1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604896 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Nu får det ta och hända något!

Vill se följande pressmeddelanden!

Sanny Klar!
Lethonen Förlänger!
Wandell Förlänger!
Chrippe Klar!
E Somervuori Klar!
Sonntag Klar!
Eric Westrum Klar!
M Karlsson Klar!
H Bogg Förlänger!

T T: Nä, jag tror inte heller riktigt att förutsättningarna finns utan att det är under fruktansvärt optimala förhållanden min drömvision kan slå in. Men håll kvar den visionen + att Lello byts mot ett lågprisalternativ så ökar väl sannolikheten en del. Å andra sidan sjunker attraktionsvärdet på visionen lika mkt...

mikenomad: Men finns de förutsättningarna tror du? Jag har svårt att se att den truppen ryms i den krympande lönebudgeten. Men som du säger, drömma får man ju.

Du nämnde inte Urbom och det gjorde du rätt i. Han var här för att hälsa på en kompis och har förmodligen inte ens pratat med TIK.

mikenomad: Förtydligande; ett drömscenario efter de förutsättningar som finns, inte ett drömscenario all time high...

Spelarförluster TIK: Backlund, Sundh, bagarn, RJ, Lotvonen, Pyörälä, Tenkrat, Wandell, DP, Bogg. Nyförvärv: Gabbe, Crippe, Koskenkorva, N. Kapanen, Westrum, S. Kronwall, Lindbäck, Sanny, Bergfors, Sonntag. Hmmm....ett drömscenario förvisso, men inte helt otänkbart och visst måste man få drömma!

Cartman: Lär nog vara en hel del väldigt rika klubbar som vill ha Kevin Dallman du.

Mathias: Med tanke på att den tränaren som är på väg dit inte är bästa vän med Bjudning

Borde väl finnas bättre lösning en denna för Modo ?

kennas: Linkans "citat" var en parafras på ett tidigare citat:

kennas: Han har inte sett det än, men han anar att det kan stå nåt liknande.

Anonymous: Var har du sett linkans utalande.

Snoop: Sami Kapanen är majoritetsägare i Kalpa så känns väl tveksamt att han skulle lämna för TIK då han dessutom är under kontrakt (även om hans bror spelat här med stor framgång).

Niko Kapanen vore nog mumma.

Spanarn: Jag är inget fan av Sanny likt JimmyH och Kattiz, men nog fan skulle jag bli lite förbannad om han valde FBK eller DIF framför oss.

Anonymous:
Japp, vi skall inte gråta innan smöret är sålt, pengarna tappade och kon gått genom isen MEN det känns illavarslande..

Om Sanny går någon annanstans är det nog ingen mening med att lägga energi på att bli förbannad, det är bara att ta en jättetugga av det skitsura äpplet och gå vidare.

Snoop: Med lite flyt kanske båda skriver på. Sami som ersättare för Pyörälä, och Niko som center i förstakedjan. Jag vet inte vad dom båda kostar, men hoppas kan man!

Spanarn:

Får väl till följd följande:

"Timrå ger upp Sanny.
-Med Sanny har vi fått indikationer på att vi ligger ganska långt under de bud han fått från färjestad. Vi kan inte mäta oss med pengarna i elitseriens topp fyra, säger Lindqvist."

Snoop: jag skulle bli glad om niko var klar, jag ser han som en ultimat fö rstacener, jag postade ett inlägg om att han skulle vara den perfekta centern för tik, men det var inte så allvarligt , han kan dock behöva en sniper typ pyrret bredvid sig då fungerar han som bäst.. i finland spekuleras det i att han väljer mellan finland , sverige och nhl i första hand så man kan hoppas att det stämmer , ngn som vet om han e med i finlands trupp till chezch hg?

Snoop: jag skulle bli glad om niko var klar, jag ser han som en ultimat fö rstacener, jag postade ett inlägg om att han skulle vara den perfekta centern för tik, men det var inte så allvarligt , han kan dock behöva en sniper typ pyrret bredvid sig då fungerar han som bäst.. i finland spekuleras det i att han väljer mellan finland , sverige och nhl i första hand så man kan hoppas att det stämmer , ngn som vet om han e med i finlands trupp till chezch hg?

Erik Westrum & Niko, nu börjar vi snacka slutspel ;-)

Hahl Bundy: De borde du inte göra för de är inte jag som kommer med de utan min morbror som jobbat hela livet inom Timrå hade snacka med nån sponsor och dom sa det, bara hoppas dom har rätt för isf är det riktigt bra :)

Spanarn: Anis, sa Bill. Anus, sa Bull.

Snoop: Ärligt talat, så betvivlar jag inte det du säger. :)

I dagens pappersbilaga av Expressen (finns inte på nätet ännu) finns en liten notis:

"Färjestad ger upp Sevc.
-Med Sevc har vi fått indikationer på att vi ligger ganska långt under de bud han fått från Ryssland. Vi kan inte mäta oss med pengarna i Ryssland, säger Rundqvist."

På FBKs forum har man redan räknat bort Sevc och istället räknat in Sanny...

(nu kan vi börja snacka anus...)

Hahl Bundy: Ja då är de förmodligen Niko som är klar, och han har även spelat en hel del med Pärssinen.

Snoop: Dessutom är Niko center, det var väl det vi behövde? :)

Snoop: Sami har väl kontrakt för nästa år med Kalpa?

Snoop: inte alls säker på att de var Sami men antingen Sami eller AK Bars Kazans Niko, hur som helst båda 2 är spetskompetens.

jens_88: Fick höra idag också att en viss Sami Kapanen ska vara klar för Timrå, infon kommer från en sponsor så vi får väl se då.

pratarn: haha lite roligt var de .. jag stutsade rakt upp av glädje .. för att sedan sjunka ihop som yetman ungefär .. kul ..

dr-nix: ...de flesta supportrarna är inte alls nervös...

ALLA supportrar är skitnervösa skulle jag vilja påstå och jag är definitivt en av dem.

Jag är ständigt ute på nätet och kollar efter nyheter inför kommande säsong och min frustration över läget samt personligt behov av att lätta på ångan/nervositeten gav upphov till detta lite smaklösa påhitt.

pratarn: SKITHÖG!

pratarn: Snälla säg att det är sant... kanske spelarnas uttalanden "truppen ser intressant ut nästa år" stämmer ändå?

Pyrret nu då, så ska jag hålla käften sen...

pratarn: jo men det var kanske fel tillfälle att dra ett sånt skämt, de flesta supportrarna här inne är nervös över hur Timrå ska få ihop en bra trupp. Då kanske man inte ska "skoja" sådär. No offence.

Ambroo: ...förlåt... ...men jag tyckte faktiskt att nå't behövde skrivas...

...sitter och fnissar åt min sjukt låga humor som fick någon att hugga, precis som det var tänkt...

Blir ju trist förståss om man får ovänner bara för det.

"Just laugh at the damn thing and go on"

jens_88: De har ju gått ut med tidigare att de vill ha in fysik in i laget, var väl därför de värvade Mäkiaho också.

pratarn: Kul, jättekul.

Ambroo:

...det står så här till höger...

...i omröstningen...

...som 22%röstat på...

pratarn: Hm, du menar att du röstar på det alternativet, eller?

pratarn: Nu jävlar får du styrka det där!

Lehtonen förlänger.

Mackelito: Anledningen att han inte är högaktuell beror troligen på att han fortfarande har kontrakt med sin nuvarande klubb. Om det skulle lösas tror jag emellertid att det kommer låta annorlunda.

Snoop: han känns som ett bra alt, synd bara allt negativt med skatter osv, men 15 omg ska vi nog klara, kom ihåg bara att spelaren som vanligt inte är jätteaktuell, som vanligt utan hägglund är hetaste spåret

MarcusElving: Han åker ju inte många meter skridsko, men det är ju därför att han vet var han ska vara! Dessutom har han en sniperbössa! Är han billig är han välkommen tillbaka!

Olle Åhman rules, igen!

Lite mer info på ep om Westrum

Snoop: "– En lite småful spelare, det behöver vi, säger Lindqvist." han steg lite i mina ögon nu, en sådan spelare vill jag se i Timrå..

Sonnenbergs förra kedjekompis Eric Westrum som ja skrev om förut finns nu på linkans radar, iaf en start.

ULF L: Är Micke Lind hel så är han en stor tillgång. Lind är grymt bra i både PP och BP. Grym tekare och brukar trycka in en och annan puck själv också. Riktigt bra spelsinne!

Frågan är ju om han håller...

falo: Ja och många kontrakt idag skrivs på ett år, så vad är problemet?

falo:
Jag tar hellre Lind än Hägglund. Men visst, jag håller med, han är ju inte direkt på toppen av sin karriär. Dock passar han väl ganska bra in i det nya budget-Timrå som är påväg att skapas. Men håller han? Eller har Pärssinen fått en rehabkompis..?
Jag vill dock inte stirra mej blind på Lind, nu är det en riktigt vass förstecenter man vill vila sina ögon på, sen kan gubben Lind få krita på.
Förstecenter
Gabben
Lind
Lander...det funkar

« · 1152546 · »