1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601192 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Mangy92: Ja ror Linkan in både Sonnenberg och Pihlman ska jag personligen kyssa honom. Men chansen att det går i hamn är väl ungefär lika stor som om att jag vinner idol nästa år..

Manderville:
Ok..
....

Gorkyman: Eller Markko Jantunen kanske

Manhttp:

Kan jag tänka mig denna, ny Manderville kanske.
Jobbigt med 2 kanadensare och en halv kanadick, som tokcheckar

http//www.eliteprospects.com/player.php?player=13517gy92:

Mangy92: www.eliteprospects.com/player.php?player=2715
Old News..

Redigerad kommentar

Vilken spelare, annan än Sonnenberg, skulle ni vilja att Timrå värvade? :)

Här är en som e ledig iaf ;D Bara tog någon :P

Ambroo: Gott om illegala spelklubbar därnere har jag hört...

Ambroo: De hittade nog pengarna i samma flingpaket som jag hittade mitt körkort.

Redigerad kommentar

mikenomad: Kebaben nere på hörnet?

mikenomad: Först Saarenheimo och nu Laatikainen inom ett par dagar.
Jag har aldrig förstått vart Södertäljes pengar kommer ifrån? Jag menar så mycket publik har de ju inte...

Laken:
Heder åt tik om man inte valt att göra det. Tiggarbrev irriterar nog bara mer än vad det skapar förtroende !

Per HApps: Jag har i alla fall inte hört något sådant ifrån de sponsorer jag känner.
Brynäs lyckades väl finansiera värvningen av Jonas Nordqvist på detta sätt, om jag kommer ihåg rätt?

Per HApps: Det är dags att plocka ut e.on-pengarna nu.

Laken:
Vad är det som talar emot att dom inte gör det då.
Eller så kan dom ju mjölka heidrun.

Angående Sonnenberg.
Om det nu sitter i pengarna, varför försöker Timrå i så fall inte få ihop extra kapital till en värvning med hjälp av sponsorer/externa finansiärer?

dr-nix:

Det går att köpa ändå när det är några av storklubbarna
FBK Frölunda LHC och Hv71, där kan man inte matcha ekonomiskt.

Kan tänka mig för brynäsarna så är detta det värsta om man räknar bort Leksand....

DIF och BIF brukar inte vara så lyckat..

TIKbiff: Widing till DIF, lite samma känsla som när Sanny valde FBK.

superfalle: Borde inte KHL höra av sig? även om det inte är intressant för honom själv så borde väl de vara intresserade. Frölunda borde väl även de ha hört av sig.

jag trodde faktiskt de här var ganska pålitligt.

Toskala klar för FBK också.
vem vill spela där för sån dålig lön

söder över: nä . så har de ju varit .. måste ha varit ganska skönt att spela då man vet att inga onödiga mål trillar in

superfalle: är det bara jag eller känns det lite som om det var markström mot resten av elitserie lagen de senaste 2 sässarna? =)

TIKbiff: stackars brynäs . de ser inget vidare ut för dom . och ingen markström som kan rädda dom heller

Åkerblom i 6e:
Widing klar för DIF...
Nu bir det en heldag i brynäs gb ;-)

Sonnenberg, Sonnenberg, Sonnenberg.

Pätr: de behövs ju knappas diskuteras eftersom modin med största sannolikhet spelar i världens bästa liga även nästa år . där ett av världens hårdaste skott åter kommer att göra ett antal poäng . men visst är han på dekis . dock så är min övertygelse att han förtfarande är på en högre nivå än elitserien .

Laken: Jag måste hålla med dig. I mina ögon är Modin på väg utför och det känns som en värvning som skulle kunna kosta mer än vad den smakar.

ersson: tack... jag vet inte om jag känner att modin är det hetaste jag vill se i tik...

Marcus: Det var inte Modin iallafall. Han har ingen båt förutom en liten knatteputt till båt! Jag har en flickvän som har en far som känner Modin relativt bra och jag kan säga en sak, det blir ingen Modin i Timrå på väldigt många år.

Laken: som att jämföra yared hagos med z eller något i den stilen

superfalle: Nej, jag skämtar inte! Tror att Sonnenberg skulle bidra med betydligt mer totalt sett till Timrå än vad Modin skulle göra.

Laken: jasså .. synd att inte nhl klubbarna skulle välja likadant . då kanske de funnits en liten möjlighet att få se modin en säsong .men du skämtar väl förmodar jag

Laken: Ja. jag är nästan beredd att säga detsamma om det blivit aktuellt med Pyrret. Mkt beroende på Sonnies kärlek till vårt klubbmärke. Herregud, med tanke på allt gap det varit härinne genom åren om spelare som inte har ngt TIK-hjärta borde alla be till hockeygudarna att Sonnenberg skriver på!

Redigerad kommentar

Om jag fick välja på Sonnenberg och Modin, skulle jag välja Sonnenberg alla dagar i veckan!

Paddan: Tänka sig! :O Men hur är detta påhitt möjligt? :O

Paddan: flaxehytt ;)

Mangy92: Du vet, nuförtiden behöver man inte åka ång- eller segelfartyg till Amerikatt, de har nyligen uppfunnit något som man kallar för aeroplan. Det ser ut ungefär som en buss, men med något vingliknande som sticker ut på sidorna om busskroppen. Detta aeroplan drivs tydligen framåt med hjälp av propeller. Tänka sig vad folk hittar på.

Marcus: Hoppas han inte har bensin i båten så att han inte kan åka över atlanten, så han får stanna här istället! :D

Jag tror att det var Modin me spelarfru som låg med sin grymma båt utanför Tranviken igår. Han såg ut att trivas, om det nu var han!

Fredrik Modin kanske är påväg till Timrå igen?? Han hade ju en intervju med TimråTV nu...
Han skulle då komma till Timrå för 2a gången(På elitserienivå) och hade förut nummer 7...
Vad blir 2 multiplicerat med 7?? Jo juste! 14!.. Numret Pikkarainen hade..
Då var det löst...

OBS! Ironin flödar!

nixXz:
Den 13/8 kan du se Zäta, MPS, Modin och övriga på TV6 kl. 18 då de möter VIK....

Någon som vet vart man kan se IceBreakers match?

söder över: Hoppades på att dom skulle säga att Sonnie var klar jag också, men får hoppas att det blir klart snart!
Hoppas på ännu en också, eftersom det är en del skador!

mmmm jag gjorde en fuling å ropade hej innan jag passerat bäcken...

chansade på att jag visste att det skulle presenteras någon ny häfftig fåårvard i kväll...

undrar om linkan ligger i slut förhandling med någon magsårs medusin tillverkare kanske...

jag vill höra att sonny kommer å kanske en till NUUU!

Åkerblom i 6e: Flippar kommer Lander göra och jag hoppas att han kommer kunna få speltid som center i andra kedjan.
Jag tror också att alla backar från ifjol kommer höja sitt spel och det kommer märkas i skott statestiken.

htikare: Man får bara ha 2 st icke EU spelare i truppen.
Vi har ju Corso o tar vi Macdonell så mister vi Sonnie.

Nej du, ett mycket dåligt byte!

Jag ser att du tänkte efter :)

Redigerad kommentar

kom just ihåg att endast två icke EU spelare tillåts..

Ang. omröstningen om ev ny spelare till imorgon så undrar jag om möjligen kent Macdonell skulle kunna vara aktuell då han tydligen är en arbetsledig rightare (en bristvara i truppen) som skulle passa bra bredvid en speedig center som Corso o Perra har ju haft honom både i SAIK o FBK...en ren gissning kanske han också är för dyr...

Sedan Sonny i oktober nov. om man får önska .

« · 1270350 · »