1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610868 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: ... sent ska syndaren vakna!

ersson: Tja, kanske att din bild av dumsnål-TJ fått sig en liten törn?

DJ Hemp:

- Det som vi tappade på publiken täcks inte upp med de pengarna som vi sparade på lönerna. Det blir en minusaffär i alla fall och det går inte att snåla sig till framgång. Säger TJ..

TJ?! Vad har hänt?

DJ Hemp: Angående Laritzen så var det synd men absolut inte oväntat, och Nordgren vill ja absolut ha hem till Timrå IK.Sen Johanssons uttalande om att mer pengar läggs på truppen känns väldigt bra.

Dagbladet 2010-03-31:

MILJONÖKNINGEN SOM SKA LEDA TIMRÅ TILL FRAMGÅNG

Klubben satsar mer pengar på truppen: "Rör sig om ett par miljoner kronor"

Timrå tänker satsa mer pengar på sitt lag kommande säsong.
Klubben kommer att öka sin lönebudget med några miljoner kronor.
- Vill man hänga med i Elitserien så gäller det att ha ett bra lag, säger Thomas Johansson, klubbdirektör i Timrå IK.

TIMRÅ IK FÅR ELITSERIEKONKURRENS I JAKTEN PÅ NIKLAS NORDGREN

Att Niklas Nordgren lämnar Schweiz och Rapperswil är helt klart.
Allt talar för att han återvänder till Elitserien.
Timrå fortsätter arbetet med att få Nordgren till klubben, men har fått konkurrens av tre andra elitserielag.
- Vi vet var vi har varandra, säger Niklas.

LAURITZEN NOBBAR TIMRÅ - STANNAR KVAR I BRYNÄS

Sebastian Lauritzen nobbar Timrå IK.
26-åringen från Njurunda stannar i Brynäs.
- Brynäs har tagit hand om mig på ett bra sätt, säger Lauritzen.

250kg kärlek: Angående Sonnebergs skada: Intressant att man kan få en knäskada och en lårkaka av en enligt den samlade (HV) expertisen perfekt klassisk höfttackling...

...men vafan vet jag?

haggen: ja backe låser ju inte pucken i varje läge om man säger så .

Limpan: inkluderat med slutspelsmatcher så har Sunnqvist dock gjort mer poäng :)

Tycho: Fast han har lirat i förstakedjan också.

Mackelito: Ok, du har säkert rätt, gäller det alla tävlingsmatcher serien och kvalet, jag räknade väl fel

www.eliteprospects.com/team.php?team=467&status=stats

Limpan: Mattias Enroth är forward och har gjort mest poäng, men sedan kommer Sunnqvist.

Ambroo: Tittade på lagets interna poängliga, skrämmande att en back är poängbäst, så visst håller jag nog med dig utan att ha sett laget spela

Et tu Brute: "Om vi sållar än mer då och bara kollar 1a och 2a målvakt"

Limpan: Det är bara att titta till kvaliteten som J20 hållit de senaste säsongerna så förstår man. Forwardssidan är på tok för tunn, tyvärr. Det finns i dagsläget ingen därifrån som ens är i närheten av A-laget. Att ta en tröja i S-vall blir t o m svårt för de flesta.

T T:

Och Hirsch och Åkerlund förra säsongen :-)

Ambroo: Du har säkert bättre koll, än vad jag har på den punkten.

Limpan: Nej. Det är inget fel på de andra mer än att de inte är tillräckligt bra.

Frella: Vi hade Bosse och Manne 98/99.

haggen: Frölunda skickar spelare till Borås, Färjestad skickar spelare till Bofors, Oskarshamn lånar spelare från HV, Brynäs, Linköping och Djurgården.
Mora lånar spelare från Djurgården och Brynäs, Almtuna från Djurgården och Luleå, Sundsvall från Timrå, Modo och Brynäs

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Frella:

Han var väl mest bänkvärmare. Men gjorde ändå 25 matcher i HV, inklusive EC och 15 i Skövde. Desto mer J20 SuperElit.

1:a och 2:a blir nog svårt. Frågan är väl om det ens funnits någon "framstående" ES-målvakt före Bosse som ju kom i början av 90-talet? 

Redigerad kommentar

haggen: Illa, riktigt illa, det är väl ett lite för stort hopp mellan serierna

Et tu Brute: Om vi sållar än mer då och bara kollar 1a och 2a målvakt. För Åkerlund var väl utlånad mestadels den perioden?

Limpan:

Hur smakar Hudiksvall då;)

Frella skrev:"Hur ofta har det hänt att ett lag haft två högerplockare som målvakter?"

Förmodligen inte speciellt ofta, men knappast unikt.

HV71 03/04-04/05. Bosse Ahl och Magnus Åkerlund

Frella: Ska man ha en bra målvakt så måste det få kosta :)

haggen: Låter inte som ett bra alltenativ

haggen: Samtidigt skulle det kännas lite onödigt att lägga 200k i månaden för Backlund när Eriksson inte borde vara särskilt långt efter skicklighetsmässigt. Jag räknar med att Eriksson är betydligt billigare än Backlund trots allt.

Hur ofta har det hänt att ett lag haft två högerplockare som målvakter?

Limpan:

Kooovvvvlllaaaannnnnnddd;)

El Maco: Vilken annan klubb skulle vara aktuella som farmarklubb till Timrå?

Intressant skulle vara Backe med Eriksson/Riddervall som backup. , rutinerat blandat med hungrigt.
De brister Backe hade har han förhoppningsvis slipat bort den senaste säsongen.

Dock skulle jag vilja ha en målis som är bra med klubban men inte många av dem hamnar i elitserien.
En jag inte vill ha är en ny Liv som låser pucken varje läge, lika roligt att se som icingpuckar.

Limpan: Sundsvall får nog först och främst försöka kontraktera sig själv i allsvenskan nästa säsong innan de börjar göra klart med truppen.

Ambroo: Har Sundsvall kontrakterat båda eller någon av de 2, va e de för fel på de andra då, kan inte Huss komma in bakvägen

Limpan: Det ska väl vara Micha då, men jag skulle tippa på S-vall där. Owuya är junis ett år till och det är lovande. När det gäller forwards så är det stendött...

Vad händer med juniorerna som representerat A-laget i vinter, är det någon som kan vara aktuell

Ambroo: När Åkerlund kriga mot Back tykte jag han såg bra ut och hade bra framtid, så innan denna säsong var jag inte så där jätte förvånad om han skulle slå igenom lite grann, men de förhoppningarna sjönk som en pannkaka när Lindbäck gick sönder, Åkerlund simmar på tok för mycker efter isen och säljer sig själv äckligt lätt i frilägen, dock bra efter isen när det är grötigt. Men öppen yta för motståndaren och det är kört!

Ambroo: Jag instämmer.
Han skapar inget förtroende hos mig i allafall.

250kg kärlek: Bra nyhet om Sonnie, hade kännts rent ut sagt förjävligt om en ev. fortsättning i TIK praktist sett blivit klar för låt säga 1-2 år till och allt skulle brista för ett trasigt knä i sista jävla matchen!

Hahl Bundy: Jag har riktigt svårt att tro att Åke kommer att kunna ta en förstaspade i ett elitserielag. Han är på tok för ojämn och verkar inte ha psyket för det. Dessutom så är han ju heller inte direkt ung och lovande längre. Även om målvakter rent generellt utvecklas senare och i regel är som bäst efter trettio så ser det mörkt ut.

Edit: Tarvainen har förmodligen full koll på detta hoppas jag och då ska det nog mycket till om det blir Eriksson/Åkerlund. Ett alternativ kan ju vara att man plockar in nån rutinerade keeper, gör sig av med Åke och värvar Eriksson för framtiden.

Redigerad kommentar

Skarin: Helenius måste man bara scanna av, allt annat vore konstigt. Kan även tycka att Tarvis bör ha bra kontakter och fin koll på den finska marknaden i övrigt. Ridderwall borde väl annars kunna vara ett alternativ?

Skarin: Eriksson är en mycket stor talang, men som ni ( du o Ambroo mannen) mycket riktigt säger så är det målvaktsparet väldigt osäkert.
Det kan bli bra men så här i förväg är det ett stort frågetecken.

Målvaktsbiten kommer att bli en ruggigt viktig del nu om Limpan sticker.
Åkerlund litar jag faktiskt inte på som 1:e målis.
Men det är ju vad jag tycker.

250kg kärlek: Jag skulle inte gråta blod med en centeruppsättning med Kim, Piros, Gabbe, Lander. Men precis som du är inne på blir Piros svår att behålla.

Ambroo: Exakt!! Jag förstår heller inte det här med Eriksson. Så jäkla nöjd är inte jag med vad jag sett....och då har jag sett LIF en hel del denna säsong. Och ett målvaktspar med Eriksson/Åkerlund känns......osäkert.
Riku Helenius ser jag mycket hellre än Eriksson....för att nämna ett exempel.

Bragd-Birger: Hur ska killen komma förbi världens bästa backar spelandes i NHL:s sämsta lag, när han inte kommer förbi Torp, Björk, Petrasek tex i ett slutspel?

Skulle kanske kunna ersätta Lindbäck!

Jag förstår inte "hetsen" över Eriksson? Jag skulle iaf inte vilja gå in i en säsong med målvaktsparet Eriksson/Åkerlund.

Mackelito: Jag ser nog gärna Piros ytterligare en säsong. Jag gillade det jag såg och dessutom är det en gudabenådad tekniker. Lyckades få med sig en hel del poäng trots att han kom hit med stukat självförtroende. Gjorde väl dessutom 2-3 assist i slutspelet där han inte kom upp i normal standard eftersom han spelade halvskadad.

Nu lär han vara dyr vilket kan ställa till det. Dessutom tror jag att Piros nog ser HV som ett bättre alternativ, sannolikt med bättre betalt dessutom. Men jag gillade Piros, främst för hans speluppfattning.

T T: Haha, snäll Hv71 värva honom, Piros var nog den mest överskattade i truppen denna säsong, finns MÅNGA andra spelare jag hellre vill ha i Timrå än Piros!

250kg kärlek: Jag uttryckte mig väldigt otydligt i mitt föregående inlägg. Eller jag gjorde inte ens ett försök att vara tydligt, bör nog sägas. Det var nog mer en känsla jag uttryckte, en känsla över krav som möjligen skenat iväg och blivit på tok för stora. I vilket fall har vi nog sett en utvecklingskurva hos Magnus som inte riktigt blivit som jag hoppats.

Han är ju, precis som du säger, väldigt begränsad i sitt spel. Oerhört enkelspårig, och därigenom väldigt lättläst. Han behöver utveckla hela sitt offensiva spel som jag ser det, innan han ens närmar sig att vara mogen för spel i NHL. 

Redigerad kommentar

250kg kärlek: Visst har han sina brister men det var formuleringen jag inte riktigt ville hålla med om... :D

Tycho: Han har gjort en poängmässigt helt okej säsong. Däremot tycker jag att han ser alldeles för klen ut för att ta plats i NHL. Tycker kvartsfinalserien mot HV visade hur anonym han blir när det ställs högre krav och han möts av bättre motstånd. Tycker definitivt inte att han platsar i NHL...än, om han nu någonsin kommer att göra det.
Klart är att han måste besitta fler kunskaper än att bara tokåka med puck och bryta in mot mål.

Så lär denna "glada" nyhet öka chanserna att Sonnenberg fortsätter att spela i Timrå.

« · 1253952 · »