1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604037 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Frella: AIK borta 29:e.

T T: De matchar väl inte förrän 3/1 nästa gång? Men visst skaderisken finns ju alltid. Men de har ju Samuelsson...

Men skönt att vi får in en center till i alla fall.

mikenomad: Det är väl liksom inte läge för att plocka Sundsvallsspelare just nu. De ligger pyrt till och har egna matcher. Någon kanske hade kunnat vara med mot Modo men det känns väl skitsamma.

Redigerad kommentar

Frella: Tänkte samma sak...känns lite som att gå över ån för vatten annars.

Skarin: Sa IFSH nej till utlåning under denna period frågar man sig? Nu är väl JS ingen helt omeriterad spelare men ändå.

Lulle: Ja det tycker jag.

Division 1 i all ära, men detta kanske innebär att ni som lirar i NHL (Nolby Hockey League) inte sitter säkert så att säga ;) Slå aldrig av nallen.

Skämt å sido. Det här visar iaf att klubbledningen förstår allvaret med att ha en för tunn trupp i och med att tongivande spelare som Lander och MPS blir borta i 7 matcher. Sedan har vi ju det här med skador också.

Någon som vet hur det står till med fransmannen Måns? Lutar det åt att han lirar på annandagen?

Lulle: Ingen kommer ihåg en tvåa.

Skarin: tack för kaffet, roligt att jag får vara först en gång oxå.

actionleif: Det gör du rätt i :P

Skarin: Citerar inlägg från inatt.. ;)

Här har vi något.

Pätr: Stor och tung avlastare, från div 1.

McCarton: Avdelningen förvånande, men det är väl för att täcka upp för JVM-spelarna antar jag.

McCarton: Tillfälligt.

Hoppsan!

Här har vi något.

Mackelito: Det verkar ju vara en lovande spelare, kan nog vara en att utveckla ett par steg till. Sen förlorar vi väl förståss honom till NHL.
Vi behöver också lirare som det går att bygga långsiktigt på.

Redigerad kommentar

John K: Hörde det från en polare i Leksand, om han inte får NHL - Kontrakt så lutar det tydligen åt Timrå

Mackelito: Vad har du fått det ifrån?

Kan det stämma att Timrå är ute efter Oliver Ekman Larsson inför nästa säsong?

Per HApps: Han lär nog hamna i Brynäs, känner jag spontant.

T T:
Och svaret är!

Inget besked om P3?

Laken: Säg inte det om Pettersson. Vi har en riktigt bra statistik vad gäller före detta SSK'are som presterat mycket bättre hos oss än i SSK. Finns det överhuvud taget något annat lag som direkt/inderekt försett oss med så många spelare(varav majoriteten varit Ok eller riktigt bra).

BlackBay: Släng på runt 100 000:- till så tror jag nog att du är närmare sanningen.

Laken:
Helt klart ett bra byte då Nylander är riktigt bra på att kämpa o får nog garanterat ut mer poängmässigt än Anger gjort...... dock kvarstår en fundering.... gick det inte att hitta nåt ännu bättre för de 120 000kr/månad som Anger fick? (en del säger även en ännu större summa)

Laken: Ja, det kan ju knappast var ett nerköp.

Icke-karaktär ut - Niklas Anger
Karaktär in - Peter Nylander

Ett bra byte enligt mitt sätt att se det! ;-)

T T: Stefan Pettersson är inget för oss enligt mitt sätt att se det.

Johan J: Med Pettersson vet man aldrig, det kan rassla till i en bättre omgivning. Glenn får nog svårt att hitta nytt här, de flesta har väl fullt på icke-EU. Kanske Brynäs blir desperata?

Johan J: Nä jag skulle inte tro det!

T T: Ryan Glenn tillgänglig också enligt Södertäljes hemsida. Rena mellandagsrean på Södertälje-spelare redan.

Inte för att jag tror att någon av dem skulle tillföra Timrå något.

superfalle:
Hoppas du fattar att förslaget inte var mitt utan en kommentar till "TRL"..

Spanarn: ja de vore ju en billig lösning för ett lag som har mindre än 5000 personer på matcherna .. alternativet vore ju att köpa loss z från detroit . de hade varit ännu bättre

TRL:

"Varför inte plocka hit båda 2? Vakna linkan... nu har du chansen att sätta ihop ett intressant brödrapar!"

Micke Nylander är redan klar för AHL, kanske dags för DIG att vakna istället...

Vad är det för spelare som är aktuella i dagsläget? Går det inte försöka locka hit Nyllet? Ser på Eliteprospects att han tydligen söker ny klubb. Och Finland ses som ett tänktbart alternativ. Kan de finska klubbarna värva honom måste väl Timrå kunna vara med i bilden? Eller är han bitter över att hans bror fick lämna klubben kanske? Varför inte plocka hit båda 2? Vakna linkan... nu har du chansen att sätta ihop ett intressant brödrapar! Tyckte Peter gjorde bra ifrån sig i klubben och om jag inte missminner mig var han väl en av de sista att inte få nytt kontrakt.

mikenomad: Är det inte så alla jobbar? Trodde t.ex att alla engelskelever använder Google Översätt för att översätta sin hemläxa. Fast är det inte så man brukar säga i affärsvärlden att många kontrakt skrivs på krogen. Kan ju också förklara många värvningar, sportchefen kan helt enkelt inte tyda sitt krafsklotter.

Paddan: Är det möjligen så sportcheferna jobbar för att skaka fram info kring tänkta värvningar, via Google Översätt? Skulle förklara en hel del märkliga värvningar....

mikenomad: Måste vara skrivet av upphovsmannen till det ungersk-engelska lexikonet. "My hovercraft is full of eels"

T T: "- Nej det är inte befälhavaren känslor. Idag, haj rigg ut från hallen,"

Jag bara ÄLSKAR dessa översättningsprogram! :-D

T T: Tackar..

Centraleuropeisk, låter ju betryggande.

Tänkta länken:

Kattguben: "Centraleuropeisk klubb har redan visat intresse"

John K: Hannula väljer troligtvis DIF, vad har ni emot nyllet jr,han var väl helt ok när han spelade för oss sist det begav sig .

Mackelito: Å fan.. Så kan det nog vara..

Jag vet inte vad den här bloggerskan har för kredibilitet, men enligt den bloggen räknar han lite smått med att täcka upp under JVM iaf, om knäet nu håller dvs

Redigerad kommentar

Kattgubben: Det är vad jag trott länge också, han har tränat med dom länge, men förra veckan ska han tydligen ha fått beskedet att iom tabellposition och bristande ekonomi så har dom inte råd med honom men att han får fortsätta träna med dom.

John K: Båda skulle sitta bra

John K: Hannula.. är inte det en riktig trouble-maker? Dessutom känns det som att han är rätt nära Djurgården.

Mackelito: Alldeles rätt, Hannula före Nylander.

« · 1218495 · »