1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604058 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
söder över:
Har ni tur så kan Piros vara lite som Mikael Wahlberg var för MoDo för ett antal år sen. Inget stort namn men nyttig. Ser man på era forwardsnamn så kommer det att lossna förr eller senare....

dr-nix: jo sant.. Därför jag ej väljer att kommentera Kamil eller P3 innan jag sett dom spela... Tänker inte bli som majoriteten här inne som sågade "Sonny" vid fotknölarna förra året.. Och Granath denna säsong..
Jag tänker ge dom en chans

jens_88: det är lätt att vara efterklok.

Ambroo: Helt klart missförstånd från mig sida då :) Tog det som att han ville ha för mycket.. Jaja, Sundh är saknad iallafall

Ambroo: Han kanske rent ut av kunde tänka sig att gå NER i lön också. Vad vet man.... Men, men. Det är historia. Nu är det Kamel på P3 som gäller nu på torsdag. Vi behöver vinna en match till denna vecka.

Redigerad kommentar

dr-nix: anger-piros-hynning

om nu pirran är en lirare med härlig spel uppfattning så vill jag se om inte han kanske skulle kunna få igång angers produktion. hynning å pirran kan sköta liret eftersom hynning med bevisligen vet hur man lägger fina passningar. anger kan försöka röra på benen å vara mer på "rätt" ställen vid rätt tid punkt.

sonny-corso-pärssinen
sonny å corso ska vara i samma kedja helt enkelt. det känns som om de hittar varandra bra ut med sargena. pärssinen med sina luriga instick i slottet borde passa framför allt sonny som ofta parkerar framför mål.

axelsson-karlsson-meunier
den här formationen skulle stå upp riktigt fint i box play å farliga framåt med för den delen med det franska yr vädret å poäng maskinen gabbe k. =)

pääjärvi-lander-svensson
Borde vara sveriges vassaste 4e lina här finns till minst lika mycket kemi som i hv´s 1a lina....

jens_88: Jag tror det är just det som RTS vill ha ut av sitt inlägg.

Ambroo: Det kan ju knappast varit allt för mycket han hade? För han ville inte ha något mer för att få stanna ändå

Ässät: Han har alltså bra puckkontroll och otroliga passningar men spelar utan känsla. Skjuter hårt och noggrant men kan inte göra mål och skjuter sällan. Han är även bra i hörnen men jävligt vek?

hahahaha

jens_88: I den mening att TIK inte tyckte att han var värd de pengar han ville ha/hade så var han enligt dem "för dyr".

tkr piros är ett spännande nyförvärv , men absolut ingen frälsare .. men det kommer vell fler ?

RTS:

Ja, en liten konstig värvning Petré!! Så här skriver Nyström i Expressen! Tycker jag var ganska talande, iof innan dessa nyförvärv!

hockey.expressen.se/elitserien/1.1790722/nystrom-nu-brinner-det-i-knutarna-timra

RTS: Sundh var inte för dyr.. Timrå ville helt enkelt inte ha honom

Jag skulle vilja haft tillbaka våran Kokko jag. Men tyvärr hade Brynäs mer pengar än TIK.

Redigerad kommentar

Skarin: ...och när det gäller pengar fick väl BIF tigga ihop dem när det gällde Nordqvist. Och det var ju inte överdrivet länge sedan.

Och nu pratar jag inte bara med mej själv utan till alla. Grönt ljus åt alla.

Skarin: Äh, sluta med Kokko nu. Vi ville ha en forward i första hand. Kokko ville ha kontrakt hela säsongen etc etc etc.

RTS: Ja, det är knepigt att det inte går att låna någon "bättre" spelare från Sundsvall.
Frölunda får låna Borås näst bäste poängplockare, Lill-Bagarn, kanske till och med under en längre tid.

Skarin: Fast iofs. Lasse Jonsson är väl borta minst till jul. Våran Kola är ju borta minst till jul. Plus att vi har ett gäng till backar borta, även om det nu inte saknades exakt 4 st vid denna första tidpunkt då Kokkos agent hörde av sig. Men Skogs verkar ju ha lite problem med att ha ont i fötterna eller vad det nu är. Moes ljumskar har man ju vetat om. Styf. Sonntag.

Vi kanske borde tagit Kokko och BIF P3 ändå ;) Nu hade ju inte BIF värvat P3 som ersättare till Lars, men ändå.

250kg kärlek: Jag tyckte faktiskt "2+3 på 22 matcher." lät ännu mindre positivt, men det kanske bara är jag?

"Kamil Piros, HV:s nödlösning förra säsongen, är tillbaka i elitserien. Idag kom han överens med Timrå om ett kontrakt för resten av säsongen.

Piros gör comeback i elitserien på torsdag - i Jönköping - när HV och Timrå möts.

Piros hamnade i Finland i Ässät, men där blev det ingen succé. Bara 2+3 på 22 matcher."

Hv:s nödlösning - irsch så positivt det lät då.

Skarin: Kebabrulle?

JimmyH: Ajameja. Ta lite mat nu Jimbo. Jag vet att du är hungrig som en varg nu :P

Skarin: Jag kommenterade till hela forumet. Glömde bara ta bort ditt namn före. Jag har sett Kokkos namn i märkliga tankegångar under hela dagen.

Karaktärspelaren Sundh dög ej i Tik, för dyr dessutom, Undra hur man resonerade ang Piros.

Ang P3 vet man ju inte vad man skall säga, Finns det verkligen ingen Junior att testa?., finns det ingen att låna från S-vall.

Känns en aningen komiskt när man tänker på uttalanden i tidningarna: "Vi jobbar stenhårt att hitta spelare"

Glömde säga att då Piros får utrymme (stor rink) så var han väldigt farlig med pucken. Men vi har inte så många stora rinkar här i Finland...

På tal om snipers, kan vi gärna ta en!
...också defensiv och stor back skulle passa bra.

Petre > Kokko

Självklart, Kokko var bland de sämsta backarna i SM-liga. Exempelvis i denna snitt
www.nelonen.fi/ohjelmat/sm-liiga/kaikki-maalit-illan-erikoiset-haastattelut?vt=video&vid=46671
Där han spela stor roll i båda målen

JimmyH: Jag kommenterade bara som det egentligen var och ur det gick till. Inte att vi behövde en forward. Ja tydligen backar också iofs.
Men det blir ju oftast lätt med facit i hand.

Ambroo: Ole, dole, doff, kinke, lane, koff, binke, bane... ;o)

Skarin: Äh, sluta med Kokko nu. Vi ville ha en forward i första hand. Kokko ville ha kontrakt hela säsongen etc etc etc.

250kg kärlek: Precis, that's the spirit! Efter den här styrkedemonstrationen från Timrå kan man anta att skratten fastnar i halsarna i resten av Hockeysverige. Lite som när Gandalf kommer med sin armé i Sagan om ringen.
Vad säger ni nu, Modo? Vavava?

Nej, men seriöst. Vi har det vi har. Nu får vi försöka jobba med detta. Vi kan snorgråta hur mycket vi vill, det lär varken göra till eller från. Jag tänker ha SMÅLAND som förebild när jag bevittnar resterande matcher. Ständigt med seger-garren och skumpan i beredskap. Vid vinst ska jag ömsom skratta, ömsom gråta mitt ansikte strimmigt. Samt skrika oartikulerat.
Vid förlust ska jag göra ungefär samma sak, men med hårt knutna nävar.

Nu tar vi dom! HV borta blir en skrattmatch. Som någon skrev nedanför: låt Petré ta hand om deras PP, så fixar resten av laget offensiven. Bäva!

250kg kärlek: Man kanske ångrar sig litegrann idag att man inte tog tag i det här med Kokko på ett bättre sätt då hans agent hörde av sig till Linkan. Men skadesituationen var väl inte lika kritisk då kanske.

250kg kärlek: Vilken av dem tänkte du skeppa?;-)

Ässät: låter som han passar bättre i Elitserien än i SM-Liiga. Elitserien har blivit vek rent allmänt. Lite som att kolla på damhockey ibland när spelare knappt vågar tacklas eller spela fysiskt.

Ässät: Ähh, målskyttar har vi så det räcker och blir över. Förresten vill ni ha en sniper av oss, istället? Vi har också en svindyr sak med liknande kvaliteér vad det verkar.

Ässät:
Tack för info, vi får hoppas att det lossnar här då, plus att han tjänar mindre kosing här ;-)

250kg kärlek: Han var muntligt överens, det läste/hörde jag någonstans. Detta när man väl bestämde sig för att värva en back självklart. Tidigare var han inte intressant på allvar.

Redigerad kommentar

Jag har faktiskt sett flera matcher av Piros denna säsong.
Vi hade höga förväntningar, men nog kan man säga att Piros var ett flopp. Men jag tror att det blir bättre i Timrå då han var på väg att komma i form, han var i dåligt skick i början av säsongen. Dessutom var han jävla dyr!

Vet ej varför han fick inte något mera speltid på sistone, han var bland de bästa spelarna i de 5 förra matcherna. Piros hade bra attityd, men tyvärr kom det inga poäng.

+ bra puckkontroll
+ passningar otroliga
+ lugnar spelet oftast då andra skulle skjuta bort pucken
+ skjuter hårt och noggrant
+bra i hörnen

- skitdålig på faceoffs
- skjuter sällan
- kan inte göra mål, tycks vara nån slags magnetfält i målet alltid då Piros har ett måltillfälle
- surfar ibland i rinken
- jävla vek
- spelar "utan känsla"

Petre är också bra med pucken, på sätt och vis är Piros och Petre väldigt liknande fastän den andra är en back. Båda har potential offensivt, men förvänta er inte många mål av dessa killar ;)

dr-nix: Njae, han var inte klar, men Brynäs hade sedan en tid förhandlat med Kokkos agent. Timrå ansåg att det var så långt gånget att man helt enkelt inte ville in och buda i det läget. Och det främsta skälet skulle jag tro var att skadeläget inte var riktigt lika illa som någon vecka senare.

Hahl Bundy:
Det är helt enkelt så att dom pengar många hoppades finnas för förstärkningar helt enkelt inte finns.
Timrå är på väg mot en stor förlust både sportsligt och ekonomiskt.

dr-nix: Jag tar inte Linkan & co i örat för Kokko-gate. Min ändå poäng med att dra upp honom var att det varit tomt på marknaden med meriterade namn. Förutom Kokko, då. Sen kunde jag inte hålla mig, utan var tvungen att dra in Petré också. Men det var med kärlekens glimt i ögat.

Bissett19: Den är asrolig men sann.

Bragd-Birger: Jo men man hade inte tänkt värva en back. Flera backar gick ju sönder i stort sett samtidigt. Därför blev man tvungen att värva en back. Så när man väl sondrade marknaden efter backar var Kokko redan klar för Brynäs.

Hahl Bundy:

Har Timrå signat P3?
Haha,den var kul men inte troligt va?

Bragd-Birger: Härligt! Det andas positiva tongångar, überherrlich!!!1 Nu jävlar, pöjkar och käringar, huka er för här köm vi!
Nu inväntar vi nästa mindre lyckade uttalande från Challeman, typ i likhet med vad Abris en gång sa i en periodpaus till sina spelare: "Kom igen grabbar, dom har också en dålig målvakt!"

dr-nix: Jag antyder ingenting, mer än att man missade honom. Eller förlorade. Eller aldrig brydde sig om. Han var i a f ett hyfsat stort namn som gick Timrå förbi.

Bragd-Birger: Ja linkan och co måste ha jobbat stenhårt för dessa två superstjärnor.

Bragd-Birger: Vad gäller Kokko så var han redan muntligt överens med Brynäs när Timrå kontade honom. Man nobbade inte honom om det är det du antyder.

RocknRolf2: Haha. Det där var ett inlägg i min pubertala smak.

Annars, när man tänker på det så...ja, va faen. Vi har ju skrikit om att något måste in NU! Nu kom det verkligen 'något'. Men jag ska inte gnälla mer. Jag är så perverterad lagd att jag, faktiskt, gillar det här.
Petting & Pirre, våra golden-boys!

Antar att Linkan fortsätter att ha järnkoll på marknaden. Det är väl egentligen först fram emot juletid som det brukar dyka upp feta namn på värvarmarknaden. Om man bortser från Kokko då, vilket i ärlighetens namn verkar bli en större hit för Brynäs än vad jag tvärsäkert trodde på förhand. Nåja, vi behövde honom ändå inte. Vi tar...Petré i stället. Men men, skit i det sa vi ju.

Jag känner att det rycker lite i baguetten när jag ser Pirres namn i rostern. Nu måste jag kolla på nästa match. Om vi bortser från att Timrå är jävligt lite Timrå just nu, och tänker oss att Timrå är Timrå som det var förut, så är Pirre en typisk timråvärvning. Exakt den typen av left-over som vi kunnat förvandla till fantomer. Helt plötsligt får jag för mig att det kommer bli så den här gången också.

Man kan säga mycket om den här säsongen, men: tråkigt är det inte.
Jag börjar se hela tillställningen med en sorts galghumor som gör mitt sinne betydligt lättare.
Kom igen, nu kör vi! Mot Guldet! Foppa kommer önska att han aldrig började med hockey när han möter mannen, myten, legenden: Petré.

RocknRolf2: En klubb med Frölundas plånbok hade garanterat värvat tidigare helt klart. Men Timrå är inte gjorda av pengar. Med det sagt så tycker jag du är konstig.

Serien inleddes för två månader sedan. Du menar alltså att man skulle ha letat efter nyförvärv från dag 1. Vad gäller Sonnenberg & Caslava så tror jag att man absolut trodde att de skulle göra en större skillnad för totalen än vad de har gjort även om jag anser att bägge två varit bra.

Jag tycker det är rimligt att tro att man började leta efter nyförvärv ungefär samtidigt som Sonnenberg anslöt och det är ungefär 1 månad sedan.

dr-nix: Döma ut o döma ut. Jag är besviken.
En kille som inte ens Brynäs vill ha som inte spelat sen februari o som tränat med Valbo?
Det må var hur kort tid som helst. Jag är Orolig.

Jag dömer mer ut ledningen än HP, tycker jag! Han är nog väldigt nöjd att få den här chansen o jag tycker att vi borde ha en i matchform för ES.
Men men jag har haft fel förut, det är väl besvikelsen som talar.
Det här är ju trots allt det realistiska tydligen.

Redigerad kommentar

« · 1207213 · »