1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581162 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 10/11

« · 1235734 Till forumet


Silly Season 10/11
Eftersom sista transferfönstret för säsongen 09/10 stängde igen i söndags känner jag mig manad att öppna upp nästa :D

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Kattgubben: Då får väl jag "städa" in Bigthelin's inlägg att Sebbe är klar i därför avsedd tråd..: www.timraik.se/index.php?article=483

FORZA TIK........alltid, alltid..........
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Underbart med Sebbe på TRE år!
Samma sak på Lander nu!

Sedan kan vi adla Linkan! ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Laken: Läste i tidningen idag att spelarbudgeten troligen kommer att öka lite till nästa säsong, vilket känns bra. Spontant hoppas jag att man gör sig av med dyra tredjeformationsspelare och satsar på en rejäl förstakedja. Skulle vilja flytta ut Corso som ytter, värva Jonas Andersson samt en riktigt duktig center/alternativ ge Lander förtroende.

Jag känner mig lite hoppfull, plötsligen - och det var ett tag sedan vill jag lova. Dessutom vill jag hänvisa till en tidigare kommentar där jag skrev att jag trodde att Timrå skulle vinna mot Rögle. Jag fick rätt :P
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Pätr:
Jo, men då kan man ju inte lämna över ansvaret till Linkan att signa kontrakt och jaga spelare.....
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Per HApps: Jag vet inte. Ibland önskar jag min en annan sportchef, samtidigt som man då och då måste erkänna att han lyckas. Elias Granath är ett exempel, Fredrik Sonntag började bra, men sedan gick det som det gick. Sonnenberg blev en bra injektion förra året, att sno åt sig Lindbäck var ett riktigt kap...

Ärligt talat är jag faktiskt jävligt velig i allt vad kritik mot sportchef och ledning heter. Jag vet inte vad jag ska tro längre.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Per HApps: Linkan har ju hittat spelare som Caslava, Lindbäck och Corso... ;-)
Det jag vill säga är att allting han gjort inte varit dåligt!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Laken: Är du säker på att det i själva verket inte är Nubben eller Hautamaa som hittat Caslava, Corso m.fl. Kanske har dom lämnat en bok av Nostradamus-typ med lyckade värvningar inför framtida säsonger. Alla misslyckade värvningar är då självklart Linkans egna försök till värvningar.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
dr-nix: Kan också konstatera att, eftersom det inte gjorts tidigare, var ett klokt beslut att inte panikvärva gångna helgen. Med tanke på vad de som värvade rodde i hamn. Vi har gapat om (bl.a.) en till back härinne. Tänk om det blivit Kantor....huvva!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
dr-nix: Jag tror att alla värvningar är klassiska Svartviks IF, Kuben, Sund eller Böle krogvärvningar...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Per HApps: Ja, Linkan misslyckades ju kapitalt. Förlängning av Pääjärvis kontrakt. Lindbäck, Corso, Granath, Sonny (förra säsongen, men ändock), Caslava, Piros, Gabriel Karlsson.
Idel stolpskott.

Nä, det är inte i värvningarna det sitter denna säsong. Det är den totala avsaknaden av eget, konstruktivt spel. Är helt övertygad om att en annan ledarduo skulle ha fått fram ett helt annat resultat.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
mikenomad: hade man hittat en back till rätt pris så hade det nog varit bra men det var ju inte tokmånga matcher kvar till uppehållet. Förstår hur Linkan och kompani tänkte.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: Inte för att dra igång en Linkan-diskussion nu igen, men av namnen du räknar upp så startade vi ju säsongen utan Caslava, Piros och Sonny, 3 av dom som har varit bäst. Det hade vi absolut inte råd med och det är väl kanske den största anledningen till att vi sög totalt första 20 och får lida för det resten av säsongen.

Nästa säsong så måste vi starta med bättre lag. Om Sonny slutar så får vi ta in en ny kanadensisk parhäst till Corso. Caslava blir svår att få kvar, KHL känns ju rätt rimligt där, men Piros borde vi kunna nagla fast.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
RocknRolf2: Tja, läxor är till för att läras. Men du har helt rätt i det du skriver.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
RocknRolf2: minns inte riktigt just nu men man har väl ändrat reglerna för artistkontrakt väl?

Tror inte att några artistspelare kommer ansluta nästa säsong på samma sätt som Sonnenberg & Caslava gjorde denna säsong t.ex..
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: ja . utan den minsta lilla tvekan .. sällan har en ledning fått ut mindre av sitt material .. förutom dahlen då
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Bragd-Birger:
Kan det vara så att Linkan kanske inte har det mandat som krävs för att han skall kunna göra ett bra jobb? En sportchef måste få fria tyglar att göra det som han tror på.

Jag tror kanske inte att det är lämpligt att klubbdirektören och klubbens ordförande fungerar som sportchefer.

Dom har andra viktiga funktioner i klubben. Det som kännetecknar en bra ledare är att kunna delegera.

Så Linkan måste kanske sätta sin egna anställning på spel. Antingen så ska han han det mandat som en Sportchef kräver. Eller så loggar han ut och går tillbaka till försäkringsbranchen. Robban såg att det fattades mandat och gick tillbaka till Norrporten. Heders!

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
"Men du vill stanna och det är okej för familjen?
Ja, det är okej för dem och det är något vi överväger. Det är absolut inte otänkbart att jag spelar i Timrå även nästa år, säger Sonnenberg."


Jag är positiv. Sonny är Sonny.
Dessutom snittar han 1 p /match

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy:

Vore kanon, men då ska det vara HELA säsongen. Inget artistkontraktstjafs.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
PEAP: är inne på samma sak, han är en pådrivare. Ska han bli kvar måste han få ett vanligt kontrakt. Tror det vore bäst både för Timrå och Martin med familj.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
PEAP och dr-nix: Det blir inte några artistkontrakt nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
KniveN: jo visst är detta sista säsongen med artistkontrakt. Hade för mig att jag läste det för ett bra tag sedan.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
dr-nix: Hur blir det med eftertaxering? Antar att den kvarstår även om artistspelare blivit dyrare i år. Vad skulle det kosta oss att signa Caslava och Sonnenberg i ett sånt läge t ex på vanliga kontrakt? 
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Frella: Ska vi bygga vidare på Sundsvall Hockey-spåret och ta in Kari Heikkilä kanske?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Vi har många framspelare, Tuomas Pihlman som sniper nästa säsong!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dagbladet:

BIK-STJÄRNAN: TIK HAR PRATAT MED MIN AGENT

Boforscentern Jacob Blomqvist ett allt hetare namn för Timrå

Han är fyra i poängligan i Allsvenskan, han har scoutats vid flera tillfällen av Timrås ledning och intresset verkar vara stort för 23-årige centern Jacob Blomqvist,
- Jag vet att de pratat med min agent och jag är intresserad, säger Blomqvist.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Tydligen har Granath signat på men det enda jag vill höra just nu under detta uppehåll är att att Lindbäck har skrivit på för 3 år!
Caslava 2 år, Lander 3 år o Pääjärvi 1 år. (nåt mer är väl inte rimligt?)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: Hynning och Pärssinen följer efter Davidsson och Voutilainen och skriver på för fyra-fem år? 
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: Vi kan väl ta Piros på en tvåa också när vi ändå är i farten.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Frella: Skulle inte tro det.
Pärsa vill jag ha på samma kontrakt som Kosken hade, sen tror jag ärligt talat inte att Pärssinen trivs med Challe. Han blir nog bättre med ny tränare. Men det är ju bara vad jag tror.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
T T: Ja hur kunde jag glömma det? Liksom Sonnie på minst 1 år.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
T T: Hur det nu än är så anser jag att Lindbäck är prio ett!

Man kommer ju att skita på sig av nervositet ett flertal ggr innan vi hittar en ny 1:e keeper o Vem vet hur den fladderpellen kommer att vara?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
DJ Hemp: Kan nog bli riktigt bra....högerskytt också :-) Blomqvist alltså....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
erathoo:

Hoppas att dom har för avsikt att detta är en spelare under utveckling!!! Alltså ingen 1:a eller 2:a linare!!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: I år har han ju spelat i stort sett varje match så det blir nog ingen vinstsituation för TIK. Antingen kliver han ner på en genomsnittlig ES-lön och då kan han väl vara värd ett ettårs kontrakt eller så skeppar man honom.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy:

Jag säger som dig angående Pärssinen, jag tror att en ny tränare skulle ge han en kick. Jag kan fortfarande inte släppa honom, hans högstanivå är så sjukt hög. Han måste hitta en jämnare nivå, kanske en ny tränare kan hjälpa honom?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
ersson: Jag tror han saknar finska polare i laget men det kanske löser sig till nästa år iom Linkans förestående Finlandstripp...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
mikenomad:

Hoppas hoppas hoppas! Gud vad jag har saknat lite finsk sisu denna säsong, herregud. Finnar forever in my <3
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
När man har tråkigt under OS uppehållet så får man ju börja fundera på nästa år. I och med att alla här inne förespråkar att man ska i princip ha en helt ny uppsättning av ytterforwards inför nästa säsong så får ju Laken och jag (och Linkan) börja EP-scouta redan nu. Det kommer ju garanterat bli lågbudgetsatsning med en ekonomisk kris som vänder i KHL och två negativa bokslut i rad och vikande publikintresse. För inte tala om hur lockande det är att gå till en klubb på dekis utan några egentliga vinnarambitioner (eller hur är det TJ?). Tyvärr så finns det ju inga jättelovande spelare i J20 att plocka upp heller. Sedan oavsett om vi vill ha en helt ny ytterforwardsuppsättning så är det nog inte så aktuellt p.g.a våra ekonomiska resurser och efterfrågan på marknaden. Det blir nog mer att tänka ”att man vet man har och inte vad man får” och behålla Björn Svensson och ett antal andra (några pratar ju om att dumpa Anton Axelsson och det kan man ju glömma).

Dagens första tips lågbudgettips är i alla fall en dansk 16 årig junior som tydligen Nubben och Frölunda visat intresse för och som producerar rätt bra redan i danska elitserien. Han spelar i Herning och där borde ju faktiskt Timrå ha en viss guldkantad klang fortfarande i och med att Regin och Fransen har gått till NHL via vägen över TIK.

www.eliteprospects.com/player.php?player=32422

www.sporten.dk/ishockey/god-nok-til-nhl

Dagens andra tips är ju igen att gå över ån som Nubben gjorde en gång tidigare för att plocka hit Oscar Sundh och Björn Svensson från de nordamerikanska juniorserierna OHL och WHL. Nu verkar det inte finnas så många svenskar som producerar där förutom William Wallén så det kan väl vara ett namn.

www.eliteprospects.com/player.php?player=6048

Nästa år kommer nog med stor sannolikhet tyvärr bli en ökenvandring också, då vår nya tränare får sätta sin prägel på stora delar av dagens lag. Året där på, då jävlar…
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Att en del dissar Corso förbryllar mig, han kanske sätter poängrekord denna säsong men han duger inte ändå. Sen att han inte är bra defensivt och att Challe insisterat att köra han i Boxplay är en annan gåta, förmodligen vet Challe nåt som en lekman inte ser.
Måns är en annan hackkyckling för några, visst han är ingen virtous på rillerna men det hockeyhjärtat var det länge sen man såg på en rink i EON arena kan man lugnt säga. Finns en hel del andra som druttat på ändan i matcherna som skulle behöva träna lite med Måns förresten.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Lemmy: vi ligger långt ner i tabellen. Därför letar många här inne efter folk att gnälla på. Det finns säkert en massa dyslexiker här inne som var inne på att det i själva verket var Crosby vi värvat och tji vad dom är upprörda över att han inte gjort över 100p denna säsong.
Kommentera


Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: Ja jag ser gärna honom som Timrå-tränare, om inte Kenta vill.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Rooster23: Jag tror inte Lill-Kenta vill pga av vissa orsaker.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: Känns som Lill-Kenta kan va aktuell för Färjestad, eller kanske Bengt-Åke?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Berglund: Det är inte en alldeles oäven tanke.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Lemmy: Problemet med dagens Timrå är att man saknar ett grundspel. Sedan kan man tycka vad man vill om enskilda spelare, men i mina ögon är det inte där problemet ligger.

Angående Corso är jag aningen tveksam till honom som center, då jag hellre skulle se att vår förstecenter hade bättre defensiva egenskaper. Jag skulle önska att man till nästa säsong kunde värva en center av Hahl-typ och använda Corso som ytterforward, alternativ att man verkligen ger Lander chansen.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Rooster23: Ett rykte vill placera Kenta i Skellefteå.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
T T: Se där. Jag skulle helt klart tycka att Hans Särkijärvi vore ett bra val för Timrå IK. Tror t.o.m. att jag hellre väljer honom framför Kenta. Min dröm är Perra, därefter kommer Särkijärvi.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
250kg kärlek: Hur många AVGÅ!1 inlägg får vi se här om det visar sig stämma med Kenta till SAIK?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Frella: Går Kenta till SAIK så måste Linkan avgå med omedelbar verkan. Självklart måste det vara hans fel och ingen annans att Kenta inte väljer oss. Kenta själv har såklart inget att säga i frågan.
Kommentera

« · 1235734