Harryhaffa: Ja, mkt märkligt. Låter imponerande va, med så många inlägg? Då ska du veta att man är hyfsat distanserad av en rad altmeisters härinne, t.ex Paddan som är uppe i närmare 25000 dito....:-)
mikenomad: 4000 inlägg?, då handlar det inte längre om ära och berömelse, det kallas uttröttnig,,,,,Lite dåligt av New york times tt de inte hört av sig än om en ny krönikör va:),,,
Gabbe klar , vem skrev de första inlägget som handlade om just Gabbe Karlsson , jo de var jag och de visar att min källa stämmer , och att jag visste att han var intressant långt innan alla började hylla han , idag alltså..
Aja , han är som sagt en väldigt bra center, och om man få drömma så hoppas ävenjag på typ kontiola - warg - gabbe , dock tror jag inte det är så här de kommer bli..
Har vi rikitg orut kommer Gabbe och någon liknande spelartyp spela i första linan , och efter de kommer de en bogg typ och sedan lander... Men eftersom alla är så glada här så skall jag inte förstöra stämningen..
Även fast den gick ner lite redan när Elitseriens mest överbetalda och överskattade spelare lämnade oss.. Kommer sakna hans speed osv lite grann , men kommer ni ihåg vilka lag som fightades som SOUMERVOURI jo SAIK och TIK , och detta kan vara ett bevis på att vi vunnit fighten om han , då har vi ett riktigt bra utgångsläger inför nästa säsong..
Truppen (drömtruppen) Målvakter Lindbäck Åkerlund Första gången på flera år vi har ett sådant bra målvaktspar som dessutom inte kostar skjortan..
Backar Styf Erixon Moe Skogs Vi har redan en stabil back , plus två lovande som redan visat bra ES klass, lägg därtill Lello och Sanny , och en till typ Jokela/Salmela ,eller någon lite billigare och vi har en stark backsida , vi kan även lägga till Segersten som 8onde eller 7 om skogs är lika dålig som i år..
Centrar - - Gabbe Lander Vi har börjat bygga stommen bakifrån , vilket är bra eftersom de bästa centrarna på marknaden är i slutspel (kontiola) eller spelar vm, signar vi Kontiola och Warg har vi rena rama drömuppställningen på centersidan , och precis som alla andra så tycker jag att Gabbe är mer komplett än Andersson. Varningstecken dock för att centeruppsättningen kanske inte kommer se ut som alla tror. Dessutom är det skönt att veta om att en spelare som jag vetat vart intressant så länge äntligen är klar , och dessutom är rikitgt bra..
Ytterforwards B Svensson Pääjärvi Pärssinen Hynning Sonny Samuelsson Vi har redan enligt mig tre spelare för de två första kedjorna i Svenssom Pärssinen och Hynning, så den här position bör prioriteras sist av alla förutom målvakterna då , lite orolig fortfarande över Sonny, tror man kan hitta bättre spelare för han lön , att artistskatten blir dyrare och att vi inte kan använda han 15 första omgångarna gör inte saken bättre.. Låt oss säga att Hynning och Svensson spelar i andra och att Soumervouri - Kontiola- Warg blir klar dåhar vi en suverän första och andra femma.. Dock tror jag inte Warg kommer komma utan det blir nog en spelare som är snäppet sämre är jag orolig för, är också orolig för att Kontiola också kommer sluta som med Hahl.
Men men , nu känner man sig lugnare , nu kan jag börja posta EP länkar igen och jag börjar med en back som jag haft lite koll på , han heter Hannu Pikkarainen 25årig finska landslagsback som utvecklas enormt under säsongen i HIFK och han ser nu ut att lämna... En perfekt ersättare till Jonsson !!
Skarin:Som när Sanny säger att man inte behöver vara Einstein för att begripa var Wallin fick sin skada. Då säger Roos: Kan det vara knät? Sanny som är politiskt korrekt sågar inte karln jäms med fotknölarna utan säger diplomatisk nånting om en sträckning. :)
ersson: Programledaren i all ära. Men den här Tomas Ros, vilket geni han är alltså. Han är så duktig och verkar kunna så mycket. Han gör att Sportbladets hockeyfolk verkligen växer. Ros må ha ett halvskumt utseende, men hockey, det kan han.
Tikinmyheart: Ja asså du har ju rätt så äre ju, han kostade väldigt mycket och gjorde bara 23 poäng under denna säsong och 22 under den första, men han är på nåt sätt endå en favoritspelare så att se honom gå till SAIK känns så där men de går nog över när Timrå presenterar Somervuori.
Snoop: Nu får du fan ta dig samman annars får du ingen mer gratis ståbiljett av mig:)
Vad är det som gör Tenkrat så bra tycker du? Visst, han jobbar i varje byte men jobbar han mer och bättre än Oscar och Anton?
Jag tycker personligen att Tenkrat är helt sönderläst vid det här laget. Han tar in pucken på höger sida (naturligt) åker runt kassen vänder sig om och skjuter. Han har liksom inte så många varianter tycker jag.
Jag tycker Linkan/Robban prioriterar helt rätt f.n. för Gabbe är ingen dussin center som dessutom kostar några kronor.
Knylan: Haha, förstod det =) Ligg lågt med sådana där kommentarer. Det finns risk att jag skriver av mig annars nämligen ;) För att uttrycka mig milt. Det viktigaste för mig är att folk får en sån rättvis bild som möjligt...hehe.
20 mål och ett skott i foten, då säger vi det :) Nu blir det extra spännande att följa Tenkrats fortsatta karriär ;) Du har oddsen med dig iaf...
The great one: uhmm tror du det handlade om enbart pengar för Gabbe? Kan tänka mig att SAIK matchade Timrås bud, men han valde oss istället. Jag har som fått för mig att mycket bakom Gabbes beslut att flytta på sig handlade om att det kändes rätt typ.
Snoop: ähhhh! Tenkie är underbar på alla sätt och vis, men han lever mycket på sin speed... Hur länge kommer den sitta i tro? Killen är som sagt 32 år och blir inte yngre... Han kommer kosta mycket pengar också med de nya skattereglerna. Han är inte tillgänglig 15 första omgångarna (det hade inte Sonneberg varit heller) så det hade blivit 2 viktiga spelare borta vilket är för mycket. Tror det har att göra med det också, 2 artistkontraktsspelare är just för många.
Jag tror Tenkie kommer ersättas med en minst lika bra spelare, fast som är yngre och en aning billigare - möjligtvis en finne som är i toppen på alla silly season lista. Låt se, men jag är helt ok med att Tenkie lämnar iaf.
Snoop: Då Tenkrat tydligt uttryckt att han vill stanna och ändå inte erbjuds nytt kontrakt så kan man tolka det som att det finns planer på något lovande.
Bara Leksand som gjort mindre mål klart det här inte håller med 32 matcher kvar måste ageras annars kommer det bli ras ner till botten. Utan Johansson Dalle Genborg Didde har vi legat där redan i botten. Totala fiasko värvningar på ... | Läs mer