1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604295 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
KniveN: Lol =)

KniveN: senast i raden av skadade spelare .... ??? Är de nånting det luktar allsvenskan om så är det Tomas Ros blogg.

KniveN:

Påhittat, Thomas Ros Blogg:

Timrås skadehelvete igång

Laget har inte gått på is ännu, men trots det växer redan Timrås skadelista. Senast i raden av skadade spelare är Björn Svensson, som ådrog sig en allvarlig handfraktur under barmarksträningen. Svensson beräknas att vara borta två till fyra veckor och missar därmed ispremiären. Lägg där till att spelare som Martin Sonnenberg och Petr Caslava anländer först till höst så står det klart att klubben kommer få förlita sig på juniorer för att ens kunna bedriva träningen.

Dessutom drömde jag igårkväll att trion Mattias Karlsson, Daniel Corso och Magnus Pääjärvi-Svensson plötsligt skrev på för Frölunda. Det luktar Allsvenskan om Timrå, muhahahahahahahaha!!!

Mathias: dom jinxar ju, kommer bli minst 2 skador tills på måndag...

Detta känns som skön läsning

Anonymous: Då känns Corso bättre först och främst för att han är 8år äldre och har mycket mer rutin som verkligen behövs i TIK's trupp, han är dessutom kanadensare och den andre är finne, har sett tillräckligt många slöa finnar i slutspelet, ge dom till Frölunda!

Såg att Pavel Rosas nya adress blir Kärpät i vinter. Petteri Wirtanen var tydligen tidigare aktuell som förstacenter till TIK, han går till HIFK.

Inte nästa år i alla fall...

Hahl Bundy: Med tanke på Mattias kommentar angående att han inte fick chansen så lär han inte skriva på ett tvåvägskontrakt om han åker till Ottawa...

Kerstin_k: Jag är inte så säker på det. Enl. agenten så kan han mycket väl bli kvar i 2 år o sen fick han se, står det.
Dom ska ha en kotte till alldeles strax så dom kanske prioriterar nåt år extra i Sverige o i huset på Södermalm.

Jag tror han stannar i 2 år. Men det är ju bara vad jag tror.

Kerstin_k: Ja, det är en situation vi inte kan vinna nåt på. Går det bra för honom, vilket man hoppas, så försvinner han. Men går det dåligt kan han bli kvar, fast till vilken nytta om han inte fungerar?

mikenomad: I bland ska man ha tur också. Men ett lyckat år i elitserien nu så är vi av med honom till nästa säsong... Det suger.

Känns som att det var på håret att vi fick Mattias Karlsson.

Uno Gordon: Sen är det synd om junisarna Clingberg och Lasu som garanterat går miste om spel i ES.

Andersson: Ingen högoddsare direkt. Signalerna har väl varit väl så tydliga från Nubbens sida. Pohl kom in sent för att komplettera upp. Nu finns det ingen utrymme kvar för att ha en högavlönad jetsetare på artistkontrakt när Pebben och Joel återvänder hem.

Pohl försvinner från Frölunda

jens_88: Vem är den mest defensiva backen vi har i Timrå i år ? Placera han med Skogs så blir de kanske ordning på han med .

Kerstin_k: Jo det är med en hel del ironi när man beskriver Aalto som en defensiv back...
Andledningen varför det gick så bra hos Timrå under lockouten var just att han fick spela vid Aki-Pettri Berg som räddade han en hel del gånger... För ända minnena jag har ifrån han är när han schabblar på offensiva blå och tappar pucken för att sedan inte hänga med hem

Kerstin_k: Dom skridskorna ligger nog hos materialaren i Tik vid
det här laget,så dom behöver vi nog inte köpa.Vem vet kanske
har Lelle lämnat kvar nån klubba ochså,bara att skarva den lite
så passar nog den.

Kerstin_k: Ska vi skicka dem till FBK efter vi köpt dem? ;P

fighter: Om vi köper samma skridskor som Lehtonen använde får vi dom kanske för halva priset. Då kanske vi har råd med en klubba till Pesonen också...

Kerstin_k: Skulle smaka det.Men vi har väl bara råd med en skridsko till han
typ.

fighter: Aha, jag missade ironin i ditt inlägg. Sorry.

Målspruta säger du? Vad sägs om att knipa Pesonen från FBK? ;)

Kerstin_k: När det gäller Aalto så var det med lite ironi,men man beskriver honom som defensiv i kvällsblaskan,jag vet att han inte var bra hos oss
det kan ju inte lyckas med alla.
Lite trött på nubbens köplusta bara.Vad vi skulle behöva nu är väl en målspottare.

Kerstin_k: Japp, du är nog helt rätt ute där, mina pengar sätter jag på att HV blir nästa klubbadress.

Mappe: Jag tror väl hellre att HV eller SAIK är ute efter honom. Dom söker ju båda två en offensiv back som kan leda deras PP.

Kerstin_k: Ja precis, han är väl rättså lik Niskala och Lehtonen i sin spelstil, alltså styrkan i det offensiva.

fighter: Fast är Aalto verkligen en defensiv back? Jag tyckte att det var just det han hade problem med när han spelade här. Defensiven alltså.

jens_88: Nubbfaan köper väl upp honom till sillstryparna.Han verkar ju ha
helt obegränsade ekonomiska tillgångar,dom behöver väl en defensiv back.
sen kan dom skicka ner smbucklan från karlstad redan nu väl..

Linköping funderar på att offra den gamla "defensiva speciallisten" Aalto

Moreno:

1: Med tanke på hans Modofokus i TV-studion är det aningens intressant att han är så neggo. Pratar vi utifrån hockeykunnande är det av ringa intresse.

2: Jo, så var det.

3: Fler än man anar och vad som kan anses sunt. Jag bland annat går igång då och då på vissa (läs; Ros) trots att jag känner att det är meningslöst.

Moreno:

1 Inte alls intressant

2 Ja

3 ca 15-20 st

mikenomad: Tre saker angående den artikeln:

1 Hur intressant är det egentligen vad herr Rönnqvist tycker?

2 Manderville var väl också en rätt defensivt präglad forward under sin nhl karriär?

3 Vem fan bryr sig egentligen vad en skittidning skriver om ett skitlag.

Tikinmyheart: Fagemos har onekligen valt en spännande väg mot de stora titlarna. Glömmer aldrig när han lämnade TIK för Luleå med motivationen "jag vill gå till ett lag som har chansen att vinna något".

Andersson: det känna i och för sig som att Flames backbesättning är ganska stark. Blir oerhört svårt att slå sig in där, tveklöst.

T T: De där var nog det bästa som kunde hända , Toronto har kört fast i flera år . Nu kommer han till en klubb som med största sannolikhet går till slutspelet. Hoppas bara att han får chansen.

Per HApps: Men har inte Frölunda aningen för svag backuppsättning för att gå hela vägen i år...?

T T: WoW, kom lite oväntat!

Anton Strålman till Calgary:

Paddan: Är han så bra så han inte accepterar ett tvåvägs så är det inte mkt för TIK och mig att hoppas på.

Tack för länken.

Andersson:
Nubben och Frölunda verkar ha gett sig fan på att bli ett riktigt topplag i vinter, skall bli spännande att följa dom och Timrå (så klart)

Tikinmyheart: Som jag förstår det har Canucks erbjudit Hansen ett tvåvägskontrakt, i deras första kontraktsförslag, men det är Hansen inte intresserad av. Och som det verkar fortsätter förhandlandet.

JimmyH: Oh fasiken, Timrå spelar alltså inte offensiv hockey? Lika bra att han stannar i Herning då, för där måste man väl spela offensivt med tanke på att han varit där i 3 säsonger.

Jag såg en intressant Dansk i AHL som kanske inte blir erbjuden förlägning när jag läst runt lite. Jannik Hansen www.eliteprospects.com/player.php?player=2368

Har själv ingen större pejling på han, men det kanske du har?

JimmyH: Ja, så är det...för hur är det nu den där välkända ramsan går...? "Hugg o slå, Ti´imrå"....?

Uno Gordon: Nej, jag vet inte. Enbart mina spekulationer i hur jag tror man resonerar.

Tikinmyheart: Fagemo vill bara spela i lag som traditionellt spelar lite roligare och mer offensiv hockey än Timrå. Lag som typ Luleå.

Dream Team: Är det officiellt nu eller att Frölunda behåller Blomdahl?

« · 1168199 · »