1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608393 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Simmalugnt: Perra summerar säsongen.

El Maco: Sen är det väl lite märkligt att kalla det för mobb, det är inte någon organiserad sammanslutning av människor. Det är inte så att alla sitter och gaddar ihop sig. Den ene kan ju inte rå för att den andre delar hans åsikt.
Det pågår inga kampanjer för att bli av med Linkan utan enskilda missnöjda fans vädrar sina åsikter vilket väl är vad HS är till för.

Jockz: M, Kanske Perra och Djoos, Clabbe verkade ju inte ha någon större koll på hur backar ska spela, med tanke på hur dom såg ut på isen och han hade väl hand om backarna.

Clabbe har nog hemlängtan också, gubben har ju aldrig lämnat skithålet värmland förut.

Blizzard: Djoos till tik?

Edit: Förmodligen drar han till Brynäs :)

Redigerad kommentar

Per HApps: Ligger det något i detta eller skrev du det bara som ett skämt?

Johnny Bravo: Okej.. men viktigast av allt : Vilka är väderkvarnarna? ;)

El Maco: Nja det är väl mer Han då, om du är lansen.

F.ö går jag mot mobben oxå som förfäktat svarta tröjor men det är inte lika allvarligt :)

edit: Mobb o mobb det är väl jag som är det som har fört in svarta tankar.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Är det jag som är Don Quijote eller är det Dunc som är det och jag som är hans Sancho Panza?

Redigerad kommentar

El Maco: Härligt! Vår alldeles egen Huge eller Don Quiote här i vår GB.
Som jag har längtat.

Johnny Bravo: Här är en lans för Dunc och hans rätt att hävda en egen åsikt när mobben går på som värst.

Olle: Blandar jag ihop lånen och situationerna här men var det inte Högström som fick en utskällning av Corso i båset vilket bidrog till att den senare fick packa ihop grejorna? Redan lite investerat i honom i så fall...  

Allt annat lika - bra att farmen funkar i all sin farmighet. Om det nu stämmer, Fahlberg som skrivit är väl en bobcat?

Simmalugnt: Dunc.

Hahaha vem har röstat "ogilla" på Per HApps Linkan inlägg? Någon med parkinson som missade "gilla" knappen? spud? Eller Linkan själv? Mystiken tätnar.

Tikinmyheart: Jag ser honom som en direkt ersättare till Skogs (som den back han var tänkt att vara åtminstone). Spelar på samma sätt med små marginaler med skillnaden att Högström känns passningsskickligare. Men då han spelar på små marginaler kommer man nog slita sitt hår båda en och två ggr i vinter =)

Redigerad kommentar

Ser hellre Högström alla dagar i veckan i jämförelse med Kolan och Skämtela!

Sen slipper TIK stora skotthål i plöskan också, idel positiva saker på en o samma gång =)

Olle: Lite lustigt kanske, men jag har inte sett honom i TIK tröjan, däremot en massa gånger på Gärdehov.

Jag är inte odelat positiv då jag tycker att han är väldigt nonchalant med pucken i egen zon. Han är lite som Moe, ska dra forward på egen blå för att sen bli av med pucken.

Annars är han bra på rören, ganska snabbt ner i sarg för att hämta. Ett fullt godtagbart skott och hyffsad tacklare.

Om han lägger av med sin naiva inställning i egen zon kan det bli bra.

Redigerad kommentar

45 min kvar av arbetsdagen för Linkan, undra hur pass mkt han lyckats förstöra idag då.

Nej en enkelbiljett till Thailand vore räddning för att slippa karln.

Kattgubben: Ja, måste ju helt klart frigöra en del kulor också.

Kattgubben: Alla nya backar kommer att få en lång smekmånad. "Han är inte bra men i alla fall inte sämre än ..."

Simmalugnt: Så länge som det blir

Jokela - ut
Högström - in

är det ju en fantastisk förbättring på alla plan!

Olle: Bästa killen på backsidan i 89-kullen förutom Erixon då da, jävligt bra värvning
man kan börja hoppas igen inför 2011/2012

Johnny Bravo: Nu har jag ingen större koll på Högström men 6+23 på 44 matcher i Sundsvall låter både helt ok och ganska spännande.

191 cm och 92 kilo. Om han kan bli den rörliga back som hans poängfacit i Sundsvall dessutom skvallrar om så borde han med lätthet kunna konkurrera med nuvarande backuppsättning.

Välkommen Högström!

Edit: Med "ingen större koll" så menar jag alltså "absolut ingen koll öht förutom det lilla inhopp jag sett honom göra hos oss"

Redigerad kommentar

Johnny Bravo:

Jo jag vet. Jag är bara otålig. Silly Season är ju SÅ kul. När man ser ett bra lag växa fram på papperet. Sen när den riktiga säsongen startar så är det inte alltid lika kul att se samma lag spela, men men.

Simmalugnt: Jo men i nån ände måste man väl börja vi ska ju ha in ett antal backar med tanke på alla som ska lämna o det är ju i stort sett bara vi som slutat spela.
Vi får nog vänta länge på spetsen.

Per HApps: Om det är sant så ska jag fira med en whisky på stört! Jag är ju trots allt lite snuvig.

Johnny Bravo:

Det är säkert inget fel på honom. Jag menade mest at ska vi hänga kvar nästa säsong så måste det till andra nyförvärv än att bara flytta upp spelare från farmarlaget.

Per HApps: Nej men ett fyrfaldigt leve i såna fall; Hurra Hurra Hurra Hurra!

Simmalugnt: Ähh inte vara sån nu.
Flera härinne har ju velat se honom i Rödvitt kommande säsong.

Enl uppgift har linkan fått gå, finns det fler som hört samma?

Johnny Bravo:

Ok, så första nyförvärvet blir en spelare som flyttas upp från farmarlaget. Det känns lite oengagerat.

Välkommen Högström.

Var det spud som sa att han inte kunde gå till oss pga kontrakt med SAIK?

superfalle: Nåja men det där är ju relativt också. Vi kan ju inte ha 8 backar som alla håller 3:e femma-klass. Men sen är det ju inte färdigspelat på många håll i europa heller så dom där klassvärvningarna kan vi nog få vänta på ett tag.

Olle: absolut . så är de , men alla har skrikit om bredd , och med de så blir de mindre utrymme för klass värvningar , de finns säkert många som kommer att börja gnälla då dom nya namnen presenteras , för de kommer förmodligen inte vara pronger och stamkos som värvas om man säger så . baksidan med att ha många spelare på kontrakt

Olle: Ja, här funkar det inte att kampa ihop Jäger med Viktor Wallin hör jag =)

Ambroo: Jag kommer osökt att tänka på Augustus

superfalle: Någon måste dunka in puckarna från blå i PP. Ingen av dom backar vi har kontrakterade är kända för att syssla med sånt. En förstamålvakt och minst en klassback bara måste in.

Johnny Bravo: hur var de nu , ska vi ha bredd eller klass , med timrås ekonomi så har jag svårt att tro att de blir en bred trupp av klass . man får som välja . några klass spelare , eller många vatten bärare .

Ambroo: Backsidan o målvaktssidan ser ut som en Total Makeover till nästa säsong.

Målvakter: PW o Tarkki?

Backar: Erixon o Halonen. Högström? Dalroth?
Behövs liite mer klass.
Granath har ju kontrakt till 11/12 ska han bryta det för kärringens skull?

Bissett19: OLW förstörde honom.

Simmalugnt: Ja, stämmer det ryktet hur Jokela värvades över en bra presterad match blir man rädd.

Då vet man inte vad innebörden av scouting är!

Ambroo:

Jag tror Sundlöv är rätt sugen på Mattias Karlsson,det var ju en bra spelare innan ni förstörde honom=)

Ambroo: Granath? Va i helvete. Det hade jag inte väntat mig.

Simmalugnt: Den ena är med all säkerhet Granath. Tror knappast på Skogs (Mora?) eller Kolan (Utlandet?), men däremot Sonntag.

Simmalugnt:

Lotvonen är inte i Leksand nästa säsong, han är petad och kommer förmodligen sätta sin feta röv på första bästa finlandsfärja snart :)

Per HApps: Fast det säger också en hel del om den press dagens sportchefer står inför. De måste göra klart trupperna snabbt och då kan det ju lätt bli så att det blir ngon flopp när man letar guldkorn.

Per HApps:

"Rolf:
2011-03-08 11:34:43
2 timråbackar påväg till LIF"

Så det är där Skogs och Kolan hamnar. Eller ska Jokela bilda backpar med Lotvonen nästa säsong?

Johnny Bravo:

Enligt uppgift var Linkan i Finland för att kolla in en annan spelare, som det inte blev något med.

Men på den matchen var Jokela riktigt bra, och några veckor senare var han kontrakterad.  En match och sedan var det klart. 

När man hör sådana historier om Linkan och Freddans massmail så är det väl inte undra på att Modo kvalar och vi klarade oss med nöd och näppe.

Per HApps: Du får gärna delge hur det gick till. För nån sämre "klassback" har sällan skådats.

Styr-Björn:
Hörde hur linkan värvade jokela, och är det sant framstår freddan som ett geni!

Berglund: Underbart att kika i kikar´n! Lättare sätt att skydda sin fasad finns inte.

" Vi var med i högsta serien i mitt av 80" Tror inte Väsbys SC tar till det begreppet idag ?!

« · 1359139 · »