1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604788 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Heleniz: De har ju själva sagt Sevc eller Sanny.

Mackelito: Bergfors är ju ändå ytter så varför ge upp centernamnen, ja förutom Kontiola då?

Mackelito: Nä precis - 48 poäng på 59 matcher i AHL den senaste säsongen är ju alldeles för skralt.
Samt 147 poäng på 250 AHL matcher...

Att jämföra med Tom som gjorde 19 på 53,
och inte skämde han ut sej i elitserien trots detta ännu sämre stats.

En annan jämförelse är hans 0,59 poäng per match i AHL, jämfört med Niko Dimitrakos 0,71 i samma liga - då tycker jag att potentialen finns för en plats i en andra femma...eller hur?

Ambroo: Vad hindrar dem från att ta båda,,eller att tex sanny går till modo tex,,,

Harryhaffa: Ingenting, men jag tror inte att man har hur stor budget som helst och jag tror även att man vill balansera laget. Går han till Modo så ska jag, ursäkta uttrycket, åka på kuken ner för örnenbacken.

Ambroo: Jag vet ett bättre användar alternativ till den kälken,,,ja de kan ju ta båda för att få balans på backsidan, plus en stark center från LHC...

Jäsiken va viktiga Challe och Nygårds är för Timrå. Inte bara grymma tränare utan även viktiga personer då det handlar om värvandet. Hoppas vi åtminstone lyckas ro i land en av dessa killar.

Yellowcard: Det här kanske bevisar lite av Nubbens mindre starka sidor också. Nu är sportchefer och tränare ute och jagar riktigt namnkunniga spelare. Detta sedan spelare som RJ och Lotvonen t.ex. inte erbjuds nya kontrakt (skulle jag tro). Kanske har det betalats väl höga löner tidigare som inte gjort det möjligt att jaga fler namnkunniga spelare innan dyrköpta kontrakt löpt ut.

Ambroo: Ja menade inte att vi skulle ge upp de helt ,utan Nygge sa att han hade pratat med ett antal spelare i nordamerika , och Expressen skrev att det handlade om Bergfors Kronwall , det bör alltså varit dessa herrar och någon till...
Ska jag vara ärlig tror jag inte själv att man snackar så mycket med spelare som Kontiola, den sortens spelare brukar bestämma sig eter ett ev AHL-NHL slutspel eller VM, Bergfors och Kronwall är typiska exemplar på spelare som inte riktigt satsar på ett beslut efter VM utan mer gärna kan snacka om nästa säsong redan nu, man vet var man har dom om säger så...

250kg kärlek: JAA!!! vilken smart kille du är, så du menar att snubben värvat dyrt och inte nått det resultat som klubben velat, och därmed de dyra pojkarna inte fått så mycket fler annbud, och fått stå åt sidan för anndra pojkar,,,satan låter som livet i övrigt;)

Heleniz: skulle inte rhodin varva ner i leksand nästa år . eller blandar jag ihop begreppen nu

superfalle: Finns Leksand nässta år? med tanke på att de formligen retat ejerndal,,,

Harryhaffa: Ja, den mannen har väl råd att köpa ett NHL-lag snart...

250kg kärlek: Japp då tar ejendal och köper dallas stars, och Leksand får stå och fundera på vad som gick fel,,för fel kan det inte blivit då de i sitt högmod och felfrihet utrycker sig mot sin sponsor då han krävt ändringar i styrelser och att sportchefer ska se över sitt förtroende, läge då att i direktsändning svara sponsorn med att "han ska inte lägga sig i det sportsliga, utan sådana utalanden visar bara om okunskap innom sporten",,Jaji kääna smarta klubben,,,

Harryhaffa: Smakar det så kostar det.

T T: Ja jag får en erotiskt inställning till alla som har en länk som svar på alla inlägg,,,men jag säger bara det sammy kappanen, mannen myten legenden, kan göra sig bra som både center och ytter,,eller?

Harryhaffa: Har han nån klädhängare då, Sammy?

KniveN: timrå måste ha något jävligt stort på gång om dom ens överväger att inte erbjuda sundh nytt kontrakt..

KniveN:
Vem ska göra målen i Timrå nästa säsong...? Ska vi lita på en skadeskjuten Timo eller en lynnig Hynning? Visst ska Sundh få vara kvar om det nu inte är på gång/klart nå bättre. Men nå riktigt smaskigt på centersidan vill vi se. Bergfors...njaa.Kronvall..Jaa!

ULF L: har svårt att se så många bättre än sundh i den roll han har i timrå .. lite skott träning så .det kommer nog att värvas poäng snickare också ..

250kg kärlek: Ja, fem millar i tillgångar räcker ju väldigt långt i NHL. Och senaste årsresultatet räcker väl knappt till en månadslön för Loui Eriksson (vid nästa förhandling är det inte ens nära ...). Visst lär hans privata tillgångar vara större, men så j-a tät är han väl ändå inte ...

Luka: fem millar? måste stå fel .. måste vara milj i stället för tusen .. han har ju 118 anställda .. då kan man inte omsätta så lite so de står ..

Luka: Vinsten var 57 648 TUSEN kronor och tillgångarna 495 233 TUSEN kronor...

Kronwall får gärna ansluta. Klippet påminner om Sannys kyss på Yetman:)

Tikinmyheart: Om Kronwall nu ansluter, vem ska vi se honom som ersättare för, Lotvonen? I så fall: GRATTIS TIMRÅ.

Backuppställningen nästa säsong?

Lethonen
Lindström
Styf
Kronwall
Erixon
Moe
Skogs
Sonntag

Ser bra ut.

Pätr: Minst sagt. Vi får verkligen hoppas.

Pätr: Ser riktigt bra ut, men är det nåt Timrå har råd med?

Yellowcard: Bara att sälja Y:et :)

Hahl Bundy: hehe något att ha i sin bakgård=) Nån köpare?=P

Yellowcard: Inte den blekaste men nån fransman borde vara villig att punga ut lite stålar.

TIK lär inte få några ören av den affären men klart vi har råd:)

Tenkrat, Lotvonen, RJ, Hedström mfl har ju dragit.

Tikinmyheart: Den där proppen är ju bara en vecka gammal :)

Tikinmyheart: Jag säger som pickadorerna mfl i Ferdinand på julafton; "Honom skall vi ha!" :-)

mikenomad: Bara han inte är nån ny tjuren Ferdinand.
Vi har haft nog med Lotvo som Ferdinand. :)

Hahl Bundy:Och Challe stegar mot mittcirkeln, och river sitt hår, sliter sina kläder i stycken och utbrister, GÖR NÅGOT!!!:)

Hahl Bundy: Touché....sanningens ord. Liknelsen Ferdinand-Lotvo är ju klockren! :-)

Harryhaffa: :-)) Det har man velat göra några ggr från läktarhåll med Lotvonen...

Tikinmyheart: Var kan man läsa ryktet om Kronwall till Timrå?

Hahl Bundy: Ja jag vet inte, men är det någon som sett Lotvonen dela ut en tackling öht?

Att TIK skulle ha råd med "Pätrs" backuppsättning finner jag som ej möjlig, då vi även saknar en 1:e center också.

Det är skit att vi inte har ngn Stenbäck Jr eller Ejendal i Medelpad. Fan, ska man måsta vinna drömvinsten på lotto så man kan sponsra lite själv.

fredriko74: Expreesen, ST, Eliteprospect.

fredriko74: Här tex.

Tikinmyheart: Vi saknar 2,3 centrar, några ytterforwards, 2, 3 klassbackar.

Det blir ärtsoppa av alltihop.

Tikinmyheart: Nej, det skulle nog bli ganska dyrt, kan jag medge. Å andra sidan kostar troligen inte Sonntag, Erixon och Moe alltför mycket. Lägg där till att Lotvonen tjänade väldigt bra i Timrå så kanske det finns en chans, för som jag uppfattade det handlade det om ett lån i fallet Kronwall, men jag kanske har missförstått det hela.

Per Ledin till Hv71
Fredrik Warg till Skellefteå

Mathias: ja Wargen valde bort tik

Mathias: var står det nånstans?

Andersson: Aftonbladet

Pätr: Kronwall ett lån? Från vem? Han är väl free agent efter denna säsong?

Mathias: Old stuff.

Tikinmyheart: Sorry, fel av mig, det var tydligen Bergfors som skulle lånas.

« · 1149912 · »