1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600338 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
250kg kärlek: Men det kan ju vara välinvesterade pengar också.

Timrå Icon: Fråga honom/henne.

Blizzard: Om Sonnenberg kommer lär det bli med pengar som någon sponsor eller dylikt plockar fram. Mina förhoppningar om Sonnenberg försvann lite när det stra underskottet presenterades i Dagbladet.

Det taskiga resultatet påverkar eventuella spelarköp mer än vad vi anar, det är min övertygelse. Det går inte att tokköra nu när ekonomin helt plötsligt börjar bli en aning ansträngd.
Det gäller att gnugga alla geniknölar nu i föreningen och komma fram till hur man ska göra. Satsa eller inta en mer "blyg" kostym. Därför tror jag att inledningen av serien kommer att i allra högsta grad avgörande för hur man funderar kring Sonnenberg.

Tyvärr tror jag "pudding" är nära den krassa sanningen när han
säger att Sonnenberg är för dyr. Skulle det dessutom handla om 2 millar för 6 månader då är det dyrt!

Skarin: Nä det var billigt! Kanske Jokervinnaren i Matfors kan låna ut ett par mille...?

250kg kärlek: jag hade den känslan förut med, men nu käner jag nästan att vi kan lika gärna få in honom om vi går som på räls faktist, då blir iaf ekonomin god och en spelare som vill hit, ta hit lixom.... :)

pudding: Det var dyrt. Dyyyrt. Dyyyyyrt.

Kanske lika bra att han börjar med sin andra hobby och kastar grejerna på hyllan då istället. Om nu inte vi supportrar kan skramla ihop pengar åt TIK.

pudding: alltså ungefär 333k/mån, inte värre än dimitrakos krav till SAIK för något år sedan 500k låg väl de på ;D

Här är besvikelsen total på många håll. Jag förstår inte riktigt det.
Varför har inte TIK signat Sonnie? Han är för dyr verkar det som. Kommer det att lösa sig? Jag tror det. Om det inte gör det? Ja, då är Sonnie helt enkelt för dyr och kan väl heller inte tänka sig att gå ner i lön för att spela här en säsong till innan han lägger av helt. Då får TIK hitta någon annan istället. Tar TIK hjälp av sponsorer och dylikt för att få hit Sonnie då? Ja säg det.
Har vi mkt skador just nu, inte minst på forwardssidan? Ja det har vi. Vad behöver man göra då? Bredda. Ja men Perra tog ju hit Nordan, han är väl ett bra mkt bättre namn än dessa två tillsammans? Jo, men han blev ju skadad och då blev det nya förutsättningar igen, men skadorna består.
Kommer junisar få chansen i matcherna framöver? Ja det tror jag, inte minst om dom är tillräckligt bra och redo för det.

Laken: säkra källor han vill ha två miljoner sex månader spel

pudding: Vad har du för källor på det?

Sonnenberg känns som ett moment 22. Skulle Timrå tokstarta årets säsong och ligga topp 4 när 10-15 matcher är spelad då vette katten hur man resonerar. Kanske blir det så att Timrå fortsätter med befintlig trupp och säger nej till Sonnenberg.

Skulle det däremot bli katstrof redan från start så lär det bli lite av panik och vips så spelar Sonnenberg i laget.

Jag tror att Sonnenberg verkligen behövs i detta lag. Om inte de 10-15 första omgångarna så längre fram i serien och slutspelet. För det är väl dit föreningen strävar även i år?!

mikenomad: Robin är väl bara i Timrå under en kortare tid då killen fortfarande har kontrakt med den där Ryska klubben väl?

Kanske jag missförstått hela grejen fullständigt men jag tolkade Lindqvist situation som att han skulle vara i Timrå under en kortare tid, ordna till visum grejjerna och sedan dra till den där ryska klubben.

Frella: sonnenberg kommer inte är för dyr

mikenomad: Känns som att det här isåfall kan sluta med en strumsticka i vardera tinning för min del

Blizzard: Robin är välscoutad ser jag, stämmer med TIK:s värvningsprofil. Är just nu hemma i Luleå och undersöker ett knä han haft problem med....

mikenomad: Så länge Sonnenberg också ansluter så får Valdix gärna tugga kladdisso för min del...

Frella: Starkov fick också två veckor på sig ? Lyckades göra typ 2 mål i SCA och fick kontrakt.

Ambroo: Helst igår :(

Frella: Valdix är årets Starkov.

Boka vitrocken.

Ambroo: Valdix känns som en paniklösning endast för att fylla ut truppen under SCA Cup och genrep. Skulle det sen visa sig att han är värd att satsa vidare så är det väl bara bra. Lindqvist kommer om det nu blir som NSD spekulerar i att fylla ut truppen tills dess att Axelsson och Larsson är tillbaka? Båda try-out lösningarna känns som bra lösningar på kort sikt och en av dom lär bli kvar på längre kontrakt. Skulle man däremot fylla ut truppen med dessa två och skippa Sonnenberg är det läge för vit rock.

Ambroo: Lyckas de inte signa Sonnie snart måste jag nästan förfalska hans namnskrift. Hur länge måste man skaka för urkundsförfalskning? Missar jag slutspelet...?

åffisijella (ha det var ju roligt att haka på trenden och skriva officiella som ett tard')

Förresten, kan vi vara riktigt hundra på att dessa båda är klara då? Det har ju inte stått nåt på officiella än...;-)

T T: Självklart så är det ok, men då vill jag se att man fixar kråkan med Sonnie snarast, helst redan ikväll, så att man slipper oroa sig nåt mer. Sen så ska heller inte juniorerna få lida för det här. Låt de tre som varit med och tränat få speltid. Får man inte chansen så kan man heller inte ta den.

Mangy92: Sax och Kam (eller Linkan och Valdix som de oxå kallas)

T T: Hallin och Åkerlund

...nee nu blev de fel allt......

Mangy92: Erixon och Axie!

Greven: Asterix och Valdix!

Paddan: Gör ett forumsök. Jag gissar att "Sune" kommer att dyka upp.

Paddan:

Jadu det minns jag inte, det är möjligt att det var så. Men jag är i alla fall säker på att det var honom som Greven syftade på. Huruvida han var aktuell eller inte har jag inte uttalat mig om. =o)

T T: Problemet kallas frustration. Inget konstigt i det.

Simmalugnt: Var Reto von Arx verkligen aktuell för Timrå, var det inte bara en önskedröm för någon HS-skribent?

Blizzard: Du kan vara något på spåret där. Thailandssemestern är säsongens höjdpunkt så här långt, det var mycket som löstes då.

T T: De träffades på Arlanda när linkan skulle steka i thailand och Robin fick lite problem med visumet.

Timrå Icon: Förmodligen, men hur förklarar vi Robin då? Han tillhör inte ens Svessestallet.

Linkan och Valdix stötte troligast på varandra på någon frisersalong för stekare då de stod och valde hårvax och på den vägen är det

TT: Exakt, jag menar det. Detta är bara naturligt och ett måste helt enkelt. Sedan om exempelvis Lindqvist blir kvar säsongen ut är ju bara bra. De flesta pratar ju så gott om breda trupper, och i det här fallet när det gäller just Timrå IK med så mycket skador år ut och år in känns det väl inte mer än rätt att man agerar, gör någonting helt enkelt. Säsongen är lång och det får inte bli förslitningar tidigt. 4 kedjor, kväll efter kväll. Två renodlade pp-femmor och bp-uppställningar. Mala, mala, mala, jobbiga att möta, jobbiga att möta, jobbiga att möta, skridskor, skridskor, skridskor, jobba, jobba, jobba.

Självklart jobbar TIK på att lösa situationen Sonnie också. Det är jag övertygad om.

Bissett19: Jag känner att jag naturligt håller på att växa in i rollen. Men det blir tufft att leva upp till, det känns omöjligt att nå upp till mästaren själv.  :)    

ersson: Antagligen blir Robin skadad och vi åker på en miljonstämning från Ryssland...

T T:

Har du tagit på dej Hugerollen härinne?

;)

T T: Vissa har nog bara otur när de tänker... ;-)

Simmalugnt: Robin Lindqvist är ju duktig, inget fel på honom? Jag kan tänka mig att ha honom som 14e forward och sonnie som 13e!

T T: Ser sin chans att få klaga lite, klart att dom tar den.

T T: Håller med dig. Men det ska gnällas, så är det.

T T:

Jag ser väl egentligen inga problem med det, men jag har bara en obehaglig känsla av att minst ett av kontrakten kommer att förlängas oavsett prestation.

T T: Känns mycket bättre att ev två sådana spelare kommer in några veckor han 6veckor, ist för att en halvbra kritar på ett år. Att linkan tar in dessa tyder ju på att man vill fortfarande ha plats åt sonnie senare för en påskrift av honom just nu hjälper endå inte.....

Vi är lite kort om personal en tid och tar in korttidsvikarier. Jag förstår inte vad somliga ser för problem med det?

ersson: Lindqvist, ja tack.Han är en oöm spelare som gillar att spela tufft, men Valdix hade dom kunnat låta vara, 4 mål senaste säsongen och han har som det verkat varit skadad en del.

ersson:

Vilket skämt, hade de varit klara för Sundsvall Hockey så hade det varit mer logiskt.

« · 1274343 · »