1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601391 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
ersson: *suck*

Hahl Bundy: officiella? ofta jag inte fattar något..

Moffsing: Pelle Hallin, Pelle Hallin, Pelle Hallin! JIPPIE

ersson:

ersson: åffissijella

Manderville: Inte hoppar jag jämnfota av glädje direkt.
Jaja... vi breddar brett iallafall!

Manderville: w00t? Länk eller insideinformation?!

Hahl Bundy: Haha, är det inte lite tidigt att knapra valium nu? Vad gjorde inte du under lule matchen? Koma på sjukhuset?

Linkan löser allt, det gör han alltid! (L)

Manderville: Jaha, så vill man spela i Timrå även om man har varit kass ett bra tag så räcker det med att bygga hus i trakten. Timrås förhandlingsläge har ju varit minst sagt bra så allt över en 25k i månaden är pengar i sjön.

Pelle Hallin klar, nu blir det SM-Guld.

ersson: Ta o läs Jimmys blogg du så kanske du oxå måste ta o börja knapra valium som en annan.

Det man får hoppas o som inte Jimmy nämner är att den där forwarden som ska in i 1:a el. 2:a femman är utöver, Sonnie o Pääjärvi. Försvinner Pääjärvi (vilket han gör) så måste vi ha 2!!! klassforwards.

Återigen talas det om ekonomin, skulle vi inte satsa mer pengar på ett bättre lag än i fjol?
Än så länge ser det inte ut så o det snackas redan om ekonomin.
Inte ett dugg positivt enl. mig

TIK55: Andas ;) Läst dagens ST? Vi har ju Sonnenberg i vår lilla ask!

Lill-strimma: Det är dax nu att presentera några nyförvärv......

Enl. ST o Dagbladet idag så är Larsson o Backlund inte längre aktuella.
Målvakts frågan går vidare.

Sonnenberg säger Timrå är 1:a valet o att han inte är orolig.

Hahl Bundy: Typiskt hemsökt.

250kg kärlek: Det var på tiden!
Oturshus nr 1.

Jag skulle sätta en slant på att det är Mattias Karlsson som behöver något nytt. Huset han bor i nu skall säljas.

Kerstin_k: Det kanske inte är en finne som skall flytta in

Kerstin_k: Det kan man ju undra.

kaofl: Hmm... Vad hände med örnen?

Såg detta på Facebook nyss här. Borde betyda att det antagligen är en spelare som är klar som ska ha hus eller en ny spelare som de behöver det till.

"Timrå Ik Red Eagles Vi behöver hyra ett hus i Haga, 4-5 rum och kök. Har Du något tips, ring kansliet 060-7891000
för 15 minuter sedan"

ersson: inte många som söker 1:a målis så konkuransen i just ES är inte skit stor, om inte HV får för sig att dom vill ha honom då är det bara att ge upp.

ersson: Håller han lika hög klass som han gjorde i Fbk, så tveka inte att slå en signal Linkan!

BlackBay: Den teorin skulle kunna vara fullkomligt rätt, jag är har bara en känsla av att man lägger ner energi på fel spelare i form av Hallin. Hans toppar tror jag är dåtid, tyvärr. Röymark däremot håller jag som ett dark horse, tror han kan växa i kostymen och prestera på hög nivå, iaf fullgod för en 3e lina!

fredriko74: Ser då hellre Hallin i fjärdelinen än Larsson/Röymark..... även om Hallin idag inte är en toppspelare så är han i grunden än rätt ok spelare med bra attityd o viktigast av allt....ett Timråhjärta

börjar bli traggligt för Sundsvall nu'

Hahl Bundy: Nja misstänkte väl att du höll någorlunda nivå. Men jag är rätt så less på "KS nästa" och "Allsvenskan nästa" kommentarer. Och om man nu ska klaga på Linkan så tycker jag man ska ha några siffror och grunder innan man börjar onda, tror faktiskt han gör vad han kan. Vi hade väl ingen kris trupp ifjol heller gäller bara att få ut det bästa av dem, och där tror jag vi ligger på plus inför nästa säsong.

El Maco: Du har en poäng där.

Hahl Bundy: Örnnästet=Gökboet. Den där stora indianen som drar på slutet, är det Norberg det?

Berglund: var det där ironi, för jag ser ingen smiley ;)

Berglund:

Då kan man ju inte veta alla gånger man är ironisk :)

Hahl Bundy: Personligen tycker jag att skriva smileys efter man varit ironisk förstör hela konceptet.

Redigerad kommentar

T T: Kan man vara så lobotomerad så kanske allt vore himmelskt härligt!

Åkerblom i 6e: Du har inte funderat tanken på att det som skrivs i vissa inlägg är med viss överdift kontra sarkasm, ironi ibland? Allt för att få igång lite snack?Eller måste man ha smileys varenda eviga gång?

Ang. Linkan så skrev jag väl försvarsinlägg för honom när han var i Thailand, liksom 250 o några till, när vissa gick bananas härinne!

När det gäller Linkan så finns det väl ändå nåt mer att önska, iallafall i mina ögon.

Jag tänker inte vara nån livegen zombie utan säga vad jag tycker men det gör inte mig till nån sämre supporter för det, kanske mer, eftersom jag vill laget det bästa o vill att det ska vara så bra som möjligt o spela så bra som möjligt.
Men ser laget ut som kack o spelar som kack tänker jag inte stå tyst som nån lobotomerad lallare o låtsas som att allt är frid o fröjd!

Om nån nu skulle tro att jag går bananas pga att det inte har blivit några värvningar så är det grava missuppfattningar.
Allt för att väcka till lite snack!

Det kommer att komma en rutinerad klassforward och en stabil målvakt, det är jag helt säker på! Innan slut juni har det presenterats en på varje post där, slappna av känn lugnet! Verkar vara panik i luften

fredriko74

flyttat

Hahl Bundy: Medge att lobotomispåret som Åkerblom är inne på känns ganska lockande.

Hahl Bundy: Ja jag tycker helt inte om när man skriver tex så här pass logiska kommentarer:

"Glöm pikken, det kommer nån annan, betydligt billigare rightare, från Italien.
Glöm Larsson på sin höjd blir det Pitkämäki o då är pengarna slut.
Det är Hallin som är "stjärnvärvningen".
Pääjärvi sticker o Sonnie har vi som sagt inte råd med så vi plockar upp nån junis.

Så där KS nästa!"

Tror inte Linkan försöker jävlas med att värva som ni inte vill.

Åkerblom i 6e: Vad bra då kanske du kan förklara exakt vad det är du menar?

Du kan väl börja med den här meningen:
"Supportrar ska inte tänka logiskt, dom ska blint utan eftertanke stötta helhjärtat!"

Hahl Bundy: Då förstog du helt enkelt fel.

Redigerad kommentar

El Maco: Tyvärr så hade du det..

mikenomad: var du ironisk nu? ;)

El Maco: Vi är ett utdöende släkte, generation X eller den ironiska generationen som vi också kallas. Jag har förstått det med önskvärd tydlighet efter ett antal år på den här sidan.

ersson: Jag trodde inte att det behövdes någon smiley men jag hade tydligen fel.

Knylan: Vad jag förstår av Åkerbloms kommentarer igår kväll så kommer detta att blir det bästa Timrå IK ever.

Den här kommentaren måste in i HS Hall of fame:

"Supportrar ska inte tänka logiskt, dom ska blint utan eftertanke stötta helhjärtat!"

Så bort med det logiska utan bete er som livegna Zombies som inte kan tänka själva oavsett hur klubben styrs el. vilka som spelar för Timrå!
Tänk inte logiskt! Det kan aldrig vara bra!

Berglund, fredriko74: Det var då inga järva åsikter, om man säger så. Sitter Linkan i en sits där han kan välja fritt mellan Backlund, Larsson och t.ex. Rämö så bör inte Pitkämäki vara ett alternativ, hur sensationellt det än må låta.

Berglund: Tror dock inte att vi får någon utav av dom. Juha lär nog bli vår nya keeper..

fredriko74: Ja hellre Larsson eller Backlund

Andersson: Är lite skeptisk till Juha som var i Mora för några år sedan, ser då hellre att Daniel Larsson kommer

jens_88: Jag hoppas att vi har kvar Sonnenberg och signar en vass finsk målvakt.

« · 1263352 · »