1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604135 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Det stog i dagbladet idag att det skulle pratas om nates framtid i timrå under dagen, någon som har hört något?

persson: Det är väl bara att hålla ögonen öppna, tvekar på att dom redan skulle ha pratat igenom allt.

Personligen vill jag att han stannar, då jag tycker han blivit bättre under tiden han varit här, samt att han passar bra med Sonnenberg ute på plan, går in i situationer utan att bry sig om eventuella smällar osv.

Jensen_12: Precis, och väldigt nyttig utanför isen också.

Dagens Nyström:
"* Johan Andersson till HV 71.
Starkt jobbat, HV.
Och det här är bara början på den mardröm för Timrå som heter silly season."

Hahl Bundy:

Det är precis det här jag menar.

Den sista meningen är så jävla onödig, det skriver han bara för att provocera och få reaktioner.

Alla som är någorlunda insatt i hockey vet hur det ser ut för oss.

Hahl Bundy: ja .. vad är han rankad nu igen ..? tvåa i världen efter markström i sin åldersgrupp. och är junior .. nä bättre att satsa på en som snart är 30 som är full av utvecklingsmöjligheter.. eller hur

superfalle: Jag har varken sagt bu eller bä. Jag bara kommenterade vad brynäsarna säger.

Jag har ingen koll på honom. Där litar jag på ledningen o Tarvainen.

Jag gråter då inte om Backlund försvinner, inte ens om det blir till Ö-vik.
Känns spännande om vi skulle få hit Lindbäck.
Han och Åkerlund får fajtas om förstaspaden vilket borde höja nivån till skilland från dagens läge.

haggen: Håller med, Lindbäck är en stor talang som kommer lite i skymundan för Markström, jag ser gärna honom i Timrå IK.

Här kan man läsa om Johan"Bagarn"Andersson.

Laban: Tack, den tillförde mycket.

Snoop:

Sticker Markström vill de ju säkert behålla honom ändå.

I går lanserade jag Kristan i Mora som en tänkbar ersättare till Backe nästa säsong. Tänkte jag skulle bidra med mitt strå till stacken liksom, har ju sett att många härinne ser det som sin livsuppgift att leverera förslag från elitprospect för att på så vis hjälpa(?) Linkan o co på traven så jag ville inte vara sämre.

Idag läser jag att han (Kristan) åkt hem till Slovenien pga hemlängtan och att dessutom anser sig i behov av läkarhjälp för sina psykiska problem. Oj............vad iskall han känns helt plötsligt. Och oj vad ickelämplig som pryande sportchef jag känner mig.

Nä, kanske är tur att Linkan är sportchef och inte jag.....

mikenomad: "Idag läser jag att han (Kristan) åkt hem till Slovenien pga hemlängtan och att dessutom anser sig i behov av läkarhjälp för sina psykiska problem."

Vem skulle inte får lappsjuka i Mora med omnejd?

Hahl Bundy: Ja, fy fan...kan nog knäcka den bäste. Fast han känns ändå som ett riktigt dåligt alternativ....

mikenomad: Ja inte är han ett alternativ inte.
Lindbäck däremot är ett alternativ.

haggen: Markan kommer spela med Brynäsnästa säsong också.

Men det finns tänkbara ersättare - länk! ;-)

### RÄTT TRÅD!!! ###

OM det nedan stämmer...

- Pääjärvi ersätter vi med Klasén.
- Lehtonen kan nog inte ersättas med en back, utan här behövs flera nya backar så nivån på hela backsidan höjs.
- Bagarn ersätts av Sonnenberg.
- Hynning spelar det ingen roll om vi tappar, ersätts av "någon".
- Pyörälä ersätts av Jukka Hentunen alt. Widing.

Ursäkta spekulationerna, kunde bara inte låta bli!

Laken:

Återigen backsidan. Annars så ser det likvärdigt om inte starkare ut.

Hahl Bundy: Vi borde kanske också spamma runt på några väl utvalda lokaltidningar. Det är mindgame-season nu. Viktigt skede av serien och allt som kan tänkas störa är tillåtet.

Laken: Länkar du också till samma trötta artikel som är baserad på gårdagens Expressen? Kom igen nu.

När sillyn är över kan det ibland vara roligt att kolla när och av vem ett namn nämndes först. Det blir förstås svårare när varannat inlägg görs i någon annan tråd.

T T:
Vi borde kanske också spamma runt på några väl utvalda lokaltidningar. Det är mindgame-season nu. Viktigt skede av serien och allt som kan tänkas störa är tillåtet.

Detta är exakt vad det handlar om.
Expresen är en av dom största att driva denna propaganda i gammal rysk
stil. Men det finns andra också.
Sen undrar jag om inte det är Challe som retat Magnus Nyström. Och hans propaganda mot Timrå är en hämnd mot honom och inte mot klubben.

T T: Mycket bra idé. Ut i varje lokalblaska o skriv så fingrarna blöder!

DiCasmirro stannar resten av säsongen

jens_88: Hoppas att han inte behöver allt för lång tid på sig att rehabilitera sig. Men det kanske stod i artikeln? :/

Kerstin_k: Missar 3 matcher..

T T: Varför ska jag det när du fixar det åt mig? ;)

Det enda man pratar om på HS TIKär ju SS 09/10 så självklart ska jag göra ett inlägg...

Precis som flera föregående talare så menar även jag att Backe är en utav det bästa ES målvakterna men det som skrivs i media och här på forumet blir SÅÅÅ många påverkade av och jag vet inte om någon anna målvakt har blivit så mycket smutskastad o.s.v...

Jämför han till exempel med Hento , Backe är hästländer bättre och endå är LHC ett guldsatsande lag , vet att man värvat Noronen om nu han gör något bättre jobb vet jag ej men som sagt så tycker jag och tror jag att kommer ske en fölängning med Backe....

Andra som även de lär får förlängt kontrakt...
Åkerlund så klart..
Jonsson
Lotvonen
E Andersson
Sundh/Axelsson troligtvisfår bådame det kan bli så att någon eller båda vill lämna...

Osäkra / Klara förluster
J Andersson , skulle tro att han är klar för Hv så vi kan nog glömma Johan
Hynning Har skrivit på ett tvåårskontrakt med LHC stensäkert...
Päjäärvi han tror tydligen att han ska kunna utvecklas mer som hockeyspelare i Frölunda så jag tror även att Magnus försvinner.
Bogg Lutar nog endå mot förängt men man vet ej hur Håkan känner sig ifall han vill fortsätta Ishockeykarriären..
Pyörölä blir det inte NHL så blir det antingen Frölunda eller KHL ev Sweizsch.
Lehtonen - NHL KHL NLA
Sonnenberg - Många hopas att han ska ersätta JH men han har en lön som en förstecenter så han kan vi nog glömma tyvär... personligen tycker jag att han är för seg på grillorna..
Tenkie Här finns det goda möjligheter dock en 50/50 ...
Wandell/DP/Dicasmirro Jag förutsätter att DC lämnar efter Tryout och både Wandell och DP återgår till respektive klubbar...likaså med Karjalainen som lär lämna också..
Dessa herrar av alla rykten sule jag gissa kan bli aktuella

Pekka Saarenheimo
Markus Seikola
Anders Lindbäck , ifallnågon av målvakterna tackar nej..
Carl Söderberg
Jarko Immonen
Mikko Määenpä både Mikko och Markus kan bli ersättare för Lehtonen
Aki Petteri Berg
Nummelin också ersättare till Lehtonen
Niklas Nordgren
Sanny Lindström
Linus Klasen

ev talanger från allsvenskan div 1 osv som jag inte har koll på..

Mackelito: såg just at DC stannar resten av säs men ha lär inte bli kvar över nästa säsong endå..

Mackelito: Det har redan spuckit för dig då Dicasmirro tydligen kommer att stanna efter tryout.

Anonymous: och det kritade du dit själv din vessla.

Mackelito:Sonnenberg är en karaktärspelare som får med sig andra spelare på det sätt han uppträder på isen!Seg på rören!Så dålig är han väl inte på rören eller hur!!Tycker han jobbar på ganska bra med fötterna vad jag har sett...Han har väl inte Päjärvis åkning men det räcker långa vägar.Ge han bra lön så stannar han,kör hårt!

Långben: Vad jag sett av honom dom 3 senaste matcherna så är han värd varenda öre med tanke på vad han fixar på isen och hur man motiverar alla andra med

Anonymous:Helt otroligt att han blir kvar issåfall,han har ju inte visat något!
Finns ju bättre spelare i Kovland än Dicasmirro!:)

Topi Jaakola i SSK är väl ej en dålig back? Jag har inte sett så mycket av han, men han är ännu en Kärpät fostrad back som beskrivs som en defensiv back? Kanske är något för Timrå?

Åker SSK ur skulle jag inte tacka nej till Linus Videll även om han sitter under kontrakt.

Frella: Har inte riktig koll men nog borde gällande kontrakt bli "ogiltiga" om laget byter division? Med tanke på att omsättning mm blir helt förändrad för klubben borde ju allas kontrakt omförhandlas och då bör man ju rimligtvis ha rätt att bryta kontraktet va?

FM: Det är väl inte säkert att det blir så nmen med största sannolikhet vill spelare som Topi Linus Videll/Klasen lämna..

"Det är en perfekt stad, en fin plats, ett starkt lag med bra coacher och fin organisation. Dessutom har vi fantastiska fans, så vem vill inte spela här, säger Sonnenberg."

jag ÄLSKAR temefan den här killen! Han uppskattar verkligen fansen! Kanon kille :)

Blizzard: Tänk om Pyörälä och Lethonen kunde säga detsamma.

Hur ser kommande säsong ut för er del?
B: Ja jag har inte tänkt på det än, jag har ju ett år kvar på kontraktet så.
O: Det har jag inte funderat på, men mitt kontrakt går ut nu. Men skulle det komma på fråga om förlängning skulle jag inte tveka att tacka ja!
A: Ja, jag håller med Oscar. Jag kommer också tacka ja om jag får erbjudande om förlängt kontrakt.

"Sätt ihop er drömfemma, med endast aktiva spelare"

"Oscar:

Målvakt – Johan Asplund
Back – Johan Åkerman
Back – Mikko Lehtonen
Forward – Fredrik Abrahamsson
Center – Pavel Datsuyk
Forward – Mika Pyörälä"

Vad fan valde han för målis då =P haha

Laken: Känns ju endå positivt att alla 3 vill tacka ja om dom får en förfrågan.

Pavel Rosa tillbaka i Elitserien, gillade Rosa jag men Styf sa att Rosa var den ende under alla dessa år som verkligen gillade pengarna så de är ju kanske ingen kille som kommer hit och kommer täcka ett skott om de behövs.

Snoop: Alla 3? Björn har ju redan kontrakt över nästa säsong!
Men visst känns det bra att de andra två vill stanna!

Ja vad säger man om dagen...

Zäta på väg mot 12 Års kontrakt, KUL!, men hade hoppats han skulle komma tillbaka före 40..

Rosa till Rögle, hmm, hur fan har dom råd? Gissar på större delen sponsorer..

Strålman jagas av Frölunda och Timrå m fl ...

Känns som det kommer hända mycket mycket mer innan Lördag 24.00!

Mathias: Ja vet inet hur mycket du vet men, hur stor kan chansen vara att Strålman kommer hem före transferfönstret stänger ?

Snoop: Chansen finns helt klart.. Men hur stor den är? Det vet jag inte

Mathias: Varför ska alltid det där jävla götebrgslaget rycka i att som har med oss att göra.

HATA NUBBEN!!!!

« · 1117495 · »