Mangy92: Ja ror Linkan in både Sonnenberg och Pihlman ska jag personligen kyssa honom. Men chansen att det går i hamn är väl ungefär lika stor som om att jag vinner idol nästa år..
mikenomad: Först Saarenheimo och nu Laatikainen inom ett par dagar. Jag har aldrig förstått vart Södertäljes pengar kommer ifrån? Jag menar så mycket publik har de ju inte...
Per HApps: Jag har i alla fall inte hört något sådant ifrån de sponsorer jag känner. Brynäs lyckades väl finansiera värvningen av Jonas Nordqvist på detta sätt, om jag kommer ihåg rätt?
Angående Sonnenberg. Om det nu sitter i pengarna, varför försöker Timrå i så fall inte få ihop extra kapital till en värvning med hjälp av sponsorer/externa finansiärer?
superfalle: Borde inte KHL höra av sig? även om det inte är intressant för honom själv så borde väl de vara intresserade. Frölunda borde väl även de ha hört av sig.
Pätr: de behövs ju knappas diskuteras eftersom modin med största sannolikhet spelar i världens bästa liga även nästa år . där ett av världens hårdaste skott åter kommer att göra ett antal poäng . men visst är han på dekis . dock så är min övertygelse att han förtfarande är på en högre nivå än elitserien .
Marcus: Det var inte Modin iallafall. Han har ingen båt förutom en liten knatteputt till båt! Jag har en flickvän som har en far som känner Modin relativt bra och jag kan säga en sak, det blir ingen Modin i Timrå på väldigt många år.
Laken: jasså .. synd att inte nhl klubbarna skulle välja likadant . då kanske de funnits en liten möjlighet att få se modin en säsong .men du skämtar väl förmodar jag
Laken: Ja. jag är nästan beredd att säga detsamma om det blivit aktuellt med Pyrret. Mkt beroende på Sonnies kärlek till vårt klubbmärke. Herregud, med tanke på allt gap det varit härinne genom åren om spelare som inte har ngt TIK-hjärta borde alla be till hockeygudarna att Sonnenberg skriver på!
Mangy92: Du vet, nuförtiden behöver man inte åka ång- eller segelfartyg till Amerikatt, de har nyligen uppfunnit något som man kallar för aeroplan. Det ser ut ungefär som en buss, men med något vingliknande som sticker ut på sidorna om busskroppen. Detta aeroplan drivs tydligen framåt med hjälp av propeller. Tänka sig vad folk hittar på.
Fredrik Modin kanske är påväg till Timrå igen?? Han hade ju en intervju med TimråTV nu... Han skulle då komma till Timrå för 2a gången(På elitserienivå) och hade förut nummer 7... Vad blir 2 multiplicerat med 7?? Jo juste! 14!.. Numret Pikkarainen hade.. Då var det löst...
söder över: Hoppades på att dom skulle säga att Sonnie var klar jag också, men får hoppas att det blir klart snart! Hoppas på ännu en också, eftersom det är en del skador!
Åkerblom i 6e: Flippar kommer Lander göra och jag hoppas att han kommer kunna få speltid som center i andra kedjan. Jag tror också att alla backar från ifjol kommer höja sitt spel och det kommer märkas i skott statestiken.
Ang. omröstningen om ev ny spelare till imorgon så undrar jag om möjligen kent Macdonell skulle kunna vara aktuell då han tydligen är en arbetsledig rightare (en bristvara i truppen) som skulle passa bra bredvid en speedig center som Corso o Perra har ju haft honom både i SAIK o FBK...en ren gissning kanske han också är för dyr...