1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604350 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Minns ni Pääjärvis mål mot Skellefteå? Då vändes det och vreds och lämnades över längs sargen i över en minut innan Mange kunde trippa in och sätta den mot helt slutkörda motståndare. Jag älskar den hockeyn.

Hahl Bundy: "Trycker motståndarna ut oss mot sarghörnen så har vi ingen styrka i bryta in som det känns just nu"

Det är man ju ganska van med, tycker fan bara vi vart efter sargen senaste åren, oftast finnarna...

Det man saknar är några tunga forwards lite av tanks stuket. Känns lite som om allt hänger på vår fart o speed. Möter vi då några "tunga" lag med lite kilon o power som får ner vår fart så har vi inget vapen nmot det känns det som.
Vem eller vilka ska ta stryk framför mål o i PP?
Trycker motståndarna ut oss mot sarghörnen så har vi ingen styrka i bryta in som det känns just nu. Men jag kan ha fel.

The Fat Bastard: Ja truppen ser jävligt intressant ut, men får vi skador är det ganska kört, en tid frammåt. Timrå ik vill ha spets fast dom inte har värsta budgeten i ES, och spets har vi....men bredden...?

Brynäs kör ofta med sina bredd trupper och blir inte märkbart träffade av sina skador, men man vet ju aldrig om bredden duger, från Slutspel till KS till slutspel.

JimmyH: Roliga med det där är ju att det var just Linkans uttalande.. Karln sprider ju rök ridåer var och varannan minut, chansen att Pyrret kommer är liten..
Men tror inte det beror på några pengar om han inte kommer hit

Hahl Bundy: Han kan inte kosta allt för mycket med tanke på hans senaste säsong..

Mackelito: Varför skulle Fabricius till oss? Då känns andra klubbar mer aktuella eftersom vi inte har några päningar tydligen.

Ähh får vi Fabbe så blir ju forwardsuppsättningen hyffsad, sen får vi hoppas att ALLA tar minst ett stort steg i utvecklingen.
Då kan det blir riktigt bra..

mikenomad: Yes det ska jag göra.
Jag avundsjuk på 11 veckors ledighet? Nä, hur kan du tro det?
Trevlig sommar din gris! :)

JimmyH:

Vi får hoppas på en skadefri säsong, det ser intressant ut men truppen är alldeles för tunn.

Timrå IK är dom bästa.

mikenomad: Läsningen är väl lika på nätet? st.nu/sport/1.1157365

Att sista forwardsnamnen inte skulle bli spektakulära har vi väl vetat i en månad snart. Eller när när var det Corso blev klar?

mikenomad: Jag kan göra det - det blir ju skitbra. Jag är fan bäst.

Ingen jätterolig läsning i pappersupplagan av ST. Pengarna nästan brända, sista namnet blir nåt billigt. Och Pyrret kan vi knappast räkna med (ingen surprise iofs men ändå)...

Hahl Bundy: Ok, du vinner. Jag medger att 35 000 besökare på din sida om inte imponerar så åtminstone förbryllar. Bitter? Jag? Nä nä...undrar vem det är som är bekräftelsetorsk här. Appropå pilla i sår, 11 veckors ledighet är underbart. Vädret är ju hyfsat också...Hälsa mamma!

Hahl Bundy:

35 000 besökere ;)

Då vill jag kontra med att jag är den 37e mest sedda svensken på hela youtube...den här veckan

Harryhaffa: Aldrig stavas aldrig med 2 l

Paddan: Morgan Andersen.

Hahl Bundy: Och en sak till, ett namn som Star-kov, kan alldrig gå fel:) menar stjärna från födseln, och vem f-n vill möta en son till ett berg? "sonnen-berg";)

mikenomad: Fast du, ett spelarnamn som Richard Panik måste väl vara gångbart hos er...
För datorentusiasten hade ni givetvis behövt Dan Hacker och för festprissen skulle Levente Szuper vara en höjdare. Och de som gillar stuprörsbrallor hade nog fastnat för Ashley Tait.

mikenomad: Du, min mamma vet inte att jag är härinne, hon vet nog inte ens vad en dator är.

Jag förstår att sånt här svider men du behöver inte vara bitter.
Du är ju pappaledig o har en hel klan som ser upp till pappis. :)
Jag är ju inte en sån som söker bekräftelse, jag får det ändå tydligen. :)

Med detta vill jag ha sagt att jag är trygg i mig själv.
Fast jag kan inte låta bli att pilla i sår :)

mikenomad: Glömde en så här i förra inlägget: :-)

Hahl Bundy: Fast antalet unika besök är starkt begränsade misstänker jag. Jag vet att jag varit där och vänt...och några till härinne lär ju också gjort så. Men utöver det kan man nog anta att vissa mammor går längre än andra för att öka sina söners självkänsla. Eller nåt...

mikenomad: Jag kommer att få det sagt fler ggr.

Men men that´s life! :)

Hahl Bundy: Så fick du det sagt. Igen. Ja, det är ju det jag säger...det är redan kultvarning på ett flertal av spelarnamnen i truppen.

mikenomad: "Men ett tufft namn har man alltid med sig..."
Helt rätt, se på mig bara!
Mer än 35 000 besökare o då är jag ändå inte inne här så ofta nuförtiden.

Skämt åsido kolla Timrås namn denna säsong:
Kirill Starkov, Petr Caslava, Laurent Meunier , Daniel Corso, Martin Sonnenberg,Fredrik Sonntag bla

fettsteffe: Fast det är ju inte Expressen som har pratat med någon, det är ST. Äras den som äras bör, länka till källan i stället.

Dessutom glömde du en tikare tidigare:

ULF L: Ganska klara besked

hockey.expressen.se/Nyheter/1.1622194/timras-besked-glom-nhl

...stackars Ros, vad ska han hitta för chocknyhet nu då.....

Mackelito:
Saknas målskyttar, saknas tyngd på forwardssidan.
Fan va neg jag låter...hoppas den här forwardsbesättningen spelar skjortan av motståndarna och sätter mej på pottkanten,men på förhand känns den vinglig.
Gillar heller inte att tjecken är på artist, likaså Sonnenberg.

dr-nix: Jodå, mycket potential där, men med Pyrret ser det ännu bättre, jag skulle helt klart vilja ha in en målspruta som kan täcka upp för Pyrrret om inte han förlänger.

fettsteffe: Nu när jag endå är igång, kan jag ju länka till gårdagens nyhet från Timrå ik's sida, var längesen jag skratta så gott åt en bild......mästerverk!

www.timraik.se/index.php?article=339

Harryhaffa: Jo, han var grym. Var ju med i OS-truppen 94 bl.a.

dr-nix: ....Annars går det och hitta en magnus svensson, men han har ju slutat tror jag....

kennas: Magnus Pääjärvi-Svensson. Vet inte varför dom valde att skriva M.Svensson heh.

dr-nix: Vem är Magnus Svensson

Mackelito: Tabell snodd från hfboards. Tycker det ser helt okej ut.

Left WingCenterRight Wing
Martin Sonnenberg Daniel Corso Timo Pärssinen
Fredrik Hynning Gabriel Karlsson Kirill Starkov
Björn Svensson Laurent Meunier Magnus Svensson
Anton Lander Jesper Samuelsson Anton Axelsson
Left DefenseRight Defense
Petr Čáslava Eric Moe
Mattias Karlsson Pär Styf
Sebastian Erixon Tomas Skogs
Elias Granath Fredrik Sonntag
GoalieGoalie
Anders Lindbäck Magnus Åkerlund

kulltorp: Han är ju nöjd med TIKS lagbygge också, och det är ju bra..

kulltorp: Om inte annat så lär det väl vara lättare att slå sig in i ett lag som Edmonton jämnfört med t.ex. Detroit.

Eskas: Det som talar för Starkov är hans namn. Det kombinerar tuffhet med klassisk hockeymässighet på ett smakfullt och förtroendeingivande vis. Öht tycker jag Linkan lyckats väldigt bra med värvningarna ur ett namnperspektiv och jag är övertygad om att det har varit ett huvudkriterie vid scoutningen. Face it, statistik är bara tjafs och gamla meriter kommer man ingen vart med. Men ett tufft namn har man alltid med sig...

dr-nix: Jämför man Starkovs säsong i WHL med Björn Svenssons så ökar mina förhoppningar på honom. De senaste säsongerna har han spelat för få matcher för att man ska kunna göra någon riktig bedömning av honom tycker jag. Med fortroende tror jag vi kommer ha en bra forward för en rätt peng i Starkov. Klart kapabel till 30p i elitserien om han får förtroende tror jag.

Cartman: Får bli extra sommarträning :D

Cartman: Haha bästa valet någonsin?!?! :D

hahahaha kolla vem som vart förstavalet XD

Mustapha leleiux från australien 160 hög 122 pannor tung

kaofl: 91 kg är ju åtminstone lite tyngd ... det jag anser saknas i laget just nu

i stort sett alla forwards i laget väger 80 -85 kg . Värva nån 98 kg's powerforward som pressar in returer.

Kan detta vara kanadensaren det tisslas om? Den enda jag hittat med någorlunda poängskörd med europeiskt medborgarskap just nu ;)

Finns en hel del européer lediga i nhl runt 27-35år som haft poängskördar runt 25-40 poäng lediga. Som kanske inte kostar så jävla mycket att signa? Dock vet man ju inte hur mycket vi har att lägga på sista forwarden.

Starkov känns spännande och väldigt mycket TIK. Nu tror jag på en ytter för andrakedjan och förhoppningsvis kan den spelaren få igen käften på de flesta. Alla kommer aldrig att bli nöjda, men det är heller inte alla som är förste talman för eliteprospects.

Svenska, danska, ryska, engelska...undrar vilket hans femte språk är?

Rooster23: Han är dansk.

« · 1165618 · »