1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604118 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Laken: Vi ser ju resultatet av det i den bef, truppen.....(Fingertoppskänslan och sunt förnuft har saknats länge i föreningen....)

Pär: Det är väl bra att TJ försöker få spelarna till klubben så billigt som möjligt?

Pär: ja de blir ju lätt så då de är 4500 personer på matcherna . finns inte mycket ekonomiskt utrymme då . ganska logiskt

lincoln: Visst håller jag med dig också. Jag vill givetvis se ett nyförvärv. Men jag vill hellre se ett nyförvärv som ger oss något än att man värvar nått som i slutändan inte förbättrar produkten Timrå IK.

Kan även tänkas att man spanat in sig på en speciell spelare som man avvaktar läget med. Eller nån spelare som man väntar in. Eller så handlar det om pengar. Summan som Linkan har att förfoga över kanske är alldeles för liten för att "chansas" iväg på första bästa spelare. Eller, gud bevare mig, så vill ingen spela för Timrå IK...

Jag vet inte hur det ligger till eller hur marknaden ser ut. Men uppenbart är ju att Foppa och Näslund inte fanns tillgänglig på "marknaden" och utöver det så finns det kanske inte mer? Vår backsituation uppkom kanske alldeles för sent för att vi på allvar skulle kunna blanda oss in i kampen om Kokko.

Jag har ingen koll men hoppas att Linkan lyckas hitta nått som vi kan ha nytta av. Det som grämer mig lite är att båda våra Icke EU-platser är uppfyllda. Vad jag förstår finns det en och annan spelare utanför EU som besitter lite spets ledig på marknaden. Men där är vi fetkörd.

lincoln: Problemet är att Lindqvist inte har ett skit att göra med några beslut, det är T-J som skall ha det så billigt som möjligt, helst gratis!

Sean-Michel Sunnqvist spelar han ikväll!

Kerstin_k: Håller i princip med dig, men visst känns det passivt? Känns som att han plockar och donar och sorterar sina listor medans andra agerar.

"Vi hör oss för", "han finns med i tankarna", "han kan bli aktuell", "vi avvaktar ditten", "Vi avvaktar datten". Bla bla bla.... TJAFS

Känns som den där jävla leken man lekte med 10 personer som gick runt runt 9 stolar och skulle sätta sig på given signal. En får inte plats.

Alla agerar! BIF, MoDo, Ouäögle etc etc. Det märkliga är att dessa lag inte har mer pengar än vi - Snarare mindre.

Förstår vad du menar med eftertänksamhet, men jag efterlyser lite mer aggressivitet och lite mer jävlar anamma hos vår käre sportchef

Redigerad kommentar

Johan J: vem ska värvas tycker du . hur ser marknaden ut . i förhållande till ekonomin .

Johan J: Hur exakt vet du att Linkan inte anstränger sig till sitt yttersta för att värva nån spelare i just detta nu? För mig känns det faktiskt viktigt att man (Timrå IK) ägnar en stund för eftertänksamhet innan man kontrakterar en spelare.

Eller duger första bästa spelare för dig? Värva för värvandets skull?

Värva Linkan! Sitt inte med armarna i kors. Det är tjänstefel att inte förstärka truppen med minst en back och en forward. Ska vi vara körde vid jul?

Två raka nu mot bottenkollegorna Södertälje och Rögle skulle göra bra för självförtroendet men vi får inställa oss på att spela cup-matcher resten av säsongen.

Och för att slänga in ett resultat så blir de 3-2 timrå gör båda målen i första och tappar 3 säkra poäng på grund av slarv i sista perioden.

Hur många tikare blir det i södertälje?

Jag plus en åker i alla fall dit som de verkar!

Frella: för egen del tycker jag inte att man måste ta en ny back,allt beror på dom andra två,det vi behöver är 2 nya forwards med klass,då löser det sig

Det värsta med att man nu ev måste prioritera en backvärvning är väl att Karlsson troligen hade varit spelduglig kommande vecka typ om man gjort allting rätt från början...

Tur att man i Dagbladet iaf säger att även om man blir tvingad att värva en back så lägger man inte forwardsvärvningen åt sidan. Men jag skulle gärna se att man prioriterar båda.

Känns som om det kommande nyförvärvet kommer att vara relativt billigt, så vi kan nog inte hoppas på något flashigt namn, är jag rädd. Fast man skulle ju kunna lösgöra lite pengar om någon som presterat dåligt försvann...

dr-nix: Chrippe skulle jag ju inte grina över att få tillbax.

Jag har en fråga om det är någon som håller koll på Allsvenskan.

Mats Hansson har lirat i Borås nu några säsonger, är det någon som har koll på om han är någon som Timrå kanske kan värva tillbaka vid något tillfälle.

Lauritzen är en annan jag gärna vill se i Timrå-tröjan igen t.ex.

Jag vill se fler Timrå-iter i A-laget helt enkelt. De behöver inte vara född och uppväxt i Timrå-centrum men jag vill se fler spelare i laget som även spelat i Timrås J20 eller J18 lag.

Jag har försökt hitta eventuella kandidater men det ser förjävligt tunt ut. Det är inte positivt att TIK inte får fram fler spelare från dom egna leden.

Redigerad kommentar

RED DEVILS: Spekulerade på försäsongen om att Dahlman kunde vara aktuell. Kanske dags nu...

Undra om inte denna mannen skulle platsa fint i dagen TIK. Och dyr lär han inte heller vara.

Toni Dahlman, han gjorde ju inte bort sig i Mora precis.

www.eliteprospects.com/player.php?player=2665

Är det ingenting på G?

RocknRolf2: Nähä, jag tänkte eftersom det är mer eller mindre vedertaget att kalla honom för just Linkan och inte Lindqvist. Så på så sätt har han ju i folkmun bytt namn från Lindqvist till Linkan ;)

Men annars har jag ingen aniiiing om vilken spelare som inte heter Lindqvist längre ;)

Kerstin_k: Nope, Linkan har väl aldrig bytt namn så vitt jag vet :)

Hahl Bundy: Oj vilken partisk kommentator dom har i Göteborg. VF gör mål efter en cross checking i huvet så att Rögle killen får bryta matchen. Kommentatorn kan inte med att säga att det är fiasko. "Döm själva i stugorna", "Kanske att klubban kom lite högt", "En incident som händer i stridens hetta"...

Inte bara vi som tycker att vi blir bortdömda ibland

RocknRolf2: Vaddå? Menar du Linkan?

Kerstin_k: Jag vet! Han Lindqvist. Nej just ja, han heter ju inte så längre...

Kerstin_k: Om det inte är Niko Kapanen vill jag inte ha nån :)

Kerstin_k: Är det Kenny Bräck då?

Hahl Bundy: Nope.

"Kerstin_k: "Spelaren ifråga är..."

Bonde söker fru Karl-Petter?

För det seriösa är det Bremberg eller Hannula, en frisk poängplockare och en Rehab-spelare!

Jippi!

Kerstin_k: "Spelaren ifråga är..."
Orvar Stambert?

Baker: Det senaste jag hörde var att 24:e november skulle vara ett magiskt datum för oss. Då kommer det en spelare om man får tro ryktena. Spelaren ifråga är... Ja, det kan ni nog lista ut själv ;)

Skall även passa på att säga att detta är bara rykten och inget som jag kan stärka med någon länk. Jag förmedlar bara vad jag hört.

Händer det nåt angående nyförvärv eller är det fortfarande vänta och hoppas på att det vänder som gäller?

Eftersom TJ den allsmäktige har flaggat för att det finns pengar att värva för, så bör väl Linkan få fingrarna ur arslet och värva... tycker att det händer alldeles för lite, hur länge vågar man vänta?

T T: Hämta gärna hem honom, han och Corso i samma femma, mums mums.

T T: Ja han kan man ju bara drömma om.

Klint Östwood: 666 då?

Berglund: jo jävligt olikt Sickan när man tänker efter.

Klint Östwood: Låter som en plan. Sånna där som Charles har haft dåligt med på slutet.

Äh, det är väl bara be Anger ringa sin gamle kedjepolare och fråga om han vill komma över och lira lite med honom, efter det så ringer han Carl-Philip och ber han kasta in pengarna för köpet av honom..

Problem solved!

T T: Visst är det så. Jag har iaf inte vunnit på lotto, så jag kan tyvärr inte hjälpa min älsklingsklubb med päninga iaf.

Skarin: Som jag förstått det så gäller hans kontrakt från match till match så han kan flytta när han vill. Sedan kanske det finns en skattefråga också. Det blir väl några miljoner från Ryssland ändå, stannar han utomlands slipper han kanske att skatta för dem i Sverige, jag vet inte. Hä mycke mä de däringa.

T T: Helt rätt Tätä!

När går den här Brembergs korttidskontrakt ut i Jokerit?
Det känns för sent om Linkan ska värva sig själv så sent som inför JVM.

Det är nu som gäller. Det är nu som vi måste reda ut den här stormen. Nu är en bra tid.

Jaaa! Ett hockeyinlägg! Det firar vi med att bumpa en tråd.

Skarin: Ja det är bara att hoppas att Åkerlund tar chansen på riktigt den här säsongen, jag tycker att han förtjänar det.

Rooster23: Ok, hade missat det, my mistake.

Men oavsett så har det varit lite för mycket hattande fram och tillbaka på målvaktssidan, som jag hoppas snart styrs upp bättre.

Hahl Bundy: Är inte korvspad klart?? Varför har min pappa alltid sagt det då? Du raserar min världsbild!

mikenomad: Nu är ju inte korvspad klart.
Du kanske skulle ha sagt klart som vattnet i ett kärnkraftverk. :)

Jag fattar precis jag :)

Skarin: "Pengar och en hel del annat."

Snacka om klarspråk, klart som korvspad...

Patrick Polly: Men för att prata mer i klarspråk.

Pengar och en hel del annat. Det är vad jag tror.

« · 1201614 · »