1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604043 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
250kg kärlek: Ska bli intressant att se om han kan få fart på målskyttet här. Det har han ju haft problem med hela karriären näst intill som det verkar. Det känns som att han kan leverera passningar i alla fall.

Han bör nog användas som center. Då kan Frans (Måns) flytta ut på en kant. Släng in Piros med Anger. Dock inte med Frans kanske.

Bragd-Birger: "Jag skulle vilja se honom släppa lös fullständigt i offensiven. Kontra som en vinthund och skita i vad som händer bakom honom."

Det är ju allt han gör.

Ambroo: Ja, men nu gör han det med viss tveksamhet och dåligt samvete. Dessutom lämnar han ett gigantiskt hål efter sig. Låt han spela sitt spel, men inte som center.

Ambroo: Han kanske kan släppa lös än mer om han slipper tänka på defensiven helt och hållet ;) Who knows.

Bragd-Birger: Enda anledningen att Corsos spel är bättre nu är den att Sonnenberg skapar mer ytor i anfallsspelet än tidigare kjedjekamrater.
Men skulle Linkan välja att ta hit Westrum och kicka Corso skulle jag inte gråta blod. Men det kommer nog aldrig att hända.
Men jag håller helt med om att jag 10 dagar av 10 hellre ser Corso på en kant ! Mycket tack vare hans totala ointresse för spel på egen planhalva !

Ambroo: Det är väl precis så det brukar se ut. Han är i regel livsfarlig i anfallszon, inte minst i spelomställningar, men ser väldigt ofta riktigt bortkommen ut i egen zon. Likförbenat får han istid i boxplay. Knepigt nog.

Birger, Skarre och svasse: Jag håller med, det är enklast så;-) Näe men jag skulle även jag kunna köpa det, men då får vi ändå dras med Jeppe/Starkov som fjärdecenter.

svasse24: Sonny är grym. Där har vi en snubbe som vet hur timråhockeyslipstenen ska dras. Sjukt underskattad.

Bragd-Birger: Sonnie är fortfarande vår bästa forward enligt mig.

Ambroo: Vi kan köra tre centrar & fyra ytterforwardspar. Sen något avlastningsbyte per period för fjärdecentern.
Hårt, men det är situationen också. Dessutom har vi spelat så i princip en hel säsong för nåt halvdecennium sen.

Bragd-Birger: vadå underskattad, snubben har 14p på 13 matcher hur fan kan man underskatta en sån kille... Vem tycker inte att han är suverän?

Ambroo: Piros, Lander, Meunier & Gabbe som centrar

Skarin: Enligt mig med. Dock verkade jag ha förträngt det i början av säsongen. Såg mest fram emot hans ankomst för hans, som Charles-Linkan brukar säga, pådrivaregenskaper.
Hans driv är hockeyerotik. Undrar hur många hissar Wikegård har dragit till detta?

Ambroo: Men just i detta nu vill jag nog behålla Corso som center. Då har vi ju hela 4 st. Inte minst för att kunna gå på 4 kedjor och försöka få igång den s.k timråhockeyn igen med fart och fläkt. Ett aggresivt TIK med en enorm skridskoåkning så att säga. Lill-Kenta, berätta hur du gjorde?

Bragd-Birger: Njae, jag gillar inte det. Inte med det här materialet. De matcher vi har startat så i den här sässen har sett allt annat än bra ut. När Corso hamnat med exempelvis Axie och Starkov så har man blivit kissnödig på riktigt.

svasse24: Gabbe lär gå back i ett gäng matcher till skulle jag tro. Men sen så ser det ju bra ut, eller bättre.

dr-nix: Fan vad jag hamnar i polemik hela tiden. Kan ni inte bara hålla med om allt jag skriver?

Sonny borde ha en hyllningstråd här på hockeysnack. Och så länge han inte har det anser jag att han är underskattad. Sådeså.
Och nej, jag tänker inte starta någon. Det känns för jobbigt.

Ambroo: Vi har ju 4 centrar utan Corso.

dr-nix: "vadå underskattad, snubben har 14p på 13 matcher hur fan kan man underskatta en sån kille... Vem tycker inte att han är suverän?"

"Bort med sonnenberg och ta hit rn ny kanadick! Han åker mest omkring och lallar bara..
McCarton Kommentera 2009-11-14 21:50 "

" Japp.. och som artistspelare så bör man kunna kräva betydligt mer av honom. En sådan spelare ska leda och dominera... Och det klarar han inte!
McCarton Kommentera 2009-11-14 22:01 "

Bragd-Birger: Håller med. Men jag tänker inte heller starta någon sådan tråd. Det känns för.....motiverat på nå sätt.

MB: Man kan inte säga att det var fel att skicka iväg Sundh. Han hade stannat i utvecklingen hos TIK och tillförde i sanning inte så mkt.

Sen beror det på vem man jämför om det var lyckat eller inte. Jämför man med Gabbe var det ett bra "byte", Starkov ett nedköp.

Ambroo: Där har du jävlar i mej en poäng. Men: minns att jag vill lira Sonnie som vinge. Piros, Gabbe, Lander som centrar.
Å andra sidan kanske man ska vänta med såna schackdrag till vi sett vår BOMB lira en match eller två.

Bragd-Birger: okejdå :)

Patrick Polly: Gabbe var väl ist för Bagar.

Bragd-Birger: ...och den där centerlinjen såg ärligt talat inte särskilt het ut.
Nä, vi skippar den tror jag.

Blizzard: haha dom där inläggen har jag missat. Jag undrar om den killen kollat på samma matcher som mig.

The great one: Jag kan inte påstå att jag saknar Tenkrat nämnvärt. Med tanke på att han lyfte en av de större lönekuverten i klubben tycker jag han presterade frapperande lite. Det var helt rätt att skeppa honom.

dr-nix: hehe ;) Jadu han har nog inte sett samma matcher som någon av oss här inne. Är nog bara han som vill ha bort Sonnenberg :P

Vi har åtta centrar nu. Det måste vara något slags rekord.

T T: Kanske en liten kompensation för fjolåret. Men har vi verkligen åtta? Jag får det till sju.
Jaja.

Bragd-Birger: du glömmer piros :)

Bragd-Birger: Lander, Gabbe, Corso, Måns, Piros, Jeppe, Starkov och sen vill han säkert verka viktigt och räknar in Sonnie;-)

Ambroo: Ah, det var Starkov jag missade. Men är han verkligen att betrakta som center? Jag ser honom lika mycket center som Gabbe är back.

Bragd-Birger: På papperet kanske, men jag tycker inte att Sonnie är det heller.

Edit: Inte Jeppe och inte Måns, men det är ju en annan femma eller kedja höhö

Redigerad kommentar

Ambroo: Där Starkov och Sonnie får anses som jokrar åtminstone :)

Bragd-Birger: Jag körde på EP, men de är ganska frikostiga att dela ut C. Modo har tio stycken t.ex.

Ambroo: Linkan tyckte i a f det när han förlängde kontraktet, minns jag.
Förmodligen tekningsstilen som impade svårt.

T T: Precis. Men 6 st kan vi nog enas om iaf =) Tufft.

Bragd-Birger: Det stämmer. Och som tur var tänkte man om till slut och räknade in honom som ytter under själva lagbygget.

Skarin: Ja, och vilket lagbygge vi fick sen.

Bragd-Birger: Minst lika bra som tidigare år tydligen.

Skarin: Nära nog komplett. Centerlinjen är hjärtat.

Skarin: Bättre. Och nu Piros och Petting på det.
Som sagt, det är nog inte riktigt lika roligt att vara modoröv idag som i går.

Skarin: "Han bör nog användas som center. Då kan Frans (Måns) flytta ut på en kant. Släng in Piros med Anger. Dock inte med Frans kanske."

Anger - Piros - Pärra är nog fan en het kombination..

Hynning - Corso - Sonny som vanligt.

MPS - Lander - Måns

Axie - Gabbe (då han är tillbaka) - Björn Svensson. ur denna kedja kan man nog skapa fram samma egenskaper som bagarn, sund och axie. jag menar då att gabbe är bra i BP och Björn Svensson åker nästan alltid skridskor som sundh..

bänken eller kedjepar på utlåning till sundsvall

Starkov - Samuelsson

Hur vore dessa kedjor? =)

Ambroo: Javisst. Centerlinjen är ju viktigast. Challe vill ju bygga spelet kring bra centrar.............

Klint Östwood: Inte alls omöjligt att något sådant kommer att testas framefter.

Går att säga mkt om alltihop egentligen, men när det kommer till skrift tar vi verkligen SM-Guld iaf. TIK berör något så otroligt. Inte minst i skrift.

Skarin: Det får runda av.

Natta!

Skarin: Timrå är da shit. I alla ordets bemärkelser.

Ambroo: Bra idé. Ju mer vi sover, desto kortare tid till HV-kross.
Tolka det hur ni vill.

Linkan for prez!

« · 1207562 · »