1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601973 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Det finns ju än så länge inget som talar för Lehtonen, men varför inte. Själv skulle jag, om jag får önska, vilja se Lars Jonsson igen.

Ambroo: Det bästa som skrivs om Tik skrivs av Jimmy.
Ang Hahls ev NHL-kontrakt så är ju faran med det att det kan komma ett kontraktsförslag så sent som i augusto och då är det i senaste laget att värva ersättare.
gäller väl även de andra om ev kan få kontraktsförslag.

redline: Förhoppningsvis så har TIK lärt sig av läxan sen tidigare då vi tappat spelare i senaste laget. Jag tror att man kommer att sätta en deadline för honom.

I Regins fall så antar jag däremot att man kommer att ha tålamod och vänta in i det sista med förhoppningar att ha möjlighet att låna honom av Ottawa, som åtminstone kommer att signa honom.

Risken att Pyörälä försvinner till andra sidan får nog ses som minimal. Först och främst så måste han komma med i VM-truppen, vilket inte mycket talar för, och väl där måste han även prestera.

Vidare så har vi också Axelsson som ryktas få chansen att åka över, men då handlar det såklart helt och hållet om en inskolning via Grand Rapids. Det är en väg Detroit allt som oftast går med sina prospects och där kan vi oroa oss.

redline: Jag glömde visserligen Tenkrat, men vad chanserna är för en ny möjlighet over there för en 31-åring som inte kommer att spela VM är inte så svåra att räkna ut...

Timrå borde väl ha ett finger med i leken nu när Lars Jonsson bestlutat sig att återvända till Sverige, eller?

TRL: Förhoppningsvis. Man kan ju tycka att karln borde ha utvecklas, även om det bara blivit AHL, sedan sist han var här. Jag skulle inte misstycka om han blev vår nya, första back. Tyckte att han var helt okej sist han var här och han lär ju, som sagt, blivit lite bättre iaf sedan sist.

Mackelito: Nja...på väg var väl lite kraftigt uttryckt. Men TIK verkar ha anmält intresse iaf...

mikenomad: Ja men det är konstigt att dom äns gjort det när TIK inte ska ha ngn forward....

Mackelito: Är nog ingen i dagsläget som riktigt vet vad TIK ska ha eller inte ska ha.

mikenomad: Bra statistik har han om man tänker på att han spelade i Ryssland förra säsongen..

2007-2008 SKA St. Petersburg RSL 48 14 21 35 70

mikenomad:
Lär väl bero på om Hahl stannar eller inte,,,

Mackelito: Hoppas verkligen inte detta blir sant.

Vad jag har hört så jublades det stort i FBK när han valde att lämna.

Jaha, så då är alltså Brynäs på väg att lägga fram ett kontraktsförslag åt Lasse J... Det vore ju lite märkligt om inte vi skulle ge oss in i den kampen.

AGERA LINKAN/ROBBAN!

actionleif: När man läser om spelare hit och dit så nämns Timrå allt som oftast i snacket, men att vara intresserad är inte samma sak som att vilja värva.

Ambroo: Vi kan ju inte låta L.J hamna i Brynäs.
A.J vete katten om man vill ha i Timrå, Brynäs gillar ju spelare över 33 så då kan dom väl fortsätta satsa på föredettingar.

actionleif: Vad säger man om Hyvönen i SSK då? Jag blir iaf äckligt avis! 66 poäng (24+42) på 54 matcher i grundserien och +43... Och till råga på det så slog han ett hyfsat rekord i slutspelet:

Ambroo: Hyvönen o Jaakola hyfsade värvningar av SSK. :)

Hahl Bundy: Ja man måste ju iaf ge sig in i kampen.

Hahl Bundy: Fett grymt för att tala fjortisspråk! Jaakola är en riktig klippa med en vinnarskalle större än Nemeceks. H.H har tydligen mognat nåt enormt sen han var i FBK och har jobbat grymt på sin lathet/attityd/defensiv, och med den offensiva styrka han alltid har haft så kommer han att bli den spets SSK saknat, allra helst i PP.

Ambroo: Man får väl hoppas att vi gör några "feta grymma" värvningar också. Vi kan väl börja med att förlänga med Hahl o sen några backvärvningar av klass.

Hahl Bundy: Apropå backvärvningar av klass och fjortisspråk... Jag vill helst ha kaptenen i Red Wings som rimmar på slida hihi Kan man få det?

Ambroo: Knappast :)

Hahl Bundy: Rackarns;-)

Hahl Bundy: För att vara lite allvarlig då... Jag tror att vi åtminstone kommer att få behålla Regin, men att det blir mycket, mycket svårt med Hahl. Vem ersättaren för honom kan tänkas bli är svårt att sia om, men en finsk landslagscenter är nog inte svårtippat. Har dock inget namn, fast det finns ju ett par alternativ som även dykt upp tidigare och här är ett:

www.eliteprospects.com/player.php?player=4281

Timrå har ju en relativt spikad forward formation men hade inte klagat över att ha Malmö's Frank Banham i klubben, han slet som ett djur under varje match jag såg honom iår.. Och man kan ju aldrig ha för mycket kanadensare

jens_88: Slitvargar finns redan i Timrå och som dessutom är mkt bättre än en vek 34 årig kanadick.

jens_88: Jo, det kan man faktiskt. Det finns en viss gräns för hur många icke EU-spelare man får ha i truppen. :)

Ambroo: Ja de är klart Hyvönens säsong är grymt bra, och de blir en ny finnkedja i es nästa år med Valtonen,Pakaslahti o Hyvönen.

Var längesen man såg en Ryss i Elitserien! Dom brukar ju inte göra bort sig...

TRL: Fokin va väl den senaste om inte jag missminner mig

TRL:

Dom tjänar så bra hemmavid nuförtiden. Ska det inte höras nåt snart om Timrå IK?, några nya in och några gamla bort, det kan bli större omsättning i Timrå än ni tror, eller inte...;-)

Jacob Josefsson, värva fort som f-n. sedan har vi en kanon-juniskedja.

TikRikard: Ja, jag minns inte... känns som det var 100 år sen man såg någon. Ett tag fanns det ju gott om dom. 93 hade Brynäs Denisov, Davydov och Boldin... de 3 var ju roliga att se. Men sedan minns man ju grisar som Sergei Bautin i Luleå som var en Lance Ward kopia. Starostenko gjorde ju succe i Timrå också. Jag tycker vi borde kontakta Alexander Ovechkin :)

TRL:

Denisov, Boldin, Davydov var mycket senare 97-98 nån gång.

Davydov gjorde för övrigt 12 matcher för Olofström i ettan säsongen 2003-2004.

Fokin låter mycket troligt. Bautin var väl också 97-98 nån gång, medans fokin spelade med Malmö för bara nåt år sedan.

Simmalugnt:

Ok, Starostenko är väl vitryss....=oD

Simmalugnt:

Och ska det stå inte ok.

Simmalugnt: Ja de stämmer... minnet hängde inte med riktigt idag känner jag... -96 spelade dom där...

TRL:

Davydov 1996-1997, 1997-1998
Boldin 1996-1997
Denisov 1996-1997

Simmalugnt: Mmm precis. De va en rolig femma

TRL: Ja betalar du Ovechkins lön så tackar jag inte nej :)

jens_88: KS skönaste namn hade han den där Frank Banham i alla fall, ett namn man lägger på minnet.

TRL: Nja , senaste är ju Fedor Fedorov i Malmö.... för två år sedan.

Mackelito: Ma Po
2006-2007 Malmö Elitserien 8 2 4 6

Mackelito: Norsk back i Timrå IK´s blickfång, annonserar ST i natt...Undrar vad det är för en "stjärna" ?
Vår nya PP-back?
Vad är detta?

...och som vanligt lägger man ut rubrikerna, flera timmar innan man kan läsa dom / förbannade dyngtidning!

Kevin O Shea: Det är inte denne man: eliteprospects.com/player.php?player=15713 som man syftar på då? Har för mig att det stod någonting om honom och Timrå i Dagbladet eller något liknande...

Jensen_12: Du hade rätt, det var Jonas Hoslös som dom syftade på

ÄlskarTIK: Låter mycket bra att man inte stressar saker, Andreas Johansson känns lite fel, är ju ganska gammal och ingen som producerar enorma siffror. Varför inte Lars Jonsson är aktuell är konstigt

ÄlskarTIK: Låter ju framför allt trevligt med att ungdomssidan förstärks ytterligare samt att Backlund snart är klar.

Johansson känns...nja...

tack o bock Backlund!

« · 1029723 · »