1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604535 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Andersson: Sundh måste bli kvar ! Tror det blir så också.

mikenomad:
"Eftersom Tenkrat inte är arrangör tillhör han följdaktligen kategorin "artist""
Nej han faller under kategorin idrottsmän...

"Vissa är utfyllnadsspelare, sk "breddspelare och andra är stjärnor, sk "artister"."
Sen när började idrottsstjärnor kallas för artister?

"Beroende på vad man anser vara underhållande så ja, det är väl precis det jag menar. Är det inte det de här killarna kommer hit för, att tillföra nåt extra?"
Skatten gör inte skillnad på vad det är för spelartyp, så nej det är inte en skatt för mer underhållande spelare.

NIssEn: kanonbra att Axelsson stannar, en hårt arbetande hockeyspelare som inte drar på sig utvisningar i onödan de är ju suveränt.

Hahl Bundy: jasså .. va fan .. det var jobbiga nyheter ..

Gillar Oscar Sundh skarpt och vill ha honom kvar.
Hans poängmässiga utveckling under de tre Timrå-åren har inte varit den bästa, men han står för en spelstil som nöter ner motståndarna och är viktig i BP. Tyvärr tycks det vara näst intill omöjligt för karln att näta.
Timrå måste vara duktiga på att suga upp talanger, kanske är det bättre att satsa på en sådan istället för Sundh.

KniveN: Du är ju dummare än jag trodde.

KniveN: Skit i ordet artist då, det var ju bara det att själva skatten råkar kallas "artistskatt" som jag anspelade på det. Jag har överhuvudtaget inte fokuserat på spelarna som underhållare även om jag i viss mån kan tycka att man kan kalla dem det. De är toppidrottsmän vars syfte bl.a. är att underhålla alla oss hockeyälskare.

Bland dessa hockeyspelare är spridningen ganska stor vad gäller rollfördelningen i ett lag. Vissa tjänar faktiskt inte just mer än vad en vanlig Svensson gör, det är killarna som får vara glad för sin plats i laget, t.ex Samuelsson. Andra är självklara stjärnor som kan välja och vraka mellan anbuden och således tar betalt därefter, typ 8-10 ggr mer än en vanlig Svensson.

Tenkrat tillhör den senare kategorin och för att ha råd med honom har TIK alltså valt att utnyttja tidigare nämnda skatteregel. Dessa killar har jag och många med mig högre prestationskrav på än t.ex Samuelsson.

Eftersom du på ett närmast autistiskt vis verkar hänga upp dig på att jag nämner orden "artist" och "underhållning" i idrottssammanhang så nöjer jag mig med att konstatera att jag finner ett högre nöje i att iaktta en s.k hockeystjärnas framfart på isen än en medelmåttig kille, förutsatt att den s.k stjärnan lever upp till sin lön och sina krav.

Det tycker alltså inte jag att Tenkrat till fullo gjort.....

mikenomad:
Men herregud, gör en pudel istället.

Kongo: Varför då?

Kongo: Däremot skall jag, om KniveN vill fortsätta diskussionen, inte uppta mer forumutrymme för den utan sköta det brevledes.

Tycho: Jag menade inte det som en kontring, att du menar "att jag borde veta det eftersom jag läst din blogg"stämmer inte riktigt nog att jag kanske kickat upp den men sedan stängt när ser den och blir påmind om hur sömnig den är ! Det kanske du kan kalla kontring.

Snoop: Jag håller med, kanon att Anton blir kvar. Han borde dock lägga på sig 6 kilo muskler så skulle han bli förjävlig. 6 kilo, fast han får inte göra det the "Ola Rapace" way, nä ärliga kilon ska det vara.
Sen Aftonbladets rubrik "Anton spelar kvar" retar mig, precis som om en det skulle pågå något jävla strömhopp. Idioter, cocobellon...

FORZA TIK.........alltid,alltid...........

mikenomad: bra,jag blev ju påmind om den funktionen igår av en viss herre

mikenomad:
För att det passar sig i lägen som dessa.
Ok, gör så.

Mackelito: ;-)

mikenomad: Det är inte lönt att förklara för dom som inte begriper eller vill begripa överhuvudtaget.

mikenomad: Att man kan kalla någon dum när man kommer med dom här uttalandena är en gåta...

"Nån skrev tidigare här att han gick till jobbet varje dag. Ja, var inte det lite av problemet....av en artistlirare väntar man sig mer. Det ligger liksom i själva namnet (artist)...."

Artist kommer ju från att skatten kallas för artistskatt, inte från spelstilen dom spelarna har...

"Nähä?? Och du har aldrig funderat över varför just den skatten kallas "artistskatt"?"

"Tenkrat inte är arrangör tillhör han följdaktligen kategorin "artist", för även hockeyspelare har olika roller. Vissa är utfyllnadsspelare, sk "breddspelare och andra är stjärnor, sk "artister"."

Menar du att det är en skatt för spelare som lirar extra underhållande hockey?

"Beroende på vad man anser vara underhållande så ja, det är väl precis det jag menar. Är det inte det de här killarna kommer hit för, att tillföra nåt extra?"

Kan inte se vart jag har diskuterat om tenkrat har "gjort rätt" för lönen eller inte så förstår inte riktigt vad ditt senaste inlägg har med saken att göra. Men måste säga att jag tycker det är smått roligt att du tror att namnet artistskatt kommer från typen av spelare som oftast har den sortens kontrakt, och att det inte är spelarna som blir kallade för artistspelare för att dom spelar på artistkontrakt...

Hahl Bundy: Vad är det inte jag begriper? För jag antar att du syftar på mig.

KniveN: Du var ordningsman i skolan, va?

Hahl Bundy: Nej, nu tänker du på mig.

T T: Sorry, jag blandade ihop er. Far o son? :)

Hahl Bundy:
Du var informationsminister i Irak, va?

Kongo: Mittåt!

Hahl Bundy: Verkligen inte.

Hade du något att säga om vad jag begriper eller inte?

KniveN:
Men lilla vän, tagga ner!

mikenomad:
:)

mikenomad: Undra vem det är som ska tagga ner...

KniveN: Du är ju dummare än jag trodde.
mikenomad @ Sydost om Modin-Zetterberghallen

Hade han något att säga så är det väl bara att spotta ut det.

KniveN: Här kan jag följa Kongos råd och göra en pudel. Inte det inlägg jag är stoltast över.

Betr. Hahl Bundy så är han inte inloggad men han lär säkert svara dig vid tillfälle.

Jag måste då säga att det är hetsig stämning i detta forum nu.
Sluta för i h-vete.

Man måste kunna diskutera med varandra utan att kränka folk.
Kom igen nu gubbar, gummor, kvinnor, män och ungdomar.
SKÄRP ER!

ersson: Det är full fart mot helgen, vissa verkar ha mer bråttom än andra...:-)

mikenomad:

Nu måste jag fråga vad du menar med det?
Ibland känner man sig extremt trög verkligen, haha.

ersson: Fast jag kan vara extremt långsökt ibland också skall sägas till ditt försvar. Jag menade att stämningen härinne kanske beror på att vissa hunnit längre med fredagsgroggen än andra....

mikenomad:

Jaha, du tänkte så. Nu hänger jag med!
Det kan vara sant det du säger.
Den där jäkla groggen alltså, den kan ställa till den, hahaha.

KniveN: Tycker bara att det är meningslösa diskussioner genom att märka ord.
Varför kallas det artistskatt pga det eller det?

De flesta fattade vad mikenomad menade o det var skrivet med glimten i ögat. Att behöva gå i clinch för att du inte begrep vad han menade, det gör en trött men varsågod go on and on and......

Kongo: Japp, Bagdad Bob är cool. Men det bjuder jag på :)

NIssEn:
...och Wargen kommer att yla i Skellefteå 1år framåt

ULF L: Åfan, länk?

Hahl Bundy: Grejen med HS och internet generellt är ju att ironi och glimten i ögat-grejer lätt kan misstolkas. Själv förstod jag direkt vad mikenomad menade och har lite svårt att förstå att inte det gick fram ganska så klockrent till de flesta andra med. Men å andra sidan vet man ju att alla "klockrena" saker som man själv tänkt... Inte alltid går hem hos andra som misstolkar och blir irriterade. Ett fenomen i sig! Enklast är ju att "göra upp" genom pratbubblan-meddelande. Såg gjorde Dj Hemp och jag en gång i tiden=)

Yellowcard: Jodå, även jag har anammat detta med att "göra upp" via brev ikväll. Att man inte alltid är "klockren" har jag sannerligen blivit varse...:-)

ULF L: Ja, jag med...Luleå eller TIK har jag trott. Fast helt långsökt med SAIK är det väl inte heller. Nåja, står inte att läsa vare sig på deras hemsida eller i nån tidning heller så här var tidig.

mikenomad: Nej minsann jag hittar inget det enda jag kan hitta om Skaik+Warg är detta och det är inte mkt dvs

``Är Lasse rapp med plånboken bör AIK vara fullgott alternativ - och Warg och Hedström vore trevliga tillskott på forwardssidan`´

Från__

ULF L: Uhmm på så vis alltså. Laken - nåt alternativ om Wargen är förlorad?=)

mikenomad:
Känns väl inte så jättetungt att missa Wargen. Visst, han har kvaliteter för att leda 2:a 3:e kedjan om han är i form, men jag tror dom hittar nåt lika bra och bättre. Men centrarna är absolut prio nr1. En riktig toppcenter i förstaslirren och en stabil center i 2:akedjan är A och O.
Om Sundh lämnar känns väl Sonnenberg, Gabben och Axelsson rätt ok som checkingline?

ULF L: Sen i boxplay kanske Sonnenberg/Gabbe.

Tenkrat bort... fy säger jag. Sen in med någon junis som möjligen kan bli något i framtiden... Man var rätt rädd för KS ett tag i år. Nästa år kommer vi vara där.

Anonymous: Jag kommer att sakna Tenkie men inte står eller faller vi med honom. Kul för honom att få två år i Skellefteå.

El Maco: Klart vi inte gör men laget har ju monterats ner bit för bit sedan Nubben drog, nu föll ännu en bit med Tenkrat.

Anonymous: Inte spelar vi i KS bara för att Tenkrat har lämnat, nu tror jag du överskattar hans kvalitéer en aning. Med det vill jag inte säga att han på nåt sätt varit dålig hos oss men inte har han burit laget direkt.

Anonymous: Jag ser nog det på ett helt annat sätt isåfall, för mig känns det som att reparationen/nybyggnaden av Timrå precis börjat , om Sanny och Crippe kommer så blir det ännu mer tydligt , tycker jag då..

Anonymous: Lider du av typiska sepparations åmgest symtom, som uppstår vid varge skillsmässa, då man finner sig själv tänka jag klarar mig inte själv, det går åt helvete, bara rent egoistiska tankar innan man vaknar en morgon och träffat en ack så mycket ljuvligare dam, och kvalspel i april har fövandlats till guld i mars,,

« · 1149721 · »