1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600361 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Simmalugnt: Just ja ha ha. Fast det var många gånger coolare!

Greven:

Du tänker på Reto Von Arx...eller hur? =o)

Vad är det med Timrå och spelare med namn som hämtade från seriemagasinet eller TinTin? Valdix låter som en skurk med konstig brytning från ett påhittat land i östeuropa........

Var inte nån Schweizare med liknande namn på G hit flera gånger??

Laken: Eller att S-vall inte lånade ut några fler spelare.

Mer på ingång...

BlackBay: Jag bara älskar "vad var det jag sa"-inlägg. Förresten...när vi ändå berör ämnet, länge sedan man såg till Mackelito härinne.

Laken: Sorry. Kommenterade samtidigt....

Ja men Valdix är ju bara en temporär lösning tills skadeläget ljusnat. Med det i åtanke måste det väl vara rätt ok. Visar han sig överträffa förväntningarna så är ju det en bonus! Hur långt kan ett tryout vara? Tills Sonnie eventuellt kommer?

Linkan vill bredda truppen då vi har en massa skador för tillfället. Han väljer då att ta in Valdix. En bra lösning!

Svårare att förstå än så är det inte.

Alla som var så missnöjda över en eventuell värvning av Nordström..... är ni nöjda nu???..... kan säga att jag förstod att det var detta som var alternativet om det inte blev Nordström så för mej var en värvning av Nordström hur bra som helst

Hahl Bundy: Så ser det ut. Plus att man pratar som en gammal tungviktsboxare efteråt.

T T: Redan nu? Vi har haft hockeygym sedan -91. Vi har haft juniorlag sedan klubben startades så "redan nu" känns som en underdrift =)

mikenomad: Kolla in Hallin, är det så där man ser ut om man får ett skott i pannan?
Jag har alltid undrat nämligen.

mikenomad:

Valdix är en grym värvning! Han är god för säkert 25 mål och 50 poäng.

I Kovland då visserligen men det är en annan femma.

teddykgb: Sjukt bra värvning av TIK! Galet bra....man blir alldeles....galen!!1

Redigerad kommentar

teddykgb: Du ska nog få se att han gör ett hatt-trick mot brünass på fredag.

Tihi..

Hahl Bundy: Skarin: Valdix platsade väl inte ens i VIK enl. brynäsarna som har fått nåt annat att fokusera på nu än sina egna problem för en stund.

Ja, det är väl härligt inte sant :-)

Hahl Bundy: Varför vi har honom,Jo.. vi fick inte låna några spelare av S-vall !
man har läst att han inte ens skulle platsa 1a 2a 3dje kedjan i Malmö.
För guds skull ta en av våra j20 spelare istället.
Detta år så mycket dåligt, att det inte kan vara sant, man undrar om man drömmer.

JimmyH: Säker på att han inte ens var på tapeten då?

Ja men i Valdix har vi ju fått in en långhårig hockeyspelare. Det har vi inte haft sedan Piros hehe

Patrick Polly: Jag tycker att klubben genom att förstärka juniororganisationen med två tjänster visar upp en tydlig viljeinriktning. Detta är förstås ett långsiktigt arbete och det är knappast realistiskt att vi kan ställa en juniorkedja på isen i elitserien redan nu.

Knylan: Fast den gången stämde det inte.

T T: Jag förstår det, som sagt. :)

KniveN: Jag tycker bara det är intressant att man röstar på den 13:e forwarden när man inte har en aning om vem det är.
Tycker vi borde ha lärt oss vad det är som värvas i akutfall.

Men jag förstår att de flesta räknar in Sonnie där. :)

Hahl Bundy: Den platsen är framröstad för Sonny om vi så ska behöva vänta till 31 januari.

Hahl Bundy: ä, räknas bara om han är kvar vid seriestart och ingen annan har värvats :)

Ambroo: Enl omröstningen härinne så ska Valdix som 13:e forward ha platsen bredvid Corso i 2:a femman.
Intressant.
Någon måste skämta med mig aprillo.

Patrick Polly: Han är ingen elitseriespelare så självklart hade Linkan kunnat låta bli, men att ha kravet på att man ska ha in en duglig forward innan seriestart det måste man få ha.

En juniorkedja ser jag som givet i det här läget. Allt annnat vore märkligt.

Känns som en bra lösning med Valdix. Hyfsad ålder, vill säkert ta chansen. Kommer ge allt under try-out tiden. Framförallt en billig lösning.

Nu förväntar jag mig Martin Sonnenberg i och med denna värvning.

Hahl Bundy: Ja det känns lite som vi sitter i knät på honom ibland...

Skarin: En Gunnar Svensson adept. Varför blir man inte förvånad? :)

T T: Jo men visst.

Skarin: Snål-Salo.

mikenomad: Tja, ett tvåveckorskontrakt pekar ju på att Linkan inte ser honom som ett givet val. Hade han inte fått in någon alls innan starten hade folk skrikit för det.

Nu har vi iaf en kille som kan spela, låt honom visa vad han går för. Funkar det inte så är kontraktet enbart på två veckor!

För övrigt anser jag att vi ska satsa på en juniorkedja.

Redigerad kommentar

Skarin: Valdix platsade väl inte ens i VIK enl. brynäsarna som har fått nåt annat att fokusera på nu än sina egna problem för en stund.

Hahl Bundy: kollar man på EP så ser man att han lirat ganska lite dom 3 senaste säsongerna:

2007-2008 Oskarshamn Allsvenskan 18 6 5 11 51 |             
 2008-2009 Oskarshamn Allsvenskan 32 14 6 20 36 |             
 2009-2010 Västerås Allsvenskan 28 4 10 14 53 |  

För det första är det förbannat tråkigt att Peter Nordström gick och blev skadad igen. Halva laget (känns det som) är ju redan skadad och det är väl just det som känns så tråkigt. Skador skador skador, igen igen igen och igen. Det tar aldrig slut. Lite komiskt är det, men nu får det räcka. TIK förknippas inte med hockey längre utan ordet skador.

Jag tror Nordström skulle gjort mycket bra ifrån sig här och blivit oerhört viktig för oss. Nu blev det inte så. Istället var Andreas Valdix ute på marknaden och TIK såg väl sin chans att täcka upp skadorna och var ju tvungen att hitta något så att vi har ett lag att ställa på benen i SCA-Cupen om inte annat. Jag är bara glad att man hittade en som kan lira hockey. Skämt å sido. Jag tror Valdix kommer göra bra ifrån sig här och är nog rejält hungrig att visa upp sig. Jag tror han blir kvar säsongen ut.

Jag tror vidare att det kommer lösa sig med Sonnenberg. Den känslan är stark hos mig.

dr-nix: Skadeproblem? Ja men då är han ju perfekt det ingår i profilen som vi söker.

Denne Valdix statistik imponerar inte på mig men han verkar ju ha haft skadeproblem eftersom han lirat så pass lite dom senaste säsongerna.

Är det någon här inne som har koll på honom?

mikenomad: Ehhh ha ha. Ehhh Hi hi. Joråserru. Ha ha. Dimridå. Joråserru
Gaaaaaaaaahh!

T T: The King of Dimridåer...Linkan. Självklart är det en dimridå. Allt annat än en dimridå är otänkbart.

Frella: Ja, Sonnenberg är ju klar. Det säger "alla" så det känns ju tryggt...

mikenomad: Det är bara en dimridå. Det är bara en dimridå.

Det är mitt nya mantra, det är hälsosammare än piller.

mikenomad: Han är ju antagligen billigare än Nylander och kan väl omöjligt vara sämre iofs. Men med den här värvningen så antar jag att det är klart med Sonnenberg framöver även om nu Valdix skeppas efter dessa två veckor och någon annan tas in.

T T: Asch so...ja då känns det genast lugnare. :P

mikenomad: Det är bara en dimridå.

Frella: Ja fy f....signa Nordström och ge han en rullator. Hellre det än det här.

Frella: Antiklimax......någon??

« · 1274272 · »