1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601300 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
mikenomad: Icing-Ove skriver ju detta: "Timrå ser helt klart namnstarka och balanserade ut och Perra passar nog bra in där."

Dom har nog höjt sin ironi till oanat höga nolaskogsnivåer!
Det är vad jag tror.

Jacksson 71: och in med de mogna namnet köplunda. ni har köpt mer, smartskalle

Ja visst får det gärna bli en tradition att man får ett nyförvärv pressenterat på premiären ? :)

Anonymous: Ja vill så gärna så gärna att pyrret kommer tillbaka och jag är inte den enda timråiten som känner så.
Men att han skriver på har jag endå svårt och tro.
Så jag hoppas på sonnie och försöker inte tänka på Mika för då kommer jag bara bli besviken. KHL eller köplunda blir hans val skulle jag gissa på.
Men bara för att vi inte fick/får Pyörälä skall vi inte sörja. För jag menar Kim Hirschovits och Ilkka Pikkarainen skulle nog dom flesta lag i europa vilja ha.
Utan jag är bara glad att linkan är ute efter två toppspelare. Och vi kommer förmodligen få någon av dom.

Hahl Bundy:
"Ja ni har verkligen en bra tränare nu, ni ser giftiga ut. Men frågetecknen är väl hurvida målvakterna/defensiven sköter sig. Timrå Red Eagles blir att räkna med."
(spud inne i Modoboken)

Nu håller helvetet på att frysa till is, domedagen är nära....spud talar positivt om TIK!

Eller är det så ironiskt att inte ens jag kopplar?

Kerstin_k: Själv tycker jag att Linkan i vanlig ordning lägger ut dimridåer inte blir man något klokare av artikeln.
Men vill man så kan man skönja ett hopp om Pyrret och el. Sonnie :)

"Pyörälä står så klart också högt i kurs – och klubben ser gärna att han återvänder.
– Klart vi gör det. Det är en fantastisk hockeyspelare, säger sportchefen Stefan Lindqvist."

"Väntar ni med att kontraktera Sonnenberg tills ni vet vad som händer med Pyörälä?

– Det är inte någon medveten strategi. När det gäller Sonnenberg hoppas både vi och han att det ska lösa sig. Sen är det en utopi att vi skulle kunna få både honom och Pyörälä. Kanske blir det inte någon av dem, det har med ekonomin att göra. Men ambitionen är att vi ska ha en 13:e forward. Sen får vi se om vi skriver med någon den här veckan eller om en månad."

" Även på anfallssidan är det finländarna som sticker ut mest. Kim Hirschovits (lär er att stava till namnet redan nu!) "

Om det verkligen bara handlar om pengar så lär det ju bli KHL.

Anonymous:

"– Men jag tror att det kan bli svårt att knyta ihop något. Vi har inte så många kronor kvar. Det finns flera lag med tjockare plånbok än oss som rycker i Pyörälä."

Säger det mesta, kan jag tycka.

Jag tror på Frölunda eller KHL.

"Sen får vi se om vi skriver med någon den här veckan eller om en månad."

Blir det Pyrret så verkar det bli kontrakt denna veckan, blir det Sonnenberg blir det om en månad?

Pyrret verkar vara mer sugen med fler finnar i laget iaf.

Han lär ju hamna i Frölunda, är ju är ju de som har kapitalet till en sådan värvning.

Redigerad kommentar

lu93rowa: vilket jäkla lyxproblem dom måste ha haft då, gnäller på att andra lag har skador, Jerusalem dom kan dom.

Kevin O Shea: håller inte så stor koll :) men vet att många FBK och HV fans har gnällt på oss om de iaf

lu93rowa: Brukar inte vi ha dom skadade då?

Kevin O Shea: med tanke på skadorna han haft lär vi ta honom :)

TIK55: Mika? Det finns avlägsna rykten som säger så...

mikenomad: Tror att det kommer en eller fler överraskningar när laget går på is den 2 aug.

mikenomad: Myre Centrum haha de vore nånting!

Hahl Bundy: Strålande! Tycker nya arenan kan ligga här faktiskt, i hockeyland. Nära centrum också. Myre centrum alltså....

mikenomad: Vilken tur du har, nu slipper du åka från Njurunda för att se hockey.

Hahl Bundy: Ja j****r....det ante mig nästan. :)

Redigerad kommentar

mikenomad: Jag förnekar bestämt. Det är inte jag. Det är frun.

Hahl Bundy: Ja, det är du ju bra på. Rökridåer alltså....väntar med spänning på hur många matcher det tar innan du låter krokodiltårarna falla och i inlägg efter inlägg, eftersom ingen bryr sig, deklararar ditt frånfälle härifrån. ;)

Redigerad kommentar

mikenomad: Du vet väl hur det är? Spela inte dum nu :)

mikenomad: Jag tror ingenting, jag lägger ut rökridåer.

Hahl Bundy: Ha ha. Det kommer från en vars inlägg måste korrekturläsas av frugan innan han sänder inläggen....

Hahl Bundy: Jag tror Pikken kommer vara bra och kötta både puckar och motståndare, framförallt det senare. Och det har vi saknat, såna spelartyper. Men så värst många mål tror jag inte han kommer göra.

Jasså, du tror Pyrret är på G? Nja...tvivlar på det. Sonnenberg på artist känns väl mest troligt.

mikenomad: Låtsas vara grinig o bestämd du. Det är ingen som tar dig på allvar ändå.
Det har frun din klargjort :)

mikenomad: Vi kanske får en ny Pyörälä när Pyörälä kommer tillbaks till oss om nån vecka? :)

Pikken ska vara obekväm, stenhård bryta in på mål o kötta in puckarna.
Så det så!

Hahl Bundy: Ser att mina mess då och då skickas dubbelt. Det är bra, då ökar min inläggsskörd.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Jag skojade inte. ;)

mikenomad: Ha ha :)

Hahl Bundy: Käften. Jag vet vad ni tror, tro inget annat!

mikenomad: Vilka har trott det?
Kom igen nu! Leta :)

Skarin: Som sagt, Pikken är säkert ett kanonförvärv och gäller förväntningarna att vi äntligen skall få in en spelartyp vi saknat så stämmer jag in. Men de som tror att vi fått en ny Pyörälä bör nog tänka om...

mikenomad: Frälsarstämpel och frälsarstämpel. Pikkarainen är en spelartyp som vi saknat under alla år, höll jag på att säga. Det som gäller är väl att han just ska bli den spelartyp vi alla hoppas på. Pikka känns som ett kanonförvärv.

Sedan att Hirso känns mer intressant, det håller jag också med om.

Vilken match var det då Lindbäck gjorde denna otrolig benparad?? Han sträckte sig så pass så han räddade pucken med skenan?

Hahl Bundy: Jag har sett Pikkarainen på någon sådan lista tidigare.

Sedan är väl hela grejen med Pikkarainen att han är en spelartyp som Timrå saknat väldigt länge. Han kommer betyda mer än Hirschovits på det sättet likväl som Manderville fick fler fans än Krykov.

Andersson: ABSOLUT!!! HAELT KLART!!

söder över: Känns som att det är dags för en fullständig finnfemma igen =)

mikenomad: känns lite som om hirso är större flopp risk än pikken.eftersom pikken har rört lite på sig nu på slutet och sett lite olika föreningar o sätt att lira på medans hirso varit fast i sitt hifk. ok alltså nu spekulerar jag!

sedan har hirso ett spel som kräver lite mer självförtroende för att fungera. våga en fin dragning, våga en halv spektakulär över hela banan passning, etc,
hoppas att han kan vara trygg i laget från början å bjuda publiken på allt han kan inom hockey!

pikken spelar juh en "enklare" hockey där han antagligen bara borrar ner å möljer mot mål... lite som sonny. enkelt rakt spel med massa krig! det håller juh i vått o torrt! =)

detta är juh bara mina spekulationer! jag hoppas hejdlöst mycket på att de båda lyckas ordentligt så som tidigare lite kända finska poäng plockare gjort i timrå...

det känns juh lite som om timrå lyckats få tag i 2st 1a linor i år om dessa 2 finnar blir framgångsrika!

Icing-Ove: jag vet inte vad han menar... men vi ser nog Ole-Kristian i utvisningsbåset oftigare. Huruvida det är bra återstår att se

MODOJohan:
Han menar nog att Thörnberg får det hett om öronen om Ilkka inte är 13:e forward...

Åkerblom i 6e: Haha va? Tollefsen kommer att vara en mardröm för många motspelade ett par säsonger framöver...

Icing-Ove: Pff. Han kommer inte ens våga bromsa snö på någon om han vet att Ilka är ombytt.

Ambroo: Luleå känns spontant som ett jävla taskigt alternativ för Mika. Då tror jag hellre på Frölunda för honom.

Åkerblom i 6e:
Lillebror Ilkka får nog överlåta Thörnberg till storebror Ole-Kristian....

Tror jag ska få Ilka att signera den här, han måste ju veta att han förväntas vara elak. Vi vill ju inte att han ska mesa ner sig som en viss Herr Mäkiaho som var #2 mest utvisade spelaren i Finland (eller hur?)

Närmast han var att leva upp till den statistiken var väl när han tacklade domaren på försäsongen där nån gång..

Hahl Bundy: Pikkarainen är en bra värvning men frälsarstämpeln vissa härinne försöker tillskriva honom känns väldigt överdriven. Jag håller nog med Nyström om att Hirso är det intressantaste nyförvärvet i TIK. Det innebär inte att han självklart blir en succé dock. Han känns som en kille som kan tokflippa el så blir det raka motsatsen, dvs en "Anger"...

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Ja!

Ambroo: eller så har jag sett han spelat i new jersey och HIFK, fattar inte nödvändigheten med frågan

« · 1268142 · »