Ska vi ha det lite trevligt istället och prata om något mer humoristiskt? Med risk för att få en Per Gessle nedkörd, har DN-sportens framsida varit uppe? Finns inte på nätet vad jag ser. Ganska kul genomgång av Jurassic Modo. Para ihop rätt dinosaur med rätt Modospelare i åldrarna 34-36:
1) Tyrannosaurus Rex: Kungen - ändå varken störst eller farligast
2) Velociraptor: Utför konster men anfaller bäst i flock
3) Gallimimus: långa starka bakben, mer oklart hur armarna använts
4) Stegosaurus: Ser farligare ut än den är. Försvarar sig mest
5) Coelohysis: Farlig köttätare som senare blev ett bytesdjur
6) Effigia: Ett "spöke", ska ha funnits men har den det?
7) Seisosaurus; Ser mer ut för än vad den är. Totalt ofarlig
Novembermörkret har lagt sig och Elitserien befinner sig i sitt allra intensivaste skede med matcher varannan dag.
Just nu upplever vi Timråfans känslan av att sitta i baksätet med en rattfyllerist vid ratten. Vi möter fordon efter fordon längs den slingriga vägen. Alla vet var färden slutar men vi kan inget göra från baksätet.
Någon av oss undrar "Vem kör?" precis som Musse Pigg gör i TV-rutan varje julafton. På väg mot toppen har Långben lämnat förarsätet och satt sig ned i husvagnens matbord, lika förvånad han att ingen tagit tag i takpinnen. Det slutade väl den gången men dagens verklighet är ingen saga tagen från Walt Disney utan dagens Timrå IK.
Min uppmaning till Linkan och TJ är att förstärka laget nu genom att omgående värva spetskompetens på back- och forwardspositionerna. Tiden börjar rinna ut för Timrå IK. Vänta inte tills det är för sent utan agera!
Jag hoppas att Linkan är i slutförhandlingar med ett par förstärkningar eller åtminstone har ringat in namnen så att vi inom en vecka eller två kan få hit en eller ett par nya spelare.
KniveN: Ja, kanske inte ett try-out kontrakt i dess traditionella betydelse som tillämpad under försäsongen. Men får en spelare sparken från den klubb han representerat så här långt under säsongen och går arbetslös så kan det väl mycket väl vara ett sätt att hitta en ny arbetsgivare.
Pär: Försökte använda Starkov som exempel utan att gå in på detalj. Men för att förtydliga så menar jag att ett try-out kontrakt ger både klubben och spelaren möjlighet att ta ställning efter en given tidsperiod.
Det är för mig en gåta att kontraktet med just Starkov förlängdes. Redan vid tidpunkten för utgången av hans try-out kontrakt hade Timrå behov av spetskompetens men vi får gissa att det handlar om en ekonomisk avvägning och en begränsad plånbok. Sanny Lindström kom vad jag minns till Timrå på just ett tryout-kontrakt, visade vad han gick för och blev kvar.
Pääjärvi och Lander, två av de viktigaste grundstenarna borta för JVM - ja då behövs det definitivt förstärkningar på forwardssidan.
Kerstin_k: En variant kan vara att skriva kontrakt med säg två veckors eller en månads löptid och sedan UTVÄRDERA prestationerna på isen av vederbörande innan man väljer att förlänga kontraktet eller gå skilda vägar.
Då får man möjlighet att ta ny ställning som med Starkov.
Kerstin_k: Nej, håller självklart med att det inte ska värvas för värvandets skull. Och att ekonomin är ansträngd är knappast någon nyhet. Däremot har jag läst i ST eller Dagbladet ett det finns utrymme för förstärkningar inom budgeten. Jag tror säkert att Linken jobbar arslet av sig. Det som förvånar mig är att det har dragit ut så på tiden. Det har ju sett knappert ut på isen sedan första omgången och jag hade hoppats att det skulle hända något under Novemberuppehållet men inte.
Det förvånar mig också att man först nu börjar titta på backar som Linkan ger uttryck för i dagens tidningar (ST och Dagbladet). Kravspecifikationen på forward tycks klar och medan man sökt en ny anfallare har man kunnat sonderat marknaden och även studerat eventuella nyförvärv på backsidan.
Redigerad kommentar
Nä, det är svårt att urskilja nåt bakvägen i allt "skitsnack".