1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613776 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Kerstin_k: Nej hua, alldeles för vinglig defensivt. Lehtonen i Kärpät vore perfekt tycker jag.

Mackelito: Sen kan det mycket väl bli så att Holös värvas, men då istället för Ekman Larsson/Mylläri. Skrbek däremot kan du nog glömma.

Ambroo: Urk, vad pinsamma HV är, menar på att LHC filmar. Hela HV´s A-lag består av C-skådisar.

Den här låten borde HV ha på sin intro.

RocknRolf2: Lehtonen är drömvärvningen, tycker Pyörälä,Tenkrat och Lotvo kan övertala han att komma hit.

Tror Hahl stannar, han har tagit över befälet i finska bastugänget nu efter Kosken och det smäller högre än NHL för en finne. Så Hahl stannar!!

MB: Haha man kan ju alltid hoppas! ;)

ÄlskarTIK:

Ryktas på Leksand Superstars forum att Gabriel Karlsson skall till timrå !

Dock bara ett rykte än så länge

ÄlskarTIK: Det är allvarliga saker för finnar, lite högre lön och sef över pastun, no problem! :-)

mattias - 74: Hur är han som spelare och så? Är han nått "att ha" eller? Jag har faktiskt ingen koll alls på honom.

ÄlskarTIK:

Hårt arbetande forward och bra på rören

mattias - 74: Ersättare till Robban/Axelsson alltså...

Frella: Varken Robban eller Axelsson är center :)

Skarin: Skadar ju inte att ha fem potentiella centrar i truppen plus Lander med tanke på att vi har skade-Erik i truppen.

Frella: Nej egentligen inte.

Snoop: LHC ville ju värva Lehtonen i höstas men ha valde kärpät trots att LHC enl. AB var villig att ge hon en lön på 5,6 milj. för två år...

så honom lär vi knappast ha råd med..synd...Annsi Salmela kanske är lite billigare men också uppenbarligen en produktiv back..men många elit-lag jagar bra backar nu.

går de inte plocka hit Jan Huokko från Leksand! Där har vi en bra pp-back... måste väl ändå vara roligare spela i Timrå än Allsvenska Leksand

TRL: Då kan vi lika gärna damma av Tjobba...

Ambroo: Hur kan du ens jämföra de 2 backarna? Som att jämföra Henrik Zetterberg med Henrik Eriksson. Han har alltid varit en bra pp-back... det tycker allihopa utom du

Frella: Du menar Skad-Erik..

TRL:

Huokko har kontrakt ! Tyvärr för er :-)

Men skall man vara lite kritisk så har han inte alls varit bra säsongen som gick

enligt jimmys blogg är det olika uppgifter om tik:s interesse för lars jonsson.
tror att thomas johansson mörkar. vore kanon att få hit jonsson.

Herminator:

Ni kan ju ta Juha Lind eftersom Leksand tydligen inte tycker han platsar.

För mig är det förvånansvärt

mattias - 74: Pengar mot prestation kallas det, och nej vi är inte intresserad tycker jag iaf... =)
Knappast någon framtidsspelare heller...

Tycho:

Jag tycker han skötte sig helt ok dock vet jag inte vad han hade i lön.

nu har hv tagit angell

Var spelar christian söderström nästa säsong? någon som vet?

stoff: För att förvirra ändå mer kommer här ett rykte från sydsvenskan.

Timrå är tydligen intresserad av Johan Björk i Malmö... Märkligt...

Tikinmyheart: Bör Timrå leta efter en höger fattad back kanske ?

kryptonit: I Sverige finns bara en back som jag vill se i TIK. Det s.k. jättebudet måste TIK kunna matcha. Har lite svårt att förstå varför man sneglar på Norska backar.

Skogs välkomnar jag också med öppna armar.

Tikinmyheart: Det skulle vara grym värvning, men är det öht något att hoppas på??

TRL: Näe där måste jag stödja Tik..Johan Björk är en mycket stabil back bra i kvalserien stark fysikiskt ...helat tiden utvecklats ..rätt ålder...gör poäng...bra storlek också.

htikare: Ja jag ska inte klandra honom har inte sett han personligen, men jag tycker bara det är märkligt när man pratar om att värva etablerade backar och förstärka på backsidan. Ska han verkligen vara bättre än Koskinen och Kokko? Om inte, har man ju inte förstärkt backsidan som var målsättningen

TRL: Ja jag tycker nog han är i klass med Kalle..bätttre på vissa saker men inte lika rutinerad så klart...men jag tror han stannar i Malmö då dom uttlata att han är klubbens hjärta o skäl...så lär Han nog få tillräckligt betalt för att stanna...möjligen då om han vill utvecklas ännu mer spelmässigt så är så klart elitserien bättre.

Jag skulle gärna se honom i par med Skogs i TIK men vi behöver ändå en till hyfsad back..man ser ju i år på HV..vad bra backar betyder

Red Rocker: Om SAIK hoppas kan väl vi hoppas. Han får spela i ett bättre lag men får lite längre till sina kids. Om det enbart är rubler som gäller kan vi naturligtvis glömma honom.

Tikinmyheart: va ska han till oss ?

htikare: Jag gillar inte Johan Björk. Han skulle nog bli den där backen i laget som alla skäller på. Han gör grodor emellanåt. Ojämn liksom. Dock bäste back i Malmö överlag men backsidan var och andra sidan Malmös svaghet genom hela säsongen.

JimmyH: Ja det kan ju vara så..tycker dock som Du att han var Malmös klart bäste back o att han skulle utvecklas ytterliggare i elitserien..men ..men som skåning sedan barnsben så kanske han inte skulle trivas så här uppe heller så vi får väl jaga vidare..

htikare: Det känns som att Timrå har frågat runt ganska mycket de senaste månaderna och att det är många spelare som det står om som egentligen inte är speciellt heta för oss.

JimmyH: Ja det ser ut att vara brist överallt nu på spelskickliga o samtidigt fysiskt stabila backar...

ser man till elite prospects lediga från finska ligan så är det väl bara Lehtonen o Salmela kvar av tänkbara o dom verkar rätt dyra...sedan är det inte så många andra det talas om..likandant från vår egen elitserie är det väl Saravo till LHC o då återstår Skrbek som varit väldigt ofta skadad..
Åkerman till SAIK osv..kanske var klokt av SSK att slå till på Andre Benoit den finske backen medans tid är..

Och sedan skall vi tävla med FBK LHC o HV lönemäsigt när det gäller toppbackar då de verkar ju också behöva 2-3 nya var...

Sedan har vi ju då ev. AHL o liknande stt söka ifrån...el norska ligan o Jonas Holos..forwards ser man många tilltänkta men backar..

htikare: Mao så kommer det att kosta ordentligt om vi vill ha en el. två klassbackar, men det visste vi väl redan.
L.J myser nog nu när han har att välja mellan det ena kalasbudet efter det andra.

Hahl Bundy: Ja han sitter nog i en riktigt bra sits..bbb bra backar bristvara...men vi får hoppas Tomas Stefan o Robban drar upp ett oförutsett ESS ur ärmen!...Nu el. snart......

htikare: Helst nu el. på en gång.

htikare: Ser ut att stå att Andre Benoit är en , Finsk back men han är ju kanadensare....
www.eliteprospects.com/player.php?player=9460

Mackelito: SSK har gjort 3 klassvärvningar.
De kan bli jobbiga att möta nästa säsong.

När vi endå letar backar i norge kanske denna kille kunde vara något , spelat i Sverige i flera år och jag tror han kom två i backarnas poängliga iår , och då ska vi komma ihåg att Holos som TIK är intresserade av inte äns är topp 10 i poängligan bland backar i norge , dessutom är denna killen halvsvensk..
www.eliteprospects.com/player.php?player=836

Hahl Bundy: Ja , imponerad över deras värvningar , med dom satsar väl stenhårt på kvartsfinal och ev semi nästa år...

Eftersom vi inte har råd med Aalto och Lehtonen kommer några AHL alternativ....

AHL spelare som är aktuella för flytt till Sverige

Josef Boumidienne
www.eliteprospects.com/player.php?player=708

Jonatan Eriksson- Min favorit vill gärna se han i TIK nästa säs...
www.eliteprospects.com/player.php?player=1346

Sami Lepistö
www.eliteprospects.com/player.php?player=4127

Olli Malmivaara
www.eliteprospects.com/player.php?player=3185

Janne Niskala
www.eliteprospects.com/player.php?player=4278

Lars Jonsson
www.eliteprospects.com/player.php?player=339

Niklas Hjalmarsson
www.eliteprospects.com/player.php?player=2640

Staffan Kronwall
www.eliteprospects.com/player.php?player=543

Bubblare : Strålman , Tärnström

Lång Lista med många bra backar...

htikare: Jo det har du rätt i... men personligen skulle jag vilja se någon som kan skotta in puckar och spela bra i pp... typ Åkerman, Lintner eller den klassen. visst det är väldigt svårt att kunna värva såna spelare men ibland kan det löna sig att lätta lite på lädret också. Det är ju en fråga om vart man vill hamna när serien är färdigspelad och hur långt man ska ta sig i ett slutspel. Med de backar vi har i dagsläget tror jag inte vi kommer längre än kvartsfinal. Behövs minst 2 tunga backar som är bättre än de vi har och som vi haft de sen Strålman var här.

« · 1030784 · »