250kg kärlek: Ja det har du nog rätt i. Det känns som att det kan vara allvarligt med Axie. Tror jag var inne på det igår. Därför känns det märkligt om man sumpar en spelare som Robin i det här läget. Han verkar nyttig för oss. Pushar på bra i båset också har jag lagt märke till.
Skarin: Tydligen är det väldigt osäkert kring Axelsson. Det kan ju faktiskt påverka föreningens beslut när det gäller Lindqvist. Det är liksom skarpt läge nu då man måste vara med och matcha andra föreningar som vill köpa Lindqvists tjänster. Jag tror faktiskt att det finns en buffert om spelare går sönder och man känner sig tvungen att värva. Det är en liten annorlunda situation med Sonnenberg.
Skarin: Det är ett svårt dilemma. Man vet ju inte hur dom tänker med Sonnie. Jag har varit inne på det förut, kommer han vid Nov. uppehållet har man sparat 4-500 000 kr.
Jag vill ju inte ha Robin på bekostnad av Sonnie, men om Sonnie inte kommer är det ju löjligt att erbjuda Robin 1 månadskontrakt i det här läget!
Laken: jag tycker robin har en rätt trygg känsla runt sig när han spelar det gillar jag. sedan är han juh ganska lånngt från ett geni... det är viktigt att robin inte blir dyrare än vad han smakar nu när klubben utan egna scouter behöver en center med... det är jobbigt när det blir dragkamp om en spelare som är bra men inte fantastisk. största vinnaren här är antagligen robin å hans agent...
250kg kärlek: Dina rykten om Robin får hemskt gärna vara sant. Erbjuder TIK honom ett kontrakt säsongen ut känner jag mig ganska så säker på att han väljer.........Timrå IK.
Rykten säger att föreningen är beredd att tänka om när det gäller Lindqvist. Så än ska vi inte tro att loppet är kört. Det jobbas tydligen på att få till stånd ett kontrakt året ut.
Simmalugnt: Han kanske var en medioker -värvare, nu tror han att alla våra spelare är bättre än dom han har värvat i år , han tror inte på sig själv, har är passe( datumet har gått ut)
Alltså jag tror Nubben har lagt av med det här med lagbygge, han ser något nöje i att bygga sitt Timrå där nere, han skiter nog i Frölunda som organisation. Erbjud Robin kontrakt bara för att Nubben inte ska få honom.
Kommer ihåg när ja körde taxi vart på matchen mot gris hv efter en timme pling eon arena baksidan Riku Haal. Kör dit hämtar Riku Mika Björn S drar till repslagarvägen väntar på kejsaren som det var då. Sen raka spåret mot oskar notan på 640 kr då tar Haal upp 1500 säger fan va du kan hockey vill att du kör mig hela helgen om du jobbar. Jobbade den helgen fick bra med drix men jag blev så jävla besviken när han sa bara Timrå som jag vill spela för i svergie men gris nubben lurade ner han med mycket mony . Men kul och höra Riku säga fan vad jag ångarar mig hoppas Timrå vill ha mig tillbaka när kontraktet nu går ut.
Frågan är hur säkert nubben sitter. Frölunda har inte imponerat på mig varken under dahlens tid eller starten med Johansson. Fel tränare och mätta spelare med plånboken som drivkraft, inget hjärta känns det som. Ansvaret hänger på Nubben och frågan är hur länge får han misslyckas. Som tränare ska du värva Hardy, Nubben.
Wow, det börjar stå rätt klart att skilsmässan mellan Timrå och Nubben var allt annat än vacker, vad än inblandade parter säger. Så målmedvetet som Nubben pissar på Timrå.
Eller försöker han bara signa en ledig spelare för att ersätta en skadad nyckelspelare?
Erbjuder TIK ett kontrakt som gäller säsongen ut, precis som Nubben gör, tror jag Robin väljer att stanna här faktiskt. Men eftersom Robin "bara" verkar fått ett nytt korttidskontrakt att fundera över när det gäller TIK, känns chansen extremt stor att han istället väljer Nubben och ersätter Joel Lundqvist som är långtidsskadad.
I och med att det nu känns väldigt osäkert kring hur länge Axie blir borta tycker man att chansen borde vara större att TIK verkligen gör allt för att behålla Robin. Jag hoppas han blir kvar. Gillar honom skarpt.
TIK-lägret har nog en hel del att fundera på. Hoppas nu att rätt beslut tas. Till att börja med skulle man vilja ha korten på bordet vad gäller Sonnie.
T T: Alltså herregud, skojjar han med oss eller? Hoppas Lindqvist har nog med vett i skallen så att han är medveten om att det kommer bli läktarn och stopp i karriären om han väljer köplunda och pengarna.
T T: alla som någon gång har ägt en timrå tröja är välkomna i frölunda .. bra pröjs är de också har jag hört .. och inga krav på prestation .. huvudsaken är att man lirat i timrå
Olle: De bör nog dra åt alla svångremmar som bara går. Alltså kommer det 5200 på en hemmamatch när vi ligger trea i tabellen, då ser det inte ljust ut.
Ett år till med förlust så är egna kapitalet borta och vi ligger med skuld, då är det kris på riktigt.
T T: Ja visst beror det lite på hur kontraktet är utformat. Har man råd att behålla linkan över hela säsongen så bör man ju signa därefter. Har man inte råd med detta så nöjer jag mig med att konstatera att jag inte är förvånad över vilken hyena det är som tar första tuggan.
Först sonnie och nu det här. Har vi likviditet öht?
Olle: Om Linkan erbjudar en månad och Nubben hela säsongen så är det väl inte så mycket att säga om. Mer än att det är fortsatt fantasilöst av Nubben förstås.
T T: Robin har alltså blivit erbjuden möjligheten att spela för Troja/Ljungby säsongen 13-14. Haha han vet ju var det slutar om han går över till den onda sidan.
Åkerblom i 6e: Jag har hört ryktesvägen att man lånar in en reservkeeper från ett lag i distriktet. Han är förstemålis där. Det gäller i första hand för i kväll.
Jacksson 71: nä, är det väl i och för sig inte (vad jag vet) men skulle väl inte förvåna om det blev korttid på någon av dem :) vi kan bara vänta och se.
Timrå Icon: Tarvainen har nog rätt bra kontakter i Finland så nog kan man hitta något korttidslån. Har inte koll på lagen i SM-liiga och deras målvaktssituationer men om något lag har en hygglig 3:e målvakt kanske han kan bli aktuell för några veckors lån?!