1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601200 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Stå på dig, zita!

T T: lol

T T: Kan se framför mig hur Backlund just nu sitter och sjunger den här för Zita och Diffe.

Ambroo: Det verkar inte vara någon av Backes belackare som tror att han utvecklats i positiv bemärkelse, efter ett år i farmanligan och med intensivare spel på liten rink?

Personligen tror jag att Backe är bättre idag än innan han åkte över.

...och visst är det bra med en ung och utvecklingsbar målvakt - men skall vi kontraktera en sådan inför varje säsong?
För risken är ju stor att han försvinner lika fort som han gör succé!

Backe är bra, men man kan inte vinna ett sm-guld me honom. Han gör på tok för mycket tavlor. Lindbäck kan man vinna sm-guld med det är jag nästan säker på. Hade vi haft samma trupp som 07/08, fast me limpan i kassen.. ja, då hade det kanske gått hela vägen. Jag vill ha en matchvinnare i mål, det är inte backe. För vi spelar vell för att vinna, eller?

Jacksson 71: Om man ser till Backes vara eller icke vara så tycker jag det är svårt att ha en åsikt. Jag tyckte inte han var tillräckligt bra senaste perioden i Timrå men det är svårt att se hur han blivit av ett år i Nordamerika. Liv gick från en hyfsad till en bra målvakt efter ett år i Detroit.
Har man inte sett någon match under året med Backe är det svårt att ha någon åsikt...

Tycho: Jo det är sant. Men då ska han vara riktigt väl scoutad om vi skulle ta hit honom. Och jag tror inte han har tagit det klivet, men man ska aldrig säga aldrig. Men om vi vill ha hit honom ska vi veta exakt vad vi får. Jag vill inte ha någon målvaktskarusell den här vintern..

Kevin O Shea: ja vad gör man om man inte har en tjock plånbok . värvar en ung lovande målvakt som kanske försvinner efter säsongen eller en gammal målvakt som man vet är skaplig men aldrig kommer bli en topp målvakt . som man får behålla flera år . då är de väl så man får tänka om spelare på alla positioner . inga unga bra spelare . dom kan försvinna .. . för vikten av kontinutet är nog större vad gäller utespelare .. man spelar ju inte ihop sej så där jatte mycket med en målvakt

superfalle: unga lovande spelare ska man visst ha men det säger sig själv att man inte kan bygga en stomme med spelare som Lindbäck, Pääjärvi, Lander osv. Dom kommer ju försvinna relativt snart eller hur.

Man måste bygga en stomme med spelare som håller klass men som man kan behålla i laget under en längre tid.

dr-nix: absolut .. de optimala hade varit att hitta en äldre topp spelare på lagets viktigaste position . de finns dock inte så där jätte många äldre målvakter som är riktigt bra .. Liv blir de nog svårt att knyta upp .de är ju dom yngre målvakterna som tagit över .. nya stilar . större målvakter... utveckling kort och gott ..

superfalle: och mackelito!
Backe lover vet jag inte om jag är, sen om jag jag följer matcher, ha ha ja det har jag nog gjort kan man säga, så missat nått det har jag inte gjort.

Superfalle och Mackellito kan inte ni ta och bygga ihop ert lag, ni kan väl sätta er i en sandlåda och spekulera lite först.

Sen kan ni komma med minst 2 stycken målvakter som tar Timrå slutspel Då menar jag målvakter för det är väl dom som tar laget till guld. Det ska då vara 2 målvakter som är möjliga inte nått låtsas bygge som mackelito brukar lägga upp.

Om jag kan se rubriker, ja absolut skulle det vara möjligt!

T T: Klart att jag gör ..så roligt att det alltid är några som blir uppretade..hi hi. Den är så bra den låten

Kevin O Shea: Det spelar ingen roll om målvakten är ung eller gammal. Men det är nästan så att det kan vara bättre med ett etablerat namn då man vet vad man får. Med en ung, oprövad kille så är risken för grisen i påtaglig, om man säger.

Jag anser dock inte att Backe är det där etablerade namnet att hoppas på. Att han som 28-åring skulle ha utvecklats till en matchvinnare har jag svårt att tro.

Redigerad kommentar

Jacksson 71: om en målvakt gör mycket tavlor säljer man tavlorna, köper bra backar...

Ambroo: Om alternativen är Backe eller lillriddarn röstar jag på den förstnämnde alla da´r i veckan. Bägge saknar matchvinnarkvalitéer men kan beskrivas som habila ES-målvakter. Skillnaden dem emellan är att Backe är bättre och stabilare, förmodligen bättre än Ridderwall någonsin kmr att bli.

Redigerad kommentar

diffe: om jag säger så här då .. om tex djurgården haft backlund i målet denna säsong så är jag helt övertygad om att dom inte spelat denna final . och om timrå haft lindbäck i målet förra säsongen så hade hv fått stryk .. utan en riktigt bra målvakt så är de svårt att komma någonstans .. men de går inte bara att ha en bra målvakt

superfalle: Ju bättre försvar man har, och ju fler mål man gör desto mindre fokus på målvakten! Backe skulle kunna platsa i Perras modell. Framåt och inte Backåt ska guldet vinnas!

orion: om vi möter en markström/gustafsson/lindbäck typ i finalen då....som kan spika igen tot eller bara släppa in 1-2mål under sjukt hård press...

orion: fast å andra sidan . backe och lotvonen tillbaka . så får man fler adrenalin kickar .. och de renar kroppen .

superfalle: Absolut skulle Djurgården vara där dom är idag med Backlund i målet, vilken är idag Eliseriens vassaste målvakt, Markström? tog han Brynäs till final, nej det gjorde han inte.
Som du själv var inne på så hänger det på ett helt lag, b & fw för att det ska funka. Hur många tavlor gjorde Lindbäck i år? 5,10,20st? Hur många gjorde Backlund på ett år?5,10,15,20?

Men det är kul för Backe att 2 stycken tror på han jag och Zita =)

diffe: varken Markström eller Lindbäck spelar final, Point taken!

Blizzard: markström/gustafsson/lindbäck få se...var det inte dom som stod i mål den här säsongen? Har för mig att dom åkte ur i kvarten, att dom inte kom längre då...

zita: jag har oxå för mig det!? Dom skulle nog behöva en matchvinnande målvakt i det laget istället för....

zita: Ja man kan ju undra hur Djurgården tog sig till final med Wesslau ;o

diffe: Jonas Gustafsson spelade med Toronto i NHL i år..

Och ifjol tog han ju Färjestad till SM guld om jag inte missminner mig?

Backe eller Ridderwall.

Då tar jag Ridderwall

Redigerad kommentar

Kostiainen: ´Ta han du då till Sundsvall :)

Iallafall blir det spännande att få se vem som blir målis...natti natti

diffe: eller också så skulle dom behöva ett lag och inte bara en målvakt ..

diffe: på fråga två så tror jag typ 50

Kostiainen: jag har alldrig nämnt Gustafsson

zita: Inte blir det Backlund alla fall!

Backe eller Ridderwall?

Ridderwall.

superfalle: fel, 21 st och i år 27

Dagbladet:

OS-SPELARE TIK-AKTUELL

Norske OS-spelaren Martin Röymark fick lämna Frölunda för några veckor sedan.
Nu kan det bli Timrå för norrmannen nästa säsong.
Röymark har ett erbjudande från Timrå att ta ställning till, erfar Dagbladet.
- Timrå verkar vara en bra klubb att komma till, säger han.

(Röymark är ytterforward och svarade för nio poäng i Frölunda den gångna säsongen. Han har spelat ett OS och två VM.)

Redigerad kommentar

Skarin: Pecka Lindmark vill jag ha i kassen

Var hamnar Jonte den här gången då?

T T: Jag tror han skulle göra succé i Modo tillsammans med Challe.

Röymark.
Ingen hit men han är nog bättre än Nylander el. Starkov iallafall.

Kommentarer?

T T: Oavsett var han hamnar vågar jag gissa på att han i augusti kommer gå ut stenhårt med att han 'känner sig starkare än någonsin och är full av revanschlust'.

Hahl Bundy: :-D

Jeff Hamilton o Randy Robitaille finns på marknaden nu eftersom Lugano inte vill ha kvar dom.
Åkerman är en annan.

Hahl Bundy: Samtidigt så ska man inse att det var på grund av attityd som man inte valde att förlänga med dom...

Enligt tomas ros blogg stannar gunno i Schweiz :S

Snoop:

Du menar "experten" som skriver om Mike Zigomansky, och som var övertygad om att Djurgårdens fans skulle jubla om AIK missade Elitserien?

Låt karljäveln skriva om Melodifestivalen eller nåt.

Han kan ingenting om hockey, Anrell är en bättre hockeyexpert än honom, ja Per Bjurman är en bättre hockeyexpert än honom, fan vet om inte Fredrik Virtanen kan mer om hockey än Tomas Ros.

Simmalugnt: Haha ja ja reagerade också på hur han stavade Zigomanis namn, bara hoppas han är ute o cyklar som vanligt då för Gunno vill man se i Timrå IK.

Simmalugnt: Fast vad gäller Gunno och Schweiz är jag inte så säker på att han är ute och cyklar....

Grejen är den till alla som märker Ros när han skriver Zigomansky är att han skriver så för att Hardy sa det en gång i ett uttalande ;) Inte för att försvara lillgrisen, men ändå..

mikenomad:

Det är möjligt men då har han fått ett tips från någon journalist.

ersson:

Ja och då tror nog Ros att han faktiskt heter så, för Hardy har ju alltid rätt och alla andra har fel.

« · 1258855 · »