1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604838 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
RTS: haha va fan... vart orolig där ett tag. Men du väckte helt klart forumet!=)

Ambroo: Mattias Ekholm-90.
Vad har han som inte Moe har?

Ambroo: Bengan behöver utfyllnad på träningen och Urbom finns ju i stan. Samtidigt kanske han gav en liten känga till DIF också.

Hahl Bundy: Jag kan väl tycka att 24 pinnar på 42 matcher av en färsking på backen bör räcka till att få chansen.

T T: Visserligen, men en sån som Ekholm finns ju inte direkt i krokarna.

Ambroo: Var inte Sebastian Karlsson av intresse för Timrå ett tag? Han lämnar Rögle nu.

Hahl Bundy: Jag såg det. Jo han var väl på tapeten eller ja med i snacket iaf men det är ingen som lär bli aktuellt igen.

RTS: ja då ser de ju bättre ut än i år då i alla fall .. vi hade ju ingen topp center i år heller . jo wandell var ju bra ett tag

Ambroo: Ekholm är där med U-19 som ska vidare till Ryssland sedan.

T T: Ja just, men nog fan hade Eric kunnat få chansen ändå tycker man.

Ambroo: Moe och Sebbe ska inte ut i något skyltfönster, de ska göra 20 säsonger i TIK. ;)

T T: Det har du alldeles rätt i. Glöm det jag skrev!

Vad säger ni om en kille som Niko Kapanen blir den nye förste centern nästa år?
Jag tycker han verkar vara ett spännande alternativ om han inte är fööör dyr , men ska det smaka så får det oftast kosta.
Ett minst lika bra alternativ som förstacenter är ju Esa Pirnes som väljer mellan Finland, Sverige och Schweiz...

Sedan har jag just fått höra om två spelare som Timrå tittar på inför nästa säsong , det handlar om finska backen Marko Kauppinen och Andreas Johansson, är dessa två alternativ till nästa säong börjar man bli orolig...

Mackelito: Pirnes vill ha duktigt betalt har jag förstått...

Mackelito: Har inte sportcheferna i ert lag sagt att de ska spara 10% på lönekostnaderna nästa säsong, eller minns jag fel?

mikenomad: Ja han vill ju det Pirnes.

Paddan: Budgeten ska ner 10% men det behöver inte betyda 10% på spelarlöner.

När man läser och hör alla rykten om sk. "avdankade" spelare (för gamla, hade sin topp 100 år sedan eller liknande) eller spelare med inga större meriter så börjar man undra vart detta kommer sluta.

Crippe var på G... Men han har vi nog inte råd med.. Har vi råd med en första-center då? Eller Sanny? fan, realistiskt - vad har vi egentligen råd med?

En toppback och en toppcenter? Sen fyller man ut med löften/"Micke Lind spelare" (om ni förstår vad jag menar)?

Yellowcard: Har lite svårt att ta oron som alla känner på riktigt allvar. Visst vi ska sänka budget med 10% men vi har ju redan tappat överbetalda spelare som t ex Lotvonen, Jonsson och Jonte. Lägg till förlusterna av Backlund och Tenkrat och det borde finnas lite flis att röra sig med även efter budgetsänkning.

Många tycker också vi är overksamma på marknaden vad det verkar, men är det särskilt många lag som tokvärvat eller signat upp spelare? Jag tycker det är ganska tyst runt de flesta lag i år. Vi har trots allt förlängt med Hynning, Pääjärvi och Axelsson och värvat Lindbäck och Karlsson. Jag känner mig ganska nöjd med den utdelningen om man ser till vad övriga lag signat hittills.

Frella: Amen.

Frella: Jo jag är också nöjd med vad som hänt hitills. Men det skulle sitta fint och veta ungefär vad vi kan tänkas ha råd med, med tanke på alla namn som nämnts (där många är "avdankade" eller oetablerade).

Sedan känns det lite som om när Jonte stack - folk tänkte typ "wooooo nu fick vi loss 1 miljon" men inget hände - jag är rädd att inget speciellt kommer att hända antar jag. Sen, ingen har ju koll på hur mycket någon tjänar utan gissar bara. Hur mycket har vi nu fått "loss" ifrån Lotvonen/Jonsson eller Tenkrat/Backe då? Har du en siffra där eller? Jag tippar på kanske runt 1 miljon/månaden i lön för dessa 4?

Men jag tror jag är lite skadad av den ekonomiska situationen i världen/klubben, för mycket skitsnack och vanlig klassisk Timrånoja. Tror nog det ordnar sig, men skulle gärna vilja ha det svart på vitt att vi verkligen satsar på en förstacenter samt Sanny eller Lehtonen - och att vi ror detta i land.

Känns även purket att Timrå först säger "Warg skulle sitta fint" (vilket man lätt har förståelse för) för att sedan 1 vecka senare läsa "Micke Lind skulle sitta fint" (ok han håller nog 1 säsong till som fjärde center). Men innerst inne känner man ju sig lite besviken då Lind nämns då man i sina tankar drömmer om något bättre eller något mer utvecklingsbart som man kanske kan satsa på sikt. Både Bogg och Lind känns som spelare som håller 1 säsong till... Inget värt att satsa på i längden liksom. Men men.

Yellowcard: Allt är bara mörkningar eller så blir det som RTS säger :)

Hahl Bundy: haha det är RTS fel att jag känner mig helt förstörd=P

Linkan:

Slå en signal till följande:

Nolan Baumgartner (Back)
www.eliteprospects.com/player.php?player=8858

Eric Boguniecki (Center)
www.eliteprospects.com/player.php?player=8790

Mark Bell (Forward)
www.eliteprospects.com/player.php?player=8765

The great one: Uhmm jag är nyfiken (inte dryg/spydig), men vart hittar du/ni (som gör sånna här inlägg) allt folk ifrån? Rekommendationer ifrån någon som har koll eller drar du/ni bara till med nåt ifrån eliteprospects?

Så en naturlig följdfråga nu då: Varför just dessa tre? Vad hos dom gör att de passar in bra i Timrå?

The great one: Är Kanada med i EU nu?

Yellowcard:

Självklart har jag kollat upp dessa noga, och ringt deras agenter och kollat upp gällande kontrakt. Har även kollat upp deras familjesituation samt studerat spelarna på plats...

Skämt och sido, så har dessa spelare gjort sitt eller inte fått chansen i NHL på ett par säsonger. Kanske är dom sugen på någon eller några säsonger i Europa? Det enda jag sett av dessa spelare är via Canalplus. Men det är intressanta spelare med rutin som kan behövas i unga timrå.

The great one: Mkay då vet jag. Ska dra in med en länk jag också då med en gång på en kille jag sett mycket (Almtuna) som jag tror har en väldigt ljus framtid framför sig. Han har då varit riktigt bra alla matcher jag sett han.

Johan Andersson, 21 år och center.

Yellowcard: Namnet lovar ju gott iaf...:-)

JimmyH:

Nej, Kanada är inte med i EU (inte ännu).

Vi behöver ju inte värva alla tre. Förövrigt är det en dum regel. Vill TIK satsa på enbart icke eu-spelare borde man få göra det. Det ska inte spela någon roll vilket land en spelare kommer ifrån.

mikenomad: Mmm ska ha ett extraöga på han kommande säsong. Sen ska jag dra in en "Agera Linkan½!2!" när tiden är rätt=)

Yellowcard: Gör så...:-)

erathoo: Jag vill varken ha kvar Bogg eller värva Lind, det skulle sända helt fel signaler! Båda två har sin bästa tid som hockeyspelare bakom sig, det kan ingen, absolut ingen, säga emot...

RocknRolf2: Ja, det känns bra att jag hade "rätt" i klubbens viktigaste beslut på hela säsongen, att bryta Hedströms kontrakt. Men i detta fall så ville nog även Hedström själv lämna, dessutom fick man pengar för honom + att man slapp lönekostnaden.
Skulle man säga upp kontraktet med Skogs, vilket jag INTE tror kommer ske, så måste man så klart ersätta honom på något sätt för tiden som han har kvar på kontraktet. För jag tror inte Skogs själv vill lämna. Med andra ord blir han kvar!
Med en defensiv klippa som exempelvis Sanny brevid sig så kanske han kan lyfta sitt spel?

... Jag börjar förövrigt just i detta nu få lite mer förståelse för dem som skriver just "agera linkan" om spelare. Därför jag skulle faktiskt vilja att Linkan eller någon (Nygge? ssk-grabb) tar sig en titt på honom. Hur kan man annars häva ur sig någon desperat uppmaning!? AGERA LINKAN!! Läser du här Linko? Om så, kolla in Bagarn #2 i Tuna!

Yellowcard: Mycket bra skrivet !

Nybbe: dä du skrev kl.19.56

Laken: Håller med, i mina ögon är ingen av dessa herrar intressanta. Pirnes vore en bra lösning på centerfrågan. Ärligt talat tror jag inte att han är så fruktansvärt dyr, när han ryktas vara på väg till Jokerit. De stora pengarna finns inte i Finland.

Pätr: Han är DYR....

mikenomad: Om du säger det så litar jag på det.

Pätr: Ja....jag hade nog kunnat tänkt som dig jag med men vet tyvärr att det inte ligger till på det viset....

Pätr: Men det behöver ju inte innebära att det är helt kört med en sån kille för det....

Antingen har Timrå inget klassförvärv på gång eller så har man lyckats täta alla läckor inom klubben, jag tror på det sistnämnda...

Laken: Klart det är så! :-)

Laken: Läckan (läs;nubben)är tätad och bra är väl det.

Snoop: Stämmer bra det, även Fredrik Lindgren är klar.

Sanny Lindström? - Blir aktuell om Sevc inte stannar. För dyrt med båda.

T T: Flerårskontrakt på både Bagarn o Lindgren.
Det var det sista vi såg av Bagarn.

T T: Ha ha ha en Roxette på TT!!!!!!

Timrå (läs TJ) kanske ska lära sig lite av FBK:

"Spelarbudgeten kommer inte att dras ned till nästa säsong, trots kristiden.
– Nej, spelarna är det viktigaste vi har.

Hahl Bundy: Suck... Man kanske kommer att tänka igenom mer vad man betalar för,tror du inte det? Klart att man kommer att ha kvar samma nivå på spelarna men man kommer inte att betala flera hundra i månaden för utfyllnadsspelare.

« · 1151171 · »