1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600319 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Åkerblom i 6e: Om man inte erbjuder Lindqvist kontrakt säsongen ut nu när han verkligen vill det och med tanke på vad han bidrar med så tar jag för givet att det beror på att Sonnie ska in i truppen.

Annars är det fanimej skandal!

Korttidskontrakt på Robin, sedan Sonnenberg låter kaaanon ;)

Hahl Bundy:

Håller med om det, men Sonne måste ju vägas in. Tror inte han kommer om TIK behåller Robin?

Jag förstår Lindqvist om han tackar nej till ännu ett korttidskontrakt. Killen har varit väldigt bra o man kan tycka att han borde få ett ontrakt för resten av säsongen.

Då frågar man ju sig: Hur kort (långt) o varför? Är Sonnie på väg in i november uppehållet?

T T: Mattias får ringa brorsan: Kom o hjälp oss!

T T: Ni kan få ta över Bjurling för en billig penning ;-)

T T: Är inte Leinonen ledig nu?

Så vad finns det där ute på korttid då? Johan Smott?

T T:

De va som attans!

Hassan: clabbe säger ju att vi får se om corso och hirso spelar i morgon!!

Fan så bra om det stämmer. Men när kommer info om Kims skada? Skulle ju ta några dagar och det har det ju gjort nu. Är det åt helvete eller? Är det därför inget sägs? Ingen som har varit på någon träning och kollat??

Abron: Fast den var ju 100 ifrån Taravainen, tror inte våran MV-tränare sitter i slutförhandlingar med sonnie. Sedan kan ju läget ha ändrats, eller så har euro bara haft dåligt med news och ringt upp sobbies agent.

Abron: Ja jag inväntar en kommentar från hans sida samtidigt som jag lyssnar på Keep on Rockin in the Free World :D

Bragd-Birger: Instämmer igen, fan nu har du haft två rätt på en å samma dag.
Det är 2 mer än vad jag brukar ha, haha.

Med Sonny i laget kommer det mer attityd, tyngd,bredd,spets och en massa poäng ja you name it.

Tänke en andrakedja med Corso-Lander-Sonnenberg. Es bästa?

Hahl Bundy:

Så, nu får Uno Gordon möjligen sätta på sig dumstruten?

Hans information var ju 100% ;-/

T T: Nä jag hakar på dig, Mästare!
I´m Not Worthy! *bugar*

Hahl Bundy: Och du hakar på Expressen.    ;)

Ambroo: Sonnie,..YES. Har du någonsin haft fel? nä, hoppas du får det ang Hirscho skada iallafall.

Skarin: Perra har redan sagt att vi går för guld ;-)

Ambroo: Aousch! Punch it in my face!

Bragd-Birger: Exakt! Får vi behålla Robin samtidigt som Sonnie ansluter. Då går vi för guld! Och guld är ju alltid guld.

Blizzard: Näe för TIK är ju kända för att alltid köra med raka puckar.

Hahl Bundy: Här kommer mera... Vad är det som säger att det där är särskilt nya "nyheter"?

Ambroo: tror inte det är för illa utan att vi helt enkelt ska ha en till bra forward.

Varför skulle dom annars skriva på sidan "Klart är också att Alexander Larsson och Pär Styf inte spelar. Frågetecken sätter vi för Kim Hirschovits och Daniel Corsos medverkan i matchen."
Om Hirso skulle vara helt pajj tycker jag dom borde skrivit ut honom som en som helt klart missar matchen.

Ambroo: Ditt neggo! Ta ifrån oss glädjen! Gör det! Gör det! :)

T T: Visst är det så. Detta är iaf det mest positiva sedan artikeln i juni i ST. Vi får väl se vad lokalpressen hittar på imorrn först och främst. I nuläget är det en bra länk. Återstår att se hur länge vi får skratta å va gla.

T T: Den där länken får mig genast att tänka, hur illa är det egentligen ställt med Hirschovits?

Bragd-Birger: Jajjamen!! Vi går efter guldet!! Vi försöker övertyga diciplinnämnden att det faktiskt för Pikkens del är bättre med fotboja än avstängning....för all framtid...amen

T T: Samtidigt så ser man väl hellre en trupp som realistiskt sett kan ta sig till semi och kanske en final, istället för att snåla och ha kvartsfinal som realistiskt mål?

Nu går jag händelserna i förväg men vi skulle ha tre riktigt slagkraftiga kedjor om drömscenariot uppstår.

T T: Nu gör vi som sisåhär att vi skramlar ihop 20.000:- till Pikkens böter och då vi ändå håller på även 200.000:- till två månadslöner till Lindqvist. Sedan en tiopotens till på det blir väl i runda slängar 2000.000:- till Sonnie....när vi lixom ändå är ute och skramlar med bössorna...

T T: Jo, låter inte helt otroligt tyvärr. Jag gör mitt bästa nu för att dämpa optimismen :)

TT: som sagt, när det gäller länkar är du fanimej the man! Den där läsningen renderade i ståpäls. Linkan Agerar!!1

Om - jag säger OM - det skulle sluta med Lindqvist resten av säsongen p l u s Sonny, så...damn it. Då tycker jag att vi gemensamt beslutar oss för att gå efter det där jävvla guldet!

T T: Jag har även tipsat aftonbladet om länken så linkan lär bli lite mer stressad ^^

Om jag får vara lite cynisk mitt i euforin så kan ju det här vara ett agentutspel för att pressa fram de där sista dyra slantarna från Linkan och TIK.

Vi hjälper ju till ganska bra här nu med den pressen.   :)

Skarin: TT i all ära men jag tror det är mina sidenfillingar!

T T: Härmed utses T T till årets skribent!!

Att Corso's knä är kasst och att kung pikken dunka på i första bytet och att Hirso blev skadad kan nog ha stressat på linkan lite i detta ärende!
Vi har vetat hela tiden att dom söker pengar och har dom pengarna så värvas han, men nu sa dom även att det var nära, riktigt bra nyhet!

T T: FYYYYYYYYYYYYY FAAAAAAAN VAD GLAD JAG ÄR NU, sitter och läser igenom allt, ser att Lindqvist vill stanna suckar lite löst övet att timrå säkert skriver med valdix med. Sedan dras sonni upp i ämnet suckar lite mer och sen kommer du med denna länk!

SOOOONIE JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

TT: Woho! Nu vill jag att det ska bli signat och klart asap, för då blir det nice att se på hockey i E-On i vinter (om man är Röd-vit förstås).

bobrov: T T har möjligtvis frälst oss!11!!!1!!!!

T T: TACK TT! JAAAAAAAAAAAAAAA!! Min förkylning och ont i halsen försvann på en sekund!!!!!!! :D:D:D

bobrov: 10 mille back då får du nog köpa det där om pengabristen tyvärr

T T: Du hittar då dom mest fantastiska länkarna du. Det där kan vara en av dom bästa länkarna......i modern tid! ;) :)

Nu kör vi!

Skarin: Varför signar man inte Sonnie, det där om pengabrist det köper inte jag,en spelare av hans kaliber hittar man inte utan vidare nää det ligger nog nåt annat bakom????

T T: UTROPSTECKEN

Ambroo: Jag säger ja till Robin Lindqvist alla dagar i veckan. Samtidigt vill man ju få ett fullständigt besked när det gäller Sonnie.
Vad som händer med Valdix kan ju bli något att följa oxå... Hmmm.

mikenomad och Skarin: Nått fel är det givetvis och det känns jävligt tråkigt då han bara för ett drygt halvår sen var med i snacket om nästa JVM-trupp och även sedd som så gott som given i ett allsvenskt lag.

« · 1286625 · »