1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604260 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Även om inget av det här är officiellt än så känns det åtminstone för mig ganska så väntat att man väljer att gå skilda vägar med Backlund. Tyvärr. Jag ljuger om jag säger något annat.

Firma Åke/Anders känns kanske lite klent vid första ögonkastet för de flesta, med all rätt dessutom. Men Lindbäck är en jäkla talang som jag tror kommer bli en grymt bra målvakt under en lång, lång tid framöver. Han är redan nu rätt så duktig. Jag tror faktiskt att Lindbäck kommer vara UNGEFÄR lika bra som Markström är denna säsong. Det är min magkänsla faktiskt.
Åke var på god väg att ta över förstaspaden redan denna säsong, men olika omständigheter satte stopp för det med bl a sjukdom och skador vilket gjorde att det inte riktigt blev på det viset. Därför är ju senaste skadan lite skrattretande. Nu tror jag det blir svårt för Åkerlund att komma tillbaka i en fin-fin matchform igen på ett bra tag. Det lär dröja i alla fall. Förhoppningsvis kan han väl få en match eller två i bobcats, för dit kan han väl skickas fortfarande väl?

Skarin: "men vi skriver med honom som center".

Vad betyder det i fortsättningen? Inte utan att man höjer ögonbrynet o börjar så smått kallsvettas, inför den fortgående centerjakten o silly season!

Skarin: Har du sett karln lira, dom senaste matcherna har han varit bäst på plan bland Timrå-spelarna i stort sett.

Skarin: Sonnenberg kanske är tänk som Center ist för Bagarn!

Har lite svårt för två av Linkans kommentarer till pressen idag.

På frågan om Sonnenberg var dyr?
– Nja, det är en klasspelare med meriter i bagaget. Det ligger i marknadsvärde.

Ska vi alltså kalla Sonnie för en klasspelare? Är inte det att överdriva och att tro för mycket på denna spelare?
Det känns som han får en jäkla lön i alla fall. Å andra sidan kommer han säkert kunna göra rätt för den men det lär ju kunna gå ut över något annat, d.v.s. andra klasspelare som vi behöver ha hit.

På frågan om vart det är tänkt att han ska spela?
– Jag ser honom som en center till nästa säsong, helt klart. Sedan kan han ju även spela ytterforward, men vi skriver med honom som en center, klargör Lindqvist.

Lite luddigt där. Han har ju en skön tekningsstil den gode Sonnie. Men att han är en centertyp har jag mycket svårt att se. Men han ska väl kanske leda en dogline tillsammans med Axie och Sundh. Det är det enda jag kan se för att överdriva något.

Hur som havre. Riktigt kul att han vill vara kvar. Det är en viktig pjäs och pusselbit.

superfalle: Håller med, Lindbäck kan bli skitbra och han är även draftad av Nashville Predators så de blir kanon med han och Åke nästa säsong, en av dom kommer få ett stort genombrott.

Mathias: fy fan va kul med en ung jätte lovande målis .. härligt

Cartman: Jadu går Mikatill äckel Frölunda då kommer man må kuk i några månader den saken är ju klar, men Frölunda har inte blivit ett bra lag i år heller även fast dom har dyraste laget, nån gång måste dom fatta att dom måste tänka om också.

Cartman: sonnenberg är klar för nästa säsong

KniveN: hehe ;-)

Cartman: Se det från den ljusa sidan, nubben tog iaf finn-kedjans svagaste länk först ;)

Pyörälä 0,85 poäng per match
Pärssinen 0,79 poäng per match

Hahl 0,58 poäng per match

Cartman: Ja då faller nog även jag ner i hockeygraven som hängiven supporter tillika hockeynörd. Hemska tanke. Det lär ta 30-40-50 år att smälta en sådan övergång ;)

Mackelito: Om Pyrret går till frölunda som det ryktades i artikeln så är jag slut som hockeysupporter..

Man är oddsen för att Mika missar NHL??

Tvåtallar: Jo, men epitetet Albertas finest var ju liksom upptaget så då kunde Sonny få det där. Typ.

Tvåtallar: Nu hoppas ja att Bagarna , Sundh , Lehtonen , Tenkrat, Pyörölä och MPS förlänger!!!

T T: Wetaskiwins ligger väl i Alberta

Skarin: Frölunda är med och budar, I know. Men det vette f-n om Bagarn är så värst intresserad av en sådan lösning, faktiskt. Är det så som spöket förtäljer historien så skulle jag tro att allt sätts i en annan dager.
Det jag hörde för en tid sedan var att det var Kenta som verkligen ville ha Andersson till HV. Det kan ju ha förändrats nu när Kenta och HV väljer att gå skilda vägar.

Det som händer nu de sista omgångarna i elitserien, om Timrå tar sig till slutspel och hur det går där, är nog väldigt avgörande för hur dels föreningen kommer agera men också hur spelarna tänker inför fortsättningen av sin karriär. Det har nog aldrig varit så viktigt att liksom lyckas som i år.

Det känns så.

Yellowcard: Fan va gött med The Deputys signatur.....med sin inställning mm och vara med på försäsongträning borde de tveksama rita på nu, den killen kan nog få upp en jävla vinnarinställning i Timrå nästa säsong.

Skarin: Med Sonnenbergs signande av nytt kontrakt kanske Bagarn kommer till bättre tankar och inser att Timrå är det enda rätta!

Laban: Men Frölunda och Nubben är nog med på ett hörn här också ska du se.

Stefan "Linkan" Lindqvist: Vakna angående Bagarn!

Laban: Förståndigt av dig att förbereda reträttvägen.

Yellowcard: Laban och Stillman är bästisar ?!

Laban: Tack för kaffet.

Laban: Vart har du hört detta?

Kom igen Ba garn , stanna i dogline och åk inte till Jönköping

Det ser eventuellt ut som TIK får behålla J Andersson till nästa säsong.

Hv har varit intresserad av J Andersson än längre tid och
J Andersson har ställt sig positiv till en flytt till Hv och Jönköping.

Senaste budet i denna affär är att J Andersson vill gå till
Hv men han vill ha en NHL-klausul i sitt kontrakt.

F Stillman är restrektiv med NHL -klausuler och nekar J Andersson en
sådan och detta kan göra att affären kan gå i stöpet.

Tvåtallar: Wetaskiwins finest!

Martin Sonnenberg Canada

BORN: 1978-01-23
Wetaskiwin, AB, CAN
NATION: Canada
POSITION: C/LW
SHOOTS: L
HEIGHT: 182 cm / 6'0"
WEIGHT: 84 kg / 185 lbs

Alberta , han med . De är bra hockeyspelare därifrån =)

Underbart med Sonny, tack Linkan!
Det var viktigt då vi kommer att tappa spelare på centersidan till nästa säsong.

Paddan: Jag menar, det är väl standard att mitt i en säsong signa ett artistkontrakt eftersom spelaren i fråga inte är en eu-medlem? Om inte är det ju galenskap eftersom man måste betala sjukt mycke skatt. Så han måste ju ha ett artistkontrakt nu, men jag tror inte det spelar någon roll vilken typ han faktiskt har just nu eftersom han inte vistas i Sverige så länge.

Men jag kan ju han fel - det jag har för mig att det fungerar iaf.

Paddan: Jag kan inte svara på det, men nu vet jag iaf att det blir ett sånt i höst och det känns väl sådär.

Paddan: Nu spelar det ju ingen roll vilken typ av kontrakt han har eftersom antalet dagar han vistas i Sverige den här säsongen och "arbetar" inte är så många i antal så det påverkas efter de gällande skattereglerna.

Men nästa säsong gör det ju det. Så om han inte skrivit på ett artistkontrakt inför nästa säsong så kommer det att kosta i skatt... 99% säkerhet ett artistkontrakt nästa säsong.

Ambroo: Är inte Sonnenberg redan på artistkontrakt, eller skrevs det ett "standardkontrakt"?

Ambroo: Känns väl som att det lutar åt ett artistkontrakt ändå. Men man ska väl aldrig säga aldrig. Självklart är det viktigt att ha en sådan där spelare från start. Än mer viktigt kommande säsong känns det som i nuläget.

Ambroo: Näe det framkommer ju inte. Men lär ju bli klarhet i det i st eller dagbladet imorgon. Jag tror nog det rör sig om siffror närmre 200-250 i månaden, om inte mer. Jag menar, om Dee-caz får 100.000 på tryout.. Shit va Sonneberg måste få mer.

Skarin: Jag hoppas bara att man inte tecknat ett artistkontrakt.

Yellowcard: Jag är väldigt dålig på siffror... Men under 100 i månaden lär han ju inte få.

Skarin: Jo tror också det =) fick bara för mig att....äsch strunt samma! Bara så du inte har för stora förhoppningar på Sundh och Anton :)

Skarin: Vad tror du Sonnenberg kostar nästa säsong? Någon uppskattning?

Blizzard: Jag är, för att uttrycka mig milt, fullt medveten om det.

Som vanligt måste det in klasspelare.

Dock tror jag inte TIK har råd med ett lika "dyrt" lag som under de senaste säsongerna. Det kan bli ett litet annorlundare lag, med betoning på lag.

Uuuuuuunderbart att Sonnenberg förlänger! Väldigt passande på det är att jag skickat upp en stor Kanadaflagga till supporterklubben som kommit fram idag=) Härligt härligt!

T T: Haha, jajemums. Voff voff voff!

Timrå Bloodhound Dogs. Eller...hmmmm..... Det lät lite konstigt kanske ;)

Skarin:
"Men en vild gissning säger mig att hundarna blir nästa att skriva på. TIK ska bli extremt jobbiga att möta kommande säsong! voff."

hm....Det är samma spelare som vart här i 2 respektive 3 säsonger....Blås inte upp Timrå ik 09/10 för mycket nu! Mycket kvar att göra!

Skarin: Den där framför Anton kan centra i dogline, då blir vi extremt jobbiga.

Det här kan visa sig bli viktigt. Sonnenberg är ju en karaktärsspelare med en jäkla attityd och hittills har han ju varit väldigt bra här. Han har gjort mycket nytta. Och att han både kan spela center och ytter gör ju att han passar som handen i handsken i TIK ;) Känns dock som att han är bättre som ytter i min värld.

En pusselbit mindre att fylla i alla fall. Nu gråter jag inte om Tenkrat blir kvar. Men en vild gissning säger mig att hundarna blir nästa att skriva på. TIK ska bli extremt jobbiga att möta kommande säsong! voff.

Är inte Sonnenberg också från Alberta som Manderville var ?
Jag tänkte på den där skylten på ståplats Albertas finest

Skönt att han blev klar. Pratade precis idag med en grabb på jobbet om att jag hoppades att man förlängde med honom.

Tack för det!

El Maco: Mycket viktigt !! Bra jobbat Linkan !!

« · 1123924 · »