1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607198 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
El Maco: han - kommer - ju från ryssland trots allt

Ja Vehanen skulle ju vara en drömvärvning

Redigerad kommentar

Borde vi inte få besked om Pääjärvi från Tambellini i dagarna?

Manderville: Ja, då "kommer" han ju trots allt från Ryssland.

Hahl Bundy: Har inte Backlund utvecklat sitt målvaktsspel så blir det helt klart ett nerköp för HV71. Som så många sagt tidigare så var Backlund en bra målvakt, över genomsnittet, som däremot har svårt att vinna matcher delvis eller helt på egen hand.

250kg kärlek: Men vem unnar inte HV det :)

250kg kärlek: Nu tillhör ju jag de härinne som hållt Backlunds fana ganska högt men t.o.m jag tycker rubriken är lätt parodisk; "NHL-målvakt allt närmare HV71". De tar minsann tillfället i akt att vinkla det ordentligt i vanlig ordning, hur många minuter sammanlagt har Backlund fått chansen i NHL? På isen alltså, inte som ett namn i statistiken bara...

mikenomad: Svårt att tolka det där som de skriver med NHL-målis men måste ändå säga att har man spelat 1min som 100min i NHL så är man ju ändå en NHL-meriterad målvakt?

mikenomad: Detsamma gäller mig. Jag är tillhör också den skaran människor som faktiskt har stöttat Backlund och tyckt att han varit helt okej under sin tid i Timrå. Däremot är det ingen fantom likt Markström, Liv, Wesslau bland flera. Dessa målvakter har förmågan att höja sig i matcher som betyder något, t.ex. när det vankas slutspel.
Dock lär HV klara sig rätt bra utan någon fantom i målet. De har ofta ett så pass bra lag att målvakten inte har en så stor betydelse som i ett lag med sämre spelarmaterial.

ersson: Han har ju kontrakt med ett NHL lag i alla fall även om han spelar mest i AHL.

Joakim Lundström skrev på för frölunda fast han kanske aldrig får spela där. Åkerlund har ju inte spelat överdrivet mycket hos oss heller.

Jesper Samuelsson  spelade väl mest i allsvenskan fast han var våran.

Är väl som sagt tolkning, så vinklat tycker jag inte att det är.

Redigerad kommentar

Anonymous: Exakt, samtidigt så kan jag väl tycka att rubriken är lite storslagen men samtidigt så har han ju trots allt gjort några minuter i NHL. Tolkningen som gör allt.

janne pesonen ryktas förhandla med timrå. skulle väll inte vara så tokigt om han skrev på?
strippa

strippa: Lugn i bussen. Härinne väntar vi på att Rämö skall presenteras först och främst. Efter helgen skulle han presenteras. Sedan tar vi tag i Pesonen.

Okej?111??1

250kg kärlek

T T: Hmm... Det skulle väl komma nån mer ledtråd i helgen angående vilket företag som möjliggjorde värvningen av Rämö också. Eller hur?

Nån som sett ledtråden?

Luktar BS...

skulle inte prestberg vara något?

Kerstin_k: Så här skrev big bergan:

"ersson: Men herregud. Dags och byte avloppspump i bakdelen på dig?
Det är för tillfället ETT företag som skjuter in pengar (finare ord: investerar) för att denna värvning ska ro i hamn. Det jobbas även på ytterligare ett företag men det ligger en bit bort.
Ledtråd: Kommer till helgen
Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

big bergan Kommentera 2010-05-06 11:20"

Sen har han väl inte kommenterat nåt mer.

Hahl Bundy: Skönt för Ridderwall, nu behöver han inte undra längre. Tro om han blev övverraskad över hur det blev eller om det var väntat?

Hahl Bundy: Man har sett dem förr...helt okända nick som tittar in och droppar ett "scoop" med underton av att veta mer än alla andra. Bara för att sedan spårlöst försvinna i samband med att deras "scoop" aldrig infrias...

mikenomad: Därom tvista di lärde.

TimråikPower: Vore inte helt fel. Men heldre Nordgren eller Pikkarainen för min del.

Jacksson 71: exakt alla dagar i veckan dessutom

För h-vete Linkan, det är ju på Olles det händer, saxat ur modoboken:

Jag hörde av en kompis som varit på Olles igår och sett city - spurs och han satt bredvid Challe och Andreas Johansson och absolut tjuvlyssnade han på vad dom pratade om, och Andreas satt och pratade med någon i telefonen , dom pratade engelska.

Då hörde min kompis Andreas säga "om vi ska värva någon i veckan? nej, jag tror inte det." också vände han sig till Challe och frågade om dom skulle värva nåt i veckan eller snart, och Challe sa" Jag vet inte om det blir i veckan men så fort som möjligt blir nog Jonas Andersson klar" . Så omd et är sant tycker jag det låter bra :)

Någon kanske redan reflektarat över detta men jag tyckte det var lite skojfriskt. Ö-vik är Ö-vik.

T T: måste vara omöjligt. janne pesonen skulle nog välja frölunda före. tror även han är för dyr för er.

lu93rowa: Mycket möjligt faktiskt.
VF bjuder ju mest av alla lag för att få spelare annars så går det ju inte att få nån till er.

Hahl Bundy: haha du är ju rolig du :). Kanske har blivit lite sämre nu men för 1-2 år sen va frölunda laget dom mesta spelarna ville till.
fattar fortfarande inte varför alla timrå fans hatar frölunda ;)

Redigerad kommentar

lu93rowa: Jag hatar inte frölunda. Faktiskt vore det lite uppfriskande om jag gjorde det åtminstone. Som det är nu känner jag öht ingenting för den klubben, fullständigt menlös klubb i min värld, ung. som med LHC.

mikenomad: skillnaden mellan lhc å vf måste vara att lhc lägger pengar på att  hitta spelare medans vf tittar hur det såg ut den gångna säsongen i es å försöker ta de som såg bra ut...

obefintlig scouting.

Redigerad kommentar

söder över: Det räcker att spelaren platsat i TIK så har han halva inne hos vf...

mikenomad: eller hur! se på målisen jocke! han såg skitbra ut i timrås bås....
alltså: vf nästa!

hmm... timrå värvar från frölunda också... tänk lite... Röymark,axelsson...
så sluta gnälla att frölunda bara värvar från timrå hela tiden.

lu93rowa: Lite skillnad faktiskt. Båda Röymark och Axelsson vart ratad av frölunda, eller hur? Riku Hahl var våran första center och pådrivare plus Lehtonen som var kanske Elitseriens bästa pp-back. Så tänk om vi skulle värva t.ex Janne Niskala och hmm vem ska vi ta? Tomi Kallio? Vore kul och se frölundas reaktion då..

Redigerad kommentar

lu93rowa: helt sant men jag ser viss skillnad på hahl å lehtonen mot röyar´n å axie....

det var länge sedan jag kände glädje med modo men när pikkarainen nobbade frölunda å kritade på för modo igen så log jag med hela ansiktet....

Galbraith börjar kännas som ett rätt ok målvaktsalternativ faktiskt...

T T: Föresten det där med pesonen.. var det bara ett sent aprilskämt eller ligger det någon sanning i det? ;)

Jacksson 71: Det var inte jag som skrev det, jag bara flyttade inlägget.

kan man få höra nåt om timrå... otålig till tusen

T T: Nä, det var ytterligare en färsking härinne, strippa (intressant val av nick f.ö.)...de brukar vara de, de som droppar såna rykten härinne. Honom (eller henne) lär vi inte se till mer här eftersom det knappast ligger ngt i ryktet.

Redigerad kommentar

Åkerblom i 6e: word, jag vill veta massa!! Vem är vårat målvaktsspår, sonnenberg, pikkarainen!?

mikenomad: Jo, låter inte omöjligt.. Men då lämmar vi Pesonen. Och hoppas på Pikkarainen igen!

Är det någon som har koll på hur mycket mer pengar Timrå har att lägga ut på spelare? Hirscho borde ju ha kostat en slant, Jokela med. Och om vi ska ha in en målvakt och en ny bra forward (Pikkarainen!?) så kanske det inte finns så mycket mer pengar.. Vilket borde innebära att Sonnenberg ligger risigt till? Om han ens själv vill stanna.. Enda lösningen ska ju då vara att han kritar på ett nytt artistkontrakt.`?

ersson: Ord!!! Fast mest av allt vill nog Linkan veta hur det blir i de här fallen!

Jacksson 71: Jag har en dålig magkänsla angående Sonnenberg :'(

Jacksson 71: Timrå har i dagsläget 54 458 kronor kvar att handla spelare för. Plus några hundringar för ett gäng kepsar som Bulla skickat iväg till sponsorer som man inte fått betalt för ännu. Pengarna ska dock dyka upp på kontot framåt veckoslutet enligt säkra källor inom klubben. Man har dessutom förhoppningar om att sälja av ett parti stolar som står i ett av konferensrummen och som bara samlar damm. Bara där räknar man med att skrapa ihop uppåt 2000 kronor. 

Knylan: Glömmer du inte panten från senaste "styrelsemötet" nu?

Har pratat med en polare i Finland som är insatt i Finsk hockey. Han säger detta:
hmm, timrå ett lag att räkna med nästa år :)
kim teknisk spelare, antti hård back som gillar hårda tag, mikko en försvarare som gör mål

3 guldklimpar

dunderklumpen: Låter lovande! Men vi behöver fortfarande en bra ytter och en bra målvakt för att vara med och kampas där uppe..

Något mer om Rämö? vad som helst, rykten?, magkänslor? väldigt otålig!

Åkerblom i 6e: Jo, jag har lite ont i magen. Kan de va nåt? ;)

« · 1262416 · »