1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604071 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
250kg kärlek:

Du kan ha rätt, men jag hoppas du har fel ;)

Taurus: Man befinner sig i ett antigen-elller-läge, när det gäller Anger. Antigen så ger man honom en riktig chans, och ser vad som händer, eller så ger man honom sparken omgående. En spelare med den lönen och de meriterna ska fan inte hatta runt i fjärdekedjan som en oetablerad 20-åring!

Pätr:

Precis! Man måste försöka få igång honom! Han är värvad som målskytt och han har ju det i sig. Så precis som du säger. Ge honom chansen att leverera annars är det good bye!

Taurus: Först och främst så måste han våga hålla i pucken i mer än två sek.

Ambroo:

Ja, det är nåt som inte stämmer! Givetvis ett sjukt stukat självfortroende. Han är ju en sån som ska stå i slottet och leverera, men nåt har gjort att det inte funkat! Han har ju utan tvekan rutinen!

dr-nix: Med all respekt för Timo men en spelare i klass med Bremberg eller Davidsson skulle skapa rätt förutsättningar för Anger. Å andra sidan skulle nog vilken forward som helst med lite målsinne ösa in poäng med såna medspelare.
Vi får verkligen hoppas att Piros levererar (missförstå mig rätt). Han spelade långa stunder tillsammans med Thörnberg och Voutilainen i HV, och i ett sådant sällskap är det nog lätt att "bli bra". Piros tid i Ässät har, vad det verkar, inte varit helt lyckosam.

Hoppas personligen på en kanonmatch från Piros redan i hans första match. Då kanske han slipper bli bänkad. Det i sin tur kan kanske bygga självförtroende...

250kg kärlek: jo men nog fan ska han kunna producera några mål iaf i en sån miljö (Pärssinen-Piros). Annars så ska han inte lira i Timrå.

250kg kärlek:

Du kan ha rätt i det du säger, men samtidigt har spelare i timrå floppat rejält här och blivit väldigt bra i andra klubbar! Speciellt offensiva backar!! Så vi får hoppas att fallet blir så även här :)

Någon som vet när dessa två herrar gör debut i Timrå-dressen?

Taurus: Ja, jag hoppas också. Däremot skulle jag gärna få en mer utförlig redogörelse hur klubben tänker nu. Är dessa två det som är på ingång eller tittar man aktivt på fler spelare.

Jag tycker fortfarande att det saknas en riktig powerforward. Backsidan, när vi har alla spelare tillgänglig, inbillar jag mig duger. Caslava har ju klivit in som en jätte i laget + att Karlsson och Styf bör få ut mer och att Granath, Erixon och Sonntag spelat helt okej eller över förväntan.

Ähh, jag känner mig inte tillfreds, Challe/Nygårds är kvar som tränare och det suger energi t.o.m. från mig.

Moffsing: Borde väl vara helst på Torsdag tycker man , eftersom ingen av Sonntag/Styf lär spela (?)

Moffsing:

Hoppas på lördag mot LHC

Kanske man kan flytta ut Corso på flanken nu när en till Center kommit. Leker lite nedan:

Corso - Gabbe - Sonnenberg

Pärssinen - Piros - Anger

Pääjärvi - Meunier/Lander - Hynning

Svensson - Menuier/Lander - Axelsson/Starkov

Moffsing: P3 ska in direkt och eliminera HV:s pp.

Lästa på Ässäts sida att han var tänkt som deras ledande spelare framåt. Men han snittade på 13 minuter/match. Som mest fick han spela 16 minuter, men det var bara två matcher.

250kg kärlek:

Vad jag förstått så ska det väl in en till forward! Och det behövs!

Berglund: nja finner ingen anledning till att splittra vår förstakedja. Sonnenberg-Corso-Hynning har lirat bra tycker jag.

Forward: Det är lugnt. Här i Timrå blir alla bra. Typ. Åtminstone var det lite så en gång i tiden.

250kg kärlek: Anger tycker jag vi borde göra oss av med ögonblickligen. Jag ser absolut inte ett dugg i honom och fattar inte alls hur han kan ha snittat runt 30p under sina tidigare säsonger i elitserien. Hans teknik är ju rent ut sagt bedrövlig, det är ju därför han inte håller i pucken, han blir ju av med den på en gång när han försöker hålla i den. Jag vill påstå att vi inte haft en forward med så dålig teknik sen Magnus Nilsson spelade här.

Jag var överlycklig när det blev klart med Anger, men jag är ännu mer besviken nu på att vi inte försöker göra oss av med honom.

Hehe folk viskar om Mikko Luoma osså kommer en helt matchotränad Henrik Petré, jisses.Men Piros tror jag faktiskt på och hoppas han kan hitta fin kemi med Pärra eller Anger.

Skarin: Jadu, de är väl de enda man kan tänka positivt just nu, ''De kan ju faktiskt bli bättre och utveckla sig i Timrå'' Precis som flera andra spelare gjort.
DOCK är det en viss skillnad, dessa två herrar har fyllt 30, Petré har inte spelat en enda match sedan i Februari de spelare som kommit till Timrå och utvecklat sig där har så vitt jag vet aldrig varit över 25 i princip.
De här är de ja vet om dessa spelare

KAMIL PIROS : Ganska teknisk spelare, har ett okej skott, han är definitivt inte den offensiva spets som vi skulle behöva och passningarna slår han allt för sällan.
Han gjorde ingen direkt succé i Hv71 och var mest en avlastningspelare där.
Att han platsar i Timrås 2 första femmor enligt mig och många andra säger OTROLIGT mycket om hur dåliga vi är i år.

HENRIK PETRÈ : Jag ska inte såga han allt för mycket, de vet ja att folk redan gjort men de enda jag kan säga att de är ett HYFFSAT alternativ för att låta en del spelare vila men inte mer, de enda jag kan komma ihåg han för är att han inte är speciellt snabb på rören och han har inte så bra tempo i sitt spel så många passningar går fel.

MEN som sagt jag ser dessa som väldigt korttidslösningar och jag vet de här med ''utveckling'' vänta och se innan ni bedömmer osv osv. Men de enda jag kan säga är de jag tror själv, och de är att dessa två herrar åker hem inom en månad utan att någon kommer sakna dem.
Jag höjer dock ett litet flagg för att nån av dom KAN eventuellt ta ett steg till och bli en godkänd spelare som man väljer att behålla säsongen ut.

Kan tillägga också att Petré har ringt runt till alla klubbar i Elitserien och flertalet i Allsvenskan i hopp om att få kontrakt ända sedan i somras och de är lite tragiskt att Timrå värvar han för att stärka sin defensiv....

Redigerad kommentar

RocknRolf2:
"Bremberg och Louma är de två kvarstående då eller hur Springsteen? Jooo. Nu går jag och bajsar diarré. Hejdå."

Att dessa två skulle vara i princip klara var det senaste jag hörde idag från en som påstår sig ha en säker källa men det snackas ju som sagt mkt nuförtiden

Jag är inte det minsta besviken! Ganska nöjd faktiskt!

Trodde ni på fullt allvar att Luoma OCH Bremberg skulle komma? Förstår ni inte vilka pengar det skulle röra sig om, pengar som Timrå IK INTE har!
...Och varför i hela friden skulle dessa två herrar vilja gå till ett bottenlag?

Piros tror jag på och Petré är en (billig) korttidslösning. Inget konstigt alls!

Laken: Största anledningen till att jag blir besviken är att det har gått två fuckin månader att skrapa ihop de här spelarna. Backvärvningen är alltså Henrik Petré. Efter två månader?  Man borde kunnat få hit killen för minst en vecka sen, inför de superviktiga matcherna mot SSK och Rögle. Brynäs tog Kokko. Han känns ju några % hetare så där rent allmänt...

Piros känns ju helt okej, all things considered, men det är inte tillräckligt. Långt ifrån tillräckligt.

Black Bay: Antagligen någon som har läst på forumet.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: i vilken värld har man jobbat med Petré i två månader. Enligt honom själv har allt gått väldigt snabbt. Han har varit en sista sekunden värvning känns det som.

Piros har jag ingen aning om.

Laken:Piros är inte fel,men den här P3 hur hittade man han helt otroligt!

Eskas: Anger var väl en panikvärvning då det inte fanns så mycket annat att tillgå. En jävulskt dyr spelare med en hög osäkerhetsfaktor. Ett alternativ hade varit att plocka hem Timrå-fostrade Christian Söderström som i Timråmått mätt, öst in mål i Skellefteå.
Chrippe var inte heller gratis, men istället valde man att plocka in en betydligt dyrare Ståkkhålmare.

Jag säger då det.

dr-nix: Såvida man har 5 sinnen i ledningen så borde man ha letat nyförvärv med ljus och lykta i ungefär så lång tid. Timrå har sugit pung sen seriestart. Eller hur?

RocknRolf2:Piros är bra inget snack om det!Men den här andra åkarn hur hittade dom den killen!

RocknRolf2: Larva dig inte. Man har inte letat så länge. Kanske en månad men knappast längre (jag gissar för folk som har svårt att använda deras hjärnor).

dr-nix: Första månaden i årets serie presterade Timrå det absolut sämsta någonsin sedan man gick upp. Varför i allsin dar skulle man inte ha kollat efter spelare då?

P3 tas in som en korttidsvärvning då vi haft och har många backskador.
Helt logiskt - för att bredda truppen. Vart säkert klar på någon/några dagar.

Vi behöver helt klart mer finnar:)

RocknRolf2: suck...

RocknRolf2: NEJ.... känningar inom föreningen tydligen

Många härinne skrattar åt Timrås värvningar, jag skrattar mer åt alla er som hade alldeles för höga (orealistiska) förväntningar...

Laken: Orealistiska nuförtiden kanske..... men under Nubbens tid.... nej

Laken: Ja det var fel av oss.
Vi borde defintivt inte ha några höga förväntningar längre på Timrå IK.
Du har rätt. Vad naivt!

Redigerad kommentar

Laken: Du måste vara schizofren. Så som du raljerat, herregud!

BlackBay: Okej. Ja, det är väl ungefär dom två som krävs.

Laken:

Sportchef/Coach wannaben Laken, EP-länkarnas konung agerar voice of reason. Ja denna säsong är upp och nedvända världen...

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: det säger han inte. Däremot kanske man ska ha realistiska förväntningar. Det finns folk här som anser att man till varje pris ska ha sin arena i Timrå. Det leder till en ekomisk verklighet där Timrå IK är en lättviktare i Elitseriesamanhang.

Timrås lagbygge denna säsong skickar extremt tydliga signaler om att man inte svimmar i pengar. Därför kanske man inte ska förvänta sig att Timrå inte har råd med jättedyra värvningar (även om jag personligen velat se mer pengar bli spenderade).

Redigerad kommentar

dr-nix: Japp, HP är realistiskt.

Jag tar ett steg tillbaks.

Jag tror i mig att Piros värvas som tjeck tillsammans med caslava.

P3 är nog en bra defensiv back som kan vara utfyllnad och avlastning vid skador dock inget mer.

Piros och caslava kan trivas i hop tro?

Laken: Vad vet du egentligen om vilka pengar Timrå IK har att agera med? Efter omgjorda budgetar och allt.

Jag skrattar mest åt dom som tror sig veta allt.

Hahl Bundy: Jag hade varit på din sida helt och hållet om det inte vore för faktumet att jag dels inte villa dömma ut spelare totalt på förhand som du. Förutom det så förmildrar det omständigheterna när man får reda på att han bara har ett tillsvidarekontrakt och knappast lär stanna längre än till jul. Han lär enligt en snubbe hålla ungefär samma klass som Sonntag & Granath.

dr-nix: Sucka på du eller så kan du ju komma med en rimlig förklaring till varför man inte skulle ha letat spelare sen typ första Modomatchen?

Skulle väl vara att man trodde att Caslava och Sonnenberg skulle styra upp allt. De har varit bra, men det krävs ju så mycket mer.

dr-nix: Samma klass som Granath? Ja men grattis då. Då har vi fått en back som är topp 3!

Ambroo: inte mina ord.

250kg kärlek: Jag förstår precis på vilka grunder man värvade honom och jag hyllade värvning då, men man borde kicka honom på precis samma grunder nu. Kolla på hur Ässät gör mer Piros, detsamma borde Timrå göra med Anger. Sen om han gör en Martinnen och går till SAIK och blir kung mår det så vara, för här är han helt kass. Det sämsta med senaste backskadan är inte att man behövt flytta ner Gabriel Karlsson på backen, han klarar sig. Det är att man behövt flytta in fransosen som center igen(där han är yr i mössan), samt att Anger gått in och totalt sänkt Lander och MPS kedja, som hade bra energi innan.

« · 1207049 · »