1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604802 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mikenomad:

Det förklarar kanske även hur tusan Fredrik Warg kom med i landslagstruppen?
Inte tusan beror det på denna säsongs prestationer på isen i alla fall...

falo: Så kan man lite kort uttrycka det jag nyss skrev...

dr-nix: måste ha att göra med "brun tunga"

dr-nix: måste handla om ålder och förhoppningar om utvecklingspotential hos RJ....även om jag tycker att denna potential borde visat sig vid det här laget. Styf tillhör kategorin spelare som av nån anledning aldrig kommer slå stort utanför den egna klubben trots väl så goda prestationer som många "givna" landslagsmän. Återigen ett av de stora mysterierna. Som möjligen, misstänker jag, kan förklaras med personliga kontakter...som med vilket jobb som helst.

mikenomad: tycker det är underligt att RJ får chans på chans i landslaget medans Styf inte ges chansen (han har väl lirat någon landskamp men inte speciellt många som jag minns).

Hahl Bundy: "Efter den nyss avslutade säsongen med Timrå IK belönades Robin Jonsson med en plats i förbundskaptenen Bengt-Åke Gustafssons landslagstrupp."

Ja, är inte det här ett av livets stora mysterier? Vad är det RJ och BÅ har ihop som utmynnar i belöningar i form av ideliga landslagsuttagningar för RJ?

JimmyH: Han var ju en ung lovande back i Färjestad som fastnat i utvecklingen (lite som Crippe) och förhoppningen var väl att RJ skulle få ett lyft iom flytten till Medelpad. Så blev det inte riktigt i mina ögon men det var inte fel att satsa på honom ändå.

Han är trots allt 25år och det är inte helt omöjligt att lyftet skulle kunna komma i Luleå istället, även om jag personligen inte tror det.

Hahl Bundy: Hur lät vi för två år sedan? :)

Yellowcard:

Kan vara så skribenten tänkte, men det kan ju innebära en himla massa matcher det...

En handfull säsonger är inte direkt lite nuförtiden, det är sällan spelare stannar kvar i Sverige så länge känns det som...

Gidde: hehe ... En handfull säsonger=)

Hahl Bundy:

Lite luriga fakta i artikeln också:

"Robin Jonsson är hockeyfostrad i mästarklubben Färjestad där han dock bara gjorde en handfull matcher"

2001-2002 Färjestad Elitserien 1 0 0 0 0
2003-2004 Färjestad Elitserien 28 0 0 0 10
2004-2005 Färjestad Elitserien 47 0 2 2 12
2005-2006 Färjestad Elitserien 49 4 9 13 62
2006-2007 Färjestad Elitserien 35 3 5 8 44

Jag får detta till 160 matcher, typ...

Jaja :)

Tycho: Läs gärna kommentaren om killen som vill ha honom i 3 år :)

Hahl Bundy: Snacka om en vinklad artikel... Defensiv klippa... i 15-20 matcher av drygt 100 kanske...

R.J blir Luleåbo i minst 2år. Vädret verkade ju bra däruppe. :)

Yellowcard: Veckor, Månader, tror jag.

mikenomad: mm det beror nog på vad som kommer in här näst. Just nu sitter man bara och inväntar center #1. Tror det kan bli en intressant vecka iaf=)

Jacksson 71: Ja, det kan man väl tänka sig. Vad Challe o co tänker kring frågan är inte officiellt men spekulationerna här har handlat om Gabbe som 2-3:e center, kanske mest troligt 2:a....

Nån som vet hur man tänker i och med värvningen av Gabriel Karlsson ?
Är han tänkt som andra eller tredje center ?

Yellowcard:
Nya skattereglerna:
"Tidigare har arrangörerna betalat 15 procent i skatt på de utländska artisternas gager. I framtiden måste de svenska arbetsgivarna betala sociala avgifter på 31,4 procent för artisterna även om de bara jobbar här en kortare tid."

Avslagen motion i riksdagen i höstas:
" 1. Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om att den tid som en artist eller idrottsman får vistas i landet innan han eller hon anses vara bosatt i Sverige regleras.

2. Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om att den reglerade tiden fastställs till nio månader."

Laken: Ja, det är det antagligen också....

Mike York-ryktet låter för bra för att vara sant...

El Maco: Det finns välbeskrivet några sidor bak men helt kort kan man väl säga att Sanny just inte säger någonting. Idioterna Ros och den andre pressar på om att FBK borde vara det naturliga valet eftersom Sanny är Stockholmare och hans sambo från Oslo samt för möjligheten att vinna något. Sanny säger varken bu eller bä om det annat än att både TIK och FBK känns intressant. Han säger även att han pratar ca 1 gång i veckan med Robban som ringer honom. Sanny säger sig dock inte veta om det är för att de är polare eller om Robban försöker värva honom....

El Maco: Ros "grillar" Sanny på vilken klubb han ska spela i.. (Patetiskt om du frågar mig)
Sanny berättar att han har haft kontakt med "Robban" minst en gång i veckan under gågna säsongen... Även att han vill ha ett minst 3 års kontrakt för att skriva på.. Sedan så sa han nåt om FBK med..

`Nån som orkat kolla på vad Sanny har att säga på Aftonbladets webbteve power play tidigare i veckan? Klarar inte av att se Ros så jag kan inte se vad Sanny har att säga.

Hahl Bundy: Mike York verka ha varit aktuell för ett år sedan.

Andersson: Kommer ihåg när Mike York bildade kedja med Eric Lindros och Theo Fleury i NY Rangers.
Då var han en riktigt bra spelare som av någon outgrundlig anledning, som vanligt, tradades bort från Rangers.
Bara drygt 30 och förmodligen en riktigt vass 1:e-center i eltserien...

hur aktuell kan en kille som jarkko immonen bli (från JYP)?
nån som hört något om han ?

zita: Suta driv med dig själv och alla oss andra.

Hahl Bundy: Men jag hoppas på ryktet :)

Yellowcard: Nej, inte alls.

Hahl Bundy: Nubben säger "drick mig"

Hahl Bundy: Och det är hemligt eller?=P

Yellowcard: Jag vet vad jag tror. :)

Hahl Bundy: Låt mig gissa...

Ryktet = Hahl till Timrå.
Nubben = Hahl stannar i Frölunda.

zita: Vad säger ryktet? Vad säger nubben?

zita: Nämen hej du. Ja, det är som det är med källor i dessa tider. Det råder viss inflation på dem...

zita: Men titt! Hej hej .... :)

Hahl Bundy: Inte har jag försvunnit....vet inte vem jag ska tro på nu ryktet eller "nubben".

mikenomad: Efter igen????
Är vi siameser? :)

T T: Jag vet vilka jag tror på iallafall.

zita, Har hon försvunnit efter sina rykten?
Har inte hört så mycket mer om sanningshalten i det som kom fram. :)

T T: Zita ja, länge sedan jag såg till henne härinne...eller har vi bara gått om varandra kanske?

Harryhaffa: ok det är ju en idé.. Kanske så man gör kommande säsong då... Men sedan då - näst nästa säsong? Finns det någon med klockren koll på hur det kommer att se ut kring icke-eu spelares kontrakt efter regeländringarna?

T T: Men ett rykte är väl alltid ett rykte? Sedan så är det ju helt ifrån person till person hur seriöst man bedömmer det ryktet

Vi kanske behöver definiera vad som förtjänar att kallas ett rykte här. En kommentar på en blogg tycker inte jag duger. Då tror jag mer på zita...

Dream Team: Kommentarer till Wikegårds blogg tror jag?

Dream Team: Står längre ner om detta. Är en kommentar till Wikegårds videoblogg idag kl. 14 som kommer med lite rykten...

Andersson: Var någonstans står detta rykte?

Andersson: hehe TT kommer jaga dig..

läste detta rykte , enligt mig blir det ett STORT JA TACK

får se vad timrå ik's budget tycker men de vore en drömvärvning

Yellowcard: Har jag inte fått allt om bakfoten, så ska den nya skattereglerna införas först 1/1-10,

Alltså borde nuvarande regler gälla tom sissta dec, och efter den sissta införs den högre skatteregeln...

hmmm, då borde ju "artist" kontrackterade spelare kunna få ut sin ressterande lön på kontracktet före årskiftet,,,

« · 1150396 · »