1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600542 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: Visst menar jag Owuya och det är nu ändrat, avseende Rosén så skriver jag inte av någonting innan han är klar för någon annan klubb...Linkandimman har bara spridit sig över agenten liksom.

För övrigt är jag skeptisk till ryktet om Hallin. Vilken plats ska han ta?

T T: Om han inte ska vara kvar i klubben, vad gör han då här? Är inte säsongen slut

Limpan: Och efter sista matchen så körs man på porten? Det funkar inte riktgt så. Ryktet säger att Zäta tränar här ibland också.

Limpan: zäta har tränat med RBK också och backe körde med oss innan han drog, vart vill du komma :P "ryktet säger" haha :D

T T: Det va ju inte så jag menade att man blir utkastad, men när säsongen är över har väl spelarna några veckors semester innan försäsongs träningen börjar igen

Tjalle: Jag håller med dig. Har svårt att se var Hallin skulle passa in. Bloggen som skrev detta länkar de facto till Expressen som källa till att Lagerström skulle vara klar för Timrå, en artikel som inte var så direkt övertygande att Lagerström verkligen skulle hit.
Bygger man sina påståenden på så lösa boliner så är det klart att bloggens citat: "Uppgifterna är än så länge endast rykten men med substans." inte känns så våldsamt trovärdig.

Limpan: du tycker inte att det har gått några veckor sen vi åkte ut då.....

250kg kärlek: Hallin kommer säkerligen att flytta upp till Sundsvall. De tittar på hus i stan sedan en tid tillbaks. Hallins sambo trivs inte i Södertälje och vill flytta "hem" (är från timrå). Frågan är väl hur tik ser på saken?

Kapten Lindow: Helt klart en energispelare som jag tycker vi saknat i de senaste upplagorna. Kan säkert tillföra med sin inställning. Jag har faktiskt inte tänkt så långt som Hallin i Timrå. Det jag minns av honom under hans tid i Timrå var dock övervägande positivt. 30 bast är ingen ålder.

Känns ju som att Hallin är en sådan spelartyp vi saknat i vår 3:e och 4:e kedja framförallt, så Hallin är välkommen hem till Timrå enligt mig.

250kg kärlek: Fördel med Hallin inställning, pris samt "hjärta" (gjorde väl 6 säs i tik). Men som sagt bara för att familjen flyttar hit för att rota sig behöver ju inte betyda han spelar här.

250kg kärlek:
Spelare tenderar på något märkligt vis att bli bättre och bättre ju längre de varit i från klubben... Per Hallin var och är en brunkare av medelmåttig kvalité och är absolut inte en spelare som skulle tillföra Timrå IK något vi inte redan har.

P J: Väl talat. Som en brunkare i 3n 3-4 kedja ser jag då hellre en utvecklingsbar lirare med framtiden för sig.

250kg kärlek: Läs vad jag skrev 2010-01-25. 21:29. Jag vidhåller fortfarande att jag inte vet om det är bra eller ej. Dock jämförs han mycket med Sanny. " Bättre i omklädningsrummet än på isen". Påstås vara toppen för stämning och sammanhållning. Det hela är i slutändan en kostnadsfråga.

Kapten Lindow:
Tycker att Hallin passerat Zenit.

Per HApps: Har han ens haft nåt som kan liknas vi det?

Nej tack för Per Hallin, han gjorde det bra i Timrå senast men det finns några energispelare som jag hellre har än Per.

ersson:
Skitmål

haha vimsebort vimsebort vimseborg..

ersson: Hallin får nog förstärka NSK, KIF eller Bobbarna isåfall.

Manderville: NSK borde ligga på han!

ersson:
Fan, nu finns det tre (3) laget i stan. Eller blir det lagen i stan? Hmmm,

Ridderwall i kassen

hur mycket kan man sätta att ridderwall börjar storspela och får stå alla finalmatcher för att han weslau är skadad, och då får han kontrakt av dif :P

Och nu hoppar Ridderwall in, en blivande Timråkeeper månne?

Hade DIF torskad denna match hade det varit tungt, nu har dom möjlighet att rida på vinnarvågen.

By the way, vilken skitramsa dom kör nu

hv måste iaf vara sveriges bästa lag utan målvakt jämfört mot andra lag.

Palmebjörk först att lämna S-vall:

Blizzard: HV har en äcklig förmåga att alltid komma jävligt nära så där på slutet. Det måste man faktiskt beundra dom för.

Hallin kanske kan ingå i något som kan kallas en framtida stomme. Oavsett zenit eller ej. Hallin och Nordgren ligger runt 30-sträcket och väljer man TIK nu så lär man knappast flytta särskilt många fler ggr i karriären som ändå borde kunna räcka i fem säsonger till.

Min syn på Sill Snacket.

Ridderwall blir som det snackats om blir med stor sannolikhet 1 av våra 2 målvakter nästa år.

Kan bli bra. Har potential och lär hålla stånd i princip lika bra som Lindbäck.

Mikko Jokela? Mja, en ok värvning men hans senaste säsong oroar..

Och det verkar vara klart att Pärssinen, Lander och Björn Svensson stannar.

Laget har redan tagit form kan man säga.

Tjalle: Angående din lista så har Sebbe kontrakt till 2012-2013

www.timraik.se/index.php?player=364

KniveN: Det är väl det jag har skrivit, eller?

Sebbe står som 170cm på Timrås hemsida. På eliteprospects står han som 180cm. En viss skillnad hehe

Redigerad kommentar

Berglund: Då kan väl du ta på dig att mejla Sandström och be honom ändra på det så kanske det slipper stå fel i matchprogrammet ännu en säsong.

Tjalle: Missade att du hade datum, trodde att alla som var röda var rykten.

T T:

Moe skall vara väldigt nära en övergång till Leksand. Jag tycker det är bra, ung och utvecklingsbar.

mattias - 74: Inte för att vara den men är det inte ett steg ner i karriären att gå från ES till AS?

65selander:

Behöver inte vara det, han är ung och 1 eller 2 år i allsvenskan får han mycket speltid och det kan göra att han spelar i ES igen inom kort...

Niko Kapanen var väl så när klar för TIK ifjol ?
Ingen som vet om det jobbas på honom i år igen ?
Jag förstår att det är en spelare som vill ha ett rätt fett lönekuvert
men ska vi bygga upp en finnkoloni igen så kommer han passa väldigt bra !
Sedan kan vi behöva en center med hans egenskaper.
En som alltid krigar och aldrig ger upp !

Tjalle: NU kan du ta bort Rosén. Jag ville bara vara snäll igår.

mattias - 74: Moe gör helt rätt om han väljer LIF före RBK och SSK.

Vad ska man säga? Blev vi blåsta på både Rosén Och Blomqvist eller är det så att vi inte var såå intresserade Ijentligen?

Hahl Bundy: Skulle tro att vi var endast vagt intresserade.

Kim är klar!

Redigerad kommentar

Viklund: Fan vad grymt, ÄNTLIGEN!!

Viklund: trevligt, hade velat haft mer än 2år på kontraktet men bättre än 1år iaf.

Viklund: häftigt

Viklund: Nu blev jag besviken. Jag som såg fram emot en dåligt komponerad bild på Kim i Timråtröja. Skärpning Sandström!

Frella: Hehe.. stämplar man ut för helg på kansliet snart kanske?
Vi lär väl kunna sätta upp honom på tröja # 44 iaf.

« · 1258254 · »