1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600378 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
GurraG: Vem i Timrå har sagt att Sonny är för dyr?

dr-nix: Om Timrå är intresserad utav Pihlman efter man sagt att Sonnenberg är för dyr så må han väl ändå vara ett billigare alternativ?

mattias - 74: Med ytterliggare värdeminskning och att hans alternativ är rätt få borde man kunna få honom till runt 70k i månaden. Alltså snittlönen för en ES-spelare. Nu har han väl lite att bevisa innan det blir kontraktsskrivning men som utfyllnad en rätt bra spelare som kan spela både i producerande miljö och i en mer defensiv miljö.

En hel Nordström är en kanonspelare i vilket lag som helst! Annars får han väl damma av Pärssinens gamla ryggrehab-grejer.....

GurraG: vad är det som säger dig att denne Pihlman är speciellt mycket billigare än Sonnenberg?

Är väldigt spektisk till Nordström. Är detta den 13onde forwarden blir man lite besviken. Om man inte har råd med Sonnenberg så hade Pihlman varit ett betydligt bättre nyförvärv än Nordström..

Nu börjar vi rota i andras sopor igen! Känns inte bra det här...
Ifjol när Peter Nylander signades så skrev jag redan innan första skäret att detta inte kommer vara ett bra förvärv. Känns som vi kan placera Nordström i samma fack.

Peter Nordström. För några år sen hade jag jublat men nu vet jag inte.
Håller hans rygg? Vi behöver ju inte en skadebenägen spelare på den här 13:e platsen direkt! :/

Bissett19:

:)

mattias - 74:

Från slutspelets kung till spel i Leksand är väl ändå spikrakt nedåt?;)

Dragan 2k:

Peter hade 17 500 per match i Leksand han spelade + en grundlön på 40 000 i månaden..

Redigerad kommentar

Bissett19: Oj. Det där kom som en rejäl överraskning. Var det inte häromdagen det stod i vf.se tror jag om att han skulle träna med Munkfors.

Undrar om det blir kontrakt i Timrå eller ej. Säkert i så fall någon form av prestationskontrakt där man får betalt per antal matcher man spelar.

Bissett19:

Han är fortfarande en tillgång i vilket lag som helst när han är skadefri och spelsugen trots 36 år. Spikrakt neråt skulle jag inte säga, han var ju slutspelets kung i FBK när Leksand köpte honom så det finns fortfarande mycket hockey i honom. Tror han kommer klara sig bra ytterligare en säsong i ES om han får vara fri från allt för mycket skador.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

mattias - 74:

Nordström sitter inte i det bästa förhandlingsläget direkt,skadebenägen,karriären spikrakt nedåt...tror inte han är speciellt dyr.

mattias - 74: ja då lär han knappast stanna längre än nästa vecka.

Bissett19:

Förmodligen inte men man kan ju aldrig så noga veta med hockeyspelare längre. Han lär iaf inte va billig.

mattias - 74:

Tror du verkligen att någon förening förutom Leksand skulle erbjuda Nordström dom summorna?

Nä just det.

dr-nix: Smurf!

dr-nix:

Han kanske vill ha lika mycket in Timrå?

mattias - 74: Fast hans status har minskat en hel del sen han skrev på för Leksand... Sanningen ifjol är knappast sanningen iår...

mattias - 74: jo men vad karln fått för lönecheck i Leksand är fullständigt ointressant i nuläget.

dr-nix:

Så här skrev en Leksandssupporter på ett Leksandsforum om Nordström.

" Peter Nordström gjorde 37 poäng för LIF förra säsonen - varje poäng från hans klubba kostade drygt 70 000 kronor. Så här i efterhand var det väl ren tur att han inte spelade i KS, då hans arvode per match då skulle dubblas till 35 000 kronor, isället för 17500 kronor.

Lägg där till att föreningen (styrelsen/Åman) tyckte att en skadebenägen 36-åring dessutom skulle ha 45 000 kronor i månaden som betalades ut oavsett om han spelade en enda match. Detta paket såldes in till Ejendal, som nappade. Allt som allt har jag räknat ut att Nordströms insats kostade Leksand/Ejendal cirka 2,6 miljoner kronor inklusive sociala avgifter."

Rätt dyr kan man väl säga.

Tikinmyheart: Men gärna Nordström om Sonnenberg också ansluter.

Alltså själv tror jag att Nordström skulle vara en relativt billig spelare på så sätt kanske han kan vara en okej lösning tills man får fram pengarna till Sonnenberg ?!

Känns lite som att Perra haft en del i detta. Vet inte vad jag ska säga.

Tikinmyheart: jo, känns som ett skakigt kort med anledning av alla skador..

mikenomad: Oh herregud. Hoppas det stannar vid en träningsvecka.

dr-nix: Kommer kännas konstigt att se honom i TIK-tröja, han har ju oftast varit så där jobbigt bra mot Timrå när han spelade för FBK.....

dr-nix: Hoppla....

Peter Nordström tränar med laget och kommer lira i SCA-cupen

lungan: det var egentligen inte riktat 100% till just dig utan alla som undrar om en träningsmatch går på tv/radio när de aldrig gör det öht (förutom den där euro-grunkemojjan)

dr-nix: Jag förväntade mig inte att få se denna match, det enda jag sa var att pga att man numera de senaste åren kan följa sitt lags alla mathcer via säsongskortet, har man blivit bortskämd att man man se alla matcher. Nu när det är träningsmatcher blir man lite ställd för det stämmer inte med den rutin man bearbetat in de senaste åren.

Är det match dag ser man matchen minst på TV. och då jag bor i Stockholm har TV:n under hösten vinter och våren varit min bästa Timrå vän.

lungan: jo men sedan när började dom sända träningsmatcher (bortsett från det där eurotrophy eller vad den där turneringen heter) ?

TIK55:

PÅ denna länk ska någon AIK:are live rapportera
twitter.com/AIKIshockey

PÅ denna länk kan du följa utv. Mål, skott / period etc. Som det alltid varit
stats.swehockey.se/online/43/99099/99099005/99099005_frame_default.htm

Finns ingen TV - är en Träningsmatch i Njurunda.

Man vill väldigt gärna se matchen. Man har blivit bortskämd nu när alla seriematcher går att se :)

Paddan: Hur kan man se matchen ???

Paddan:
man tackar...

mera slagga: Jepp, på det här stället hittar du matchen i full-HD

Är det nån form av sändning från matchen så man kan se den via datorn???

Ambroo: Lyhördhet. Lyhördhet. Lyhördhet, var ordet!

250kg kärlek: Just det här med souvenier går det att göra miljonbelopp på. OM man gör det ordenligt och är lyhörd. Sen måste man införa alternativ mat/dryck. Det är VÄLDIGT många som vill ha det där som inte serveras mellan restaurang och korv. Jag förstår inte varför man inte tar såna här enkla saker på större allvar. Det kostar betydligt mindre än det smakar, det törs jag lova.

250kg kärlek: Eller varför inte variera maten som går att köpa, pytt o lasagne har dom väl haft i flera år nu. Vi käkar på väg ut till arenan före nästan varenda match men inte blir det ofta i eon...

T T: på hemsidan också?

dr-nix: Då minns du dåligt, det såldes en hel del av dem.

250kg kärlek: problemet angående souvenirer är att klubben inte verkar fatta för fem öre vad det är vad vi supportrar faktiskt gillar med klubben. Dom borde ta fram fler retro-prylar t.ex.

För något år sedan då dom hade det där jubileumet med W/Ö-Hockey t.ex. så borde dom självklart ha tagit fram en replika-matchtröja som folk kunde köpa via deras diverse butiker. Jag minns inte att dom gjorde något sånt t.ex.

Per HApps: I år är det väl ännu mer klubbarna får i TV-pengar?! Då bör det finnas en del slantar som man håller i idag men som kan frigöras om så skulle behövas. Det var mycket större belopp i år har jag för mig.
Men ska klubben hämta igen det kraftiga underskott som man verkar göra för förra året så håller man nog i dem rätt hårt.

Sedan tycker jag dina funderingar är intressanta. En klubb med ruskigt förmånlig hyreskostnad får man anta, med en av elitserien största sponsorbelopp men ändå går det så här?
Det är alltså den rådande lågkonjunkturen med den taskiga säsongsinledningen som kan göra ett företag i 100 Miljoners-klassen till ett företag som gör dryga 5 miljoner minus.

Jag skulle föreslå att man satsar 100ggr hårdare på souvenirer, lägga alla byggpengar på bättre kiosker, ölställen och restaurang. Bara en sån sak skulle öka intäkerna markant. Och (höll på att glömma det) skriva in i planeringen att serien drar i gång när match ett spelas. Hä gäll och vara beredd.

Anonymous: Gå och kolla upp synen. Det ska föreställa en örn.

Per HApps:

Snittet kan vi inte titta på, fråga dig istället hur många av dom 5000 som är betalande!!
Det var väldigt många erbjudanden där i dec/jan köp en få två biljetter, det delades ut fribiljetter till skolor m.m

Trodde det var tallar i TIK:s logga men visst är det väl björkar?

Hahl Bundy:

Tycker detta är märkligt då hela spelartruppen borde vara betald med tvpengarna. Vi ligger fyra i sponsligan, arenan är billig och nästan betald. Vi snittar 5000 per match.

Och ändå går vi back flera millar, ekvationen går inte ihop!!!!!

« · 1273435 · »