1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
bobrov: mm . ja tillsammans med lander och pärsinen är väl corso bäst i timrå . de hade ju varit kanon att byta ut han mot en kille som inte spelat på snart ett år . ett genidrag

Pätr: Kan man hoppas på 2 nya? Murley o Emil Sandin:-)

bobrov: Jag hade föredragit Sonnenberg framför Matt Murley, men nu blev det inte så och vi får väl försöka se situationen från den ljusa sidan:

Sonnenberg hade troligtvis slutat med hockey efter den här säsongen, medan Murley har ett par år kvar på karriären. Fungerar allt med Murley så kan kontraktet förlängas ytterligare några säsongen, vilket är bra för kontinuiteten. Faller alla bitar med Matt Murley på plats kan det visa sig vara en riktigt bra värvning.

Uno Gordon: varför inte ?hellre soonie än krav-corso in med krigare
ut med en ??

Uno Gordon: Det var inte det jag menade. Det jag hade synpunkt på var att gå ut i pressen och kommentera speltid. Värvningen är kanon :-)

Timrå Icon: Nu har du inte riktigt tänkt till. Vi kan inte värva Sonnenberg nu när Matt Murley gör entré. Då måste vi i sådana fall sparka Corso. Och det tror inte jag kommer ske.

Är det klart att Svensson lämnar?

Jag tror faktiskt att Murley kan bli en bra förstärkning för Timrå, Om vi inte nu kan få Sonnie så ser jag Murley som den spelaren som liknar honom allra mest, tror även att Murley är bättre defensivt än Sonnie.

Under de tolv matcher som Murley spelade i LHC slutade han på +9 han var inne på 10 mål framåt och var inne på ett enda baklängsemål.

Matt Murley kom hit IDAG!

Hjälp oss att Krossa Modo på Torsdag!

Men jag vill att Svensson också stannar!

Olle: Med tanke på att BS kan stå på andra sidan rödlinjen på lördag så vill jag nog ha in en spelare nu. Trots värvning så är vi ändå kort om folk i dagsläget när BS försvinner. Murley kan förhoppningsvis bli en liknande injektion för vad Månsson varit för SSK.

Hahl Bundy:

Vet heller inte hur det såg ut, var i princip J.Hs blogg som gällde. Men imorgon efter jobbet har jag videon så då blir detatt studera.

Håller med, att vända å vinna denna viktiga match räcker långt.

Ha sig.

Blizzard: Det gjorde våran minsta.

Wesse1: Jaha. Då får man hoppas att allt går bra för han och hans familj.

Abron: Jag varken såg el hörde matchen. Det enda jag vet är att vi vände o vann i sista perioden. Det räcker väldigt långt för mig. Jag skiter i hur det såg ut. Vi vann en 3 poängare hemma!

Wesse1: Det är bara godtaget om det är första barnet med första tjejen. OCH då man är steriliserad....

Wesse1:

Värst vad du är insatt då, jag vill minnas att det var du som hävdade att det dröjde med Sonnie för att Timrå inte lyckades få fram ett läkarintyg på Sonnie.

73Sjöbba: Man ska väl inte skämta om honom men han kanske ska vara tomte hemma med Timrå-tröjan...?

Wesse1: isf kan han väl lira till den 17:e Dec eller något och sedan komma tillbaka 26-30:e, fan ungen ploppar väl inte ut 1mån före heller.

Redigerad kommentar

Timrå Icon:

Ähhh vafan familj, jag tycker vi tvångssteriliserar alla elithockeyspelare. =o)

Vem var det, var det Gabbe som var fick barn mitt under slutspelet i våras, fruktansvärt dålig planering. (Obs, skämt!)

Redigerad kommentar

73Sjöbba: Han ska bli Pappa.

Timrå Icon: Man kan fundera över varför just jul? Som du skriver, är det ens säkert att han kan komma efter det? Är han 100% säker på att familjesituationen är bättre då?

Märkligt hur det svänger här inne?

Efter en så pass viktig match lyfter flera upp ev värvningen av Murley, som här hr skrivits att det skall aggeras från Linkan, T.J the hole TIK.

Jag är jätte glad över en seger, en sex poängare som visar att de tidigare 2+2 pointsen inte var en tillfällighet, laget ser inte lika homogent ut som när serien startade, men det känns som vi är på G.

Hoppas det kommer spelare in, så avlastning under matcher å träningar kan minska skador och framför allt trötta hjärnor.

Nu gläds vi av segerns sötma, inväntar med spänning vad som kan tllföras laget i ev nya spelar.

Danke schön

Olle: Jag skulle bli förvånad om Linkan inte skriver kontrakt med Murley säsongen ut. Det beror troligen på vilken familjesituation det är som ställer till det för Sonnenberg. Det kanske till och med är osäkert om han ens kan komma strax efter jul

Mackelito: haha.

Det är nu flera dygn sedan timrå lirade mot BIF endå har inte Presskonferensen kommit upp än, gilalr hur dom arbetar på sidan -.-presskonferensen kot SSK kommer väl efter nyår....

Kerstin_k: Murley har ju trots allt visat goda intentioner i LHC. Däremot så skulle jag ha svårt för att man skrev kontrakt med honom fram till nyår och sen plocka in sonnie. Tänk dig att Murley går in och producerar hos oss...då är det nästan sonnie (trots hans meriter) som är "grisen i säcken" efter nyår...

Kerstin_k: Frågan man bör ställa sig är vilken roll nästa spelare ska ha. Dels skall spelaren backa upp Landers frånfälle men sedan då? Jag saknar jävlar anamma i det här laget. Ibland känns hela laget som en annan beter sig en söndag dagen efter krogen.
Det här laget besitter så pass mycket kunskap så att vi ska kunna husera i de övre regionerna. Här tror jag att Sonnie är den bästa tänkbara lösningen. Murley och Sonnie har väl liknande meritlista men med den stora skillnaden att Sonnie är en "ledare" också.

Även om det gått lite grus i målmaskineriet så tror jag att vi har spelare som kan lösa det. Om Sonnenberg skulle ansluta ser jag det absolut största värdet i honom som ledare och pådrivare, inte främst som poängspruta.

Det enda frågetecknet jag sätter kring Sonnenberg är hur det verkligen förhåller sig med fysiken. Är han verkligen så pass bra tränad som han säger? Min känsla är att han är det, jag ser inte riktigt varför han enbart vill till Timrå, om han inte tror att han kan tillföra? För mig luktar det lite klubbkänsla och det har vi inte i överflöd i den här truppen.

Sköönt att se skiten sitta fast där nere.

9 Brynäs IF 22 -10 29
10 MODO Hockey 22 -4 28
11 Södertälje SK 23 -10 27
12 Frölunda HC 23 -24 25

pefr: Korttidskontrakt, annars bryter jag ihop och vomerar uppe på kansliet..

Tre raka vinster - inte dåligt av världens sämsta lag ( om man ska gå efter gästboken).

Simmalugnt: Jag såg honom inte så mycket i LHC. Men jag fick för mig att LHC-fansen inte var speciellt nöjda med honom. Tyckte att jag läste det någonstans.

Kerstin_k:

Tittar man på hur Murley spelade i LHC så tycker jag nästan att det är mer att köpa grisen i säcken att vänta in Sonnie. Nu svor jag rejält i kyrkan, jag vet!

Kerstin_k: blandade känslor. jag förstår, och applåderar att ledningen agerar, och med gällande regler kan vi bara ha två transatlanter. står valet mellan murley nu eller sonnie om en månad (drygt) så är jag kluven.

Om nu Murley är klar - hur känns det då? Själv vet jag inte vad jag ska tycka. Jag hoppas verkligen att man bara skriver ett korttidskontrakt med honom, så att man inte köper grisen i säcken.

Där ser man det var där skon klämde Sonnie uppgiven Murly snart klar inte undra på då skönt med 3 poäng allafall

73Sjöbba: Aaaahaaaa du tolkar det såååå ;-)

Timrå Icon: Snarare att det är lättare att checka högt.

Kattgubben: Kolan säger i intervjun att det är jobbigt att hämta puck bakom eget mål hehe

Skönt som fan. Vi var inte bra men det räckte. Nu är vi på slutspel också.

pingvin: Vassego' ha ha!

Tre vansinnigt sköna poäng. Synd att spelet var så kackigt bara

Timrå Icon: Tack!! Viktigt!!

JAAAA! inte för spelet, men definitivt för poängen. guuuuuuud vad skönt.

Jag Tror!!

pingvin: Men nu sopar vi in 3-1 :-)

mycket bra där sebbe!

Timrå Icon: Aldrig en lugn tredjeperiod med Timrå i ledning!

Kattgubben: Det var bara Videll som inte gjorde det

Timrå Icon: sånt som händer... kämpa nu!

Kattgubben: Puck-out av Kolan. Klantigt

Var det bara jag som hörde visselpipan innan målet? haha

Kattgubben: det kommer nog en avstängning

Var det inte hög klubba på Karlsson när han tog sats för slagskottet? :O

« · 1310396 · »