1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600337 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Ambroo: Man kan ju fråga sig varför ingen allsvensk klubb ville ha SMS till att börja med.

Ambroo: Tragiskt men antagligen talande. Han kan omöjligt ha "rätt" karaktär. Det blir aldrig nåt av den pojken.

Snacka om nerköp och med största säkerhet inget som gynnar utvecklingen:

honhunden: Han syftar nog till att det är "Mission Impossible". Dmitri Starostenko var ju också en följetong i gästboken i många år efter det att han lämnat Timrå IK.

Har du pengarna så ser jag inga som helst problem med att Sonnenberg återvänder men jag ser ingen som helst anlerdning att föreningen slänger iväg 1,2 miljoner på en spelare som vi inte har något akut behov av idag. Jag kan avslöja att det är Mika Tarvainen som är min uppgiftslämnare och jag litar definitivt på hans ord.

Sedan kan givetvis förutsättningarna förändras under resans gång och då får man ompröva beslutet. Men om laget ändå vinner matcherna och tar de nödvändiga poäng som behövs för att gå till slutspel så är det ju smart att dra i handbromsen. Särskilt med tanke på att vi haft stora läckage ekonomiskt de två senaste säsongerna.

Åkerblom i 6e: jag hoppas fortfarande!!! :D

men.. men.. :(

"Alla tecken tyder också på att Sonnenberg finns med i höst sedan Timrås säsong dragit igång. Nya tränaren Per-Erik Johnsson räknar med honom."

Kapten Lindow: nu förstår jag inte riktigt?? =)

honhunden: "Dimman" á la 2010...

Uno Gordon: jag tänker inte sluta hoppas.. jag vill verkligen ha han i laget... den som lever får se...

honhunden: Givetvis är Sonnie en spelare med en härlig karaktär. Men jag kan avslöja att det inte blir någonting som det ser ut i dagsläget. Jag sitter på så pass säker information att jag kan sticka ut hakan och dementera.

Uno Gordon: aah I see =) ser inte allt ibland ;)

Uno Gordon: jag saknar hans personlighet den slår allt.. ja vi har ett bra lag nu, men man kan väl för det sakna någon.. hoppas att det har vart klart att han ska komma på artistkontrakt länge nu så att han bara dyker upp..
han är en underbar spelare.. =)
han sa till och med att det är Timrå eller sluta. så ska man väl inte slösa bort det eller hur, en spelare med HJÄRTA för klubben!!!

Blizzard: 1,2 miljoner är hans lön exkluderat sociala avgifter och inkomstskatt.

Uno Gordon: "och sparar man dessutom in 1,2 miljoner"

Sa inte någon att han kosta 3mille..1,2 lät ju som något man bör slå till på 9dagar i veckan.

Åkerblom i 6e: håller helt med..

honhunden: Då måste det vara skarpt tabelläge eller att ett flertal nyckelspelare går sönder samtidigt. Annars är det uteslutet. Förresten vad ser du för behov av honom i dagsläget? Jag tycker vi klarar oss alldeles ypperligt utan hans medverkan och sparar man dessutom in 1,2 miljoner på det hela så tycker jag att klubbledningen resonerar klokt.

Uno Gordon: jag hör inte vad du säger lalalalalalalalalalala

Uno Gordon: jag tror han kommer på artistkontrakt!! eller det är i alla fall vad jag verkligen hoppas..

honhunden: Eller att Hugo Stenbeck träder fram ur dimridåerna och plötsligt plöjer ner ett antal miljoner i rödvitt eftersom han nu säger sig ha sett potentialen och möjligheterna till reavinster på varumärket TIK.

honhunden: Ja 110% säker. Om vi nu inte skall utgå ifrån att vi får 2 kedjor indisponibla i flera veckor och månader.

Uno Gordon: är du säker på det!

Nybbe: Glöm Sonnenberg. Han kommer inte alls.

Sonnenberg
När kommer han ?
Nybbe

T T: Sicken slöseri på talang, men han är ju inte den första som gått den vägen via TIK.

"Han er løst fra kontrakten. Årsaken er at det ikke helt har gått som forventet. Vi mener han har langt frem til den fysiske formen han var i da vi scoutet han tidligere"

Vad har Micha sysslat med i sommar då?

superfalle: Ja precis det var ju efter -5,5 miljonersresultatet de började gå ut med att det blev svårt att värva Sonnie.

Jacksson 71: skulle snarare tro att de blir tvärt om jag .. är de 4000 på läktarna i början så kan de ju bli svårt att få in pengarna som behövs

Jacksson 71: Jag kan bekräfta att det är så, ja. I dagsläget är inte Sonnie aktuell. Men heller inte helt avskriven.

Ingen som hört något nytt om sonnie? Är det verkligen så illa satt om det går dåligt i början så kommer han, annars blir det inget?

Redigerad kommentar

JimmyH: ja, din mening kom helt klart fram. Jag vart bara så fundersam... :)

JimmyH: Bra sammanfattat.

Ur DB:

"När det gäller Robin Lindqvist var han i går kväll inte spelklar.

– Jag är inställd på att spela i kväll. Timrå ville bara ha klartecken från min ryska klubb först, säger han."

Jodå, det brukar ju gå fort därborta... Japp!

Läser man hela artikeln så är det väldigt oklart hur det blir med Lindqvist. Kontraktet är på sex veckor, även om det inte står på officiella, men det kan mycket väl skita sig med den ryska klubben och då skulle inte jag grina om han blev kvar här säsongen ut. Jag räknar då givetvis också in Sonnenberg vid ett sånt scenario.

Hahl Bundy: Nej, se upp nu, ingen trolldryck! Det leder bara till dopingavstängningar.. (c8

Redigerad kommentar

Tycho: Så kanskte det var ja. Men det kanske kan jämnas ut av att jag glömde att ta med att Robert Carlsson slutat på sin halvtid som sportchef också. :)

Hur som helst så har inte organisationen utökat och Lemmys resonemang om att Timrå har prioriterat att bygga ut organisationen före att ställa ett bra lag på isen känns klart felaktigt.

Redigerad kommentar

JimmyH: Fast vad jag vet så var väl inte Hussen heltidsanställd ifjol... Eller har jag fel?

JimmyH:

" • Kan det bli aktuellt med ytterligare någon spelare?

– Nej, då ska det hända andra grejer om det ska bli aktuellt.

• Finns möjligheten att någon av spelarnas kontrakt förlängs?

– I första hand är det här tidsbegränsade kontrakt, men möjligheten finns.

• Hur ser situationen ut med Martin Sonnenberg?

– Drömmen om honom lever fortfarande för oss. Det här förändringar ingenting vad gäller honom, han kan ändå inte komma och hjälpa oss nu."

Linkan i dagens dagblad. Frågan är ju vad det blir för forward som är nr 13. Jag skulle nog inte alls bli förvånad om det blev någon annan än Sonnenberg.

Lemmy: Har Timrå utökat organisationen? Det får jag inte ihop.

1. Marknadschefen fick sluta. Arenachefen tar över hans uppgifter. 1 hel tjänst borta.

2. Anders Huss tjänst försvann. Huss tar över Mannströms jobb. Claes Eriksson gör det Huss gjorde. 1 hel tjänst borta

3. Thord Johanssons tjänst försvinner. Thord blir utvecklingsansvarig. Claes Eriksson tar över Thords fystränaruppgifter. 1 tjänst borta och 1 tjänst tillkommen.

4. J18-tränaren Ante Karlsson går från halvtid till heltidsanställning. En halv tjänst tillkommen.

Summa: Organisationen har bantats med 1,5 tjänster. Eller har jag missat något?

Anledningen till att klubben har svårt att få råd med Sonnenberg är för att spelartruppen redan är dyrare. Det har alltså inte "snålats" på spelartruppen.

Tycker man att truppen är för dålig så har det snarare slösats. Men en trettonde forward på heltid är utlovad utanpå nuvarande lag.

Lemmy: Seriöst, vad har du för insikt i budgeten? Vad vet du om vilka spelare som ville hit till vilket pris? Hade 2 millar till i spelarbudgeten resulterat i 7,5 miljoner mer i vinster? Hade dom där 2 miljonerna inte resulterat i en ökning av resultatet med mer än 1 mille så hade Timrå haft ett eget kapital på -500k idag hade det varit bra tycker du? Vad är det som får dig att tro, att du vet att styrelsen har snålat?

Lemmy: Nu är det ju självfallet så att styrelsen/ledningen måste ha anat att resultatet skulle bli vad det blev. Frågan är om man täcker upp förlusten med de "nya" pengarna mest och inte ökat spelarbudgeten i den omfattningen man skulle behövt för att locka mer publik denna säsong...som i sin tur vuxit upp och gift sig och fått barn.

KniveN: Det kanske låter fel men så är det ju. I dag har vi ett prekärt läge för att man inte fick publik till matcherna förra sässen, eller hur?
Tärningen är kastad. Vad ser du för siffror då. Allsvenska?

Lemmy: Kanske bara är jag men går det verkligen att påstå att Timrå snålar när dom går 5,5m back? För mig går det inte ihop.

250kg kärlek: Det man verkligen undrar över är om man ska fortsätta snåla på lagbygget igen. Man ligger med i toppen i sponsringen av ALLA lag i hela Sverige så ja....., publiken svek väl då. Man är medvetna om detta och då borde man ju inte snåla med lagbygget igen i år. Visst, Challes dödgrävar hockey är förpassat till en veranda i filmen "Den Sista Färden" gott nog, Perra lär gjuta mod i ett lag även om man missar Sonny.
Hur har man lyckats med att slösa bort spelarbudgeten INNAN Sonny är klar i så fall? Dessutom har man fått extra miljoner från TV-avtalet, vad får Thord Johansson för nå lönelyft egentligen då?
Också bra om man stärker juniorsidan ingen tvekan om det men ställer man inte upp med ett slagkraftigt lag så är det fasen i mig konstigt i min värld.
Utöka spelartruppen i första hand istället för organisationen.
Ett BRA lag på isen först tack.
Sen kanske publiken kommer igen, vem vet.
Då kanske det blir mer pengar över till det andra....nu luktar det moment 22.

250kg kärlek: ...samma linje som dej ska det givetvis vara.... Haha!

250kg kärlek: Är även där inne på samma linje som jag själv tror.

250kg kärlek: Ja det tror jag också. Så fort de fick veta att Corsos knä inte läkt optimalt försökte de nog lösa honom. Jag tror dock vi har så bra organisation att vi löser detta

Timrå Icon: Det största problemet i fallet Sonnenberg stavas Corso. Jag kan inte se att några jättefel begåtts om inte Sonnenberg kommer. Corsos ersättning var nog ämnad för Sonnenberg, det tror jag.

Däremot hoppas jag att föreningen verkligen frågar sina penningstarka sponsorer om hjälp när det nu är som det är. Jag tycker, som jag sagt, att föreningen har en rimlig förklaring varför det här uppstått. Tror dessutom att sponsorerna köper det.

Min tes bygger förstås på att Corso inte skulle få förlängt. Annars vet jag inte hur man räknat i föreningen. För vill Sonnenberg spela i Timrå så bör man budgeterat för det.

Timrå Icon: Han håller väl på Frölunda. så det blir Nubben som får ökade anslag då.

Skarin: Man kan dock sällan bromsa sig ur en kris. No guts => no glory! Men vi får väl värva smart

250kg kärlek: Jag håller med dej ja.

Underskott även kommande säsong, då känns det ruttet och jobbigt ute i Timrå och E.on Arena så att säga. Då kan det vara slut på spets-spelare för ett bra tag framöver.

Nu går jag o lägger mig. Godnatt!

Vi syns i morrn då vi kan specialstudera Brorsan till Asterix!
Hoppas Miraculix kan fixa till trolldrycken framöver.

« · 1279963 · »