1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601361 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
mikenomad: Det må vara en chansning med topp AS spelare ja, i viss mån i alla fall.

Samtidigt, de som har en viss typ av skicklighet, kyla, blick mm som gör att man spottar iväg en massa poäng oavsett serie kan överraska när de tar steget upp i ES helt klart. Tycker själv det är lite synd att vi inte fick in någon topp AS spelare faktiskt.

mikenomad: Angående Modo så är jag ganska säker på hur det kommer att gå. Jag misstänker att Modo kommer bli det första laget i Elitserien som blir helt utan poäng. Man kommer att göra mellan tolv och sjutton mål sammanlagt, släppa in omkring trehundra, ha ett publiksnitt på 230 och avsluta säsongen med en sämre ekonomi än Grekland. Fast nu är jag kanske väl optimistisk.

Paddan: Ja, vår trupp ser homogenare ut jmft med de senaste säsongerna. Det är väl målvaktssidan som är ett litet frågetecken. Vad gäller Modo så är det väl som du skriver, många som känns "småspännande". Ni har ju lyckats knipa en hel radda med eftertraktade AS-spelare. Problemet är att risken är stor att det blir pannkaka också och just nu känns det som att Modo ställer alltför stort hopp till att toppspelare i AS skall gå in och bli toppspelare i ES. Men men, ni har ju inte värvat klart ännu så några etablerade namn lär säkert dyka upp också. Målvaktssidan ser däremot helt ok ut, tryggare än vår.

Redigerad kommentar

lu93rowa:

Sundsvall? Du bor i en förort till Matfors :)

mikenomad: Timrås trupp ser onekligen intressant ut till kommande säsong. Djurgården har ju tappat riktigt tunga pjäser, samtidigt som Hardy verkar ha haft tumme med Fru Fortuna och fått alla de unga spelarna att snudd på överprestera den gångna säsongen. Vad gäller MoDo känns det illavarslande, men samtidigt så känns truppen lite småspännande. Fast lagets vana troget så kommer våra kontrakterade "värstingar" ändå inte att våga sig närmare sargen än 1-2 meter. Tror det har något med insydda repellerande magneter i tröjor och sarg.

Mackelito: För att utan att tveka ha uppvisat stort mod när han i katakomberna vågade exponera sin gröna parkas för hela svenska folket. Samt för att troget ha stöttat pappersindustrin genom sitt omättliga behov av faxpapper.

Paddan: Jasså, ni gör så ni. Här turas diverse skribenter om att sköta sportchefsjobbet åt Linkan.

Vad gäller Wennerholms ranking så känns det märkligt att han först skriver att den baseras på trupperna just nu och att han med det utgångsläget lägger både Luleå och DIF (som har 18 spelare kontrakterade) före oss. Personligen tror jag vi har bra häng även på LHC som känns på nedgång. På min ranking ligger TIK 5-6:a just nu.

Paddan: Med motiveringen ?

mikenomad: Förresten, finns priset Årets Svensk kvar? I sådana fall funderar jag på om man skulle nominera Micke Sundlöf till den titeln.

mikenomad: Exakt, då hade han kunnat vinna titeln sportchef i den veckovisa dragningen ur tombolan på kansliet.

Paddan: Håller med dig. Hade han verkligen menat allvar med det han sa om att vinna en titel hade han naturligtvis valt Modo.

Paddan: Ja det enda "positiva" modos nyförvärv kan komma på är ju att det en gång i tiden spelade en spelare vid namn Fors.. nånting. Annars finns det ju inte så mycket positivt att säga. Så det är ju en viss skillnad.

Mackelito: Och vad skulle Pikkarainen säga då? "Jag har kommit hit för att ligga på soffan, dricka sprit och spela helt värdelöst. Jag valde Timrå bara för att de betalade mest, men egentligen tror jag Timrå kommer att få kämpa för att vara kvar i högsta serien." Givetvis strör nyförvärv positiva floskler omkring sig om hur underbar och världsbäst den nya klubben är.

Egentligen hade nog Wennerholm tänkt sig en liggande åtta för oavsett vad som skrivs kommer det ändå bara en evighetslång kritik från Timråsupportrar.

Bigthelin: Det där låter ju underbart.

För övrigt så rankar Modo Wennerhola oss som 8a enligt nuvarande trupperna. Han måste alltså ha missat att en hel finsk superfemma värvats..

T T: Undrar om de har råd att lösa ut Nubben, skrev de inte ett långt kontrakt?

Redigerad kommentar

T T:
Äh!
Åkerlund är för kort! ;-)

Får vi behålla Åkerlund? NHL gör rent hus bland svenska målvakter.

Måste säga att det känns bra att Pikkarainen vet vad han vill och siktar högt!

saxat ur st.

"I Timrå återförenas han bland andra med tidigare lagkompisen Kim Hirschovits.

– Det ska bli kul att spela tillsammans med honom igen och med Mikko Jokela och Timo Pärssinen som jag också spelat med förut, säger nyförvärvet som vet vad han vill i sin nya klubb:

– Jag vill vinna en titel."

lu93rowa: Vad var det för kul med det? :-)

Mappe: haha... chansen för att frölunda ska åka ut är väldigt låg.
men drömma får man göra :)?

och finns de ingen humor i Gbg? jag bor i sundsvall :)

T T: Jag hoppas verkligen att det vidriga skeppet är på väg att sjunka för att sedan helt försvinna. Först skall dock TIK förnedra dem ordentligt i Kålleseum inför dagcenterpubliken i några år till. Fjärsing i röven, det är grejor det!

Blizzard: Vi har intagit en andraplats på "imponeringsskalan" också.

Mappe: Ahdrian kanske har kommit till insikt? Fan tro't. Lite konstigt att inte Nubben fick gå samtidigt med Dahlén. Ahdrian låter måttligt nöjd med hans insats.

Mackelito: HV är nog med där också. Trots att Melin, Petrasek och Liv försvunnit..

Blizzard: I klass med Frölunda och Färjestad har vi bäst lag, helt klaart!

kaofl: 3:e äldsta laget med - me like, rutin är härligt i alla lägen ;-)

La märke till att vi har "tyngsta" laget just nu i elitserien om man går efter siffrorna på eliteprospects som länkas i hockeysveriges artikel här(se länk).

jonmannen: Blanda inte in Gbg i detta, jag tror han är från Matfors eller dyligt.

lu93rowa: ja .. absolut . dummare människor får man leta efter . som att frölunda skulle värva samuelson och starkov från timrå .. lite samma nivå . fast de är kanske lite svårt att förstå för en så otroligt smart person som dej . vad sägs om att sluta diskutera frölunda på detta forum .. man blir på otroligt dåligt humör

lu93rowa: Existerar inte humor i Gbg?

willysson: Förr eller senare vänder nog Frölunda trenden dock. Träffar de rätt i denna karusell så har de kanske plötsligt en ruggig stomme 2-3 säsonger.
Men visst, de har satsat hejdlöst fel några år vilken nog även lu93rowa tycker.

Tyvärr har vi inte samma lyx, ordentlig felsatsning för oss ett par år så är det allsvenskan och ekonomisk ruin :-)

lu93rowa: självklart är det så. Dom vill komma till en storklubb som lägger ner massor med pengar varje år för att ändå inte vinna sm-guld.
Gräset är inte grönare på andra sidan:)

lu93rowa: Haha, säg någon som har ett hjärta när det gäller pengar?

lu93rowa: nä precis de har "förlundahjärta".

Redigerad kommentar

ersson: ja men då har dom inte timråhjärta ;)

lu93rowa: Någon gång hört talats om pengar? ;)

Mappe: haha korkskalle... Frölunda värvar spelare som vill hellre vara i frölunda än timrå annars skulle dom stanna i timrå? så om dom sticker till frölunda så vill dom va där! inse.

lu93rowa: Hörrö korkskalle, vad är det som är så svårt att förstå! Vf värvar spelare från TIK som är stöttepelare, spelare som man väldigt gärna vill behålla. TIK värvar spelare som vf har ratat/är överflödiga. Är det jämförbart tycker du? Jo tjena!

... Fan vilken sjuk centeruppställning vi har alltså, finska ligans två bästa centrar på senare säsonger plus Sveriges nog mest talangfulla center och Skellefteås bästa center för två säsonger sedan! Jag bara kom och tänka på det och ville dela med mig av glädjen! ;)

Blizzard: Lugn, enligt samlade forat här så spelade det ingen roll att Sundsvall åkte ner "det var ju bara Samuelsson det gällde", snarare så att en härlig gemensam uppslupen mysstämning inföll på beskedet.

lu93rowa: "tex som" vad mer? Vi är verkligen ledsna att vi tog dem från er, men det är ju som så att det är pengarna som styr. Att sälja strypt oförädlad sill det kan man ju inte bli fet på.

Skönt att det iaf jobbas på Sonny

Perra är klockren!

Och det faktum att sex av de åtta nyförvärven är finländare tror Timråtränaren inte kommer att bli något bekymmer för egen del.

– Nej, det blir som vanligt. De får lära sig värmländska.

" Man får inte vara på obestånd. Men det kriteriet har ingen koppling exakt till den 30/4, utan det är kopplat till tidpunkten när vi gör bedömningen, säger Kenneth Fahlgren"

Intressant...

Btw, S-vall ner = ingen Owuya som 9:e back, isf kommer han nöta bra mycket bänk i timrå detta år, de tror jag inte han vill.

jonmannen: haha dummare människor får man leta efter... Timrå värvar även från frölunda, tex spelare som anton axelsson och röymark.

Vill man få ett hum över hur Frölundas trupp ser ut om två år kan man ju kika på Timrås idag :P

Jacksson 71: Jag ha sett han nån match på TV när han lira i Jersey, tänkte dock inte på att kolla något extra på han så jag kan tyvärr inte rapportera något speciellt. Onödigt inlägg jag vet... :-P

Herminator: Japp, det känns riktigt bra med Pikkarainen. Nästan för bra för att vara sant. Men och andra sidan kände jag exakt lika dant om Tenkrat. Och jag vet väl inte om han motsvaradde förväntningarna riktigt.
Så är det någon som har bra eller hyfsad kolla på Pikkarainen? Nån som har sett han live eller på tv..?

Kostiainen: Härligt uppsluppen stämmning här idag. Ser fram emot nästa säsong med tillförsikt och spänning, bra jobbat alla värvarinvolverade..!

Pätr:

Jag är ju så oerhört detaljerad att jag säger med säkerhet att de gör 107 poäng tillsammans!

« · 1264550 · »