1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607296 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Åkerblom i 6e: Vad bra då kanske du kan förklara exakt vad det är du menar?

Du kan väl börja med den här meningen:
"Supportrar ska inte tänka logiskt, dom ska blint utan eftertanke stötta helhjärtat!"

Hahl Bundy: Då förstog du helt enkelt fel.

Redigerad kommentar

El Maco: Tyvärr så hade du det..

mikenomad: var du ironisk nu? ;)

El Maco: Vi är ett utdöende släkte, generation X eller den ironiska generationen som vi också kallas. Jag har förstått det med önskvärd tydlighet efter ett antal år på den här sidan.

ersson: Jag trodde inte att det behövdes någon smiley men jag hade tydligen fel.

Knylan: Vad jag förstår av Åkerbloms kommentarer igår kväll så kommer detta att blir det bästa Timrå IK ever.

Den här kommentaren måste in i HS Hall of fame:

"Supportrar ska inte tänka logiskt, dom ska blint utan eftertanke stötta helhjärtat!"

Så bort med det logiska utan bete er som livegna Zombies som inte kan tänka själva oavsett hur klubben styrs el. vilka som spelar för Timrå!
Tänk inte logiskt! Det kan aldrig vara bra!

Berglund, fredriko74: Det var då inga järva åsikter, om man säger så. Sitter Linkan i en sits där han kan välja fritt mellan Backlund, Larsson och t.ex. Rämö så bör inte Pitkämäki vara ett alternativ, hur sensationellt det än må låta.

Berglund: Tror dock inte att vi får någon utav av dom. Juha lär nog bli vår nya keeper..

fredriko74: Ja hellre Larsson eller Backlund

Andersson: Är lite skeptisk till Juha som var i Mora för några år sedan, ser då hellre att Daniel Larsson kommer

jens_88: Jag hoppas att vi har kvar Sonnenberg och signar en vass finsk målvakt.

Blizzard: Jag tror Sonnenberg är grymt prioriterad, Linkan är nog bara försiktig med att signa han iallafall alla målvakter skulle försvinna ifrån marknaden och en transatland skulle behövas.

El Maco: "Jag kan trösta alla hysterikor att det sällan är för sent att göra en bra värvning. Anger signade vi inte förrän i augusti till exempel."

...Eller Sonnenberg som krita på 13:e Jan, men nu verkar han inte lika viktig för linkan -.-

Åkerblom i 6e: värvningen i sig var väl kanske bra..

Redigerad kommentar

ersson: Ja det var väl han. Sen ska man ju spela därefter ;)

El Maco: Anger, bra värvning?

Om saken gällde att vara realistiska så är det inte realistiskt att döma ut ett silly season lag på papper, det köper jag inte.

var Herb Brooks realistisk? ;P

Jag kan trösta alla hysterikor att det sällan är för sent att göra en bra värvning. Anger signade vi inte förrän i augusti till exempel.

Åkerblom i 6e: oj då var du på fel forum.

Håller såklart med helt och hållet, men "utdömd på förhand" existerar inte i min värld.

Åkerblom i 6e: Hallin har fått ett prestationsbaserat kontrakt att ta ställning till. Jag säger inget om det. Tycker det är vettigt med tanke på hans ålder och den status han håller. Men Hallin är ingen vi lever på. En spelare som antagligen kliver in när någon är skadad, annars blir jag förvånad.

Det är väl det där skitlaget på förhand man vill undvika. I stället  för en massa mediokra spelare hoppas man på spelare som kliver in och dominerar. Att Timrå bygger ett lag som inte är utdömd på förhand. Ett par riktigt duktiga spelare tycker jag att ekonomin tillåter. Dessutom har vi otroligt bra finanser i vår egen arena vilket bör innebära att vi kan mäta oss med flertalet "rikare" klubbar. Just för vår balans i arenan. 

fredriko74: Nej jag väljer gärna bort honom också såklart mot någon "säkrare" men då det väl händer ska vi inte vara muppiga ;)

Åkerblom i 6e: Hallin har flyttat tillbaka till stan, men när det gäller just han så hoppas jag faktiskt att han väljer Bobcats el annan lokal klubb, för vill nog ställa mig i raden av anhängare som tycker det är fel sorts spelare i nuvarande stund att fylla upp forwardsbesättningen med! Inget alls  emot Pelle , gillar hans attityd på banan, men inte rätt man att signa är min åsikt !

Redigerad kommentar

Till exempel, om Hallin skulle ansluta, tycker jag att man lite dumt ska säga "han kommer hitta formen igen!" och faktiskt våga tro på det.

Sen om du ljuger eller inte kan väl ingen veta. Det är väl mycket mer hos spelare inom lagspel som man måste räkna med som man dock inte kan på förhand. Som kemin mellan två eller fler spelare..?

Hur som helst då vi sitter där med det där skitlaget på papper så ska vi inte acceptera ett skit-spel och vara sur, utan bara stötta. Något annat hjälper faktiskt inte alls.

Åkerblom i 6e: Om jag påstår att målvaktsfrågan känns lite osäker, ljuger jag då? Eller är jag en idiot? När jag dessuton påstår att vår forwardssida har en del övrigt att önska, ljuger jag då? Eller är jag en idiot?

Jag tänker inte lägga mig i en cirkel, omsluten av en massa Timrå-supportrar, drickandes öl och sjunga "we shell overcome". För mig handlar det INTe bara om det utan också andra saker.

Det jag vill ha sagt är att man inte ska utgå från något negativt på förhand utan anledning, och inte gräva ner sig då det gått tungt.

Redigerad kommentar

250kg kärlek: Varför inte leva på en törnrosa-saga? ;)

Åkerblom i 6e: Du tar allt till en annan nivå. Att ha åsikter om lagbygget (för att undvika samma debacle som förra säsongen) är inte detsamma som att inte tro på laget.
Det handlar om att se lagets bästa, att vilja se laget nå framgång. Du lever fortfarande på förra säsongen som är mer eller mindre en Törnrosa-saga.

Det finns väldigt få (vill jag påstå), Timrå-supportrar som är negativ. Jag skulle hellre kalla dem realistiska. Du är minst lika naiv,som alla du påstår vara det, då du hävdar det du gör.

Hur många av er vågade ignorera - de stora - chanserna att missa slutspel och bara tro och hoppas dom där sista 15 matcherna? vem sket i att MoDo hade SSK och Rögle kvar dom där 2 sista matcherna och hoppades på det bästa för ditt egna lag Timrå? jag gjorde i alla fall. Och nog visst vart det jävligt mycket skönare då man fick se Timrå hålla undan dom där sista 14 i Luleå, då man just vågat tro på dom hela vägen.

Många "Tikare" är ju så himla negativa om jag ska döma efter internet.

Åkerblom i 6e:

"Så ska man enligt mig hålla sig på 5 tills man sett dem spela om man så tycker laget på pappret håller division 4 nivå"

Det där med 5:a var väl just...logiskt. Outch!! ;-)

Åkerblom i 6e: Positiv entusiasm är ett nyckelord som man inte kan andvända för ofta !

På en skala 1 till 10 och på 10 är man skit nöjd med laget på pappret och 1 jätte missnöjd. Så ska man enligt mig hålla sig på 5 tills man sett dem spela om man så tycker laget på pappret håller division 4 nivå.

Inte ens om man följt varje nyförvärv stenhårt (som jag inte alls kan tro många av oss har) så ska man inte döma ut en trupp efter spelare individuellt inuti den, särskilt på förhand!

Supportrar ska inte tänka logiskt, dom ska blint utan eftertanke stötta helhjärtat!

Åkerblom i 6e: Håller med, vi befinner oss i Maj månad och det finns absolut ingen panik på värvarfronten! Innan Juni månad slut så har vi signat upp en etablerad målvakt och löst forwardssidanfrågan, så sammanfattningsvis är det bara att gilla läget och njuta av solen till Vm och Nhl är färdigspelat, kort därpå kommer förvärv presenteras!

Åkerblom i 6e: Aha. Du för alltså Hahl Bundys talan. Fine.
Själv tror jag det blir bra om alla utomstående inom föreningen låter Linkan får jobba ifred och bygga sitt lag på det sätt han vill. Bakåt eller framåt, första linan först, eller sista först.

Jag är supporter med vissa krav. Får jag ha det?

Nu ger vi fan i att utgå från något negativt förens vi sett hur det ännu icke-klara laget spelar tillsammans. Finns ingen anledning att spå och tro nåt dåligt om ett halv klart silly season lag, vi är väl supportrar för i helvete??

dr-nix: Challe fanns med i bilden, ja. Men det fanns också andra, mer bidragande orsaker, till att Anger hamnade här.
Jaja, Sundsvall blev influerad av Stockholmsmodet. Bara det är värt hans lönekuvert. Utan Anger hade Sundsvall stannat, typ. Jag tror det.

Hahl Bundy: det tvivlar jag på, det var nog Challe som utbrast "Det är honom jag vill ha!"

250kg kärlek: Scoutade? Gjorde man det?

El_loco: Anger har aldrig lyckats i något lag om han inte haft trollgubbar vid sin sida. Så är det bara. Jag påstår fortfarande att den som scoutade den mannen till Timrå IK måste ha varit blind. Nåt sämre skit har jag sällan skådat och det tyckte jag innan han kom hit, innan han gjorde sin första match i Timråtröjan.
Om hans senaste säsong var den sämsta i hans karriär så bevisar det än mer hur dåligt man scoutade i det fallet.

73Sjöbba: Något du delar med 99% av Timrås supportrar...det får räknas som ett av de viktigaste kriterierna för att beskriva den genomsnittlige TIK-supportern.

Knylan: Själv vill jag mer känna oro innan det blir ett faktum, på så sätt kan jag känna en mer skön harmoni under sommaren, utan att ha oron gnagandes eftersom den redan är avklarad, mot för andra som då har hela sommaren "förstörd".
Alternativt kan man oxå oroas nu, för att sen få en "tripp" i en euforisk nirvana upplevelse för att det blev mycket bättre än det man tidigare oroades för.

Att bara sitta o pilla naveln o räkna hur mycket navelludd kontra tåludd man kan skrapa ihop under den här tiden utan att reflektera så värst över vad som kan ske alt. kommer att ske, är ingenting för mig just nu. 

Jag mår bäst när jag mår som sämst!
Chill out!

Redigerad kommentar

Knylan: Jag tycker om att vara hysterisk.

250kg kärlek: Inte för att det spelar så stor roll, men Basel spelade i NLB DVS andra divisionen i Schweiz förra säsongen. 18 poäng på 21 matcher av en utlänning är inte godkänt där. Jämför med den gamla favoriten Lee Jinman som kom på 8 plats i poängligan med 67 poäng på 35 matcher...

Föregående säsong var oavsett hur man ser det hela måste betecknas som Anger sämsta i karriären. Inte ens AIK vill ju ha honom nu...

250kg kärlek: jag sade aldrig att han var värsta skyttekungen utan att han producerat även innan tiden med Bremberg.

dr-nix: Hur tänker du då? Anger producerade i Djurgården den tid Bremberg fanns vid hans sida. Tidigare scores är väl att likställa med hans tid nu senast i Basel, efter sessioren i Timrå IK (18 poäng på 21 spelade matcher). Det är viss skillnad att spela i elitserien OCH producera än det är att spela i diverse alpnationer där man knappt vet hur man hanterar en klubba.

Värt att nämna är att Anger inte var Linkans fel utan någon annans. Så det så.

Knylan: A.M.E.N.

Jacksson 71: Mäkiaho värvades inte som skyttekung och att Anger skulle floppa som han gjorde var det nog ingen som förutspått (notera att karln producerat även innan han började lira med Bremberg)

Knylan: Okej då, jag ska försöka lugna mig lite.. För det är som du säger, det är mycket tid kvar. Men det är kanske lite sen förra året och året innan. Anger och Mäkihao var väl inte dom där skyttekungarna man letade efter direkt. Så därför vill jag har klart med vår "stjärna" så fort som möjligt. Men som sagt det är mycket tid kvar. Men det vore skönt att ha klart det ganska direkt efter VM,.. Men det är kanske lite väl långsökt.

Sen en sak som kanske kan lugna oss som är lite otåliga är att kolla på dom vi värvat.
Kim hirschovits har varit en av SM-ligans bästa center år efter år. Ja menar till och med HV, FBK m.m är ju avensjuka! Sen jokela är ingen dålig värvning heller. Halonen, Röymark, Larsson är spännade nyförvärv! Och sen har vi ju våra Anton Lander också, och han kan bara bli bätttre!

Redigerad kommentar

Knylan: Instämmer helt och hållet!
Avvakta och se!

« · 1263235 · »