1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607409 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11

Jag tycker TIK, med TJ och Linkan i spetsen, ska göra allt i sin makt för att knyta till sig Pyörälä. Jag både tror och hoppas att man gör det också.

Redigerad kommentar

Frella: Känns som om att du kan lägga till Modo där också. Inte bara för att Ö-vik är en äcklig stad i sig utan även pga Charlie.

Ambroo: Finns ingen mening att spela i MoDo och Luleå för honom nästa säsong. Inte Frölunda heller om ni frågar mig.

btw så har Strålman signat CBJ nyligen

Åkerblom i 6e: men i timrå finns de ;)?

lu93rowa: Frågar du för att du verkligen undrar eller är du bara dum?

Ambroo: Jag hoppas att TIK mörkar...

mikenomad: har lite kul bara :)

lu93rowa: För det är väl självklart att om Pyrret förstår sitt eget bästa så väljer han TIK.

;-)

19% VET att en viss person kommer att presenteras på måndag. Vore intressant att se vem dom VET ska presenteras. Min gissning är att det inte finns mer än en handfull av dom 19% som har samma spelare...

Känslan säger att vi får klara oss utan Pyrret kommande säsong. Hoppas att den har fel.

Kerstin_k: Isf hoppas jag att han hamnar i KHL och skrapar ihop lite cash där så att han till säsongen 11/12 kan spela i timrå ;-)

Blizzard: Oavsett var han går vill jag ha besked typ NU. Man blir galen av denna väntan.

Dragan 2k: jag tror nog det blir klart inom en vecka (är trött på sillyseason nu)

Redigerad kommentar

dr-nix: dvs jag hoppas det blir klart inom en vecka.

Redigerad kommentar

Måtte det bli Sonnenberg som är 13 forward, det är iallafall realistiskt.
Missar vi Sonny blir jag besviken trots den förövrigt riktigt intressanta trupp linkan fått ihop.

Kom igen nu Linkan och gör klart med Sonnenberg, Pyrret tror jag vi kan glömma.

RTS: jag tror det är typ så här

KHL 40%
elitserien 60%

FHC 30%
TIK 30%
MODO 10%
LHF10%
SAIK10%

Resten 10%

lu93rowa: Jag tror snarare så här

KHL 20%
ES 80%

FHC 70%
Tik 8%
Saik 1%
LHF 1%
MoDo 0%

RTS: så mycket? hört att bergenheim är nära frölunda så vet inte om de påverkar pyörälä affären eller nått

RTS: Knappast så mycket, SAIK lär väl kunna punta mer än oss och frölunda lär inte kunna pynta så mycket.

Anonymous: jag tror inte SAIK har mer pengar än FHC

lu93rowa: SAIK mer än TIK, FHC inte så mkt = de procent övertag RTS angav, alltså inte "så mycket jämfört mot SAIK" om jag tolka honom rätt =)

Blizzard: jahaa tack :)

Pikkarainen - Hirschovits - Pyörälä

Bara jag som känner hur det vattnas i munnen?

Jacksson 71: Du är inte ensam.

Åkerblom i 6e: Synd att kalla en klubb med grava problem för "Köpelunda", nä kalla dem vid sitt rätta namn istället - Shopoholiclunda.

Anonymous: hur gammal är ni? 14?

Anonymous: fattar inte... du har inte reagerat på att timrå värvat mer än frölunda :)? frölunda har värvat 3 spelare. timrå... orkar inte räkna

lu93rowa: Kan vara så att Nubben fortfarande kör på sina klassiska superdyra långtidskontrakt, medans en liten klubb som timrå inte kan skriva upp spelare på massa år hur som helst.

lu93rowa: Jag har blivit tillsagd att inte berätta något om mig själv för farbröder på Internet, så du får väl ragga på facebook istället

Anonymous: roligt att jag är 17 då :) så är inte nån farbror direkt :)

Inget nytt iofs utan mer en bekräftelse på de mikroskopiska chanserna att Pyrret hamnar hos oss:

Gud så roligt att Pörjulö valde Nubben, Lill-Kenta, Ahdrian och Halh framför motsvarigheterna hos TIK. Skoj.

kaofl: Ja det har blivit konstigt.

lu93rowa: Tack för visat intresse. Vi hörs när vi möts.

Nu lämnar vi Mika bakom oss, för det var väl endå ett ganska väntat val från finländaren. Bara vi får Sonnenberg nu så har vi ett jäkligt bra lag.

1. Juha Pitkämäki
2. Magnus Åkerlund

Antti Halonen - Mikko Jokela
Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Ilkka Pikkarainen

Mattias Karlsson - Sebastian Erixon
Fredrik Hynning - Daniel Corso - Martin Sonnenberg

Tomas Skogs - Elias Granath
Björn Svensson - Anton Lander - Martin Röymark

Pär Styf - Fredrik Sonntag
Anton Axelsson - Gabriel Karlsson - Per Hallin

Res: Alexander Larsson.

Nu blickar vi framåt mina vänner! Ispremiär på måndag. Då drar resan mot vårt första SM-Guld igång.

FORZA TIMRÅ!

Jacksson 71: Ni får nog vänta tills övriga elitserielag gått med i en Europaliga.

Jacksson 71:
1. Juha Pitkämäki
2. Magnus Åkerlund

Fredrik Hynning - Daniel Corso - Martin Sonnenberg

Björn Svensson - Anton Lander - Martin Röymark

Anton Axelsson - Gabriel Karlsson - Per Hallin

Res: Alexander Larsson.

Ditt lagbygge ovan är det vanliga förslaget och här kommer några av mina funderingar.

1. Centerlinan är grym och kommer säkert bli svår att överträffa kommande säsonger.
2. Pärssinen kommer inte att hålla sin position i förstakjedjan en bit in i säsongen.
3. Björn Svensson kommer spela i förstakjedjan några matcher då man inte vill spräcka 2:a.
4. Timrå blir tvungna att värva minst en forward under säsong pga ett snitt av två skadade forwards.
5. Styf kommer få minst med istid av dessa backar.
6. När allt satt sig så kommer Lander vara center i förstakjedjan mellan Hirsco och Pikka. Röymark blir då center i 3:e mellan Svensson och Larsson.

Redberry: 3. Björn Svensson kommer spela i förstakjedjan några matcher då man inte vill spräcka 2:a.

Håller med dig, såhär i Pride-tider. Man vill inte spräcka 2:an.

Är det bara jag som tycker att Marcus Matthiasson skulle vara en kanonvärvning? Troligen ganska billig men säkert god för en 20-30 baljor per säsong.

Redberry: Många bra funderingar där men:

Jag har en känsla att Pärssinen kommer vara en av Timrå´s bästa spelare i år och det grundar jag på följande:

Timo spelade de flesta matcher ifjol och det visar att ryggen håller detta år.
Timo gjorde över 20 poäng ifjol trots att han knappt spelade ett Powerplay
Trots sin klurighet fick han inte spela sitt offensiva spel.
Timo fick en konstig defensiv roll av Challe

Nu får han förhoppbningsvis spela i en toppkedja med sina landsmän
Spela PP
Spela sitt offensiva spel
Få förtroende av Coachen igen
Riktigt grundtränad

Timo var inte så bra ifjol som tidigare men det har som sagt sina förklaringar,
Vi har sett vad han kan och jag tror han kommer visa det igen om han får hålla sig skadefri. BS går inte in på 3 femmor hos mig.

1. Juha Pitkämäki
2. Magnus Åkerlund

Daniel Corso - Anton Lander - Martin Sonnenberg

Per Hallin - Gabriel Karlsson - Fredrik Hynning

Anton Axelsson - Martin Röymark - Björn Svensson

RTS: Möjligen platsbyte på Hallin o Axel,

Sune: Antagligen. Personligen är jag helt övertygad om att dagens Matthiasson är en helt annan spelare än den som spelade i Timrå i början av tvåtusentalet. Visserligen har han visat att han fortfarande har målsinnet kvar, men det är en oerhörd skillnad på Elitserien och österrikiska ligan.

Överhuvudtaget har jag svårt för "nostalgivärvningar". Egentligen borde jag kanske inte dra parallellen, men i mina ögon är Giffarna experter på sådana värvningar - och se hur det har gått för dem.

Pätr: off topic som fan men Giffarnas problem har varit att man bytt tränare ungefär varje säsong.

dr-nix: Ja, och när man gick upp i Allsvenskan igen tog man tillbaka Per-Joar Hansen, fastän man redan hade en tränare. Sedan håller jag även fast vid att några av de spelare man värvat tillbaka var/är sämre under sin andra sejour i klubben.

Pätr: försök inte vrida tillbaka detta nu, Giffarnas misslyckande har att göra med tränarsidan inte spelarsidan. End of Story. Jag har öht inte nämnt spelarna. 

Det är ett dåligt exempel, prova med ett annat tack.

dr-nix: ...Okej, ursäkta om det var känsligt.

Nytt exempel: Hur många gånger har man inte hört att SM-guldet skulle hamna i Övik när Foppa och Näslund kom tillbaka?

Pätr: bättre, fast jämför du Foppa och Näslund med Matthiasson nu ? :PP

Redigerad kommentar

Pätr: Det är väl inte hemvändarna isig som gör att det blir dålig värvning, utan hur mycket ansvar som oftast ges på dessa spelare, skulle man värva hemvändare så ska man fortfarande värva andra utomstående bra spelare. Och hemvändaren ska ha samma villkor och inte få omänsklig press på sig. Så värvar och har rätt filosofi så kan det bli mycket bra med hemvändare.

FBK, HV.......

dr-nix: Du missar kärnan.

"Diskutera aldrig med _______ de tar ner dig på sin nivå, sedan slår de dig med erfarenhet."

« · 1268175 · »