Kom igen nu Linkan! Nu avskriver vi Andreas Johansson och värvar den här killen istället! En av mina favoriter visar att han fortfarande håller klassen www.eliteprospects.com/player.php?player=12627
Jensen_12: Är man inte intresserade av Jonsson så är det tjänstefel. Man blir ju nästan orolig om man går efter vad Gunnar Svensson säger om Holös: "– Han skulle gå in bland fem backar i de flesta elitserielag." Vi har väl inte ambitionen att vara ett lag i mängden och det vi behöver är en back som petar fem, inte en som går in bland dem.
Ambroo: Eftersom de helt klart har varit i kontakt med hans agent så är väl det troligaste att han själv tackat nej eller att han har helt orimliga lönekrav om inte han är intressant längre. Annars känns det otroligt konstigt enligt mig iaf...
Tycho: Kosta vad det kosta väl, snudd på iaf. Vi är i starkt behov utav en sån back (nästan hela hockesverige med för den delen) och vill man bli bäst, som man gör gällande, så finns det inga genvägar.
Ambroo: Instämmer. Sen kanske våran ekonomi inte är bland topplagens. Men det är klart, Holös utvecklas fortfarande väldigt mycket och ses nog mest som en PP-back av något slag. Kan ju alltid hoppas på att han är en ny Strålman, eller liknande.
Ambroo: Men knappast för vilka pengar som helst, någonstans känns det som det finns en gräns. I alla fall för Jonsson som trots allt inte är nån stjärna enligt mig iaf. Holös känns som en otroligt spännande spelare men knappast det vi behöver just nu med nuvarande backbesättning. Det skulle ha varit om Lotvonens optionsår inte löses ut av Timrå... Men det lär juh inte hända...
Jensen_12: Vi har väl en lönebudget som kan matcha de flesta andras och allra helst Brynäs som är på väg att lägga fram ett kontrakt åt honom. "Hoppas på att han är en ny Strålman" ja det kan man ju göra, men det är väl knappast rätt läge? Det vi måste ha in är ett par etablerade och någon ungdom i stil med Ekman Larsson.
Ambroo: Det har jag för dålig koll på för att kunna svara på. Jag skulle helt klart vilja se Jonsson i Timrå nästa år, men inte om det innebär att vi inte kan värva en eller två flyktande centrar. Så bra har han trots allt inte varit... Skulle du ge 300-400000 i lön för Jonsson? Min känsla är att han inte är intresserad av Timrå... Men det har ingen sanningshalt i det, bara en känsla.
actionleif: Jahapp tråkiga nyheter idag om man bortser från Backes förlängning , om Hahl lämnar vill man värva A.Johansson , och om Regin lämnar blir det Bastiansen , två STORA minus där , och Man säger nej till Lasse J , och vill hellre ha en Norsk back ,, vi kan sluta drömma om några finska eller svenska bra backar , Timrå letar efter spelare som Skrbek och Holos och vi har redan värvat en medelmåtta , det är alltså tänkt att Moe och Erixon ska ha en fast backplats , om detta blir sant kan vi räkna bort en Semifinal ...
Måste värva minst tre backar som går rakt in i laget. Ser gärna att det är stora tuffa som kan tillföra mycket i pp med bra skott. Nu när Sanny sticker finns det inte en back som kan tackla vilket gör det omöjligt att vinna något utan jobbiga tuffa backar. Det måste ju annsvariga fatta tycker man. Hoppas man löser ut fröken rädd inte kan skjuta eller tackla Lotvonen omedelbart vilken pajas rundningsmärke numer ett. Kovland nästa.
Ambroo: Skulle nog tänka mej att Lasse Jonsson har orimliga lönekrav. Han hade väl redan det när han inte fick nytt kontrakt förra vändan och gick till HV istället. Nu är han NHL-meriterad, och lär väl inte ha lägre lönekrav. Dessutom representerar han en spelartyp som det är brist på. Men han gör nog för stort hål i plånboken, i förhållande till vad han presterar...
Modano: Med tanke på att man redan tappat spelare som Lindström, Kokko och Koskinen tror jag inte att man vill bli av med ytterligare en etablerad back. I annat fall tror jag att man kanske inte givit Lotvonen optionsåret.
Snoop: Jag tycker att det är bra att det är ett ettårskontrakt. Utvecklas han inte till nästa säsong kan vi göra oss av med honom till säsongen därpå. Jag hade inte gråtit om han lämnat oss nu.
Kevin O Shea och Tycho: Några 300.000-400.000 är det knappast tal om. Man måste se till de marknadsmässiga lönerna som finns. En back av Jonssons kaliber ligger väl gissningsvis kring 200.000 och det måste man kunna ta sig råd om man har de ambitioner TIK har. Sen kan det ju givetvis vara så att han inte har något intresse av att komma hit, men att det skulle hänga på lönen har jag svårt att tro.
Jimmy H på bloggen , ungefär samma sak som jag skrev tidigare idag...
Värvar vi Holös så är den spontana känslan av att man bryter mot att Sebbe eller Moe ska få den sjätte platsen. För inte kan vi nöja oss med att ersätta Kokko-Koskinen-Lindström med Skogs-Holös? Det är inget som låter som en satsning mot finalspel i mina öron i alla fall.
Ambroo: Ok, det är väl ryktet om hans lönekrav senast som jag hänger upp mig lite på... Men rykten är rykten... Nu glömmer jag dom och hoppas på ett bra nyförvärv istället... =)
Jag tycker vi kan värva Crippe och skola om honom till back... han är snabb och har ett bra skott... Han är väl inte den mest fysiska spelare men han kan ju tacklas ibland iallafall. Det är ju mer än vad Lotvonen mäktar med.. Jag tror inte han skulle vara sämre än honom iallafall på den positionen.
JimmyH: Hehe , nej men verkar som nästan alla är positiv till allting hela tiden och det är oroande , att Timrå vill ersätta Kokko Koskinen och Sanny med TVÅ MERITERADE backar står ju klart , men Challe och Tomas sa ju i ST att Timrå IK hade klart med en av de två meriterade backarna som skulle in i truppen , redan var klar , och det vet alla att det är Ju Skogs , och nu söker man nästa meriterade back , Holos/Skrbek någon av dom ligger bäst till ...
Backuppsättning : Styf Lotvonen Erixon Moe Skrbek/Holos Tomas Skogs R.Jonsson
EV . Ekman eller Mylläri..
Om du är så enögd och anser att detta är en riktig satsning av TIK så blir jag orolig....
TRL: Jag har tidigare varit inne på att göra en klassback av Jonte. ala Lillstrimma Tror att det skulle löna sig att skola om nån spelare av rang. När det uppenbarligen är brist på bra backar
Jag var först lite negativ till Backlund denna säsong då han många matcher sett darrig ut och släppt in lite väl många enkla puckar. Så jag hoppades att han skulle lämna men nu när Mika skrev på heltidskontrakt med Timrå IK så tror jag att Johan kan utvecklas och bli en av Sveriges bästa målvakter för de var han definitivt inte föregående säsong.
General_Moisio: Men LHC har väl något "fallskärmssystem" där spelarna får avstå valfritt belopp av månadslönen som spelarna sedan har chansen att få tillbaks, med råge, beroende på hur långt i slutspelet LHC går.