Tydligen panik i Örebro då de har både sin kanadensare Dwyer och skyttekungen Henrik Löwdahl skadade. Intressant och veta vad han får i lön. Örebro har ju en hel del pluring.
mattias - 74: De är riktigt knasigt hur de kan bli, för 3 år sedan var han framstående i ett mästarlag i Finland och nu ska han spela i 3:e divisionen i Sverige.
Maggan: HAha shit ja trodde hon svarade på de där om machuulda :P Självklart vill jag ha Riku tillbaka :) som ja sa förut borde vi kirra en banderoll tills nästa gång han kommer på besök där de står typ "We want you back Riku".
" Klubben skall ha två intressanta namn på sin önskelista, en finsk landslagscenter samt en tjeckisk klassback. Dessa båda verkar också vara intresserad av erbjudandet."
Det är väl bara att sätta igång och namedroppa då!
MB: Är vä fel att säga att man inte ersatte Kokko? Han var den bäste offensiva backen, den som kom in är Lethonen som är betyyyyydligt bättre både offensivt och defensivt.
Däremot missade man att ersätta 1-2 renodlade defensiva pjäser därbak samt en första center, det är vi nog alla överrens om :)
Reder man ut stormen och inom kort får in en stabil back plus 1:a center (om Wandell inte kommer tillbaka på fredag) samt gör ett hästjobb redan nu inför kommande säsong så kanske vi får en positiv "Silly Season 09/10" tråd framöver. Är dock mycket som skall klaffa så nog fanken ser det tungt ut :/
Hahl Bundy: "Utifrån situationen med Tom kollar vi på centrar " utifrån de som hände med Tom? men herregud, en ny center hade vi behövt iaf även om Tom W hade varit kvar plus en back då
"Kommer vi att se några förändringar i truppen under landslagsuppehållet? – Det kan jag inte svara på just nu. Utifrån situationen med Tom kollar vi på centrar och ambitionen är att få hit någon så fort som möjligt."
Nåt som är jävligt viktigt för övrigt det att vi behöver backar och center är ju att Backe förlänger, så viktigt med en bra målvakt, men han är väl smart och avaktar satsningen. Skulle ju just vara grannt att förlora en etablerad keepern också. Då behöver ledningen fixa i princip ett nytt lag, målis, nya BRA backar och forwards, då Lehtonen antagligen sticker, Pyrret drar, MPS kanske, Hynning med stor säkerhet, Pärsas skador mfl.
Om denna säsong är Losec framkallande, hur fan ska då nästa bli redan med Silly season, med det bevisat bedrövliga scoutningen och värvningarna till i år. Finns ju inga indikationer som motbevisar att nästa år ska bli bättre. DÅ man inte satsade till i år att ersätta Hahl, Kokko, Sanny mfl, varför ska de då satsa bättre till nästa år.
Gud förbjudet, något man inte vill säga *host host* att vi hamnar i kvalserien i år, tror jag att vi fixat det med dagens spelare i TIK. Det man sett av LIF, AIK o de andra är ju inte så imponerande som tur är. Så nästa år kan bil den fullständiga katastrofen.
Nu är jag väl kanske överdrivet pessimistisk, men va fan man är ju i en djup jävla grop känslomässigt i och med Timrås tabelläge och framträdande.
Bra jobbat av ulf Dahlen som tjata på coachen i Dallas att ta dit Wandell shysst mot Wandell men nästan lite jäv att ringa och tipsa om andra lags spelare kan jag känna
Mackelito: Nu står det ju i och för sig på eliteprospects att det handlar om nästa år först angående Viukhola. Men hur som haver lär han inte komma om han precis skrivit ett tvåårskontrakt.
Kontiola får vi fortsätta att hoppas på. Han kanske vill lämna USA självmant? Vi får hoppas att det är så :)
TobiasThyr: Om du menar att Viukhola skulle komma till Timrå nu såmåste han som beräätade det för dig varit bakfull , Viuhkola (stavning) gör succé i finland och har ett nyss åskrivet tvårskontrakt med ett år kvar så forget it..
Kontiola somalla hoppas på är fortfarande för dyr att lösa från kontrakt i NHL om han inte gör det självmant eller blir utlånad förstås...
Ja om vi ska panikvärva så finns det ju alternativ nu.. Danska klubben Herlev säljer nu iväg sina finnar och transatlanter... Bl a en back vid namn Topi Lehtonen (släkt?)...
TobiasThyr: Av dessa uttalanden kan man ju tolka att:
1. Inga förstärkningar aktuella eftersom nästa säsong prioriteras först. 2. Några spelare redan klara??!! 3. Det blir inga nya spelare den här säsongen
Ni som grinar över att man letar en stark förstecenter till nästa säsong tycker jag borde knipa.
För man kan ge sig fanken på att det är samma personer som inför nästa säsong säger "Vafan, vi har inte fått in någon ordentlig 1:a center. Detta borde man jobbat på tidigt redan förra säsongen. Vart fan är långsiktigheten?!".
Om man under denna resa även tittar på spelare att plocka per omgående så tror jag de helt enkelt håller tyst. Blir inte alls förvånad om det landar 1-2 spelare inom de närmsta veckorna.
jens_88: Men då ska du tänka på att man gör mycket mer poäng i Finland än i Sverige, det är många som kommit hit från Finland med bra statistik och floppar och görkanske 10 poäng när man gjorde 35 SM-Liiga
DJ Hemp: Men nu blir jag helt jävla utom mig i ilska! VA FAN LETAR MAN SPELARE FÖR NÄSTA SÄSONG!! Det är nu vi behöver det förat stanna i Elitserien!!!
Lagen som inte behöver spelare som Rögle och Färjestad värvar spelare som Strbak och Dick Axelsson, Linkan verkarvara en så jävladålig sportchef att han inte harkontakter nog att hitta en enda jävel som villgå till Timrå!!!
TobiasThyr: Nej men matcherna emot Modo har väl alltid varit väldigt Store/Lillebror stämplad och man vill ju vara värst och då blir det lätt att man hånar det andra laget...
Varför ju detta skulle vara roligt är väl för att alla som bor i skogen spelar banjo antar jag ^^
sargad: Önskar alla klyktattare en fin midsommar, hoppas ni hänger kvar så vi får våra fina derbyn 2026 igen. Till era moderatorer, inför Cluben-filter, för allas trevnad