1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613482 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Yellowcard: Ja killen är värd sig chans...men vi har Pärsa kvar :-)

Yellowcard: Ja vi får hoppas

MB: Sjukt bra han är! Fan Timrå spelar riktigt bra idag. Känns skumt=P

Yellowcard: Hoppas bara att dom spelar så i 60min så blir det bra.

Yellowcard: Spelar bra? man håller knappt jämna skägg mot ett HV med 7 man borta på hemmaplan.
Period 1 ang spel till HV, men 1-0 till Timrå

Yellowcard: Ha ha ha....kör över dem bara!!

RTS: Älskar positiva fans!!

Jag såg förövrigt varför Sean Averey vart avstängd.. Tycker faktiskt det var lite roligt iaf=)

Yellowcard: Nej men jag är realist, Så jäkulskt kasst HV spelat första halvan av matchen"Inte konstigt med 7man borta" borde Timrå tämligen enkelt vinna över.

Men då har vi Nr3 o Nr4 som visar sig från sin bästa sida. Totalt oförmögen att få ut pucken i avgörande lägen + 2 6mans utvisningar.

Men det är inte Nr3 s fel att han spelar, det är för att Timrå har eliseriens klart sämsta backuppsättning.
Tur vi har riktigt bra forwards o målvakt.
Vilket defensivt jobb Bogg gjort idag, härligt att se.
Hynning o Timo ser ut att ha trevligt

Denna match har lika gärna kunnat stå 5-1 till tik som 3-0 till HV.

Tror nog HV är väldigt nöjda med matchen hittils trots allt, ,7 man borta, tuff bortamatch mot ett utvilad lag med nästan inga skador, match för mindre än 23 timmar sedan och tagit över spelet efter halva matchen.

Detta blir tufft det.

Kämpa nu Timrå. vinn vinn vinn.

Tikinmyheart: Ja här är klockan 2 igår

Vet ej om han redan var avskriven me nu är Micke Wahlberg helt officiellt avskriven..

Mackelito: Han var redan avförd från "önskelistan".

Mackelito: Förbannat synd att vi ännu en gång missar Micke Wahlberg. Jag blir besviken på ledningens flathet. Man är inte tillräckligt hungriga eller heta på transfermarknaden. Man står och sover på perrongen när godbitarna svischar förbi en efter en. Det gör ont i hjärtat!

Uno Gordon:
Plattityder, Uno plattityder.

Uno Gordon:

Hur relevant är det att åberopa "ledningens flathet" så fort man "missar" en spelare som någon på HS tycker borde värvas?

Det finns en okänd storhet i ekvationen: vad vill spelaren själv?!

Det kanske inte alltid är så att man som bottenlag (!) med begränsad budget bara kan stå och håva in godbitar som svischar förbi...

Spanarn:
"Det kanske inte alltid är så att man som bottenlag (!) med begränsad budget bara kan stå och håva in godbitar som svischar förbi..."

Tja, det är kanske ett sätt att se på saken. Ett annat är att visa sin ambition. En målmedveten Elitserieklubb med högre ambition än nuvarande tabelläge.

Våra nuvarande sportchefer har nästintill inte levererat ett skit.

Nubben hade telefonjour 24/7.
Linkan tittar på marknaden.

Nubben agerade.
Linkan reagerade.

Nubben reste.
Linkan planerar en resa.

Jag är ganska less på Lakens tjat och att han sparkar in öppna dörrar hela tiden, men han har rätt i mycket.

Uno Gordon: Efter ett antal misslyckade försök med spelare typ Wahlberg har ledningen alldeles klart ändrat stil. Man värvar inte den typen av spelare längre. Det finns en linje man följer. Den har man hållit konsekvent och kommer att fortsätta med detta. För fem år sedan hade Wahlberg kunnat vara intressant. Då hade han dessutom varit i en bättre ålder.

73Sjöbba:

Har egentligen ingen större koll på "Linkan" som sportchef, men känner liksom igen tendenserna från min skoltid. Han såg bra ut, men var aldrig särskilt smart. Han gick hem hos en del tjejer utan att göra något större väsen av sig. Som hockeyspelare var han också helt okej, men att agera sportchef i en av landets mest satsande föreningar... Nej, på den positionen kan jag bara inte se honom. När jag läste att "Linkan" och "Robban" skulle ta över efter "Nubben" var min spontan känsla: Nu är det över! Timrå IK:s moderna storhetstid tar sitt slut här. Detta håller inte. Och inte fan tycks man få fel. Fan, så trist och ledsamt. Under denna katastrofala höst har vi alltså sparkat Hedström och Mäkiaho samt värvat Bogg. Bra så. Men "Nubben" hade säkerligen gjort ett bättre jobb än så. Måste erkänna att jag inte hade kunnat föreställa mig ett dylikt ras i och med dennes avgång. Att nu behöva sitta och våndas över elitseriekontraktet, fy fan...

DJ Hemp: Läs en gång till. Det finns en policy. Den följs till punkt o pricka.

73Sjöbba:
"Nubben hade telefonjour 24/7.
Linkan tittar på marknaden."
Källa?

Kongo: Det selektiva minnet.

73Sjöbba: ja var han egentligen så bra nubben .. ?i vilket skick lämnade han klubben och hur såg kontrakten som han skrev ut .. ? vet vi egentligen något om ekonomin efter tiden med nubben ? ska vi skriva såna där bra kontrakt ala jonte med någon ?

superfalle: jag är också otålig .. men jag ser hellre en bra långsiktig lösning som leder någonstans än något som bara kostar pengar .. någon kvalserie har jag väldigt svårt att tro att det blir ..

superfalle: Linkan agerar visst. Har hört ryktas om att han tankat på busskortet och planerar en resa till Ånge framöver.

Pätr: Det beror väll på att det är där linkan ska fira sin fridfulla Jul utan någon som helst tanke på att värva spelare till Timrå, då de förhoppningsvis redan är klart innan den 24 december!!!

Ulmer hattrick i MoDo, Beech målade för HV71 igen, Wanvig verkar ha fått fart på Dixon i Brynäs o.s.v.
Se där, det har visst funnits nyförvärv på marknaden som kan tillföra någonting!

Hittade denne kille via Modo's HS, kan det vara någonting för oss? Dallas står ju lite i "tacksamhets-skuld" till oss, om han nu fortfarande tillhör dom och ej tagit en ordinarie plats?

Just det - länken...

Laken: länk??

Laken: ja där kom ju länken :)

Laken: ja han ser ju inte så tokig ut, titta hur Brad Moran och Niko Dimitrakos har utvecklas i SAIK..... AHL håller bra klass och ES är mycket sämre iår än förra året, därför det är så jämt. Så jag svarar: Ja han kan vara något AHL-spelare har inga problem i ES.

Blizzard: "- NHL Stanley Cup Champion 05/06"
Bara en sådan sak... ;-)

Laken: ja där ser man :) som många ser finns det spelare på marknaden även spelare som Linkan söker "Den rätta" men man ska ju AGERA också.....

Blizzard: Har hört att sedan ledningen i Timrå sett finalen i stjärnor på is, så ha de beslutat att ta kontackt med Marcus Fagervall, Tanken skulle då vara att han skulle ta plats som första center:)

Personligen tror jag helskarpt på den iden, då han skulle även få rollen som att sjunga nationalsongen,,,

Och ett mer naturligt val finns ju inte då han även är medie van, och behöver inte lära en hockeyspelares ordföråd kan tänka mig intervjun i period pausen, "Satan var så kul" eller "satan vad for det gick", och sedan är det upp till lyssnaren och tolka vad karl pratar om;)

Glömde, högerskytt dessutom.

Blizzard: Dock vet jag inte ens om han är tillgänglig på marknaden (troligen inte). Dessutom är det svårt att veta hur han själv skulle ställa sig till att spela i Timrå och Elitserien.

Man kan kalla det: "Lakens långskott till Linkan"! :-)

Laken: Dallas har knappast skuldkänslor eller dåligt samvete o de borde dom heller inte ha, Timrå visste vad som gällde när man lånade Wandell och så äre, men jag skulle iaf inte tacka nej till Hutchinson :)

Snoop: Nej, precis - det var just därför jag satte tacksamhets-skuld inom snuffar.

Laken: Okej sry ja som missuppfatta :P

Laken:

Linkan kanske chockar och öppnar stora plånboken och chockvärvar denna ryss! (se länk).

www.eliteprospects.com/player.php?player=12285

Och Dimman är han klar snart:)

Blizzard: JAg tror nog mycket väl att Linkan harkoll på marknaden kanske 10ggr bättre än alla på det här forumet, men att värva en spelare som t.e.x Hutchinson så är de ju liksom inte bara att fråga, tjena vill du spela för Timrå i sverige , domligger nästan sist men du kan ju ta oss därifrån??
Nej det är mycket svårare än så, du måste kontakta Dallas om de nu är så att han spelar där, prata om kontrakt ,eller kanske utlåning ,, erbjuda en tillräckligt hög lön osv osv... så jag tycker vi ska sluta klandra han för att att han inte agerar eller har koll på marknaden....

The great one: Sergei Zinoviev (stavning) är en väldigt väldigt dyr spelare och (drömkontrakt) somdet som Hedström hade är inte ens i närheten av pengarna på hans tidigare kontrakt....så om du överhuvudtaget var allvarlig så kan jag tyvär meddela att det inte finns en chans att han kommer till Timrå..

Mackelito: JA har han inte minst 10ggr mer koll på marknaden än oss övriga här skulle man ju orolig,
Det är ju hans jobb att hålla koll på marknaden till 100%.
Vi övriga här har ju ett annat jobb för att hålla oss ovan ytan.

Och ang kontakta klubbar så är det precis samma sak, det är han förbannade skydighet att göra sitt jobb.

Jobbar du som tex Timmerkörare så tror jag man inte blir långvarig om virket inte kommer fram.
Nu var detta en idiotisk jämförelse men men.

Som sagt en Sportchef jobb är bla att ställa bästa möjliga lag till tränarnas förfogande och till föreningens uttalade målsättning.

Så jag tycker inte det är ett dugg fel att ställa krav och frågasätta Linkan så länge inget händer.

För inget har ju hänt förutom att Mäkiaho blev ersatt av BOGG. Förövrigt bra gjort av LINKAN, kanske det ända hittills.

Nej jag köper inte ditt resonemang

RTS: Jag har varit bortrest i nära en månad och har inte hängt med i svängarna riktigt men: ersattes Mäkiaho med Bogg? För mig känns det som att Bogg tog Hedströms plats.

250kg kärlek: Jag tror RTS ärden som inte riktigt har koll..: :)

250kg kärlek: Jadu har rätt! Boggen tog Hedströms plats.

Yellowcard: Enligt hörsägen var Bogg ingen jättebillig lösning. Men ändå tycker jag värvningen visar lite av Linkans känsla. Bogg kan visa sig bli tungan på vågen. En oerhört klok spelare som sällan gör en dålig match.

Dessutom har han ledaregenskaper som det här laget behöver. Vi har förlorat många av de spelare som tog ett stort ansvar utanför isen och här kommer antagligen Bogg bli hur viktig som helst.

250kg kärlek: Det jag menar är att Bogg´s löneanspråk ligger närmare Mäkiahos än Hedström.

Håller med i allt om Bogg, senaste matcherna har varit jäkligt bra.

Mackelito: Förklara vad du menar..
Men om du tycker det är för mkt begärt av oss supportrar att kräva lite av vår nye sportchef så får det stå för dig.

Jag säger inte att han inget gör, men jag kräver att det händer lite på bla backsidan där jag inte ser att vi räcker till.

Sedan VET jag en hel del spelare man tackat nej till pga för hög kostnad.

Nu har som sagt vi spelat "på vad jag tror" vår högsta nivå ett antal matcher, men det kommer svackor o skador och då gäller det att vara med.

250kg kärlek: När du skriver att vi förlorat många av de spelare som tog ett stort ansvar tänker jag i första hand på Sanny Lindström, Robert Karlsson, Per Hallin och Kalle Koskinen. Jag vet att dessa varit goda föredömen och lirare med extra stora Timråhjärtan. Vi får hoppas att Bogg har förmågan att axla en del av denna så viktiga roll. En som jag också tror växer in i den rollen så sakteliga är Johan Andersson.

250kg kärlek: Ja han har varit riktigt bra - ett sånt lugn i han. Jag hoppas han får förlängt nästa säsong!

« · 1095388 · »