Laget har inte gått på is ännu, men trots det växer redan Timrås skadelista. Senast i raden av skadade spelare är Björn Svensson, som ådrog sig en allvarlig handfraktur under barmarksträningen. Svensson beräknas att vara borta två till fyra veckor och missar därmed ispremiären. Lägg där till att spelare som Martin Sonnenberg och Petr Caslava anländer först till höst så står det klart att klubben kommer få förlita sig på juniorer för att ens kunna bedriva träningen.
Dessutom drömde jag igårkväll att trion Mattias Karlsson, Daniel Corso och Magnus Pääjärvi-Svensson plötsligt skrev på för Frölunda. Det luktar Allsvenskan om Timrå, muhahahahahahahaha!!!
Anonymous: Då känns Corso bättre först och främst för att han är 8år äldre och har mycket mer rutin som verkligen behövs i TIK's trupp, han är dessutom kanadensare och den andre är finne, har sett tillräckligt många slöa finnar i slutspelet, ge dom till Frölunda!
Kerstin_k: Jag är inte så säker på det. Enl. agenten så kan han mycket väl bli kvar i 2 år o sen fick han se, står det. Dom ska ha en kotte till alldeles strax så dom kanske prioriterar nåt år extra i Sverige o i huset på Södermalm.
Jag tror han stannar i 2 år. Men det är ju bara vad jag tror.
Kerstin_k: Ja, det är en situation vi inte kan vinna nåt på. Går det bra för honom, vilket man hoppas, så försvinner han. Men går det dåligt kan han bli kvar, fast till vilken nytta om han inte fungerar?
Andersson: Ingen högoddsare direkt. Signalerna har väl varit väl så tydliga från Nubbens sida. Pohl kom in sent för att komplettera upp. Nu finns det ingen utrymme kvar för att ha en högavlönad jetsetare på artistkontrakt när Pebben och Joel återvänder hem.
Kerstin_k: Jo det är med en hel del ironi när man beskriver Aalto som en defensiv back... Andledningen varför det gick så bra hos Timrå under lockouten var just att han fick spela vid Aki-Pettri Berg som räddade han en hel del gånger... För ända minnena jag har ifrån han är när han schabblar på offensiva blå och tappar pucken för att sedan inte hänga med hem
Kerstin_k: Dom skridskorna ligger nog hos materialaren i Tik vid det här laget,så dom behöver vi nog inte köpa.Vem vet kanske har Lelle lämnat kvar nån klubba ochså,bara att skarva den lite så passar nog den.
Kerstin_k: När det gäller Aalto så var det med lite ironi,men man beskriver honom som defensiv i kvällsblaskan,jag vet att han inte var bra hos oss det kan ju inte lyckas med alla. Lite trött på nubbens köplusta bara.Vad vi skulle behöva nu är väl en målspottare.
jens_88: Nubbfaan köper väl upp honom till sillstryparna.Han verkar ju ha helt obegränsade ekonomiska tillgångar,dom behöver väl en defensiv back. sen kan dom skicka ner smbucklan från karlstad redan nu väl..
Tikinmyheart: Fagemos har onekligen valt en spännande väg mot de stora titlarna. Glömmer aldrig när han lämnade TIK för Luleå med motivationen "jag vill gå till ett lag som har chansen att vinna något".
T T: De där var nog det bästa som kunde hända , Toronto har kört fast i flera år . Nu kommer han till en klubb som med största sannolikhet går till slutspelet. Hoppas bara att han får chansen.
Tikinmyheart: Som jag förstår det har Canucks erbjudit Hansen ett tvåvägskontrakt, i deras första kontraktsförslag, men det är Hansen inte intresserad av. Och som det verkar fortsätter förhandlandet.
JimmyH: Oh fasiken, Timrå spelar alltså inte offensiv hockey? Lika bra att han stannar i Herning då, för där måste man väl spela offensivt med tanke på att han varit där i 3 säsonger.