1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607231 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
dr-nix: Nu är inte jag så säker på att det är upp till Linkan att välja huruvida man vill behålla MPS eller inte.

T T: Haha och så kommer du och lockar mig med den där filmjäveln.. Jag är på väg att ändra mig! Men Magnus potential in my <3

ersson: Varför då, du valde ju nyss bort honom?      :)

T T: Fan, sluta.. Blir grinfärdig

ersson: Titta en gång till på det här och så får du återkomma.      ;)

T T: Haha, åh nej..

Knylan: Apropå 05/06 så är Blake Sloan back numera.

dr-nix: Jag skulle nog hellre ta Magnus än Sonnie, faktiskt.. Även fast Sonnie är en pådrivare överallt i världen så håller jag Magnus potential högre än allt det varje dag i veckan!

dr-nix: Sonnie blir nog kvar allt annat vore tjänstefel, Pikken el. Pyrret på det o så Pääjärvi.
DÅ är jag nöjd.
Orealistiskt? Kanske.
Omöjligt? Nej, större under har skett.

Vad skulle ni säga om Linkan & co valde att skippa Sonnenberg för att behålla Pääjärvi. Jag tror nog det är troligt att man nöjer sig med efter att man värvat 2 till forwards. En av dessa blir nog Pikkarainen (eller någon annan Rightare).

mikenomad: Jo, på den fronten ser det i jämförelse med 05/06 väldigt mycket bättre ut. Det borde vara omöjligt att komponera ett lag som kan vara gråare än 05/06-upplagan.

mikenomad: Nu kommer alla ta mig som oseriös men jag kan tänka mig att sätta in Björn med Sonnie och Corso, alla vet att Björn kan leverera med rätt omgivning!

Knylan: Fast nog finns det väl några andra potentiella målgörare i det här laget förutom Hallin? Det måste väl t.o.m. du kunna se?

ersson: Får mig osökt att tänka på 05/06 när någon i ett sinnessvagt ögonblick kom på att Hallin skulle vara vår stora målskytt och alla köpte det rakt av. Gick sådär.

Frella: Jag byter gärna Hallin mot nån spelare som Pikkarainen, Gunno eller Pyrret...dessvärre tror jag inte på ett sådant scenario.

ersson: Skifta honom med Axelsson då...är väl en smaksak. Poängen är att jag tror att detta är ett sannolikt lag.

mikenomad: Spelar Per Hallin i våran andrakedja när han inte platsar i Södertälje så vet jag inte vad jag gör..

mikenomad: Det där laget ger mig rysningar. Dessvärre inte på det sätt som är önskvärt.

Blizzard: Isf skulle det kunna se ut som följer:

Mikko Jokela - Antti Halonen
Mattias Karlsson - Sebastian Erixon
Tomas Skogs - Elias Granath
Styf/Sonntag

Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Fredrik Hynning
Martin Sonnenberg - Daniel Corso - Per Hallin
Björn Svensson - Anton Lander - Maritin Röymark
Anton Axelsson - Gabriel Karlsson - Alexander Larsson

T T: så sant, fick för mig att han var därifrån (LCH), men han är från småland va (:

mikenomad: jag tror på linkan å anger

mikenomad: näe blir nog så, med tanke på att vi hade kapanen, kontiola och en jävla massa bra namn i luften förra året och det sluta med corso som absoluta toppen framåt kryddat med Anger, så Sonnie kryddat med Hallin blir nog bra för linkan ;-)

Blizzard: Nä, fast Bagarn är ju ingen egen produkt heller som Junland var.

T T: nu slipper dom skriva ett till sånt där hat press om spelare som dissar LHC iaf....

mikenomad: Det kan sluta med Sonnenberg och Hallin. Känns väl inte som en helt otrolig utgång till slut...

Jacksson 71: Även Pikkarainen måste väl ses som lite av en dröm...men som sagt, drömma får man ju. :-)

mikenomad: Jo, tror det jag med.. Pikkarainen och Sonnie är väl ett mer realistiskt mål..

T T: Cirkeln är sluten...

Bagarn bekräftad av LHC:

Jacksson 71: Tror vi kan räkna bort Pyrret och Gunno omgående dessvärre. Men lägg till Sonnie och nån till forward av hyfsad klass samt målvakt typ Pitkämäki, Noronen el Larsson så ser det ändå inte så pjåkigt ut...

Mikko Jokela - Antti Halonen
Mattias Karlsson - Sebastian Erixon
Tomas Skogs - Elias Granath
Styf/Sonntag

Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Mika Pyörälä
Niklas Nordgren - Daniel Corso - Fredrik Hynning
Björn Svensson - Anton Lander - Maritin Röymark
Anton Axelsson - Gabriel Karlsson - Alexander Larsson

Absoluta drömlaget! Sen en riktigt bra målvakt på det! Men visst, till och med jag är så smart att förstå att sådär kommer det aldrig se ut. Timrå har inte ekonomi till det. Men drömma kan man alltid ;)

250kg kärlek: Håller med, sparka allt och alla! Kräv pengar från sponsorer! allt! bara för att få hit pyrret! Det är ju absolut största drömlirarna! Timo borde väl kunna slå han en signal han med..

ersson: Du kan få whisky av 250 :)

250kg kärlek: Först ger du oss förhoppningar för att sedan spränga de i nästa mening, tabletter någon?

mikenomad: Det är väl som Jimmy H mycket riktigt poängterar i sin blogg idag. Att Larsson skulle lockas hit är högst osannolikt. Däremot tycker jag det är bra av Tarvainen/Linkan att man lyssnar med en sådan målvakt som Larsson när nu inget verkar bestämt från Detroits sida.

En annan spelare som jag hört att det ryktats om, eller som Linkan gärna ser i Timrå igen, är Pyörälä. Jag inbillar mig att Pyörälä hade en fin tid i Timrå och att det av den orsaken inte är omöjligt att locka hit honom. Han kommer att kosta flis, det är jag tämligen övertygad om, men kan han tänka sig att återvända hit så kan man sparka lite kanslifolk för att finansiera honom. Det tycker i alla fall ja dårå ;)))
Jag har fått uppgifter på att Nordgren och Pyörälä är önskespelare som man väldigt gärna vill ha hit. Dock finns inga ekonomiska resurser för att ro detta i land. Men Pyörälä hade smakat whisky!

Rooster23: Nån av dessa tre samt att vi får Sonnie på ett "riktigt" kontrakt. Då ser det j-a i min låda riktigt bra ut även om MPS drar...:-)

Hahl Bundy: Skulle vi signa någon av de tre skulle jag vara nöjd med målvaktssidan.

Hahl Bundy: hockeykanalen citerar i rubriken "Ser gärna honom i Timrå"

men det där citatet >"Ser gärna honom i Timrå"< finns inte någonstans i texten.

Ok, Larsson, Pitkämäki eller Noronen?
Vem föredrar ni?
Alla pratas det med tydligen. Jag hoppas på Larsson, så nu vet ni det. :)

Redigerad kommentar

jokklas: "MPS (och Detroit + agent) tänker nog "

detroit Oo

jokklas: De enda vi behöver landa är Pikken, Sonnie o Pääjärvi.
Pääjärvi får plats i de båda 1:a på Hynnings bekostnad.
Lyxproblem :)

Nu blir det säkert inte så här utan får vi 1 så får vi vara glada o så några extra breddspelare, som om vi inte har nog, menar jag.

Hahl Bundy: MPS (och Detroit + agent) tänker nog "Blir det inte NHL denna säsong vill vi ha mycket speltid i en 1:a eller 2:a lina så utvecklingen går åt rätt håll.". Skulle Timrå otroligt nog landa ett par spelare så vi har i stil med:
Pärsa - Hirsho - Pikkan
Sonnie - Corso - Hynning/NY

..då finns kanske inte plats? Spelare av ovan karaktär bör spela i 1:a eller 2:a också som jag ser det.

250kg kärlek:
Hockeysverige hakar på.

Det jag vill ha sagt är att jag stör mig lite på Pääjärvis svar.
Det man vill höra är:
"Det kan jag inte svara på just nu eftersom jag inte vet vad som händer med Edmonton. Om det inte blir NHL så blir det Timrå, om dom vill ha mig naturligtvis. Jag trivs jättebra i Sundsvall o Timrå."

Lite mer raka svar o inget svävande.

När det gäller målvakten blir jag mer o mer orolig.
Det ena namnet efter det andra dyker upp men inget mer än att man säger att det är bra målvakter o att man bara "hört" sig för.
Pitkämäki hade bara pratat med Mika lite löst enl. han själv. Noronen är bra men han inväntar ev. KHL kontrakt o därför avvaktar man.
Rämö var en HS fabrikation eftersom han är alldeles för dyr att ens tänka på enl. Timrå.
Daniel Larsson är man intresserad av enl agenten o Timrå är ett alternativ om det inte blir Detroit. Hur ofta har man inte hört det, det den här säsongen.

Pikkarainen säger samma sak, typ: Jag har hört att dom är intresserade men inte mer än det.

T om Pääjärvi säger så här idagens ST:
Pääjärvi om...
...det blir Timrå ifall det inte blir NHL: "Kan jag inte svara på just nu. Jag trivs jättebra i Sundsvall och Timrå är ett bra alternativ. Men sen beror det ju på hur Timrå tänker och vad de har hunnit göra innan det eventuellt blir aktuellt."

Tabletter någon?

Redigerad kommentar

250kg kärlek: Du är synsk. Jag visste det.

jag är den nya killen här som brukar läsa northpower och kollar vad dom skriver. Där var de nån som skrev att han hade kollat med någon agent om pesonen. och att han förhandlade med timrå. vet inte om de är så mycket sanning ide.

strippa

flyttat inlägg

ersson: Ja Sonnenberg styper nog på pengarna. Kan bli två nya forwards då i fjolårets förstalina.

Hmm, jag skrev om det för några dagar sedan. Och, se där. Nu verkar det ligga något bakom det.

« · 1262786 · »