1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604176 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Kattgubben: "Komma närmare dottern" låter bekant. Var det Hannula som sa så innan han flyttade till Ryssland?

T T: Ja, vilka patetiska undanflykter de kommer med ibland. Varför inte bara säga "Ni är inget lag för mig, men tack för visat intresse" istället..

Det handlar inte bara om pengar. Det handlar om så mycket, mycket mer.

Kattgubben: Månsson har om det blir Rögle därmed halverat avståndet till sin dotter. Dryga 90 mil skulle bli ca 45...att detta enbart skulle handla om Månssons relation till sin dotter är tveksamt. 45 mil gör man inte på en griskvart heller.

Synd ändå att vi inte kunde knyta Månsson till laget, jag tror han skulle ha blivit en frisk injektion. Lite halvbeige ekonomi där man väljer att bromsa i stället för att gasa är nog en inte alltför vild gissning.

Ambroo: Så är det som sagt. Stryker under på det med fjorton utropstecken.

irriterad.nu

250kg kärlek:

Ängelholm ---> Karlskoga 470,3 km

Sundsvall ----> Karlskoga 488,1 km

Källa: Hitta.se (vägbeskrivning)

Nu verkar det dock som att insatta säger att det handlar om mycket mer än ekonomi, så jag vet inte vad jag ska tro. Men synd är det i vilket fall.

Får Rögle Månsson så börjar det att likna något där nere.

Jag gråter inte över att månsson inte kommer till TIK. Enligt källor i Brynäs gick han inte så bra ihop med övriga truppen. Primadonna o divalater. BIF var inte heller särskillt intresserade av att skriva nytt kontrakt när han signade för SAIK.

Tror inte Månsson har så stort marknadsvärde nu trots allt, man ska ha i åtanke att flera klubbar brottas med ekonomiska problem. Kolla på Bremberg som fortfarande är arbetslös.

Om månsson krävde överpris så tycker jag TIK gjorde helt rätt!!

Att en spelare skulle påverkas av några anonyma kommentarer på internet tror jag inte ett dugg på. Om det mot förmodan skulle vara så kanske man inte har psyke för elitidrott.

T T:
det är ju lika liten eller stor del som att det enbart skulle handla om pengar.

Lets face it. Linkan och Challe är lika bra sportchefer som Homer Simpson är kärnkraftsoperatör.

En fråga så här i besvikelsens stund:

Hur gick vi från ett stabilt mittenlag för tre år sedan med finaldrömmar till ett lindansarlag som spelar "måstematcher" redan i omgång åtta?

"Han tyckte inte att det vi erbjöd honom var tillräckligt bra, säger TIK:s sportchef Stefan Lindqvist, till Sundsvalls Tidning."

Inget konstigt med det!

Synd bara då själva spelartypen är en sådan vi saknar.

Per HApps: Jag tror jag har ett bra svar på det. Lill Kenta o Nubben.

Patrick Polly: Dom går det bra för nu.

Per HApps: Hösten 2006 hade "mittenlag" varit en förolämpning.

Anonymous: Men våren samma år hade det varit en överdrift.

JimmyH: skulle bytt bort våra mot dem 7 dagar i veckan.challe har ju verkligen lyckats nedmontera timrå hockeyn

JimmyH:
Kanske för att dom tillsammans gjorde stordåd men var för sig är dom vilsna. 

Både Nubben och Lillkenta ville vara kvar men klubben ville prova nya grepp, och fan vad bra det blev då!

Per HApps:
"Lets face it. Linkan och Challe är lika bra sportchefer som Homer Simpson är kärnkraftsoperatör."

Ja du har ju aldrig haft ett särskilt gott öga till dessa två. Men å andra sida vet jag inte om du någonsin haft det till den som står i Timråbåset. Oavsett vem.

Per HApps: Kenta tog HV till två raka finaler efter Timråtiden. Det var väl så där lagom "vilset".

RocknRolf2: Och för att reda ännu mer begrepp så var det Nubben som inte ville ha kvar Lill-Kenta.

stefan jalonen:
Om du orkar dra dig till minnes så har jag vid ett flertal tillfällen sagt att Peo Larsson förtjänar att stå staty på torget i Vivsta. Samt att jag även uttalat min kärlek till lillkenta mer än en gång. Men du kanske har teflonminne, vad vet jag.

Per HApps: Nubben hade om jag förstått det hela rätt alldeles för stora visioner och kostnader i sina värvningar?
Klart Timrå måste ha en sportchef som kan anpassa kostnaderna och utgifterna efter vad klubben har råd med.

JimmyH: Fråga: Varför annonserar Charlie efter icke svärmorsdrömmar när han inte klarar av den typen. Är man inte en på isen så är man inte heller nån vid sidan av den, men det fixar han inte.

Laken: bara att killen far runt som en iller .... vi hade en sådan i fjol .... vad hette han... han är inte kvar ..hoppas gud her en plan för honom, inte vi...!

JimmyH: du tycks inte veta hur allt fungerar i tik.det var styrelsen beslutade om en förändring ang tränarfrågan

Ambroo: Det var mer ett påstående än en fråga tycker jag. Därför behöver jag ställa en motfråga liknande den du gav Jalonen idag.

Sitter du inne på någon information? Förtälj gärna.

JimmyH: Ja det gör jag.

Nybbe: vill svara mig själv ,hittar vi bara rätt i våra kedjor ,så har vi ett jädra bra lag!!!!!!!

JimmyH: Jag också.

Lagkapten: Ja dom var väl med på det också. Nubben ville väl ha hit Dahlén va? Det brukar sägas så i alla fall.

Per HApps: Vilsna var för sig??? Nu får du väl ge dig, rent ut sagt löljligt. SM guld, hur vilset är det?
Sverigest bästa trupp på pappret, hur vilset är det?

Skarin: Fast det är klart, det är väl bara skvaller och det vill han ju sällan höra...

Ambroo: Varför ställde du ens frågan från början om du inte ville berätta nåt?

Lagkapten: Helt rätt. Det var ju så det var. Styrelsen.

Patrick Polly:
Ok, Sorry. :(

JimmyH:
Att Nubben ville ha hit Dahlen är ett faktum. Men vem som sa det kan vi ta mellan fyra ögon vid tillfälle. Och det lovar jag dig.

Njäe det var tråkigt det här med Månsson. Jag trodde det var mer eller mindre öppet mål att fixa hit killen. Nu får vi förlita oss på ett flertal bekväma spelare som Anger och Hynning istället. Vi betalar höga löner till minst 6-7 etablerade fowards och 3-4 backar och utdelningen för dessa pengar hittills är skrämmande dålig. Funkar inte laget är det Challe och Linkan som ska grillas. Funkar inte Challe och Linkan är det dem som anställer dessa herrar som ska grillas.

Nubben hade sin storhetstid de första åren i TIK under de första Kenta-åren. Sedan tappade han gnistan allt eftersom. Att ersätta Kenta som trots allt får rankas som Timrås bästa tränare i modern tid mot Challe som aldrig öht tränat ett seniorlag på egen hand var väl... ja, ett tecken på hybris. En man som kom från ingenstans och sedan tappade greppet i takt med framgången.

Linkan kom från ingenstans och hör fortfarande hemma ingenstans.

JimmyH: Det var ju mer som ett påstånde, eller hur? Men samtidigt så tycker jag att det är högst märkligt. Han klarar inte av starka viljor. Marttinen, Jonte, Lello, listan kan göras lång...

JimmyH: Vad jag hört ryktesvägen så ville inte Nubben skriva så långt med Charles för att han vill ha hit en kille från Dallas.

Nu löste det sig ju jättebra för sportchefen för han fick kompisen till VF istället.

JimmyH: Ja det ville han. Ta hit Ulf alltså. Det var en av Nubbens framtida visioner. Men Kenta hade kunnat tänka sig att stanna om han fått ett längre kontraktsförslag. Det fick han inte. Det är här styrelsen kommer in i bilden.

Men. Diskussionen känns så där. Men visst kan vi jämföra Lill-Kenta tillsammans med Nubben vs Challe och Linkan på den andra sidan om du vill ;)

Laken: Kan man ha för stora visioner? Tveksamt säger jag. Sikta mot stjärnorna, landa i trätopparna heter det ju. Vad jag vet så var Timrås ekonomi i gott skick medans Nubben var där så det där håller inte.

Skarin: har alltid varit styrelsen som beslutar om tränaren självklart rådfrågar de sportchefen.

Skarin: Jag är betydligt mer intresserad av er information faktiskt. Säg det nu. Ni är väl inte rädda att stöta er med personer i klubben?

Ambroo: Marttinen var väl ur bilden innan nya tränaren, eller minns jag fel?

RocknRolf2: Haha klockrent! "Linkan kom från ingenstans och hör fortfarande hemma ingenstans".

För övrigt så är hela inlägget det bästa som skrivits idag.

Anonymous: Fel.

JimmyH: en fråga vad är det som gör dig så positiv denna säsong är det att de spelar en skit hockey o kommer ha under 4000 på matcherna

Lagkapten: Det har du fått om bakfoten. Jag är inte positiv och nöjd med den här säsongen just nu.

JimmyH: Det handlar inte bara om pengar det här inte. Eller är det det du tror? Kan det verkligen vara så?

Skarin: Ajabaja. Tala i klarspråk nu din fegis. Säg vad du har hört. Nu har du Ambroo chansen att kliva ner från den rödvita hästen och spilla ut den skit ni hört.

Vågar ni är jag den förste att applådera.

Nu ska jag spela NHL10 som sambon överraskande fick på posten som vinst i nån tävling kring NHL-premiären. Det lär ta lite tid. När jag kommer tillbaka så hoppas jag att ni delat med er av smaskiga info

« · 1188268 · »