1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601323 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Åkerblom i 6e: Mattias Weinhandl!

Redigerad kommentar

Åkerblom i 6e: Mozyakin, högerfattad Ryss som producerar flitigt med poäng.

Paddan: Ajdå, de var ju synd. Annars hade det vare riktigt kul att se dom 3 ihop..

Om ni alla fick "plocka" en spelare (dock inte från NHL) vem skulle ni ta? vem som helst.

Jacksson 71: Finns inte så mycket att agera på. Kuusela har nyss förlängt sitt kontrakt med Kärpät med 1+1 år

KniveN: SAIK lär vell knyta åt sig honom. Men han måste ju gå ner i lön, för den lönen jonte har/hade nu är alldeles för hög. Det kostar mer en det smakar..

Annars vår "stjärna" på ytterkanten tycker jag ska vara lillebrors (modo) gammla guldhjälte. Kristian Kuusela alltså, bra skott och har även näsa för mål. Kan avgöra dom lite större matcherna, blandannat en SM-final ;) Rightare är han ju också. Snabb med, och eftersom perra ville ha lite snabbare spelare måste han vara perfekt. I modo var han ju framgångsrik i en formation med Skröder och Sundström. Sundström är ju en playmaker och var vell en stor andledning varför Kuusela gjorde så mycket mål. Men nu när vi ha värvat "Hirscho" så har ju vi våran med. Pärssinen skulle kunna bli trejde länken i kedjan. En ny finnkedja alltså!
Men sen har jag ingenanning om hur hans kontrakt ser ut. På eliteprospects står det ett frågetecken, nån som vet hur det igentligen ligger till?

Som ni seer har Kuusela gjort en hel del mål i Kärpät också. SÅ jag säger, AGERA LINKAN !
www.eliteprospects.com/player.php?player=7627

Åkerblom i 6e: Han blir inte kvar i Luleå.

KniveN: Han verkar vara på G till SAIK. Han har varit där o snackat med dom iallfall i förra veckan.

KniveN: Bör det ha hänt nåt..?

Någon som hört vad som händer med Jonte?

dr-nix: Det tror jag också. Jag kanske är lite störd men jag börjar redan att smålängta lite tills det drar i gång igen. Kommande säsong hoppas jag blir revanchens säsong med stort R.

Mappe: jag hade själv tänkt påpeka det faktumet. Vi har inte tappat Lindbäck ännu och han måste väl ändå vara huvudspåret om möjligheten finns att få kvar honom. Jag har inte koll på om Nashville måste skriva kontrakt med honom nu eller inte (för att inte tappa rättigheterna till honom). Men oavsett så måste det ändå vara ett alternativ att låta honom spela kvar i Elitserien en säsong till. Om det känns aktuellt för Markström att kanske spela kvar en säsong till i Elitserien så förstår jag inte varför Lindbäck skulle vara mer aktuell för en flytt. Det skulle vara att Nashville är totalt gung-ho på att han ska spela i AHL.

Hur som helst tror jag att Linkan och Tarvainen har koll på målvaktsläget.

T T: Fan, magkänslan säger att Lindbäck stannar ett år till. Hoppas den stämmer, det hade varit det bästa... (med reservation för att det är lunchburgaren från McD som gör sig påmind)

Hahl Bundy: Han säger också: "Vi har inte gått bet på någon spelare än så länge".

Det är väl så att i målvaktsfrågan måste man vänta på vad NHL vill medans ytterforwards går att förhandla konkret med.

I gårdagens ST så säger Linkan att: "Ytterforwards är prio ett för oss just nu".

Det bör innebära att målvaktsfrågan är löst el. hur?
För det borde vara prio 1 om det inte vore klart.

Jacksson 71: Låt oss be för att det inte blir Fasth som värvas. Han håller inte måttet. Visst han gjorde en okej match mot AIK men att byta Lindbäck mot Fasth vore som att byta Sebastian Erixon mot Kimmo Lotvonen ungefär.

Så neeej tack. Hoppas Hoppas att det blir Ridderwall. Han är mer okej än Fasth.

Jag hoppas på Fasth.

fast helst Lindbäck såklart.

Redigerad kommentar

dr-nix: dvs ursprungligen var killen Center, hur han ser sig själv i dagsläget vet jag inte.

T T: Röymark är center enligt en norsk snubbe. Kanske han lirade som ytter i Frölunda dock.

dr-nix: Han förklarar ju varför Piros står två gånger. Röymark är inte center.

Jacksson 71: något sånt blir det nog. Du har dock med Piros 2 ggr. Röymark är Center också.

Först och främst vill jag säga grattis till Djurgården efter en fantastisk säsong. Men såklart vinner HV efter att Andreas Engqvist missat stolpe och ribba i samma chans. Sedan vänder HV och gör mål. Ovanligt? Nej..

Men nu till vårat lag inför nästa säsong. Enligt aftonbladet kommer inte djurgården ge Nicklas Danielsson nytt kontrakt. Och enligt ST var ju linkan intresserad. Jag hoppas verkligen att vi kan knyta till oss honom. En lite personlig favorit. Jobbar stenhårt i alla lägen, bra skott och även rightskytt. En riktigt jobbig spelare att möta. Sedan är han väldigt snabb och tung tvekar inte heller att sätta in en tackling. 10 mål och 10 assist stog han för i grundserien, 4+4 i slutspelet. Han skulle vara perfekt att ha i en tredje-fjärde kedja. Sen verkar det ju som om att Timo stannar, men med betydligt lägrelön hoppas jag. Piros tycker jag man ska skriva nytt kontrakt med. Lander verkar ju bli kvar. MPS hoppas jag även han blir kvar även om det verkar mindre troligt. Svensson ska ju enligt uppgifter fått nytt kontrakt. Röymark är det ju tydligen bara detaljer kvar tills även han är klar. Sonnenberg måste bara vara kvar, blir han inte det så blir jag riktigt besviken på linkan och compani.. För allt verkar ju vara i Timrås händer där. Sedan ska ju även Corso stanna. Sedan ska ju en PP-back och en ny "stjärn"forward in. Även en ny målvakt om inte Lindbäck stannar. Slutsatsen av det här är att Timrås trupp 10/11 kanske kan se ut så här ungefär:

Målvakter:
1. Anders Lindbäck? (Stefan Ridderwall m.m?)
2. Magnus Åkerlund

Backar:
1. Sebastian Erixon
2. Pär Styf
3. Antti Halonen (NY!)
4. PP-Back (Mikko Jokela m.m?)
5. Fredrik Sonntag
6. Mattias Karlsson
7. Tomas Skogs
8. Elias Granath
9. Sebastian Owuya (?)

Centrar:
1. Anton Lander
2. Kim Hirschovits (NY!)
3. Gabriel Karlsson
4. Daniel Corso
5. Kamil Piros (?)

Forwards:
1. Anton Axelsson
2. Fredrik Hynning
3. Björn Svensson (?)
4. Kamil Piros (?)
5. Timo Pärssinen (?)
6. Martin Sonnenberg (!!!!?)
7. Martin Röymark (?)
8. Magnus Pääjärvi-Svensson (?)
9. NY STJÄRNFORWARD (Niklas Nordgren, Mika Pyörälä m.m)
10. Nicklas Danielsson (????????????????)

Skulle truppen se ut ungefär såhär så skulle iallafall jag vara jäkligt nöjd. Och omöligt är det inte. Sedan hur många ytterforwards linkan vill ha vet jag inte heller. Men ser back och centersidan utsådär trror jag inte många blir besvikna. Och det mesta talar ju för att den kommer se ut sådär. Bara om Lander blir kvar och vi får en ny och bra powerplay back. Sedan att jag har Piros på två ställen är att han kan ju spela både och, vilket kan bli viktigt när Lander åker på JVM. Ytterforwards ser också stark ut, beror helt och hållet på vad vi får för "stjärna" som ska in. Och om Sonnenberg och MPS stannar, ja då ser det riktigt bra ut även där.

kraft:
Laget ja, men inte kassören.

Per HApps: Självklsrt bra,dom som gjort det på en is,är alltid en bättre prestation en på ett skrivbord...

kraft:
Spännande , är det bra eller a**s om dom får en chans till??

Pratade med Björk&Boström idag angående en resa till VM,dom är helt övertygade om att Björklöven klarar det till slut,ramlar in pengar hela tiden+ två storsponsorer,17 dagar till på sig att ordna en hållbar plan..skål!!

El Maco:
Morgan Andersen var väl Timrås svar på Beckham ;)

The Fat Bastard: Enad.

Mappe:

Grabben med underbättet! Foyn drunknade väl i duschen?

Idag hoppas jag DIF spöar skiten ur HV71, Jag tål inte dom filmande gnällkäftarna från bibelbältet!

Timrå IK är dom bästa.

250kg kärlek: jaha .jag trodde att ahl var någon form av superliga där framför allt målvakter utvecklas något kopiöst .. kan väl inte vara så lätt att få speltid i en sån tung liga .. måste vara bättre att stanna i timrå

Röymark känns intressant, helt klart. Han kan bli riktigt nyttig med sin fart och fläkt. Men han var inte så glad efter den här säsongen i köplunda pågrund av för lite istid och att han lira i fjärde linan. Men det mesta talar för att han gör det här med.. Fast han kanske till och med var reserv? Jag vet inte, nån som har koll?
Men om det skiter sig med gunno, och att han kritar på för modo lr stannar kvar i schweiz. Så är ju pyrret drömmvärvningen, men det kan ju inte vara omöjligt att han kan komma tillbaka? Om han väljer bort KHL så måste vi ju ha en otroligt stor chans. Det är vell bara köplunda som är hotet då i elitserien, men då gäller det att han nobbar dom med. Vilket i stort sätt alla extikare verkar ha svårt att göra.. Det är bara hoppas att dom nya finnarna och timo kan bli tungan på vågen för våran del.
För Pärssinen, Hirschovits och Pyörälä vore en skapligt bra första lina.. Sen kanadikerna på det med MPS lr Piros. MUMMA !

El Maco: Jag får Stephen Foyn vibbar. Han var en av mina största barndomsidoler i TIK. Oj nu blev jag ung på nytt!

dr-nix: Morgan Andersen, back in the days. Plockades från Sundsvall Hockey, tror det var året före fusionen. Före Morgan hade vi Stephen Foyne, Sarpsborgs finest.

Åkerblom i 6e: det var nog Espen Olsen Lie, junioren. Vad gäller spelare under kontrakt har jag ingen aning.

När hade vi sist en norrman i truppen?

Om Röymark:

"En skridskostark forward med en intensiv spelstil. Jobbar hårt både offensivt och defensivt. Pålitlig poängplockare, vältränad, men ej så fysisk spelstil. Spelintelligent. (av: Ulf Andersson)"

Bragd-Birger: något som verkar tydligt är att han inte är någon brunkare. Ska man spela honom bör han kanske ha en offensiv roll.

Det är nackdelen med rollfördelning, blir man för anal på den biten så är det lätt att man placerar en spelare i ett fack där tränaren anser att han ska vara utan att spelaren får lira utanför vissa riktlinjer. Snubbar som har offensivt spel i sig placeras i defenviva roller och man undrar varför det inte funkar.

Det känns som en spelare som passar in i Timrå, men vi får väl se.

Redigerad kommentar

dr-nix: Röymark är en old school timråvärvning. Återstår att se om vi kan ha samma utväxling på honom som haft på många andra, liknande spelare tidigare.
Ska man värva förmodligen-högre-potential-än-han-visat-spelare från någon klubb tar jag i a f VF alla gånger. Inte många som utvecklats där de senaste säsongerna. Snarare har man haft en fantastisk förmåga att förvandla stjärnor till bajs.

dr-nix: hittade även följande på hockeysverige.se

Röymark värvades till Frölunda från Sparta Sarpsborg inför den gångna säsongen. I Norge hade en han offensiv roll. I Frölunda fick han agera i det fördolda.

- Det blev mer matcher än vad jag hade trott. Men rollen var lite annorlunda. Nu hamnade jag i fjärdekedjan och fick spela mycket box play, säger han om sin säsong.

Sorry om det är ett fall för intresseklubben, men tänkte att folk kanske ville veta lite mer om Röymark eftersom grabben tydligen verkar lira här nästa säsong (om media är rätt ute).

Föresten angående Röymark så kan han tydligen lira som Center också. Kanske har viss inverkan i Linkans intresse ?

Har börjar kolla upp honom lite eftersom han verkar vara på gång till Timrå. Länkar till några gamla artiklar.

Har dock inte hittat någon artikel där Röymark beskriver varför han inte gjorde bättre ifrån sig den gångna säsongen.

Edit: hittade precis följande artikel där Nubben pratar lite:

Röymark spåddes en lysande framtid, har länge ansetts som en stor  talang i hemlandet Norge, men har haft svårt att blomma ut i Frölunda.

- Tyvärr är det så. Han var ju här en stund redan året innan (kort  lån under julen), och då såg det så bra ut att han fick kontrakt. Men  utväxlingen har väl inte varit perfekt, säger Norberg.

- Samtidigt är det trångt bland forwards, och Martin är 24 år. Den  istiden han har haft, kan vi lika gärna ge till någon yngre spelare.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

mikenomad: Han, Moe och Lander var också på Mcdonalds. Det MÅSTE ju innebär att han stanna :O

MPS var f.ö. på Helex och tränade igår!!! Innebär det att han stannar????

Andersson: Samt att målvaktssidan löser sig, helst genom att Limpan blir kvar.

Pikkarainen + en powerplayback på det här så , då blir vi farliga

mikenomad: Går allt i lås så kan jag börja se nåt skimra långt borta i horisonten!

mikenomad: Jag tror att Röymark, med en säsong i Frölunda bakom sig, kan vara en väl så bra värvning som ett toppnamn från AS.

Hahl Bundy: Det börjar så smått arta sig. Lagbygget känns so far bättre i år jmft med de senaste säsongerna. Känns som att när killar som Röymark är de osäkra korten så har vi steppat upp en nivå jmft när det handlar om killar som J. Samuelsson...

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Ärligt Röymark säger mig faktiskt ingenting.
Får kika på killen nu i VM.

Hoppas han lever upp till sitt namn i Timrå!

edit: Skulle vi landa Pikkarainen så skulle jag verkligen bli mer än nöjd. Gärna nån fler klasslirare oxå så flippar jag ur totalt men hittills är det mest: jaså?!
Hirso visste man ju tex.

Redigerad kommentar

Snoop:

Röymark känns i mina ögon ändå på förhand som ett starkare kort än både Meunier och Starkov.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Ja bara hoppas han slår väl ut hos oss.

« · 1260408 · »