Jag menar han är 26 snart 27 o så smånginom lugnar ändå de fletsa unga mäninnskor även hockeyspelare ner sig lite eftersom genom åren mogar i tanken o synen på sig själv o inser att jag behöver inte gå ut på krogen ofta jag kan säga Nej Tack! o skulle jag göra det har jag inget behov alls av att hävda mig där utan kan låta mig provoseras kraftigt av någon där men ändå hålla mig totalt lugn ...
för jag har övat mig i självebehärskningens mycket svåra men ädla konst..
Så hoppas o Tror jag Mattias kan fungera framöver ..så jag ser honom gärna i rödvitt. för en bra spelare är han...
htikare: Ja tyvärr är det brist på spelskickliga backar, känns som att de är Finland som har mest sånna iaf, vi slarvade ju bort Marttinen t e x.Mäenpää i AIK är ju en spelskicklig back men han lirar i HPK nästa år igen, men de är brist på sånna backar helt klart.
JimmyH: Nej jag har också lite problem med hur folk kan dömma ut han på förhand för att han har varit stökig på krogen en kväll. Skulle inte vara fel att ha han i Timrå nästa säsong.
Snoop: vart har vi dom nya riktiga rakarbackarana dÅ? dom som skjuter som hästsparkar från blå o alltid då inom målramem o få pavel bredls skott att likna löst fallnade höstlöf i en jämförelse..samt att dessa backar är otroligt spelskickliga med puck o har eld under rören..något vassare än Strålman.
Vart finns just dom för det är dom vi framförallt behöver i TIK nästa säsong inte så många av dom enfast två st vi nöjer oss med tvåbackar med de egenskapperena...,,man undrar bara var finns dom?
Pätr: Ja de är helt sannslöst hur de har blivit, men som tur är har vi Pääjärvi och Lander som förhoppningsvis också blir bättre nästa säsong men vi behöver ha en bred backuppsättning och forwardsuppsättning.
Snoop: Nu blir jag väl ansedd som gringubbe, men men...
Jag förstår inte detta spekulerande i forwards, särskilt inte svindyra sådana. För Guds skull, lägg de resurserna på att värva en klassback. Nu har jag förvisso inte en aning om vad Marek eller Rosa kostar, men man borde kunna få en riktigt bra back för de pengarna. Och som det ser ut i dagsläget är det en sådan som behövs.
Pyörälä - Hahl - Pärssinen
Tenkrat - Regin - Hedström
Hynning - J. Andersson - Sundh
Svensson - E. Andersson - Axelsson
+ Pääjärvi & Lander
Varför i allsin dar skulle man behöva värva en europeisk toppspelare om man har denna uppställning? Förklara det för mig, för jag förstår inte.
Kerstin_k: Jo men han är knappast en snigel på skridskorna och vi måste ju göra mål, Brendl är ingen raket på grillerna men inte segast heller men han bombar in mål, Rosa är mycket mer än välkommen tillbaka.
Snoop: Rosa var ju ganska seg på rören och dålig i det defensiva arbetet. Mål kunde han göra, onekligen. Men jag skulle nog klara mig utan honom.
Är det inte lite Kutym bland hockeyspelare att i tid och otid säga att man gärna kommer tillbaka och spelar mer? Vet inte om man ska lägga så stor vikt vid hans ord.
Snoop: Rosa visste nåt som många timråspelare verkar glömma kväll efter kväll och det är vart målet står,så fort han fick pucken var ögonen på målet och han på väg dit,inte ut i sarghörnen. Tenkrat lirade liknande mot linköping med framgång,våga gå på mål!!! Sen en sak dom borde träna på är att tackla för då vinner man mer puck i närkamperna,nu låter man dom andra koncentrera sig helt på pucken för ingen spelar hårt.
Uno Gordon: Timrå kommer aldrig vinna kampen om Marek, pengarna kommer ju avgöra och de är många lag som vill ha han, men Pavel Rosa som uttryckte sig om att vilja återvända borde man väl kunna fixa hit ?
JimmyH: Kanhända att du har rätt, du är betydligt mer insatt i hockey än jag är.
Emellertid skulle jag bli heligt förbannad om det dök upp en Månsson i Timråtröjan, men backbesättningen inte förstärks avsevärt. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Det är backar som behövs.
Uno Gordon: Det är klart att han är, befängt att tro något annat. Poängen är att bara för man har spelat i Timrå så behöver man inte vara TIKare i hjärtat per automatik
Pätr: Riku Hahl är förlorad, killen gör sin poängmässigt bästa säsong i karriären och jag kan lova att iaf något bottenlag i NHL kommer satsa på Riku, som förövrigt också har riktigt imponerande landslagsmeriter.
htikare: Jo, förvisso, men beakta att varken Lander eller Pääjärvi-Svensson var uttagna till A-truppen inför den här säsongen. Nästa års forwardsuppsättning är alltså i dagsläget:
Fredrik Hynning Oscar Sundh Erik Andersson Peter Regin Anton Axelsson Johan Andersson Björn Svensson Timo Pärssinen Mika Pyörälä Petr Tenkrat Jonathan Hedström Anton Lander Magnus Pääjärvi-Svensson Riku Hahl (?)
Det är fjorton stycken, vilket i mina ögon räcker (om inte skadeläget upprepas).
Per HApps: Men jag har inte pratat färdigt om Månsson. Utan måste få tillägga ytterligare en sak. Månsson skall spela i klockrena topplag, inte förmodade topplag. Där har du skillnaden. För Månsson är inte den människotypen som orkar bära en hel stad eller ett helt lag på sina armar eller axlar. Han måste placeras in ett gjutet fack med bra folk omkring sig för att fungera. Så Färjestad eller HV71 vore klockrent för honom.
Snoop: Visst finns chansen att Månsson skulle kunna funka i Timrå. Men då måste verkligen allting klaffa fullt ut. Hamnar laget i en svacka och det spelmässigt fungerar för en sådan som Månsson eller laget i övrigt då använder han energin på ett negativt sätt. Åker omkring och gnäller på domarna, lagkamraterna etc.
Men det är sällan det får den där "knyta-näven-i-fickan-effekten" utan istället blir stämningen ännu sämre. Månsson glider omkring och hänger med huvudet. Tar inte kampen.
När allting funkar fullt ut är han en fantastisk hockeyspelare, men hans sämre sidor väger dessvärre över och är ingenting att leka med.
General_Moisio: Haha ja jag med, och då kunde jag inte gå efter hur han är med sina polare eller i omklädningsrummet eller hur ? för de har jag inte en susning om, men är han som sjöstedt säger ja då får de bli en annan spelare, Timrå har nog koll på hur han är också och dom är intresserad av Månsson och jag litar på att dom i ledningen vet hur han är.
Jag menar han är 26 snart 27 o så smånginom lugnar ändå de fletsa unga mäninnskor även hockeyspelare ner sig lite eftersom genom åren mogar i tanken o synen på sig själv o inser att jag behöver inte gå ut på krogen ofta jag kan säga Nej Tack! o skulle jag göra det har jag inget behov alls av att hävda mig där utan kan låta mig provoseras kraftigt av någon där men ändå hålla mig totalt lugn ...
för jag har övat mig i självebehärskningens mycket svåra men ädla konst..
Så hoppas o Tror jag Mattias kan fungera framöver ..så jag ser honom gärna i rödvitt. för en bra spelare är han...