1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604287 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Swordster: Rolle Stoltz!

Swordster: Marcus Kristoffersson är det nog....

Icing-Ove: Åh nej, han vill vi inte ha..

Mackelito:
Han kan tänka sig Timrå sa han i denna intervju från 2006. Det kanske är Challes favorit, vem vet...

Michael Grabner..

McCarton:
Stämmer det så ser det lite intressant ut..
ung,lovande...

TIKbiff: Själv sätter jag en slant på Anger.

Niklas Anger klar

Yellowcard: Det imponerar! Detta är en spelare som kommer att tillföra massor. Här tror jag att vi får tacka inte bara Linkan utan också Challe & co.

250kg kärlek:
Fan,,detta skall jag fira med en grogg :-)

TIKbiff: 23 mål 08/09 för Anger. Är precis va vi behöver tycker jag...

250kg kärlek: Riktigt bra värvning med chans på förstafemman helt klart=) Nu undrar man bara vilket kontrakt det handlar om.

Bekräftat på hemsidan btw

Yellowcard: Så här skriver en av HockeSnacks hockeyikoner för en tid sedan:

"En vecka gammal sammanställning av kontraktsläget från difhockey.se som är rätt intressant läsning. Just DIF blir spännande att följa, Ölvestad har förlängt men Rattfyllot och Anger har fortfarande inte skrivit. Utan de två topparna hade DIF hamnat längre ner."

Helt klart är det en bra spelare vi hittat, frågan är hur många kuddar som fick sprättas upp innan namnteckningen fanns på papper? Jag tycker nog att detta var den bästa tänkbara lösningen. Jag hade nog föreställt mig en på papperet mindre etablerad spelare.

Riktigt jäkla bra värvning, han gjorde 23 mål & 19 assist på 51 matcher ifjol i Djurgården, å det är inte dåligt gjort.

250kg kärlek: Jo jag med, är ruskigt nöjd över värvningen - tillför en hel del rutin gör han med, en pålitlig poängplockare av stor klass. Anger har man då alltid fruktat när man varit på plats i Globen. Han lär dock ha kostat en del, men jag antar vi hade råd med det också.

Min polare som hejar på DIF är inte bitter på Anger, men dock på styrelsen vilka det ryktas om en kupp mot nästa måndag. Ska bli intressant att följa utvecklingen kring DIF framöver

Leroy: Hoppas bara inte att alla 23 målen enbart var Brembergs förtjänst, men de känns som en riktigt bra värvning faktiskt, han vet ju hur man gör målen också så de är bara hoppas han hittar nät även för oss.

Imponerande värvning. Detta trodde jag fanimej inte. Linkan är onekligen en riktigt hal jävel. Respect!

Bragd-Birger: yep, hur fan man håller en sån här värvning tyst har jag ingen aning om. Som du sade, respekt.

Bragd-Birger: Ja hittills har linkan gjort det riktigt bra måste man säga, ser skitintressant ut detta lag.

Snoop: stabilare iaf. Jag anser nog fortfarande att det funnits mer total potential i några av de tidigare årens lag (jag menar alltså de senaste 2-3 åren alltså). Men om värvningarna faller ut väl kan laget bli bra helt klart.

Snoop: Ja jag vet inte om man ska jämföra spelare så mycket, men jämfört med Mika Pyöräläs stats så skiljer det bara en poäng, kolla här.
På 55 matcher gjorde Mika 21 mål och 22 ass totalt 43 poäng.
Jämför det med Niklas 23 mål & 19 ass totalt 42 poäng.
Så det ser väl inte så tokigt ut va ?

Anger-Corso-Pärssinen ?!

dr-nix:

Hur tänker du då? Jag anser fortfarande att det var Timrå som gjorde en som som Hahl stor, han hade inte visat i närheten av det han gjorde i Timrådräkten under sin tid innan Timrå. Likadant känner jag för en spelare som Pyörälä. Timrå har trott och sett potential i många spelare som sedan blommat ut, och fått en skjuts, i just Timrå.

Samtidigt har man scoutat bra. En sån spelare som Kapanen med ett mycket bättre facit (om vi bortser från slutspel/kvalserie) tidigare säsonger får förtroendet att fortsätta vakta kassen i såväl slutspelet som kvalserien och där dominerar han (måhända före dina 2-3 år, men ändå).
Man väljer att avsluta sitt samarbete med en publikfavorit som Koskinen, detta trots att han gjorde sin bästa säsong på många år - poängmässigt - innan han drog.

Från hjärtat sticker jag ut hakan och påstår att Linkans jobb inför denna säsong ser bra mycket mer balanserat ut än under Kent Norbergs tid. Jag tycker mig se en baktanke i alla värvningar, jag tycker mig se en strategi. Detta år skall bli oerhört intressant att följa då jag för första gången på mycket länge tycker mig se en röd tråd genom hela försäsongsarbetet som andas positiva tongångar.

Jag är full av tillförsikt.

Anger-Corso-Pärssinen

Sonnenberg-Karlsson-Hynning

Starkov-Meunier-Svensson

Pääjärvi-Samuelsson-Axelsson/Lander

Caslava-Moe

Karlsson-Styf

Sonntag-Erixon

Skogs-Granath

Lindbäck (Åkerlund)

Intressant lag helt klart.

250kg kärlek: håller fulständigt med .. inga tokvärvningar .. smart.. fan va kul de ska bli de här ..

Vfr var inte Corso med?

Känns som jag misstänkte rätt...

T T: Tror faktiskt på någon vi känner igen, någon med en del rutin!

Mathias @ Timrå
Idag kl. 15:14

dr-nix: tycker du pääjärvi ska spela i fjärde linan ? jag skulle nog sätta han i andra jag

superfalle:

Ja han såg riktigt vass ut tkr jag:D

vf_simon_91:

Dagens publiksiffra: 2222 personer.

superfalle: Jag knåpade ihop kedjarna on the fly jag tänkte inte jättedjupt sådär.

Jag vet inte vart man ska placera Pääjärvi. Jag tycker att han ska placeras där Challe anser han får mest ut av honom och laget. Vart det är har jag ingen aning om.

dr-nix:

Jag skulle nog flytta upp Starkov en lina på det jag såg i dag.

Och Meunier såg helt ok ut.

Simmalugnt: Okej, intressant. Starkov lär imponera på försäsongen. Yngre förmågor brukar ta i mer då. Dom äldre spelarna (t.ex. Anger osv.) brukar ta det lugnare för att varva upp senare.

dr-nix: Innebär det där att Carl-Philip blir Timråit och att Anger skaffar klippkort på flyget mellan Sundsvall och Stureplan?

Ja, då var truppen klar och laget har gått på is.

Svesse enda skadan och Starkov + Meniuer såg bra ut idag.

Lovar gott detta.

Man har varit skeptisk men måste Ärligt talat säga att Linkan och CO har gjort ett enligt mig mycket bra arbete när det gäller ihop spikandet av truppen för säsongen 09/10.

Jag är mycket nöjd med denna trupp och tror vi kommer kunna vara med utmana de stora 4 denna säsong, så bra som jag känner för denna trupp iår har jag inte känt de senaste säsongerna!

Anger är nog en av de bästa vi kunde få i dessa tider, kom dessutom ihog att han har rutin kring Elitserien som är mycket värdefull.

Anger Tack för att du skrev på för Timrå, här kommer du TRIVAS!

BRA jobbat Linkan, Carlsson, Challe & Nygge mm.

Nu gasar vi!

Simmalugnt: Meunier såg riktigt jävla taggad ut, och även så såg M.Karlsson ut att vara på spelhumör...

Detta kommer bli ett roligt år känner jag på mig

ojdå Anger!Nu ser det riktigt bra ut,bra jobbat challe å linkan!

lungan:
Jag håller med föregående talare.

jens_88:

Och snart får de göra en dna-check på Lander.

Lander och Pääjärvi hittar varandra lika bra som Sedinarna, Man blir nästan mörkrädd, fast i positiv mening.

Anger lär väl knappast komma upp i sammapoängskörd i år men får vi 30poäng av honom så är det ett riktigt bra förvärv.

Jag blev positivt överraskad och måste säga att Linkan i år har byggt ett riktigt riktigt intressant lag.

Mattias Karlsson såg brutal ut.

Mitt förslag...

Målvakt:
Lindbäck (Åkerlund)

1'a:
Caslava - Styf
Anger - Corso - Pärssinen

2'a:
Karlsson - Moe
Sonnenberg - Karlsson - Hynning

3'e:
Sonntag - Erixon
Pääjärvi - Lander alt. Samuelsson - Svensson

4'e:
Skogs - Granath
Starkov - Meunier - Axelsson

Det här kan bli något.
Jag längtar tills vi får smälla alla jävla djurgårdare på fingrarna, de som säger att Anger är medioker.
Jag LÄNGTAR tills serien börjar.

Laken: Jag ser dock både Karlsson och Moe som offensiva backar. Jag själv skulle vilja balansera ut paren genom att blanda en offensiv pjäs med en defensiv. Exempelvis Caslava-Moe och Karlsson-Styf

såg riktigt intressant/bra ut idag !
krydda detta med corso , sonnenberg och caslava ;)

Har vi haft en liknande silly tidigare? Maken till positiva tongångar har jag sällan skådat.

Rena julafton!

Anger blir bra det, fast 23 mål? Njae, men kring 15-20 och 35 poäng blir det.

Ambroo: 30 så är jag nöjd.

Runt 15 mål och 25-30 poäng tror jag Anger bidrar med. Bra värvning.

« · 1168463 · »