare.

Länk!

T T: tro vad du vill.. har ingen anledning att sprida rykten som jag inte vet ett jävla dugg om .

Men lägg ner nu. Superfalle har bett om ursäkt och hävdar att det inte är han. Spela stor roll....

superfalle: Lunch 15.40? Var det någon annan som skrev fyra minuter innan också?

Blizzard: jag ber om ursäkt .. någon måste ha skrivit på min dator på jobbet .jag ska logga ut då jag går på lunch i fortsättningen ..

superfalle: konstigt då jag kan se likheter mellan "honom" och dig, i de där inlägget om en spelare är det en jävla massa punkter ---> "....."

"Sen landade en liten, kvick center med mycket stor potensial idag(,,) 155mål på sitt konto, har gjort flera landskamper för(.......)

Så det är bara att grattulera!"

Exakt som du också gjort efter det där inlägget:

"allvarligt (..) fan va kul (..) måste kollas upp"

"ja men allvarligt (..) jag har inte skrivit de där (..)"

Snoop: vadå mucka .. har du någonsin läst att jag spridit ett rykte av något slag. ? nä . tänkte väl det . och inte fan tänker jag börja nu ..

Ambroo: ja men allvarligt .. jag har inte skrivit de där ..

superfalle: Sluta mucka

Ah precis som jag misstänkte så driver ni bara med oss stackare som suktar efter ett nyförvärv. Det är faktiskt relativt lågt att pyssla med sådant i dessa tider (även fast jag vet att det finns folk som tycker det är vansinnigt kul av någon anledning).

superfalle: Kul kille hihi

Blizzard: fattar ingenting .. antingen måste någon vara inloggad som jag någonstans eller också är något väldigt fel .. för de där inlägget om nyförvärv har inte jag skrivit

superfalle: allvarligt, nu skriver du ett skit inlägg igen!
Säg ist vem som är en kvick liten center som lyckats med 155mål

Laken: allvarligt .. fan va kul .. måste kollas upp

Laken: men dom där 155målen som Superfalle pratar om är ju inte för samma klubb eller bara i landslaget utan totalt. Så de blir mycket matte i kväll om vi ska se alla spelare som samlat ihop 155mål. Eller så väntar vi på tidningarna....

Laken: Haha, har du lusläst EP i en timme?

superfalle: "Sen landade en liten, kvick center med mycket stor potensial idag,, 155mål på sitt konto, har gjort flera landskamper för......."

Martinec, Vladimir (1949- )
Played for Czechoslovakia 289 times (155 goals)

Ett riktigt RUTINERAT nyförvärv... ;-)

Laken: Passagerarlistorna borde ligga ute på nätet med en lampa som blinkar här vid varje ankomst. ;)

Laken: jag tar den smällen jag!! Kommer snart

Vem åker ut till Midlanda och ber att få se passagerarlistorna för flygen som landat under dagen? ;-)

Kerstin_k: Vet du vilken spelare det rör sig om?

superfalle: Stort gjort av laget som nu får den spelaren att inte yppa nånting utåt. Det är makalöst bra gjort...

superfalle: du skrev inlägget och sen så försvann du bara eller? självklart sitter du och läser nu också.....SVARA DÅ!!!

superfalle: va, ut med språket nu, gärna på svenska =)

superfalle: Man måste ju bara älska sakerna folk slänger ur sig här inne ibland

superfalle: vem är det du grattulerar? är det något positivt för timrå ik ?

superfalle: Vad fan dillar du om?? Prata ur skägget!

Sen landade en liten, kvick center med mycket stor potensial idag,, 155mål på sitt konto, har gjort flera landskamper för.......

Så det är bara att grattulera!

Mimmmi: Var inte det en mycket dålig gämförelse? att Börje var bra en gång i tiden...

250kg kärlek: Var det inte finnen som var back och tjecken som var center? Så fick jag det berättat.

mattias - 74: börje salming var också bra en gång i tiden

« · 1101492 · »