Kerstin_k: Gudars vad störande det är att det inte går att redigera inläggen. Jag menade ju så klart "En tillfällig dipp eller en stjärna på dekis?" och givetvis menade jag också Sakic.
Surovy lämnar LHC och letar ny klubb enligt AB. I kommentarerna under står följande:
"hv blå, 30 år, Idag 11:36 han kommer att skriva på för timrå innom kort"
Känns symptomet igen? Hur många rykten har inte startat på detta sätt? Vi har ju hunnit med att gå igenom Kapanen, Sacik, Kontiola, Lehtinen och säkert nån till som jag missat.
Ponera att påståendet faktiskt är sant. Vill vi då ha Surovy? Han besitter ju en hel del kunskaper. Gjorde mycket poäng i Luleå men har inte gått lika bra i LHC. En tillfällig dipp eller en stjärna på d? Jekis? Jag blir alltid tveksam när det kommer till sånna här rykten. Bra eller inte? Fisk eller fågel? Flipp eller flopp? Risken finns att han smakar mer än vad han kostar.
Å andra sidan, vilken troligast är mest realistisk, kostar han så mycket att vi aldrig ens får smaka på honom.
Roligt med ett litet rykte i alla fall. Annars är det ju stendött angående sista forwarden.
Portello: Äh..det är ju som Paddan säger, de i normala fall rätt usla kvällsdrakarna har om möjligt ännu pinsammare och mer urvattnade "reportage" sommartid när små semestervikarier skall sätta sina avtryck med något "genomtänkt". Det är inte stora journalistpriset-klass direkt....
"Kommentar: Finns det någon center norr om Algeriet som inte ryktats vara på väg till Timrå? Det är en viktig pusselbit och det är hög tid att den kommer på plats" 22Juli
Hahl Bundy: Jo du, det är bara att hålla med, på något sätt tycker jag att han känns som en av de tyngsta förlusterna (då han var realistisk att behålla, till skillnad från Pyörälä). Sedan måste jag instämma med föregående talare; det är egendomligt att man å ena sidan lade bud på Dragan, för att numera påstå att det inte finns några pengar.
Jag har i stort sett alltid fel när jag spekulerar om eventuella värvningar, men visst fan är det kul att gissa lite. Jag slänger in en full hand med finnar: Elomo, Tuokko, Dahlman, Kuhta och Saarela - kanske jag får någon träff.
Hahl Bundy: Håller med! Från att ändå varit med och konkurrera med fbk, om Dragan till att nu inte anse sig ha råd med nått alls kanske...(Får inte ihop det!) Behövs helt klart en spelare med tyngd-elak o jävlig!
Tyckte att det var lite väl många kommentarer i stil med "truppen är egentligen fulltalig redan" och "I princip har vi gjort av med pengarna nu"... tycker att det tyder på att det inte blir något nyförvärv :-(
Kerstin_k: Jag tror mest det är spelartypen Pyrre han saknar. Johan har vi faktiskt ersatt med Meunier och Karlsson anser jag.... Men visst saknas det en sniper...
I dagens Dagblad får man läsa att Challe bara saknar Pyrret av alla spelare från ifjol. Han nämner Lehtonen men anser att Karlsson ersatt honom. Jag trodde i alla fall att Bagarn skulle vara saknad.
T T: Det får vi låta vara osagt. Han gillar ju säkert sniglar men surströmming luktar ju som sniglar som glömts bort i kylskåpet i 4 veckor enl. franska källor.
mikenomad: Ja ja tycker allting ser intressant ut och jag hoppas verkligen en kille som Starkov blommar ut och gör succé, Lindbäck kan komma att spika igen och backsidan och centersidan ser bra ut :) och just att som du säger vi har riktiga centrar känns mycket bra, och Gabbe är också en mycket bra tekare och de har vi inte varit bortskämda med senaste åren :P
Snoop: Håller med, tycker laget ser ganska gediget ut om än lite profillöst. Åtminstone på förhand, förhoppningsvis gömmer det sig en hel hög med profiler bland nyförvärven samt ytterligare några bland "trotjänarna". Tycker att målvaktssidan ser spännande ut, backsidan ser bättre ut än föregående säsong och likaså centeruppställningen. I år har vi iaf uttalade centrar på den positionen, var ju lite si och så senaste säsongen med den saken. Ytterforwards ser däremot svagare ut tycker jag och här är naturligtvis tappet av främst Pyrret orsaken till det. Ett tapp som inte kommer eller knappast kan ersättas likvärdigt.
mikenomad: Hittills tycker jag endå linkan gjort ett bra jobb, laget han satt ihop nu ser riktigt intressant ut, sen ska de väl in en forward till ? Tror på en väldigt intressant säsong :)
Kerstin_k: Ja, det är därför jag har lite svårt att köpa jämförelserna mellan Nubben och Linkan som sportchefer. Nubben hade (och har ff, fast i en annan klubb) en j-a budget samt inget KHL att slåss mot. Linkan har åtstramningar i budget samt KHL som ny motståndare att hantera i byggandet av ett slagkraftigt lag. Liiiite skilda förutsättningar.....
Kerstin_k: Ja KHL är onödigt :P Men man förstår spelarna, erbjuds man ca 7 miljoner för en säsong där och kanske 1,5 miljoner i ES är ju inte valet svårt tyvärr, men bra spelare väljer fortfarande ES :)
Snoop: Pilhström skulle tydligen FBK vara intresserad av. Men det var KHL som var huvudspåret i Europa... Har vi hört det förr? Kan inte KHL lägga ner snart? :/