1. LHC (som floppar i slutspelet) 99 p 2. Frölunda 96 p 3. HV71 91 p 4. FBK 91 p 5. TIK (ja, jag är på gott humör idag) 83 p 6. SAIK 79 p 7. LIF 77 p 8. Modo 73 p 9. BIF 71 p 10. DIF 65 p 11. RBK 57 p 12. SSK 51 p
Snoop: Oj måste kännas hårt för de finska lejonen i frölunda, Halh och Lehtonen. Har inte den finska nationen någon skam i kroppen, de måste genast dra tillbaka sitt beslut.
mikenomad: Ta kontakt med Aftonbladet, dom kan säkert ta fram något rosafärgat armband eller liknande. Något måste göras i vilket fall. Såhär kan vi inte ha det. Looben och Runken lider och vi sitter bara och tittar på.
Har vi inte lärt oss någonting av historien? Agera innan det är för sent!
Dragan 2k: Stackars Frölunda, LHC, HV mfl känner sig dragna vid näsan. Stackars, stackars, stackars, stackars de svenska NT-lagen. Mitt hjärta blöder för dem. Kan inte vi andra ordna nån form av insamling till förmån för dessa offer?
Snoop: Haha. Den här fäljetången kan bli kul att följa. Det blir laddat och tur är väl det så att svenska pressen har något mer att skriva om.
Måste vara en markant missnöjesyttring från de finländska lagens sida som så vitt jag förstått verkligen behöver en paneuropeisk liga mer än de svenska. De svenska lagen går förhållandevis bra ekonomiskt medan de finska lagen har oerhört svårt att dels få ekonomin att gå ihop och attrahera spännande och namnkunniga lirare till sin liga.
De finska lagen har hela NHL, hela KHL och i princip hela Elitserien bortsett från SSK att konkurrera med.
Det här är dock ett spel för gallerierna. Det de finska lagen gör nu är att sätta press på de svenska lagen som är intresserade av att dra igång en mer omspännande liga. Nu får vi se hur de svenska lagen reagerar på utspelet och vilka konsekvenser detta får.
Blir ett spännande hockeyår med med massa grejor på gång.
T T: Men de Svenska världslagen är ju kvar ännu. Malmö, Djurgården mfl...så än är det ingen kooo på isen tycker Loooob. Faktum är att det bara är bra för chansen för ett svenskt NT-vinnande lag ökar markant.
Snoop: Men Ros lär fortsätta hylla Loob och grabbarna och kalla dem för smarta visionärer som ser till Svensk hockeys framtid. Det här går säkert på nåt sätt att vända till en händelseutveckling som är exakt som Loob vill ha. För FBK är ju SÅ duktiga och för att inte tala om fiiiina, och har en underbar vinnarkultur samt är så där värmlandskt góa mitt i all fantastisk proffsighet.
Kerstin_k: Problemet är att vi har nog tömt ut alla namn som vi kan tycka vara tänkbara. Nu är det bara Linkans unika lista kvar med breddspelare som vi inte har en aning om vilka det är.
Vi får köpa grisen i säcken o chansa. Det kan bli en riktig jackpot för dig.
fettsteffe: Ja, det är ju så enkelt att ju längre Silly Season lider, desto större är chansen att Pyörälä stannar. Men jag vill inte sia om hans vara eller icke vara i Timrå kommande säsong, för jag brukar alltid ha fel.
jens_88: Fast vi har tydligen fått ihop ett urstarkt kollektiv ändå. Vi har alltså tappat mkt men täckt upp bra, är vi förlorare då? DIF, SSK och Rögle känns väl inte direkt som några vinnare i sammanhanget...