1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604764 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Heleniz: De har ju själva sagt Sevc eller Sanny.

Kevin O Shea: Lello, Sanny o Kronwall kan bli fin fint det.
Kontiola som center o en center till, Bergfors o nån eller några yttrar till tex Somervuori eller nån annan farlig kille o så Sundh på det. :)

Kevin O Shea: 2-3 , och sedan kan man ju kolla lite på hans stat så förstår man också att han intehåller medelmåttet när det gäller poängskörd i AHL..

Mackelito: Med Kronwall på tapeten så kan vi nog glömma ett av alternativen Sanny / Lello.

Nicklas Bergfors? Ja, det kan nog bli mycket bra, känns som en bättre värvning än vad Wandell var förra säsongen - framför allt vad gäller målskyttet.

Men det är ju klart, Mackelito - du verkar ju ha sett honom spela många matcher den här säsongen, då du kan bedömma att han inte platsar på två femmor...

Mackelito: Får hoppas på en bra utveckling, hur många trodde lixom på wandell! Känns lite som samma stuk..

Bissett19: Ja, inte vet jag vart allt tar vägen i slutändan,
Kronwall? Why not :)

Annars , ser jag gärna dessa två i TIK , undrar om man ser Kronwall som reserv ifall Sanny går till FBK som vore konstigt då FBK med Sanny i truppen kommer ha ett ANTAL backar i truppen...

Bergfors , njaa , man ser nog han som en kille för de två första , jag tycker nog inte han håller måttetför de just nu , men han kanske kan utvecklas här så kanske..

Hahl Bundy:

Fan vi Brynäsare som har haft våta drömmar om Kronwall,men i blir väl blåsta som vanligt,Sundlöv har ställt in kikarsiktet på Christoffer Persson som ingen jävel har hört talas om;)

Heleniz: Personligen tycker jag att ju fler backar man har ju tryggare känns livet,,,,,men å anndra sidan så bättre med en potensiel back än tre uddlösa och opotensiella,,,,

Mackelito: Var finns substansen i Påhlsson?
Kontiola o Pesonen förstår jag.

Vi behöver alla 4 :)

Kronwall och Bergfors är aktuella , glöm Påhlsson ,Kontiola , Leino , Pesonen och alla kanadicker/amerikanare , eller?

Heleniz: Instämmer. Kom hem Sanny!

Kronwall o Bergfors är på tapeten. Intressant.

jens_88: Om nu ryktet om att Fredrik Lindgren går till Färjestad stämmer så kan jag inte se varför de ska ha Sanny också. Då har de sex stycken backar under kontrakt, sen gissar jag att de lär vilja förlänga med åtminstone någon av Sevc, Rhodin och Granak också så var ska Sanny in i så fall? de kan ju knappast ha tio backar från start?!

"En som i dagsläget inte blivit erbjuden något kontrakt är Oscar Sundh.

– Han finns fortfarande med i bilden. Det är inte så många platser kvar på forwardsplats­erna och vi får se hur vi gör, ­säger Lindqvist."

Men signa Sundh!

Snoop: 118 års-kontrakt med Detroit,

hur kan du hoppaz på Säta?

DJ Hemp: Tenkrat hade snabba grillor, men var som en Pelle Hallin när han väl kom in i zon, stora cirklar och inte mycket mer!

Mer synd på Wargen, jag hade gärna sett honom blomma ut igen i rödvitt, men vafan, han får väl ruttna vidare i svartgult eller var det nu blir!

T T: Men de verkar ju vara så.

Snoop: Nu ska vi inte överdriva här, Wargen ser jag ej som en jätte värvning som är missad.. Skulle däremot Sanny skriva på för FBK så kommer jag stämma in i den kören jag med

Snoop: Ha ha, du är för härlig.

jens_88: Känns som att inte en jävel vill spela för Timrå IK längre, inte ens vår kung Zäta kommer spela nå mer för oss.

jens_88:

Äh, vem fan bryr sig?! Kusinerna vill väl ligga med varandra på samma sätt som Tenkrat och Skrbek. Timrå IK hittar nog betydligt hetare alternativ än så. Tack för att vi slapp er och era löjligt dyra kontrakt! Silly season har börjat lovande för vår del - hoppas att det fortsätter så...

Warg nobbar Timrå

Yellowcard: I höstas spelade 92:orna TV-Pucken. Till hösten nu så spelar 94:orna TV-Pucken. De ändrar åldersgränsen igen nämligen.

Att som Lander och Pääjärvi spela TV-Pucken som två år yngre är extremt ovanligt. Anton Lander är det nog bara Mats Näslunds som kan mäta sig med som pojkspelare i Timrå IK. När Anton var 14 år så spelade han ordinarie i vårt riktiga J18-lag och var poängkung i U16-landslaget. Två år senare så debuterade han i Elitserien.

Ambroo: Äh, det var väl inte bara vi som jagade Skogs ;) Vi fick Challe iaf........

Anonymous: Vill du ligga sked med Nubbjäveln? Det var ju i det stora hela hans bygge som "nästan" hamnade i kvalserien den här säsongen. Man börjar ju förstå hur Kent-agent lyckades få hit en del spelare. Klart som fan att finnarna kritade på när det handlade om skyhöga bonusar och för att inte tala om vissa "landslagsspelares" feta plånböcker.

Ta en grogg till!

Ambroo: "Nygges nordamerikan är mer troligt en finne eller en svensk".

Ja, nog fan är det en finne alltid. Kanske t.o.m. finnar.

Yellowcard: Han fyller ju 15 i år så det är väl till hösten han har chansen.

Harryhaffa: Men ja Hussens grabb kanske är nåt på sikt?

Harryhaffa: uhmm va? Många spelare brukar ha spelat TV-pucken, som t.ex. Pääjärvi. Det var min tanke, varför inte Challes grabb var min fråga.

El Maco: Ja, det finns många bekanta efternamn i trupperna.

Yellowcard: TV.Pucken? då får du en ducktig kille som spelat tv pucken då,,,

T T: Det finns inte bara en Berglund i hans lag utan även en Landin och en Åhman. Nästa generation?

T T: haha oj vad svårt Virus skulle ha med hans efternamn.

Pöjrelä... Pyöjerä... Pjyrellä... Pörölä.

Yellowcard: Han har star quality:

Mackelito: Jimmie Ericsson är inget billigt alternativ då han erbjuds mer i lön än vad Weinis o Mårtensson tjänat i år så.

T T: hehe, han kommer jag också hoppas på=) Ridge.. Hoppas han inte har nåt smeknamn. Kommentatorer kör ju allt som oftast på efternamnen, men denna kille måste ju kommenteras med förnamnet!

Harryhaffa: Uhmm om man jämför med Pääjärvi vid den här tiden, vart har man då Challes grabb tro? Ser inga större meriter förutom att spela i Timrås organisation så klart=) Men TV-pucken? Osv. varför har han inte lirat där tro? Han har ju onekligen schyssta stats ifrån J18 2.

Harryhaffa: Jag gillar tuffa namn så jag hoppas på den här killen:

Harryhaffa: Vad ska man säga , looking good on the process kanske?

Anonymous: TIK står inte och faller med Tenkrat heller,,,, har hittat en spelare för framtiden,,,

Mackelito: Ja låt se då om du har rätt!

Anonymous: Nä, inte det förstnämnda iaf, mer troligt det andra. Fast i RJ:s fall behöver vi inte bekymra oss längre....

Yellowcard: Jag ska försöka på något sätt hitta en spelare som kan bli aktuell ifall Wargen signar på för Saikarna..
Med tanke på att Wargs lön bör blivit ganska stor så är det ganska bra spelare som kommer med på denna lista...

Långskott
Petr Sykora
Byron Ritchie
Pekka Saarenheimo
Jussi Makkonen
Jari Viuhkola
Petri Kontiola

Billigare alternativ
Stephen Dixon
Jimmie Ericsson
Martin Johansson - Kanske inte riktigt lika bra , men kan bli det..
Eric Beaudoin

Snabb koll = detta...

mikenomad: TIK står inte och faller inte med Lotvonen och RJ

Harryhaffa: Då skulle jag sakna alla spelare som lämnar, det gör jag inte.

Mackelito: Tänk, jag känner ganska exakt som du! :-)

Anonymous:

Lotvonen och RJ var också en del av Nubbens lagbygge...

Anonymous:

Sett till merierade spelarförvärv kan du ha en poäng, i det fallet tror jag vi peakade förra säsongen. Vi hade vår stora chans att ta SM-guld då och det kan mkt väl dröja innan vi får sådan vittring igen. Tror vi alla gör klokast i att försöka lägga snacket om att etablera sig som topp 4 bakom oss, vi kommer bara bli besvikna annars.

Sanningen är den att vi får jämföra oss med lag som Luleå, SAIK, Brynäs, DIF och Modo istället och vara glada för slutspelsplaceringar. Möjligen kan vi sticka upp vissa år och utmana "de stora" om det klaffar. Skulle det dessutom klaffa hysteriskt nåt år kanske, kanske drömmen om SM-guld kan slå in. Men då måste det stämma på alla fronter, såväl skademässigt, som formmässigt samt en massa tur.

Vad vi ska komma ihåg är att denna nya (nygamla) verklighet antagligen inte heller skall lastas våra nuvarande sportchefer då deras resurser och möjligheter sannolikt skiljer sig ganska markant mot de Nubben hade under sin tid i TIK.

« · 1149912 · »