"Han er løst fra kontrakten. Årsaken er at det ikke helt har gått som forventet. Vi mener han har langt frem til den fysiske formen han var i da vi scoutet han tidligere"
Vad har Micha sysslat med i sommar då?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Tycho: Så kanskte det var ja. Men det kanske kan jämnas ut av att jag glömde att ta med att Robert Carlsson slutat på sin halvtid som sportchef också. :)
Hur som helst så har inte organisationen utökat och Lemmys resonemang om att Timrå har prioriterat att bygga ut organisationen före att ställa ett bra lag på isen känns klart felaktigt.
Redigerad kommentar
Lemmy: Har Timrå utökat organisationen? Det får jag inte ihop.
1. Marknadschefen fick sluta. Arenachefen tar över hans uppgifter. 1 hel tjänst borta.
2. Anders Huss tjänst försvann. Huss tar över Mannströms jobb. Claes Eriksson gör det Huss gjorde. 1 hel tjänst borta
3. Thord Johanssons tjänst försvinner. Thord blir utvecklingsansvarig. Claes Eriksson tar över Thords fystränaruppgifter. 1 tjänst borta och 1 tjänst tillkommen.
4. J18-tränaren Ante Karlsson går från halvtid till heltidsanställning. En halv tjänst tillkommen.
Summa: Organisationen har bantats med 1,5 tjänster. Eller har jag missat något?
Anledningen till att klubben har svårt att få råd med Sonnenberg är för att spelartruppen redan är dyrare. Det har alltså inte "snålats" på spelartruppen.
Tycker man att truppen är för dålig så har det snarare slösats. Men en trettonde forward på heltid är utlovad utanpå nuvarande lag.
250kg kärlek: Jag håller med dej ja.
Underskott även kommande säsong, då känns det ruttet och jobbigt ute i Timrå och E.on Arena så att säga. Då kan det vara slut på spets-spelare för ett bra tag framöver.