250kg kärlek: Ska bli intressant att se om han kan få fart på målskyttet här. Det har han ju haft problem med hela karriären näst intill som det verkar. Det känns som att han kan leverera passningar i alla fall.
Han bör nog användas som center. Då kan Frans (Måns) flytta ut på en kant. Släng in Piros med Anger. Dock inte med Frans kanske.
Ambroo: Ja, men nu gör han det med viss tveksamhet och dåligt samvete. Dessutom lämnar han ett gigantiskt hål efter sig. Låt han spela sitt spel, men inte som center.
Bragd-Birger: Enda anledningen att Corsos spel är bättre nu är den att Sonnenberg skapar mer ytor i anfallsspelet än tidigare kjedjekamrater. Men skulle Linkan välja att ta hit Westrum och kicka Corso skulle jag inte gråta blod. Men det kommer nog aldrig att hända. Men jag håller helt med om att jag 10 dagar av 10 hellre ser Corso på en kant ! Mycket tack vare hans totala ointresse för spel på egen planhalva !
Ambroo: Det är väl precis så det brukar se ut. Han är i regel livsfarlig i anfallszon, inte minst i spelomställningar, men ser väldigt ofta riktigt bortkommen ut i egen zon. Likförbenat får han istid i boxplay. Knepigt nog.
Birger, Skarre och svasse: Jag håller med, det är enklast så;-) Näe men jag skulle även jag kunna köpa det, men då får vi ändå dras med Jeppe/Starkov som fjärdecenter.
Ambroo: Vi kan köra tre centrar & fyra ytterforwardspar. Sen något avlastningsbyte per period för fjärdecentern. Hårt, men det är situationen också. Dessutom har vi spelat så i princip en hel säsong för nåt halvdecennium sen.
Skarin: Enligt mig med. Dock verkade jag ha förträngt det i början av säsongen. Såg mest fram emot hans ankomst för hans, som Charles-Linkan brukar säga, pådrivaregenskaper. Hans driv är hockeyerotik. Undrar hur många hissar Wikegård har dragit till detta?
Ambroo: Men just i detta nu vill jag nog behålla Corso som center. Då har vi ju hela 4 st. Inte minst för att kunna gå på 4 kedjor och försöka få igång den s.k timråhockeyn igen med fart och fläkt. Ett aggresivt TIK med en enorm skridskoåkning så att säga. Lill-Kenta, berätta hur du gjorde?
Bragd-Birger: Njae, jag gillar inte det. Inte med det här materialet. De matcher vi har startat så i den här sässen har sett allt annat än bra ut. När Corso hamnat med exempelvis Axie och Starkov så har man blivit kissnödig på riktigt.
dr-nix: Fan vad jag hamnar i polemik hela tiden. Kan ni inte bara hålla med om allt jag skriver?
Sonny borde ha en hyllningstråd här på hockeysnack. Och så länge han inte har det anser jag att han är underskattad. Sådeså. Och nej, jag tänker inte starta någon. Det känns för jobbigt.
dr-nix: "vadå underskattad, snubben har 14p på 13 matcher hur fan kan man underskatta en sån kille... Vem tycker inte att han är suverän?"
"Bort med sonnenberg och ta hit rn ny kanadick! Han åker mest omkring och lallar bara.. McCarton Kommentera 2009-11-14 21:50 "
" Japp.. och som artistspelare så bör man kunna kräva betydligt mer av honom. En sådan spelare ska leda och dominera... Och det klarar han inte! McCarton Kommentera 2009-11-14 22:01 "
Ambroo: Där har du jävlar i mej en poäng. Men: minns att jag vill lira Sonnie som vinge. Piros, Gabbe, Lander som centrar. Å andra sidan kanske man ska vänta med såna schackdrag till vi sett vår BOMB lira en match eller två.
The great one: Jag kan inte påstå att jag saknar Tenkrat nämnvärt. Med tanke på att han lyfte en av de större lönekuverten i klubben tycker jag han presterade frapperande lite. Det var helt rätt att skeppa honom.
Skarin: "Han bör nog användas som center. Då kan Frans (Måns) flytta ut på en kant. Släng in Piros med Anger. Dock inte med Frans kanske."
Anger - Piros - Pärra är nog fan en het kombination..
Hynning - Corso - Sonny som vanligt.
MPS - Lander - Måns
Axie - Gabbe (då han är tillbaka) - Björn Svensson. ur denna kedja kan man nog skapa fram samma egenskaper som bagarn, sund och axie. jag menar då att gabbe är bra i BP och Björn Svensson åker nästan alltid skridskor som sundh..
Går att säga mkt om alltihop egentligen, men när det kommer till skrift tar vi verkligen SM-Guld iaf. TIK berör något så otroligt. Inte minst i skrift.
Montén Python: det där har jag också tänkt på när man ser bilder i TVn. En del omklädningsrum för bortalaget ser ut att vara i något gammalt pannrum! Timrå måste ha ett utav dom bättre!
Han bör nog användas som center. Då kan Frans (Måns) flytta ut på en kant. Släng in Piros med Anger. Dock inte med Frans kanske.