1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604366 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Nja...det är nog den förestående semestern + fld-ledigheten som fått mig "in the mood" sas...:-)

mikenomad: Och nä...HELT seriös är jag inte....

mikenomad: Du måste ha haft en ovanligt lyckad midsommar.

Cartman: Tabellen 2009-10:

1. LHC (som floppar i slutspelet) 99 p
2. Frölunda 96 p
3. HV71 91 p
4. FBK 91 p
5. TIK (ja, jag är på gott humör idag) 83 p
6. SAIK 79 p
7. LIF 77 p
8. Modo 73 p
9. BIF 71 p
10. DIF 65 p
11. RBK 57 p
12. SSK 51 p

Andersson: Vad bra.
Jag utgår ifrån hur truppen ser ut nu o jag saknar spetskompetens just nu.

Andersson:

Jag sätter oss sexa men 4 p tillgodo på modo :-)

Hypotetiskt

Hahl Bundy: Mitt elitserietips kommer i början av September , men redan nu tror jag Timrå gör en bättre grundserie än förra säsongen.

mikenomad: Ett mediokert mittenlag på plats 7-8 med lite tur, sen i slutspel kan allt hända som tex tappade sugar, löständer eller skridskoskenor.

Får vi mot all förmodan 2 klasslirare som ytterforwards då blir jag überpositiv.

dr-nix: 2 bra yttrar så ser de riktigt bra ut tycker jag ..

mikenomad: Min första tanke angående truppen var att den kändes mer stabil men samtidigt så känns det som att potentialen är lägre. 

Den slutgiltiga skillnaden vad gäller tabellposition tror jag inte är speciellt stor så här på förhand iaf.

Är det bara jag som får främlingslegion-vibbar av årets trupp, lite "Mora i elitserien"-känsla?

Men jag tror på laget och är jäääävligt positiv!

Den som trodde på personen från HockeySverige att Prucha var aktuell kan glömma han nu, han har precis som väntat förlängt 2 år med Phoenix..

Snoop: Oj måste kännas hårt för de finska lejonen i frölunda, Halh och Lehtonen. Har inte den finska nationen någon skam i kroppen, de måste genast dra tillbaka sitt beslut.

mikenomad: Ta kontakt med Aftonbladet, dom kan säkert ta fram något rosafärgat armband eller liknande. Något måste göras i vilket fall. Såhär kan vi inte ha det. Looben och Runken lider och vi sitter bara och tittar på.

Har vi inte lärt oss någonting av historien? Agera innan det är för sent!

Dragan 2k: Stackars Frölunda, LHC, HV mfl känner sig dragna vid näsan. Stackars, stackars, stackars, stackars de svenska NT-lagen. Mitt hjärta blöder för dem. Kan inte vi andra ordna nån form av insamling till förmån för dessa offer?

Snoop: Haha. Den här fäljetången kan bli kul att följa. Det blir laddat och tur är väl det så att svenska pressen har något mer att skriva om.

Måste vara en markant missnöjesyttring från de finländska lagens sida som så vitt jag förstått verkligen behöver en paneuropeisk liga mer än de svenska. De svenska lagen går förhållandevis bra ekonomiskt medan de finska lagen har oerhört svårt att dels få ekonomin att gå ihop och attrahera spännande och namnkunniga lirare till sin liga.

De finska lagen har hela NHL, hela KHL och i princip hela Elitserien bortsett från SSK att konkurrera med.

Det här är dock ett spel för gallerierna. Det de finska lagen gör nu är att sätta press på de svenska lagen som är intresserade av att dra igång en mer omspännande liga. Nu får vi se hur de svenska lagen reagerar på utspelet och vilka konsekvenser detta får.

Blir ett spännande hockeyår med med massa grejor på gång.

superfalle:Hoppas dom tjuter som sjutton.

T T: Men de Svenska världslagen är ju kvar ännu. Malmö, Djurgården mfl...så än är det ingen kooo på isen tycker Loooob. Faktum är att det bara är bra för chansen för ett svenskt NT-vinnande lag ökar markant.

Snoop: VA synd de blir om dom svenska lagen som skulle varit med då .. usch .. stackare . och inget champions leage heller .. snyft ..

T T: ...o väljer Timrå i Höst istället :)

mikenomad: Det här blir bara roligare och roligare. Nu fattas det bara att Detroit hoppar av.

Snoop: Men Ros lär fortsätta hylla Loob och grabbarna och kalla dem för smarta visionärer som ser till Svensk hockeys framtid. Det här går säkert på nåt sätt att vända till en händelseutveckling som är exakt som Loob vill ha. För FBK är ju SÅ duktiga och för att inte tala om fiiiina, och har en underbar vinnarkultur samt är så där värmlandskt góa mitt i all fantastisk proffsighet.

Hahl Bundy: Bengt-Zören. Zören-frizören även kallad.

Snoop: Det blir till att gråta en skvätt till då.

mikenomad: Inte jag heller. Det blir en frisör som heter Bengt.

Så har alla finska lag som skulle deltagit i Nordic Trophy hoppat av.

Hahl Bundy: Han har pratat breddspelare och Salmonsson har nämnts.

Jag tror inte för ett ögonblick att det blir Salmonsson.

mikenomad: Typ ungefär :)

Kerstin_k: Problemet är att vi har nog tömt ut alla namn som vi kan tycka vara tänkbara.
Nu är det bara Linkans unika lista kvar med breddspelare som vi inte har en aning om vilka det är.

Vi får köpa grisen i säcken o chansa. Det kan bli en riktig jackpot för dig.

Hahl Bundy: Ungefär så länge som det går mellen dina och mina inloggningar...vi som har diarré i fingrarna typ. :-)

jens_88: Fascinerande med tanke på att vi är mitt uppe i Silly Season... Men det sammanfattar väl hela den karusellen just nu. Tvärdött liksom.

Skönt att det ramlade in några nyförvärv de senaste veckorna i alla fall :)

Hahl Bundy: 13 timmar och 54 minuter!

Det jag undrar över är hur länge det kan gå innan ett inlägg skrivs?

Ooops.

mikenomad: Vi får ju även beröm för att vi reser oss lika starkt varje gång också.

fettsteffe: Ja, det är ju så enkelt att ju längre Silly Season lider, desto större är chansen att Pyörälä stannar. Men jag vill inte sia om hans vara eller icke vara i Timrå kommande säsong, för jag brukar alltid ha fel.

Ambroo: Det är inte meningen att man ska förstå. Expressen ställer inte så höga krav på sina läsare.

Hahl Bundy & Paddan: Firma Hegerfors o Hegerfors. Ni skulle ju kunna åka på en folkparksturné ihop med allt ni samlat på er nu.

mikenomad: Jag förstår inte syftet för läser man texten så är vi ju ändå vinnare, typ...

mikenomad: DIF har ju värvat som gudar iår alla dessa nya namn dom tagit hit.. Bara Expressen som förstår det dock

I brist på annat så kan vi konstatera att Caslava kommer spela med #0.

mikenomad: Av alla korkade och intetsägande listor så tog nog den där priset.

Paddan: Han är hopplös.

mikenomad: Vi har tappat no question about that! Men vi har ett urstarkt kollektiv ändå.
Granatsäkert!

mikenomad: Det är klart du är förlorare, du förlorar ju hoppet gång på gång. Lite grann som Karolina Klüft

jens_88: Fast vi har tydligen fått ihop ett urstarkt kollektiv ändå. Vi har alltså tappat mkt men täckt upp bra, är vi förlorare då? DIF, SSK och Rögle känns väl inte direkt som några vinnare i sammanhanget...

jens_88: Smällarna kommer väl främst från Ex-pressen som verkar vilja ha Timrå i allsvenskan.....

mikenomad: År efter år tar vi emot käftsmällar..

Rooster23: Japp de stämmer, han pratade om Timrå i bloggen innan Caslava blev klar.

« · 1164970 · »